LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Aplinkos apsaugos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MEDŽIOKLĖS ĮSTATYMO NR. IX-966 5, 6, 11, 13, 14 IR 15 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
Nr. XIIIP-435
2017-11-15 Nr. 107-P-37
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Kęstutis Mažeika, komiteto nariai: Kęstutis Bacvinka, Juozas Imbrasas, Simonas Gentvilas, Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Petras Nevulis, Paulius Saudargas, Rimantas Sinkevičius, Virginija Vingrienė.
Komiteto biuro vedėja Birutė Pūtienė, biuro patarėja Jolita Jakučionytė, biuro padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos ir miškų departamento direktoriaus pavaduotojas Algirdas Klimavičius, Sūduvos medžiotojų sąjungos pirmininkas Paulius Uleckas, Lietuvos medžiotojų sąjungos "Gamta" prezidentas Raimondas Ribačiauskas, Valdybos pirmininkas Gedvydas Pėtelis, Lietuvos medžiotojų ir žvejų draugijos pirmininkas Bronius Bradauskas, pavaduotojas Eugenijus Tijušas, Lietuvos privačių miško savininkų asociacijos advokatas Algimantas Šindeikis.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
2 |
2 |
|
Įvertinę įstatymo projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Siekiant suderinti įstatymuose vartojamas sąvokas ir atsižvelgiant į Administracinių nusižengimų kodekso 684 straipsnio 1 ir 2 dalis bei į kitose Medžioklės įstatymo (toliau – keičiamo įstatymo) nuostatose vartojamą sąvoką „medžiotojo bilietas“, siūlytume projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 8 punkte išbraukti du kartus vartojamus žodžius „Lietuvos Respublikos“. |
Pritarti |
redakcinė |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
1 N, 2, 4, 11 N |
|
|
2. Projekto 1 straipsnio 3 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 5 straipsnio 6 dalies pirmojoje pastraipoje, projekto 6 straipsnyje pateiktose keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 ir 2 dalyse vartojama sąvoka ,,visuomeninės organizacijos, vienijančios medžiotojų klubus ir būrelius“. Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos Respublikos Seimas 2004 m. sausio 22 d. priėmė Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymą Nr. IX-1969, kurio 19 straipsniu Lietuvos Respublikos visuomeninių organizacijų įstatymą pripažino netekusiu galios. Asociacijų įstatymo 18 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad iki Asociacijų įstatymo įsigaliojimo įregistruotos visuomeninės organizacijos be atskiro perregistravimo yra laikomos juridiniais asmenimis, kurių teisinė forma yra asociacija. Atsižvelgus į tai, kad šiuo metu juridinių asmenų, kurių teisinė forma yra visuomeninė organizacija nėra, svarstytina, ar projekto 1 straipsnio 3 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 5 straipsnio 6 dalies pirmojoje pastraipoje ir projekto 6 straipsnyje pateiktose keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 ir 2 dalyse vartojama sąvoka ,,visuomeninės organizacijos“ neturėtų būti pakeista sąvoka ,,asociacijos“. Jei būtų pritarta šiai pastabai, atitinkamai projektu reikėtų tikslinti ir keičiamo įstatymo 2 straipsnio 3 ir 19 dalis, 5 straipsnio pavadinimą, 8 straipsnio 3 dalį, 16 straipsnio 2 ir 4 dalis.
