1.
|
11
|
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos viešojo administravimo
įstatymo Nr. VIII-1234 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu Nr.
XIIIP-627 (toliau – Įstatymo projektas), siekiama
sudaryti sąlygas optimizuoti viešojo administravimo įstaigų administracijų
struktūrą. Todėl Įstatymo
projekte siūloma numatyti galimybę sudėtingų uždavinių sprendimui, įvairių,
nevienarūšių funkcijų atlikimui steigti grupes, atsisakyti poskyrių,
atsisakyti administracijos padalinių (departamentų, valdybų, skyrių ir t.t.)
vadovų pavaduotojų pareigybių. O būtent, Įstatymo projekto rengėjų yra
siūloma, kad skyrių sudarytu ne mažiau kaip 5 pareigybės
nepriklausomai nuo to, ar skyrius yra departamento struktūrinė dalis, ar ne, bei
kad viešojo administravimo įstaigos administracijos
padalinį – grupę sudarytų taip pat, ne mažiau kaip 5 pareigybės.
Tačiau, Įstatymo projekto rengėjai neatsižvelgė ir
nevertino svarbios aplinkybės, jog kitose savivaldybėse jau yra padarytas
įdirbis ir susiformavusi praktika, jog itin svarbias ir reikšmingas
savivaldybei funkcijas tinkamai ir pilnutinai įgyvendina skyriai, kuriuose
yra mažiau nei 5 pareigybės. Šiuose skyriuose dirba būtent tos srities
profesionalai, kuriems papildomos ar jų kompetencijai nepriskirtos funkcijos,
leidžia efektyviai pasiekti keliamus tikslus. Tokios nusistovėjusios sistemos
keitimas, išbalansuotų teigimai vertinamą savivaldybių veiklą, nes savivaldybės
būtų priverstos sujungti skirtingų kompetencijų, funkcijų ir požiūrių padalinius.
Įstatymo projekte nėra numatyta galimybės savivaldybės padalinyje
tvirtinti mažesnio pareigybių skaičiaus. Todėl, atsižvelgiant į aukščiau
paminėtas aplinkybes, siūlome palikti galioti dabartinio Viešojo administravimo
įstatymo nuostatą, reglamentuojančią, jog skyrių gali sudaryti ne mažiau
kaip 4 pareigybės, o tiesiogiai Savivaldybės administracijos direktoriui
pavaldų skyrių – ne mažiau kaip 2 pareigybės.
Taip pat, Įstatymo projektu siekiant panaikinti departamentų
direktorių ir skyrių vedėjų pavaduotojų pareigybes bei poskyrius, bus
apsunkintas šių departamentų ir skyrių veiklos kontroliavimas, veiklos
koordinavimas ir darbinių funkcijų tinkamas paskirstymas. Akivaizdu, jog
vienasmeniui valdymo organui bus sudėtinga tinkamai ir kvalifikuotai vienu
metu atlikti šias funkcijas. O Įstatymo projektu siūlomas papildomų
departamentų steigimas, tik padidintų valdymo kaštus.
Atsižvelgiant į tai, siūloma palikti vietos savivaldos institucijose
efektyviai veikiančią tvarką, kad skyrių gali sudaryti poskyriai.
Pasiūlymai:
Pakeisti 11 straipsnį ir jį
išdėstyti taip:
1. Vidaus administravimo
tikslas – užtikrinti, kad viešojo administravimo subjektas galėtų tinkamai
atlikti viešojo administravimo funkcijas.
2. Viešojo administravimo
įstaigos administracijos struktūrą nustato viešojo administravimo įstaigos
vadovas, vadovaudamasis įstatymais ar jų pagrindu priimtais teisės aktais ir
atsižvelgdamas į nustatytus viešojo administravimo įstaigos tikslus ir
uždavinius, strateginius ar metinius veiklos planus ir patvirtintą valstybės
tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau –
darbuotojai), pareigybių skaičių, jeigu kiti įstatymai nenustato kitaip.
3. Viešojo administravimo
įstaigos administracijos padaliniais gali būti departamentas (valdyba), grupė,
skyrius (biuras, tarnyba), o vietos savivaldybių institucijose gali būti poskyris.
4. Departamentas (valdyba),
grupė steigiamas steigiami, jeigu administruojant
pavestą sritį būtina spręsti sudėtingus uždavinius, atlikti įvairias,
nevienarūšes funkcijas ir dėl to atsiranda poreikis koordinuoti jų
įgyvendinimą. Departamentą (valdybą) sudaro ne mažiau kaip du skyriai
(biurai, tarnybos). Departamentui vadovauja direktorius (valdybai –
viršininkas). Grupę sudaro ne mažiau kaip 5 pareigybės. Grupei
vadovauja grupės vadovas. Direktorius (viršininkas) gali turėti
pavaduotojų. Departamento (valdybos), grupės veiklą reglamentuojančius
teisės aktus (nuostatus, pareigybių aprašus ir kt.) tvirtina viešojo
administravimo įstaigos vadovas.
5. Skyrius (biuras,
tarnyba) paprastai yra departamento (valdybos) struktūrinė dalis. Kai
administruoti pavestoje srityje yra nepakankama uždavinių ir funkcijų
įvairovė arba kai to reikalauja įstatymas, skyrius (biuras, tarnyba) gali
nebūti departamento (valdybos) struktūrinė dalis. Skyrių (biurą, tarnybą),
kuris yra departamento (valdybos) struktūrinė dalis, sudaro ne mažiau
kaip 4 5 pareigybės, išskyrus vidaus audito tarnybas ir
centralizuotas vidaus audito tarnybas, kurias sudaro ne mažiau kaip 2
pareigybės. Savivaldybių institucijų skyrių (biurą, tarnybą), kuris
yra departamento (valdybos) struktūrinė dalis, sudaro ne mažiau kaip 4
pareigybės. Savivaldybių institucijų Skyrių (biurą, tarnybą),
kuris nėra departamento (valdybos) struktūrinė dalis, sudaro ne mažiau kaip 2
pareigybės. Skyriui (biurui, tarnybai) vadovauja vedėjas (viršininkas). Savivaldybių
institucijų skyriaus (biuro, tarnybos) vedėjas (viršininkas) gali
turėti pavaduotojų. Skyriaus (biuro, tarnybos) veiklą reglamentuojančius
teisės aktus (nuostatus, pareigybių aprašus ir kt.) tvirtina viešojo
administravimo įstaigos vadovas.
6. Savivaldybių institucijų
skyrių (biurą, tarnybą) gali sudaryti poskyriai (grupės). Poskyris (grupė)
sudaromas iš ne mažiau kaip 3 pareigybių. Poskyriui (grupei) vadovauja
vedėjas (viršininkas). Poskyrio (grupės) veiklą reglamentuojančius teisės
aktus (nuostatus, pareigybių aprašus ir kt.) tvirtina viešojo administravimo
įstaigos vadovas.
7 Uždaviniams ir funkcijoms, kurie nepriskirti atskiriems viešojo
administravimo įstaigos administracijos
padaliniams, įgyvendinti gali būti steigiama pareigybė (pareigybės),
nepriklausanti (nepriklausančios) skyriui (biurui, tarnybai), ar departamentui
(valdybai) ar grupei. Tokios pareigybės aprašą tvirtina ir
pavedamas atlikti funkcijas nustato viešojo administravimo įstaigos vadovas.
7. Šio straipsnio 3, 4, 5, 6 ir 7
dalių nuostatos viešojo administravimo įstaigoms taikomos tiek, kiek jų
nereglamentuoja statutai ar kiti įstatymai.“
|