PASIŪLYMAI

viešųjų pirkimų įstatymo Nr. I-1491 2, 8, 17, 19, 22, 25, 27, 31, 35, 46, 51, 52, 55, 57, 58, 82, 86, 91, 92, 93, 94, 95 IR 96 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 821 straipsniU ĮSTATYMO PROJEKTUI nR.xiiip-4877(4)

 

 

2021-09-28

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

4

(19)

2

 

Argumentai:

Pagal įstatymo projekto nuostatas perkančioji organizacija gali siūlyti centrinei perkančiajai organizacijai į Viešųjų pirkimų komisijos sudėtį įtraukti jos siūlomus ekspertus. Tačiau ši galimybė nustatyta tik tiems atvejams, kai perkančioji organizacija yra sudariusi centralizuotų pirkimų veiklos paslaugų pirkimo sutartį su centrine perkančiąja organizacija. Jeigu centralizuoti pirkimai bus atliekami administraciniu teisės aktu, o ne sutartimi, perkančioji organizacija negalės siūlyti ekspertų į pirkimo komisiją.

Atsižvelgiant į tai bei siekiant sudaryti galimybes visais atvejais perkančiajai organizacijai siūlyti ekspertus, siūloma tikslinti įstatymo projekto nuostatas.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Pakeisti 19 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Komisija sudaroma ją sudarančios perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu (potvarkiu) iš ne mažiau kaip 3 fizinių asmenų – Komisijos pirmininko ir bent 2 Komisijos narių (toliau kartu – Komisijos narys, Komisijos nariai). Komisijos pirmininku skiriamas perkančiosios organizacijos ar bendru pavaldumu susijusios kitos perkančiosios organizacijos darbuotojas. Kiti Komisijos nariai gali būti ir ne Komisiją sudarančios perkančiosios organizacijos darbuotojai. Komisiją sudaranti perkančioji organizacija turi teisę pasikviesti ekspertų – dalyko žinovų konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių ar vertinimo. Perkančioji organizacija turi teisę pasiūlyti centrinei perkančiajai organizacijai, su kuria ji yra sudariusi centralizuotos pirkimų veiklos paslaugų pirkimo sutartį, kviesti į sudarytą Komisiją įtraukti perkančiosios organizacijos siūlomų ekspertų siūlomus ekspertus. Jeigu centrinė perkančioji organizacija nusprendžia atsisakyti pasitelkti siūlomus ekspertus, atsisako į Komisiją įtraukti siūlomus ekspertus - ji tokį sprendimą pagrindžia. Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai ir valstybės politikai, kaip jie apibrėžiami Valstybės tarnybos įstatyme, negali būti Komisijos nariais ar ekspertais.“

2.

5

(22)

 

 

 

2

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekte siūloma įtvirtinti pareigą perkančiosioms organizacijoms prekes, paslaugas ar darbus įsigyti naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos administruojamu centralizuojamu pirkimų katalogu, jeigu jame yra perkančiosios organizacijos poreikius atitinkantis asortimentas.  Tokia pareiga įtvirtinama įstatymo 82 straipsnio 2 dalies 1 punkte. Tuo tarpu minėtos dalies 2 punkte nekalbama apie pirkimų atlikimą naudojantis centralizuotų pirkimų katalogu.

Atsižvelgiant į tai bei siekiant teisės akto aiškumo visoms perkančiosioms organizacijoms, siūloma atitinkamai tikslinti Įstatymo projekto 5 ir 9 straipsniais atliekamus Viešųjų pirkimų įstatymo 22 straipsnio ir 35 straipsnio pakeitimus. 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„Pakeisti 22 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Atliekant pirkimo procedūras vadovaujantis šio įstatymo 82 straipsnio 2 dalimi dalies 1 punktu, perkančiosios organizacijos ir tiekėjo bendravimas ir keitimasis informacija, įskaitant tiekėjų pasiūlymų pateikimą, vyksta naudojantis centralizuotų pirkimų katalogo priemonėmis.“

3.

9

(35)

2

33

Argumentai: žr. argumentus dėl  2 pasiūlymo.

Pasiūlymas:

Pakeisti 9 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Papildyti 35 straipsnio 2 dalį nauju 33 punktu:

„33) perkančiosios organizacijos sprendimo neatlikti pirkimo naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis argumentai, kaip numatyta šio įstatymo 82 straipsnio 2 dalyje dalies 1 punkte;“.

 

4.

17

(821)

1

 

Argumentai:

1.           Perkančioji organizacija prekes, paslaugas ar darbus galės įsigyti ne tik naudodamasi centralizuotų pirkimų katalogu, bet ir pasinaudodama centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis, kuomet pirkimo procedūras už perkančiąją organizaciją jos vardu atliks centrinė perkančioji organizacija.

Įvertinus siūlomas 82 straipsnio 2 dalies nuostatas yra neaišku, koks sprendimas minimas 2 punkte, nes 821 straipsnio 1 dalyje nustatyti sprendimai neapima sprendimų dėl konkrečių pirkimų atlikimo kitų perkančiųjų organizacijų vardu.

Atsižvelgiant į tai, siūloma atitinkamai patikslinti įstatymo projekto 17 straipsnį ir tokį sprendimą numatyti.