|
Pritarti iš dalies
|
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektą nauju 1 straipsniu įstatymo 2 straipsnio pakeitimas ir jį išdėstyti taip: „1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: 3. Bendro naudojimo medžioklės plotai –
medžiotojų 2. Pakeisti 2 straipsnio 19 dalį ir ją išdėstyti taip: 19. Medžiotojų
Pasiūlymas|: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamą įstatymo 5 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „5
straipsnis. Medžioklės reglamentavimas ir valstybės, savivaldybių institucijų
bei medžiotojų asociacijų,
Papildyti įstatymo projektą nauju 4 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „4 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas Pakeisti 8 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: 3. Medžioklės plotų vienetų sudarymo ir jų ribų pakeitimo projektus
kiekvienoje savivaldybėje rengia šios savivaldybės administracijos
direktoriaus sudaryta komisija medžioklės plotų vienetams sudaryti bei jų
riboms pakeisti. Ši komisija sudaroma iš savivaldybės administracijos,
aplinkos apsaugos, žemėtvarkos, valstybinius miškus prižiūrinčių institucijų,
medžiotojų asociacijų
Papildyti įstatymo projektą nauju 11 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „11 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 16 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: 2. Aplinkos apsaugos departamento teisės medžioti
suteikimo ir panaikinimo komisijoms pasiūlymus dėl asmenims suteiktos teisės
medžioti panaikinimo gali pateikti Aplinkos apsaugos departamentas, policija,
atitinkamos gydymo įstaigos, 2. Pakeisti 16 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: 4. Aplinkos apsaugos departamento teisės medžioti
suteikimo ir panaikinimo komisijos informaciją apie priimtus sprendimus
panaikinti asmenims suteiktą teisę medžioti ir kitos institucijos informaciją
apie medžiotojams skirtas nuobaudas privalo pateikti Aplinkos ministerijai ir
medžiotojų asociacijoms
Atitinkamai patikslinti įstatymo projekto straipsnius. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
11 |
1 |
|
3. Projekto 1 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 5 straipsnio 6 dalyje siūloma atsisakyti konkrečios medžiotojų organizacijos – Lietuvos medžiotojų ir žvejų draugija – įvardijimo, taip pat siūloma atsisakyti nuostatos, kad medžiotojų visuomeninės organizacijos, vienijančios medžiotojų klubus ir būrelius, teikia Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamento teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijai siūlymus dėl asmenims suteiktos teisės medžioti panaikinimo. Atsižvelgiant į tai, ir siekiant suderinti įstatymo nuostatas tarpusavyje, svarstytina, ar projektu nereikėtų tikslinti ir keičiamo įstatymo 16 straipsnio 2 dalies nuostatų, nustatančių, kad „Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamento teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisijai pasiūlymą dėl teisės medžioti, suteiktos tam tikram asmeniui, panaikinimo gali pateikti <...> Lietuvos medžiotojų ir žvejų draugija ir kitos medžiotojų visuomeninės organizacijos“. |
Pritarti
|
Žr. į komiteto pasiūlymą prie TD 2 pastabos įstatymo 16 str. 2 d. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
2 |
4 |
2) |
4. Projekto 1 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 5 straipsnio 6 dalyje siūloma atsisakyti nuostatos, nustatančios, jog medžiotojų visuomeninės organizacijos, vienijančios medžiotojų klubus ir būrelius, dalyvauja šio įstatymo nustatyta tvarka sudaromų komisijų darbe ir siūlo į jas savo atstovus. Atsižvelgiant į tai, ir siekiant suderinti įstatymo nuostatas tarpusavyje, svarstytina, ar projektu nereikėtų tikslinti ir keičiamo įstatymo 8 straipsnio 3 dalies nuostatų, kuriose nustatyta, kad į komisijos medžioklės plotų vienetams sudaryti bei jų riboms pakeisti sudėtį įeina ir medžiotojų visuomeninių organizacijų, vienijančių medžiotojų klubus ir būrelius, atstovai. |
Pritarti iš dalies |
Nekeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 5 straipsnio 6 dalies 2 punkto nuostatos (palikti kaip aktualioje redakcijoje). 8 straipsnio 3 dalis patikslinta prie TD 2 pastabos.
