Argumentai:
Siekiant sumažinti administracinę
naštą ir atsižvelgiant į tai, kad keičiama projektinių pasiūlymų sudėtis,
siūloma patikslinti, ką tikrina savivaldybių administracijos tikrindamos
projektinius pasiūlymus.
Pasiūlymo tikslas:
Administracinės naštos
sumažinimas.
Pasiūlymo esmė:
Patikslinti Statybos įstatymo
pakeitimo įstatymo 20 straipsnį.
Pasiūlymas:
Pakeisti 20
straipsnyje išdėstytą Statybos įstatymo 271 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„271 straipsnis. Projektinius
pasiūlymus tikrinančių subjektų kompetencija
1. Savivaldybių
administracijos tikrina projektinius pasiūlymus. Sprendimą pritarti ar
nepritarti projektiniams pasiūlymams priima savivaldybės vyriausiasis
architektas. Tikrinama:
1) ar prašyme išduoti
statybą leidžiantį dokumentą nurodytas statytojas atitinka šio įstatymo 3
straipsnyje nustatytus reikalavimus statytojui (užsakovui) (kai statybą
leidžiantį dokumentą išduoda savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės
administracijos valstybės tarnautojas);
2) ar nėra juridinių
faktų, kurie ribotų statybos galimybes ir pažeistų trečiųjų asmenų interesus;
3) ar pateikti visi
privalomi dokumentai (kai statybą leidžiantį dokumentą išduoda
savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės
tarnautojas);
4) ar pateikti projektiniai
pasiūlymai atitinka aplinkos ministro nustatytus reikalavimus (kai
statybą leidžiantį dokumentą išduoda savivaldybės meras ar jo įgaliotas
savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas), ar projektinių
pasiūlymų sudedamosios dalys projektiniai pasiūlymai atitinka
aplinkos ministro nustatytas nustatytą projektinių pasiūlymų sudedamąsias
dalis sudėtį, ar projektinius pasiūlymus pasirašė visi pasirašyti
privalėję asmenys;
5) ar statinio projekto vadovas
ir statinio projekto dalių vadovai turėjo teisę rengti statinio projektą
(jo dalis) projektinius pasiūlymus;
6) ar statinio
projektuotojas yra apsidraudęs šio įstatymo 42 straipsnyje nurodytu
civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu;
7) ar atliktas šio
įstatymo 37 straipsnyje numatytas visuomenės informavimas apie numatomą
statinių projektavimą ir ar jis atitinka teisės aktų reikalavimus;
8) ar
projektinių pasiūlymų sprendiniai neprieštarauja teritorijų planavimo
dokumentų sprendiniams, ar projektinių pasiūlymų sprendiniai atitinka
valstybinės žemės nuomos sutarties sąlygas, kai šį statinį planuojama statyti
išnuomotame valstybinės žemės sklype;
9) ar statinio
architektūra atitinka architektūros kokybės kriterijus ir ar projektiniai
pasiūlymai atitinka nustatytus specialiuosius architektūros reikalavimus
(jeigu jie išduoti);
10) ar
projektinių pasiūlymų sprendiniai, susiję su teisės aktuose nustatytais
norminiais atstumais tarp statinių, tarp statinių ir sklypų (teritorijų)
ribų, atitinka teisės aktų reikalavimus;
11) ar projektinių
pasiūlymų sprendiniai atitinka Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme
nustatytas specialiąsias žemės naudojimo sąlygas, išskyrus tas, kurias pagal
kompetenciją privalo patikrinti kiti šiame straipsnyje nurodyti subjektai;
12) ar
projektinių pasiūlymų sprendiniai atitinka nurodytą statybos rūšį, statinio
paskirtį ir kategoriją;
13) ar Lietuvos
Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka
paskelbta informacija apie ketinamus vykdyti elektroninių ryšių
infrastruktūros ir (arba) tinkamos paskirties fizinės infrastruktūros
įrengimo darbus (jeigu tai privaloma pagal Lietuvos Respublikos elektroninių
ryšių įstatymą);
14) ar
vadovaujantis Elektroninių ryšių įstatymu projektinių pasiūlymų sprendiniuose
numatyta optimizuoti inžinerinių sistemų suderinamumo sprendinius;
1514) ar
nustatytos ir projektiniuose pasiūlymuose pažymėtos dėl statytojo (užsakovo)
žemės sklype numatomos vykdyti ar vykdomos ūkinės veiklos statinio projekte
suprojektuotų statinių gretimų žemės sklypų ir (ar) teritorijų, kuriose
nesuformuoti žemės sklypai, specialiosios žemės naudojimo sąlygos;
16) ar
projektinių pasiūlymų sprendiniuose numatyti susidarysiančių įvairių rūšių
statybinių atliekų tvarkymo būdai, panaudojimo statybvietėje sąlygos atitinka
aplinkos ministro nustatytus statybinių atliekų tvarkymo reikalavimus;
1715) ar projektinių pasiūlymų,
kuriuose numatyta keisti patalpų ar statinių paskirtį, sprendiniai atitinka
