LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Ekonomikos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)
DĖL lietuvos respublikos INVESTICIJŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1312 1, 2, 91, 12, 13 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO KETVIRTUOJU2 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4206(3)
2020-06-23 Nr. 108-P-29
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Rimantas Sinkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Dainius Kreivys (nuotoliniu būdu), Komiteto nariai Antanas Baura, Andrius Kupčinskas, Bronislovas Matelis, Rūta Miliūtė, Virgilijus Poderys.
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai Raimonda Danė, Laura Jasiukėnienė, Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, Rasa Duburaitė ir Irina Jurkšuvienė (nuotoliniu būdu), padėjėja Zita Jodkonienė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos Ekonomikos plėtros departamento Verslo politikos skyriaus vedėjas Aidas Rimkevičius, Investuok Lietuvoje, VšĮ Inovacijų ir infrastruktūros sprendimų komandos vadovas Gerardas Višinskis, kiti asmenys, prisijungę prie posėdžio nuotoliniu būdu.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas |
2 |
27 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: Projekto 2 straipsnio 6 dalyje dėstomos keičiamo įstatymo 2 straipsnio 27 dalies nuostatos tikslintinos, atsisakant formuluotės „ir kituose teisės aktuose“. Įstatyme turi būti nurodyti konkretūs įstatymai, kuriuose yra apibrėžtos keičiamame įstatyme vartojamos sąvokos. Pastebėtina, kad tų pačių teisės terminų apibrėžtys skirtinguose įstatymuose gali skirtis. Be to, Konstitucinis Teismas 2006 m. lapkričio 13 d. nutarime pažymėjo, kad įstatymuose vartojamų sąvokų turinys gali būti apibrėžiamas (inter alia aiškinamas) tik įstatymu, o ne žemesnės galios teisės aktu. Taigi poįstatyminiuose teisės aktuose įstatyme vartojamos sąvokos negali būti apibrėžtos. |
Pritarti |
Projekto 2 straipsnio 6 dalies nuostatas, kuriose dėstoma keičiamo įstatymo 2 straipsnio 27 dalis, patikslinti taip: „27. Kitos šiame įstatyme vartojamos
sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos įstatyme
„Dėl užsieniečių teisinės padėties“. |
2. |
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas |
155 |
1 |
|
|
Projekto 6 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 155 straipsnio 1 dalyje vietoje nuorodos į šio straipsnio 10 dalį, įrašytina nuoroda į šio straipsnio 9 dalį. |
Pritarti |
Keičiamo įstatymo 155 straipsnio 1 dalyje vietoje nuorodos į šio straipsnio 10 dalį, įrašyti nuorodą į šio straipsnio 9 dalį. |
3. |
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas |
|
|
|
|
Projekto 7 straipsnio 3 ir 4 dalyse, atsižvelgdami į projekto 5 straipsnio 4 dalimi teikiamos keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 121 punkto nuostatos turinį, siūlytina po skaičių ir žodžio „5 straipsnio 1, 3“ dėti kablelį ir įrašyti skaičių „4“. |
Pritarti |
I. Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 3 ir 4 pastabas, taip pat projekto svarstymo Seime laiką, projekto 7 straipsnio 1-4 dalis patikslinti ir jas išdėstyti taip: „ 1 2 3
II. Projekto 7 straipsnio 5-7 dalis pernumeruoti ir atitinkamai laikyti 4-6 dalimis. |
4. |
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas |
|
|
|
|
Svarstytina, ar projekto 7 straipsnio 4 dalies nereikėtų papildyti nuostata dėl pavedimo Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministrui. Kita vertus, atsižvelgiant į tai, kad įstatymui įgyvendinti gali reikėti priimti naujus ar keisti galiojančius teisės aktus ne tik nurodytų, bet ir kitų ministrų ar kitų valstybės institucijų, svarstytina galimybė įstatyme nustatyti bendresnio pobūdžio pavedimą Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir jos įgaliotoms institucijoms, t.y. nevardinti konkrečių ministrų. |