|
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
3 |
|
|
5. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad „Lietuvos Respublikos savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymo nustatyta tvarka iš medžioklės plotų naudotojų mokamų mokesčių finansuojamoms priemonėms turi būti skiriama ne mažiau kaip 30 procentų lėšų, surinktų iš mokesčių už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą“. Atkeiptinas dėmesys, kad Mokesčių už valstybinius gamtos išteklius įstatymo 11 straipsnio 2 dalis nustato, jog mokestis už medžiojamųjų gyvūnų išteklius įskaitomas: 70 procentų mokesčio už medžiojamųjų gyvūnų išteklius – į savivaldybės, kurios teritorijoje išgaunami medžiojamųjų gyvūnų ištekliai, biudžetą ir teisės aktų nustatyta tvarka naudojamas Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiajai programai finansuoti, o 30 procentų – į valstybės biudžetą ir teisės aktų nustatyta tvarka naudojamas Aplinkos apsaugos rėmimo programai finansuoti. Pagal kartu su šiuo projektu teikiamą Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo Nr. VIII-2025 3 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIIIP-436) 1 straipsnį Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšas (įplaukas) sudaro 70 procentų medžioklės plotų naudotojų mokamo mokesčio už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą. Todėl pagal galiojantį ir siūlomą teisinį reguliavimą nėra aišku, kiek procentų (30 ar 70) medžioklės plotų naudotojų mokesčių būtų įskaitoma į Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo programą. Atsižvelgiant į tai, nėra aišku, kokį dydį lėšų sudarytų „ne mažiau kaip 30 procentų lėšų“ ir, ar jų pakaktų priemonėms, numatytoms Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3 punkte, finansuoti. Be to, siūlomose projekto nuostatose brauktini žodžiai „Lietuvos Respublikos“. |
Pritarta iš dalies |
Komitetas pritarė Seimo narių Kęstučio Mažeikos, Dainiaus Gaižausko, Andriaus Palionio, Aurimo Gaidžiūno, Audriaus Šimo, Jonas Jaručio pasiūlymui nustatyti kitokią lėšų už medžiojamųjų gyvūnų išteklių panaudojimą paskirstymo proporciją, t. y. 50 proc. lėšų skirti Aplinkos apsaugos rėmimo programai ir 50 proc. savivaldybės, kurios teritorijoje išgaunami medžiojamųjų gyvūnų ištekliai, aplinkos apsaugos rėmimo specialiajai programai. |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
7 |
|
5) N |
6. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 3 straipsnio 1 dalimi siūlomą keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostatą, kad leidimo naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete galiojimas pasibaigia, kai „leidimą turėjęs fizinis ar juridinis asmuo atsisakė šio leidimo“, siūlytina formuluoti kaip leidimo panaikinimo pagrindą išdėstant jį keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalies naujame punkte ir nurodant, kad leidimas naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete panaikinamas, jeigu medžioklės plotų naudotojas pateikia rašytinį prašymą panaikinti leidimą. |
Pritarti iš dalies
|
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamą įstatymo 11 straipsnio 2 dalį nauju 5 punktu ir jį išdėstyti taip: „
Papildyti 11 straipsnio 2 dalį 5 punktu ir jį išdėstyti taip: 5) pateikia rašytinį prašymą panaikinti leidimą.“ |
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
7 |
2 |
|
7. Projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 1 punkte siūloma nustatyti, kad leidimas naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete panaikinamas, jeigu medžioklės plotų naudotojas ,,nesilaikė medžioklę reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, šiurkščiai arba sistemingai juos pažeisdamas arba (jei naudotojas yra juridinis asmuo – jo narys ar nariai) ne mažiau kaip du kartus per vienerius metus nubaudžiamas už medžiojimą, kai tai daro neblaivus“ (pabraukta mūsų). Atkreiptinas dėmesys, kad Administracinių nusižengimų kodekso 290 straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad asmuo yra traukiamas administracinėn atsakomybėm už medžiojimą, kai tai daro neblaivus (nustatytas vidutinis (nuo 1,5 promilės iki 2,5 promilės) ar sunkus (nuo 2,5 promilės ir daugiau) neblaivumas) ar atsisakęs pasitikrinti dėl neblaivumo arba apsvaigęs nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų asmuo. Taigi pagal Administracinių nusižengimų kodekso 290 straipsnio 5 dalies nuostatas asmuo traukiamas administracinėn atsakomybėn ne tik tuo atveju, kai nustatoma, kad jis medžioja neblaivus, bet ir tuo atveju, jeigu asmuo atsisako pasitikrinti dėl neblaivumo ar jis yra apsvaigęs nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar vertinamąją projekto nuostatą nereikėtų atitinkamai papildyti arba pateikti nuorodą į Administracinių nusižengimų kodekso 290 straipsnio 5 dalyje nurodytą pažeidimą. Be to, siekiant suderinti įstatyme vartojamas sąvokas, šiose projekto nuostatose vietoj žodžio „naudotojas“ įrašytina formuluotė „medžioklės plotų naudotojas“. |
Pritarti iš dalies |
Nekeisti įstatymo įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 1 punkto. Žr. prie TD 6 pastabos. |
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
8 |
2 |
|
8. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 2 straipsnio 13 dalyje nėra apibrėžta koks juridinis asmuo gali būti medžioklės plotų naudotoju, svarstytina, ar nereikėtų tikslinti projekto 4 straipsniu siūlomų keičiamo įstatymo 13 straipsnio 3 dalies nuostatų, nustatančių, kad žemės sklypų savininkai medžioklės plotų naudotoju gali būti tik įsteigę juridinį asmenį – medžiotojų klubą arba būrelį. |
Pritarti iš dalies
|
1) atsisakyti nuorodos į konkrečią juridinio asmens formą („medžiotojų klubą arba būrelį“), paliekant šią formą neapibrėžtą; 2) atsižvelgiant į Vyriausybės 2017-07-12 nutarimu Nr. 599 pateiktą išvadą dėl šio projekto, koreguoti nuostatą, suteikiant teisinio aiškumo, kad fiziniams ir juridiniams asmenims taikomos vienodos sąlygos dėl minimalaus medžioklės plotų vieneto ir dėl žemės nuosavybės jame. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 8 straipsniu keičiamą įstatymo 13 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Pavienis medžiotojas arba juridinį asmenį įsteigusi grupė medžiotojų, kurie nuosavybės teise valdo daugiau kaip 1 000 ha bendro ploto užimančius susisiekiančius žemės sklypus, kuriuose medžioklė neuždrausta, gali pateikti šio Įstatymo 8 straipsnyje nurodytai komisijai prašymą jų nuosavybės teise valdomos žemės pagrindu sudaryti naują medžioklės plotų vienetą, atitinkantį šio Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus. Ši komisija, vadovaudamasi šio Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytais principais ir kriterijais, įvertina, ar prijungiant ar atskiriant medžioklės plotų dalis, tačiau nepanaikinant egzistuojančių gretimų medžioklės plotų vienetų galima sudaryti ne mažesnį kaip 1 000 ha naują medžioklės plotų vienetą, kuriame ne mažiau kaip 70 procentų žemės ploto nuosavybės teise priklausytų prašymą sudaryti naują medžioklės plotų vienetą pateikusiam medžiotojui ar juridinį asmenį įsteigusiai medžiotojų grupei. Kai toks naujas medžioklės plotų vienetas sudaromas, prašymą pateikusiam medžiotojui ar grupės medžiotojų įsteigtam juridiniam asmeniui leidimas naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius šiame medžioklės plotų vienete išduodamas be šio Įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje numatyto konkurso. Šiuo atveju išduodamo leidimo įsigaliojimas numatomas nuo kito medžioklės sezono pirmos dienos.“ |
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