aplinkos ministro nustatytus reikalavimus;
1816) ar projektinių pasiūlymų,
kuriuose planuojamas naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimas ar
esamų pertvarkymas (padalijimas, atidalijimas, sujungimas, perdalijimas
(amalgamacija)), sprendiniai atitinka aplinkos ministro nustatytus
reikalavimus;
1917) kaip savivaldybės saugomais
paskelbtų kultūros paveldo statinio, taip pat statinio, suprojektuoto
savivaldybės saugomu paskelbto kultūros paveldo objekto teritorijoje,
savivaldybės saugoma paskelbtoje kultūros paveldo vietovėje, savivaldybės
saugomu paskelbto kultūros paveldo objekto ar kultūros paveldo vietovės
apsaugos zonose, projektiniai pasiūlymai atitinka nekilnojamojo kultūros
paveldo apsaugą ir tvarkybą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus ir
specialiuosius paveldosaugos reikalavimus; kaip projektiniais pasiūlymais
išsaugomas nekilnojamųjų kultūros vertybių ir jų aplinkos autentiškumas, šių
vertybių vertingosios savybės; kaip projektiniai pasiūlymai, parengti
kultūros paveldo objektų ar kultūros paveldo vietovių teritorijose arba jų
apsaugos zonose, atitinka Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo
60 straipsnyje nustatytas specialiąsias žemės naudojimo sąlygas ir
specialiuosius paveldosaugos reikalavimus (jeigu jie išduoti);
2018) ar projektuojamų susisiekimo
komunikacijų, inžinerinių tinklų vietos (trasos) iki sklypo ribų (jeigu
sklypas nesuformuotas, – iki projektuojamo statinio) atitinka teritorijų
planavimo dokumentų sprendinius ir (ar) prisijungimo sąlygų reikalavimus ir
nepažeidžia trečiųjų asmenų interesų.
2. Aplinkos
ministerijos įgaliota institucija ar įstaiga tikrina:
1) statinių,
suprojektuotų valstybiniuose parkuose, saugomų teritorijų direkcijoms
priskirtuose valstybiniuose draustiniuose, valstybiniuose rezervatuose,
biosferos rezervatuose, gamtos paveldo objekto, valstybinio parko,
valstybinio rezervato, draustinio ar biosferos rezervato buferinės apsaugos
zonose, Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoje, projektinius
pasiūlymus. Tikrinama projektinių pasiūlymų sprendinių atitiktis
reikalavimams, nustatytiems:
a) saugomos
teritorijos teritorijų planavimo dokumentuose (statinio paskirties atitiktis
žemės sklypo pagrindinei naudojimo paskirčiai, naudojimo būdui);
b) valstybinių parkų
nuostatuose (statinių išdėstymo žemės sklype, leistinų žemės sklypo užstatymo
rodiklių, statinių formų, tūrių, panaudotų medžiagų);
c) kituose veiklą
saugomose teritorijose reglamentuojančiuose teisės aktuose;
2) atliekų tvarkymo
objektų, kuriuose kaip kuras energijai gaminti gali būti naudojamos po
rūšiavimo likusios ir perdirbti netinkamos energinę vertę turinčios atliekos
ar planuojama jas naudoti, projektinius pasiūlymus;
3) projektinius
pasiūlymus, kai statinio statyba arba statiniuose planuojama vykdyti ūkinė veikla
patenka į Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo
taikymo sritį. Tikrinama:
a) ar atlikta atranka
dėl poveikio aplinkai vertinimo ar poveikio aplinkai vertinimas ir ar yra
galiojanti atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvada, kad poveikio
aplinkai vertinimas neprivalomas (toliau šioje dalyje – atrankos išvada), ar
yra galiojantis sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai,
pagal kurį planuojama ūkinė veikla atitinka teisės aktuose nustatytus
reikalavimus ir nedarys reikšmingo
neigiamo poveikio aplinkai (toliau šioje dalyje – sprendimas);
b) kai planuojamai
ūkinei veiklai atlikta atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo, ar
projektiniai pasiūlymai atitinka atrankos išvadoje nurodytą ūkinės veiklos
mastą, fizines ir technines charakteristikas, ar suprojektuotos atrankos
išvadoje nustatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai
išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią, arba
c) kai planuojamai
ūkinei veiklai atliktas poveikio aplinkai vertinimas, ar projektiniai
pasiūlymai atitinka sprendime nurodytą ūkinės veiklos mastą, fizines ir
technines charakteristikas, ar bus įgyvendintos sprendime nustatytos sąlygos
ir suprojektuotos sprendime nustatytos priemonės reikšmingam neigiamam
poveikiui aplinkai išvengti, jam sumažinti, atkurti tai, kas pažeista, ir
(ar) jam kompensuoti.