Pritarti |
Projekto 7 straipsnio 3 dalį (buvusią 4 dalimi) patikslinti, joje nurodant žodžius „Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir jos įgaliotos institucijos“. |
5. |
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas |
|
|
|
|
Svarstytina, ar projekto 7 straipsnio 6 dalyje, siekiant aiškumo, nuostata ,,privatiems subjektams priklausantys žemės sklypai“ nereikėtų pakeisti nuostata ,,privačios žemės sklypai“. Kitu atveju, t.y. jeigu turimas tikslas nustatyti, kad į pramonės parkų teritoriją gali būti įtraukti ne tik privačių juridinių asmenų bei fizinių asmenų nuosavybės teise, bet ir kita teise valdomi žemės sklypai, tai projekto 7 straipsnio 6 dalies nuostatas reikėtų patikslinti. |
Nepritarti |
Projekto 7 straipsnio 5 dalyje (buvusioje 6 dalimi) yra perkeliama analogiška, šiuo metu galiojančio Investicijų įstatymo 91 straipsnio 4 dalies nuostata, kuri projektu yra naikinama. Tokio nuostatos perkėlimo tikslas – šiuo metu galiojantį reguliavimą toliau taikyti iki projekto įsigaliojimo įkurtiems pramonės parkams. Todėl siekiant neiškreipti esamos įstatymo nuostatos aiškinimo ir taikymo po projekto įsigaliojimo, siūlome jos nekeisti. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo narė Rita Tamašunienė 2020-06-16 |
2 |
25 |
|
|
Argumentai: Skatinant subalansuotą regionų plėtrą, siūloma mažinti kriterijus stambiems projektams nuo 200 iki 100 naujų darbo vietų ir nuo 30 iki 20 mln. Eur privačių kapitalo investicijų, kai investuojama ne Vilniuje. Vilniuje siūloma palikti esamus kriterijus. Sumažinus kriterijus projektams, kurie gali pasinaudoti pelno mokesčio lengvata, būtų sudarytos didesnės prielaidos pritraukti daugiau užsienio investicijų į regionus. Tokius parametrus atitinkančių Lietuvos įmonių yra trečdaliu daugiau nei šiuo metu siūlomus kriterijus atitinkančių, todėl būtų didesnė tikimybė paskatinti daugiau plėtros projektų ir iš vietos įmonių.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Papildyti 2 straipsnį 23 dalimi: 1) investuotojas sukurs Lietuvos Respublikoje ne mažiau kaip 100, o kai investuojama Vilniuje – ne mažiau kaip 200 naujų darbo vietų, dėl kurių įstatymų nustatyta tvarka bus sudarytos viso darbo laiko darbo sutartys. Kiekviena pagal šį punktą sukurta nauja darbo vieta turės būti išlaikyta ne trumpiau kaip penkerius metus nuo pirmosios darbuotojo priėmimo į sukurtą darbo vietą dienos; 2) investuotojo privačios kapitalo investicijos Lietuvos Respublikoje sudarys ne mažiau kaip 20 milijonų eurų, o kai investuojama Vilniuje – ne mažiau kaip 30 milijonų eurų.“ |
Pritarti iš dalies |
Atsižvelgdamas į Vilniaus rajono ekonominius rodiklius, Komitetas pritaria stambių projektų kriterijų diferencijavimui Vilniuje bei likusioje Lietuvos teritorijoje, tačiau likusioje teritorijoje siūlo taikyti projekte šiuo metu numatytą reikalavimą dėl 150 naujų darbo vietų sukūrimo ir 20 mln. Eur privačių kapitalo investicijų atlikimo. Taigi projekto 2 straipsnio 4 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 2 straipsnio 25 dalį yra siūloma išdėstyti taip: „25. Stambus projektas – duomenų apdorojimo, interneto serverių (prieglobos) paslaugų ir susijusios veiklos arba apdirbamosios gamybos investicijų projektas, dėl kurio įgyvendinimo yra sudaryta ir galioja stambaus projekto investicijų sutartis, pagal kurią investuotojas įsipareigoja, kad per penkerius metus nuo jos įsigaliojimo dienos įgyvendindamas šį investicijų projektą: 1) sukurs
Lietuvos Respublikoje ne mažiau kaip 150, o kai investuojama Vilniuje 2) investuos
Lietuvos Respublikoje ne mažiau kaip 20 milijonų eurų, o kai investuojama
Vilniuje |
2. |
Seimo narys Rimantas
Sinkevičius |
2 |
131, 23, |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pasiūlymus, reikia patikslinti įstatymo projekto sąvokas.