9, 12 |
1 |
|
9. Projekto 5 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 14 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad už laikomą medžioklės egzaminą turi būti sumokama nustatyto dydžio valstybės rinkliava. Be to, iš keičiamo įstatymo 14 straipsnio 3 dalies siūloma išbraukti nuostatą, kad į teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisiją įtraukiami medžiotojai, turintys medžioklės trofėjų eksperto kvalifikaciją, specialų medžioklėtyros išsilavinimą arba ne trumpesnį kaip 5 metų medžioklės žinovo darbo stažą ar 5 metų darbo stažą aplinkosaugos, teisėsaugos, biologijos arba veterinarijos ir miškų ūkio srityse. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad rinkliavą siūloma nustatyti dėl to, kad už medžioklės egzamino organizavimą Aplinkos ministerija sumoka iš Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų, todėl egzaminą laikantys asmenys piktnaudžiauja šia situacija, tinkamai nepasiruošę, minėtą egzaminą laiko (perlaiko) ne tik po kelis, bet ir po keliolika kartų. Svarstytina, ar, siekiant pašalinti projekto aiškinamajame rašte nurodytas aplinkybes, įstatyme turėtų būti nustatyta ne valstybės rinkliava, bet nustatomas protingas terminas, pavyzdžiui, 6 mėnesiai, kuriam suėjus, neišlaikiusieji egzamino jį galėtų perlaikyti. Tuo atveju, jeigu būtų nepritarta aukščiau nurodytai pastabai, atkreipiame dėmesį, kad Rinkliavų įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad konkrečius valstybinės rinkliavos dydžius nustato Vyriausybė. Atsižvelgus į tai, projekto 7 straipsnio 2 dalyje reikėtų įtvirtinti pasiūlymą Vyriausybei priimti įstatymą įgyvendinantį teisės aktą. Kartu atkreipiame dėmesį, kad iš įstatymo išbraukus reikalavimus asmenims, kurie galėtų būti paskirti į teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisiją, į pastarąją komisiją galėtų būti paskirti reikiamų žinių ar išsilavinimo neturintys asmenys. To pasekoje galėtų nukentėti egzaminų kokybė. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projektu siūlomo išbraukimo nereikėtų atsisakyti. |
Pritarti iš dalies
|
Pasiūlymas: 1. Pakeisti 14 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti ją taip: „3. Medžioklės egzaminą organizuoja ir teisę
medžioti suteikia Aplinkos apsaugos departamento teisės medžioti suteikimo ir
panaikinimo komisijos.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „ 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 m. rugpjūčio 1 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos
Respublikos aplinkos
|
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
2, 12 |
4, 2 |
|
10. Projekto 1 straipsnio 3 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 5 straipsnio 6 dalies 3 punkte ir projekto 7 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio ,,ministerija“ įrašytinas žodis ,,ministras“. |
Pritarti |
redakcinė |
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
|
|
|
11. Atsižvelgiant į teisės technikos reikalavimus, projekto nuostatos tikslintinos: 11.1. įstatymo pavadinime žodis „įstatymas“ rašytinas naujos eilutės centre; 11.2. projekto 4 straipsnio pakeitimų esmės išdėstyme vietoj žodžio „dalią“ reikėtų įrašyti žodį „dalį“; 11.3. projekto 5 straipsnio 1 dalies pakeitimų esmės išdėstyme po žodžio „išdėstyti“ brauktinas žodis „ją“; 11.4. projekto 5 straipsnio 2 dalį reikėtų išdėstyti taip: „Pripažinti netekusiu galios 14 straipsnio 6 dalies 2 punktą“; 11.5. reikėtų atsisakyti projekto 6 straipsnio vienos struktūrinės dalies numeravimo. |
Pritarti |
redakcinė |
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2017-03-20 |
|
|
|