3. Kultūros
ministerijos įgaliota institucija ar įstaiga tikrina, kaip kultūros
paveldo statinių, taip pat statinių, suprojektuotų kultūros paveldo objektų
teritorijose, kultūros paveldo vietovėse arba jų apsaugos zonose,
projektiniai pasiūlymai, išskyrus šio straipsnio 1 dalies 19 punkte nurodytus
atvejus, atitinka nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugą ir tvarkybą
reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus ir specialiuosius paveldosaugos reikalavimus
(jeigu jie išduoti); kaip projektiniais pasiūlymais išsaugomas nekilnojamųjų
kultūros vertybių ir jų aplinkos autentiškumas, šių vertybių vertingosios
savybės; kaip projektiniai pasiūlymai, parengti kultūros paveldo objektų ar
kultūros paveldo vietovių teritorijose arba jų apsaugos zonose, atitinka
Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 60 straipsnyje nustatytas
specialiąsias žemės naudojimo sąlygas.
4. Lietuvos
Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota institucija ar
įstaiga tikrina:
1) ypatingųjų ir
neypatingųjų statinių projektinių pasiūlymų, rengiant šio įstatymo
24 straipsnio 1 dalies 1, 2, 4, 12, 13 punktuose nurodytus statinių
projektus, atitiktį teisės aktuose nustatytiems visuomenės sveikatos saugos
reikalavimams, išskyrus reglamentuojamus darbuotojų saugos ir sveikatos
reikalavimus, ar projektuojamų statinių paskirtis atitinka Specialiųjų žemės
naudojimo sąlygų įstatymo 53 straipsnio nuostatas, ar teisės aktuose
nustatyta tvarka atliktas poveikio visuomenės sveikatai vertinimas, ar dėl
statytojo planuojamos ar vykdomos ūkinės veiklos nustatyta sanitarinės
apsaugos zona. Statinių, kurių projektinius pasiūlymus privalo patikrinti
Sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota institucija ar įstaiga, sąrašą pagal
jų naudojimo paskirtį nustato aplinkos ministras;
2) statinių projektinius
pasiūlymus, kai statiniuose numatyta gaminti, naudoti (ir pakartotinai
naudoti), saugoti (išskyrus jonizuojančiosios spinduliuotės generatorius,
kurių sudėtyje nėra radioaktyviųjų medžiagų), perdirbti jonizuojančiosios
spinduliuotės šaltinius ir (ar) tvarkyti (atlikti pradinį radioaktyviųjų
atliekų ir (ar) pagrindinį radioaktyviųjų atliekų apdorojimą, jas saugoti)
radioaktyviąsias atliekas.