2.           Pastebėtina, kad buvo pritarta ribos, iki kada galima vykdyti neskelbiamą mažos vertės pirkimą, didinimui iki 15 000 Eur, tačiau projekte liko nuostata dėl pareigos savivaldybėms centralizuoti pirkimus nuo 10 000 Eur. Susidaro neaiški situacija, kuomet perkančioji organizacija gali vykdyti neskelbiamą pirkimą (sudaryti sutartį be procedūrų), tačiau kartu privalo vadovautis ir centralizavimo nuostatomis. Siekiant išvengti dviprasmybių, siūloma nustatyti, kad privaloma centralizuoti pirkimus nuo 15 000 Eur.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 17 straipsniu keičiamo 821 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Sprendimą dėl centrinių perkančiųjų organizacijų steigimo, jų teisinės formos ar teisės atlikti centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas perkančiajai organizacijai suteikimo, taip pat dėl konkrečių pirkimų atlikimo kitų perkančiųjų organizacijų vardu pagal kompetenciją priima:

1) Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota (įgaliotos) institucija (institucijos) – dėl centrinės perkančiosios organizacijos, valdančios ir administruojančios centralizuotų pirkimų katalogą ir (ar) kitų centrinių perkančiųjų organizacijų;

2) savivaldybių tarybos. Kiekvienoje savivaldybėje turi būti užtikrinta, kad į savivaldybių veiklos sritį patenkančių perkančiųjų organizacijų pirkimai, kurių sutarties vertė viršija 10 000 15 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio), būtų atliekami šio įstatymo 82 straipsnio 1 dalyje nurodytu būdu. Siekiant įgyvendinti šią pareigą, turi būti sukurta savivaldybės centrinė perkančioji organizacija arba (ir)  kelios savivaldybės gali sukurti bendrą centrinę perkančiąją organizaciją arba (ir) savivaldybė gali pasirašyti centralizuotos pirkimų veiklos paslaugų sutartį su esama centrine perkančiąją organizacija dėl pirkimų paslaugų savivaldybei ir į jos veiklos sritį patenkančioms perkančiosioms organizacijoms;

3) valstybės ir savivaldybės įmonės, akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės, kuriose valstybei ar savivaldybei (savivaldybėms) nuosavybės teise priklausančios akcijos suteikia daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime – dėl centrinių perkančiųjų organizacijų, teikiančių paslaugas atitinkamų įmonių ar bendrovių grupėms priklausančioms perkančiosioms organizacijoms, kurias atitinkamos įmonės ar bendrovės kontroliuoja (valdo) tiesiogiai ar per kitus juridinius asmenis.“

5.

24

(96

3

 

    Argumentai:

Centrinės perkančiosios organizacijos pirkimo procedūrų ataskaitas, kai sutartys sudaromos preliminariųjų sutarčių ar dinaminių pirkimų sistemų pagrindu Viešųjų pirkimų tarnybai teikia kas ketvirtį. Kadangi Vyriausybės sprendimu Viešųjų pirkimų tarnyba ataskaitas apie žaliuosius pirkimus turės teikti kas mėnesį, reikia nustatyti, kad ir duomenis Viešųjų pirkimų tarnybai būtų teikiami kas mėnesį.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 24 straipsniu keičiamo 96 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Tuo atveju, kai pirkimai atliekami pagal šio įstatymo 82 straipsnio 1 dalį, šio straipsnio 2 dalyje nurodytas ataskaitas teikia centrinė perkančioji organizacija. Pirkimų procedūrų, kurių metu pirkimo sutartys sudaromos preliminariųjų sutarčių ar dinaminių pirkimų sistemų pagrindu, atveju, ataskaitos gali būti teikiamos kas ketvirtį mėnesį ne vėliau kaip per 5 darbo dienas ketvirčiui  mėnesiui pasibaigus Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka.“

6.

25

 

 

Argumentai:

Dėl pakeitimų, kuriems buvo pritarta Seimo posėdyje svarstymo metu, pakitus įstatymo struktūrai ir straipsnių numeracijai, reikalinga patikslinti įstatymo 25 straipsniu dėstomas įsigaliojimo nuostatas.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 25 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„25 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2–7 dalis, įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.

2. Šio įstatymo 1 straipsniu keičiamo Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 11 dalis, 3 straipsniu keičiamo Viešųjų pirkimų įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 5 punktas, 4, 5, 8, 9, 15, 16, 17 straipsniai įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

3. Šio įstatymo 1 straipsniu keičiamo Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 251 dalis, 21 straipsniu keičiamo Viešųjų pirkimų įstatymo 93 straipsnio 6 dalis, 23 straipsniu keičiamo Viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 42 punktas ir 6 dalis įsigalioja 2022 m. liepos 1 d.

4. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliotos institucijos iki 2021 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo 3 straipsniu keičiamo Viešųjų pirkimų įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 3, 4 punktuose nurodytus įgyvendinamuosius teisės aktus.

5. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Viešųjų pirkimų tarnyba iki 2022 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo 21 straipsniu keičiamo Viešųjų pirkimų įstatymo 93 straipsnio 6 dalyje ir 23 straipsniu keičiamo Viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 6 dalyje nurodytus įgyvendinamuosius teisės aktus.

6. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliotos institucijos iki 2022 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo 3 straipsniu keičiamo Viešųjų pirkimų įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 5 punkte ir 16 straipsniu keičiamo Viešųjų pirkimų įstatymo 82 straipsnio 6 dalyje nurodytus įgyvendinamuosius teisės aktus.

7. Iki šio įstatymo nuostatų įsigaliojimo pradėtos pirkimų procedūros tęsiamos, sudarytų preliminariųjų sutarčių pagrindu atnaujintas tiekėjų varžymasis atliekamas, pagal sukurtą dinaminę pirkimo sistemą pirkimai atliekami pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusias Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas.“

 

 


 

 

Teikia Seimo nariai:                                                                                         Kazys Starkevičius

 

 

                                                                                                                        Andrius Kupčinskas