12. Atkreipiame dėmesį, kad Seime yra registruotas Medžioklės įstatymo Nr. IX-966 8, 13 ir 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas (reg. Nr. XIIIP-349), kurio 2 straipsniu Medžioklės įstatymo 13 straipsnio 3 dalį siūloma išdėstyti kiek kitaip nei teikiamu įstatymo projektu. Todėl atkreiptinas dėmesys į Seimo statuto 137 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus: „Jeigu yra gauti keli to paties įstatymo tų pačių arba skirtingų straipsnių pakeitimo ar papildymo įstatymų projektai, jie Seimo posėdyje pateikiami ir nagrinėjami kartu, o Seimo paskirtas pagrindinis komitetas gali juos sujungti ir pateikti Seimui svarstyti vieną bendrą projektą”. |
Pritarti iš dalies |
Komitetas siūlo atmesti įstatymo projektą Nr. XIIIP-349. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Biudžeto ir finansų komitetas 2017-09-20 |
|
|
|
Pasiūlyti pagrindiniam komitetui pritarti pateiktam įstatymo projektui ir jį patobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Seimo narių pastabas ir pasiūlymus, kuriems Komitetas pritarė. (žr. Komiteto išvadas). |
Pritarti |
|
2. |
Biudžeto ir finansų komitetas 2017-09-20 |
3 (6) |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2017 m. kovo 20 d. išvados Nr. XIIIP-436 5 pastabą, komitetas siūlo išbraukti žodžius ,,Lietuvos Respublika“. Pasiūlymas: ,,1. Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamą įstatymo 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti ją taip: „3. Žemės sklypų, kuriuose medžioklė neuždrausta,
savininkai, valdytojai ir naudotojai turi teisę Aplinkos
apsaugos rėmimo programos įstatymo ir Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo
specialiosios programos įstatymo nustatyta tvarka gauti finansinę paramą
medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos prevencijos priemonėms įgyvendinti. |
Pritarti |
|
3. |
Kaimo reikalų komitetas 2017-10-25 |
|
|
|
pritarti iniciatorių pateiktam Medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5, 6, 11, 13, 14 ir 15 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui (Nr.XIIIP-435) ir Kaimo reikalų komiteto išvadai bei siūlyti Seimo paskirtam pagrindiniam Aplinkos apsaugos komitetui projektą tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pastabas, Kaimo reikalų komiteto išvadą bei pasiūlymus |
Pritarti iš dalies |
|
4. |
Kaimo reikalų komitetas 2017-10-25 |
3 (6) |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas, Komitetas siūlo atsisakyti Projekto 2 straipsnyje siūlomos nuostatos, kad Lietuvos Respublikos savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymo nustatyta tvarka iš medžioklės plotų naudotojų mokamų mokesčių finansuojamoms priemonėms turi būti skiriama ne mažiau kaip 30 procentų (vietoj buvusių 70 procentų) lėšų, surinktų iš mokesčių už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą. Siūloma palikti šiuo metu nustatytą šių lėšų paskirstymo santykį, nes savivaldybėms, netekusioms tokių lėšų, būtų sunkiau atlikti joms numatytas funkcijas: atlyginti ūkiniams gyvūnams vilkų padarytą žalą ir finansuoti įgyvendinamas prevencijos priemones šiai žalai išvengti. Kadangi beveik visos lėšos sunaudojamos kompensacijoms išmokėti, lėšų aktyvioms šios žalos prevencijos priemonėms finansuoti nebelieka, todėl siūlymas pakeisti lėšų paskirstymo proporciją yra nepriimtinas
Pasiūlymas: ,,Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamą įstatymo 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti ją taip: „3. Žemės sklypų, kuriuose
medžioklė neuždrausta, savininkai, valdytojai ir naudotojai turi
teisę Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo ir Savivaldybių aplinkos
apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymo nustatyta tvarka gauti
finansinę paramą medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos prevencijos priemonėms
įgyvendinti. |
Nepritarti |