Pasiūlymas: Projekto 2 straipsnio 1-3 dalyse dėstomas sąvokas išdėstyti taip: „1. Papildyti 2 straipsnį 131 dalimi: „131. Investicinis žemės sklypas – 2. Papildyti 2 straipsnį 23 dalimi: „23. Stambaus projekto investicijų sutartis – Lietuvos
Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos ir investuotojo sudaroma 3. Papildyti 2 straipsnį 24 dalimi: „24. Stambaus projekto tęstinumo laikotarpis – ne ilgesnis kaip 10 metų laikotarpis nuo stambaus projekto įgyvendinimo termino pabaigos, per kurį toliau vykdomi stambaus projekto investicijų sutartyje numatyti įsipareigojimai.“ |
Pritarti |
|
3. |
Seimo narys
Rimantas Sinkevičius |
13 |
1 |
121 |
|
Argumentai: Po to, kai Biudžeto ir finansų komitetas pritarė su LEZ įmonėmis susijusiam keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 12 punkto pakeitimui, pirminė šio punkto redakcija keitėsi, ją tikslinant pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas. Todėl galutiniame projekte, kuriam pritarė Seimas po svarstymo (t.y. XIIIP-4206(3), atsirado du skirtingi keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 dalies punktai (12 ir 121), kurie dubliuoja nuostatas, taikomas investavimo į stambius projektus skatinimui. Todėl siūloma keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 121 punkte palikti tik laisvosios ekonominės zonos įmonėms taikomą reguliavimą. Be to, siūloma tikslinti šio punkto formuluotę (nekeičiant jos esmės) pagal analogiškai nuostatai anksčiau teiktą Seimo Teisės departamento pastabą nurodant, kad laisvosios ekonominės zonos įmonėms bus taikoma viena iš keičiamo įstatymo ketvirtajame2 skirsnyje numatytų specialių investavimo ir verslo sąlygų - sutrumpintas 3 darbo dienų administracinių paslaugų suteikimo terminas.
Pasiūlymas: Projekto 5 straipsnio 4 dalyje dėstomą keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 121 punktą pakeisti ir jį išdėstyti taip: „121) |
Pritarti |
|
4. |
Seimo narys
Rimantas Sinkevičius |
|
|
|
|
Argumentai: Svarstymo metu Seime pritarus Biudžeto ir finansų komiteto siūlomam keičiamo įstatymo 155 straipsnio 3 dalies patikslinimui, turi būti tikslinamas ir to paties straipsnio 3 dalies 3 punktas, nurodant, kad minėtame punkte nurodyta sutrumpinto administracinių paslaugų suteikimo ir individualių administracinių aktų priėmimo termino išimtis taikoma ne tik stambiems projektams, bet ir laisvosios ekonominės zonos įmonėms.
Pasiūlymas: Projekto 6 straipsnyje dėstomą keičiamo įstatymo 155 straipsnio 3 dalies 3 punktą pakeisti ir jį išdėstyti taip: „3) stambiam projektui įgyvendinti ar laisvosios ekonominės zonos įmonei reikalingų kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentų derinimo, tikrinimo ir tvirtinimo procedūroms;“. |
Pritarti |
|
4. Balsavimo rezultatai: pritarti bendru sutarimu.
Komiteto pirmininkas Rimantas Sinkevičius
Komiteto biuro patarėja Laura Jasiukėnienė