5. Lietuvos
Respublikos susisiekimo ministerijos įgaliota institucija, įstaiga ar
valstybės valdoma įmonė tikrina:
1) projektinius
pasiūlymus, kuriuose suprojektuota geležinkelių, valstybinės reikšmės kelių
infrastruktūra, statinys geležinkelio kelių ir jų įrenginių,
geležinkelių želdinių apsaugos zonoje ar susisiekimo ministerijos
įgaliotos institucijos, įstaigos ar valstybės valdomos įmonės, atsakingos už
geležinkelių transporto eismo ir eismo keliuose saugą valdomame žemės sklype
bei šioje zonoje ar šiame žemės sklype planuojami bet kokios rūšies statinio
statybos darbai. Tikrinama pagal geležinkelių transporto saugai svarbius
kriterijus ir saugaus eismo automobilių keliais reikalavimus;
2) projektinius
pasiūlymus, kai jiems parengti išduotos prisijungimo prie valstybinės
reikšmės kelio sąlygos arba kai projektiniuose pasiūlymuose suprojektuoti
statiniai, inžineriniai tinklai ar kitos susisiekimo komunikacijos patenka į
šio kelio statinį, kelio juostą ar kelio apsaugos zoną;
3) pagal Lietuvos
Respublikos aviacijos įstatymo 13 straipsnį jos kompetencijai priskirtų
statinių projektinius pasiūlymus;
4) Klaipėdos
valstybiniame jūrų uoste esančių statinių projektinius pasiūlymus
pagal Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo
nuostatas.
6. Valstybinė
energetikos reguliavimo taryba tikrina statomų naujų ar rekonstruojamų
energetikos objektų (statinių) projektinius pasiūlymus (projektinių pasiūlymų
sprendinių atitiktį energetikos objektų (išskyrus pastatus), įrenginių
įrengimo, eksploatavimo, techninės saugos reikalavimams). Statinių, kurių
projektinius pasiūlymus privalo patikrinti Valstybinė energetikos reguliavimo
taryba, sąrašą pagal jų naudojimo paskirtį nustato aplinkos ministras.
7. Susisiekimo
komunikacijų savininkai, valdytojai ar naudotojai tikrina projektinius
pasiūlymus, kai jie rengiami kelių juostose ar kelių apsaugos zonose.
8. Lietuvos
kariuomenės vadas tikrina pagal Aviacijos įstatymo 13 straipsnį jo
kompetencijai priskirtų statinių projektinius pasiūlymus.
9. Lietuvos
Respublikos vidaus reikalų ministerijos įgaliota institucija ar įstaiga tikrina
pagal Aviacijos įstatymo 13 straipsnį jos kompetencijai priskirtų
statinių projektinius pasiūlymus.
10. Lietuvos
Respublikos energetikos ministerijos įgaliota institucija ar įstaiga
tikrina:
1) projektinius
pasiūlymus objektų, kuriuose planuojama įrengti šilumos gamybos ir
(arba) šilumos ir elektros energijos gamybos (kogeneracinius) įrenginius,
tiekiančius šilumą į centralizuoto šilumos tiekimo sistemas ir naudojančius
atsinaujinančius ir (ar) vietinius energijos išteklius;
2) projektinius pasiūlymus statinių,
kuriuose suprojektuotas naujas centrinio šilumos ar vėsumos perdavimo tinklas
ir (ar) statinyje įrengiami nauji ir (ar) atnaujinami šilumos ir (ar)
elektros energijos gamybos ar pramoniniai įrenginiai (kai šilumos ir (ar)
elektros energijos gamybos įrenginių atnaujinimo išlaidos viršija 50 procentų
investicijų, reikalingų naujam tos pačios galios šilumos ir (ar) elektros
energijos gamybos įrenginiui statinyje įrengti), kurių bendra vardinė
šiluminė galia ar pramoninės gamybos technologinio proceso metu nepanaudota
šiluminė galia yra didesnė kaip 20 MW.
11. Lietuvos
Respublikos krašto apsaugos ministerija ar jos įgaliota institucija, ar
įstaiga tikrina krašto apsaugos objektų apsaugos zonose projektuojamų
statinių statybos, rekonstravimo ar statinių paskirties keitimo projektinius
pasiūlymus pagal Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 134 straipsnio
nuostatas.
12. Lietuvos
Respublikos vadovybės apsaugos tarnyba tikrina projektinius
pasiūlymus statinių, kurie patenka į Vadovybės apsaugos tarnybos saugomų
objektų apsaugos zonas, ir (ar) šiose zonose keičiama statinių (patalpų)
paskirtis, neatsižvelgiant į atliekamų statybos darbų rūšį.
13. Magistralinio
dujotiekio savininkas arba jo įgaliojimą turintis magistralinio dujotiekio
valdytojas ar naudotojas tikrina projektinius pasiūlymus statinių,
kurie patenka į magistralinio dujotiekio vietovės klasių teritorijas.“
|