Komitetas pritarė Seimo narių Kęstučio Mažeikos, Dainiaus Gaižausko, Andriaus Palionio, Aurimo Gaidžiūno, Audriaus Šimo, Jonas Jaručio pasiūlymui nustatyti kitokią lėšų už medžiojamųjų gyvūnų išteklių panaudojimą paskirstymo proporciją, t. y. 50 proc. lėšų skirti Aplinkos apsaugos rėmimo programai ir 50 proc. savivaldybės, kurios teritorijoje išgaunami medžiojamųjų gyvūnų ištekliai, aplinkos apsaugos rėmimo specialiąją programą. |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti įstatymo projektui, komiteto išvadoms dėl šio projekto bei teikti Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 2, 5, 6, 8, 9, 10 11, 13, 14, 15 ir 16 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-435 (2) ir jo lyginamąjį variantą.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Aplinkos apsaugos komitetas 2017-11-15 |
2 (5) |
3 |
11 |
„11) sudaro arba paveda Aplinkos apsaugos departament
|
Pritarti |
|
2. |
Aplinkos apsaugos komitetas 2017-11-15 |
5 N (9) |
|
|
Argumentai: Papildyti įstatymo projektą nauju 5 straipsniu, kuris numatytų naujai sudarytam medžioklės plotų vienetui privalomai parengti medžioklėtvarkos projektą. Pasiūlymas: 5 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas Papildyti 9 straipsnį 2 dalimi: „2. Šio Įstatymo 13 straipsnio 3 dalyje numatytu atveju sudarytam naujam medžioklės plotų vienetui medžioklėtvarkos projektas turi būti parengtas per vienus metus nuo sprendimo sudaryti naują medžioklės plotų vienetą priėmimo. Parengus medžioklėtvarkos projektą, tikslinamos medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimo sąlygos, nurodytos pagal šio Įstatymo 10 straipsnyje nustatytą tvarką išduotame leidime naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete.“ |
Pritarti |
|
3. |
Aplinkos apsaugos komitetas 2017-11-15 |
6 N (10)
|
|
|
Argumentai: Taip pat dėl teisinio aiškumo papildome įstatymo projektą nauju 6 straipsniu, kuris numatytų, kad leidimas naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius išduodamas be konkurso medžiotojams – žemės savininkams, kuriems sudaromas naujas medžioklės plotų vienetas. Pasiūlymas: 6 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas Papildyti 10 straipsnio 2 dalį 4 punktu: „4) leidimas naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete išduodamas medžiotojui ar grupės medžiotojų įsteigtam juridiniam asmeniui šio Įstatymo 13 straipsnio 3 dalyje numatytu naujo medžioklės plotų vieneto sudarymo atveju.“
Atitinkamai buvusius įstatymo projekto 5-10 straipsnius laikyti 7-12 straipsniais. Papildyti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „LIETUVOS RESPUBLIKOS MEDŽIOKLĖS ĮSTATYMO NR. IX-966 2, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 IR 16 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS“ |
Pritarti |
|
4. |
Aplinkos apsaugos komitetas 2017-11-15 |
9 (14) |
|
|
Atsižvelgę į Vyriausybės nutarimo Nr. 599 1 pastabą, komitetas siūlo įstatymo 14 straipsnio pakeitimus. Pasiūlymas:
1. Pakeisti 14 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Medžioklės egzaminą organizuoja ir teisę
medžioti suteikia Aplinkos apsaugos departamento teisės medžioti
suteikimo ir panaikinimo komisijos. 2. Pakeisti 14 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Aplinkos apsaugos departamento teisės medžioti suteikimo ir panaikinimo komisija: 1) 2) šio Įstatymo 16 straipsnyje
„
„7. Asmenys, turintys užsienio šalyse
išduotus analogiškus medžiotojo bilietui dokumentus, turi šio straipsnio 5 ir
6 dalyse numatytas teises ir pareigas.
|
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 2.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: K. Mažeika.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 2, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 ir 16 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-435 (2), jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Kęstutis Mažeika
Komiteto biuro patarėja Jolita Jakučionytė