AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTO KODEKSO NR. I-1534 16 STRAIPSNIO PAKEITIMO  ĮSTATYMO PROJEKTO

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys

Lietuvos Respublikos Seimo narių grupė (K. Daukšys, A. Salamakinas, A. Skardžius)                            teikia Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso Nr. I-1534 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau – Įstatymo projektas).

Įstatymo projekto rengimo priežastis – siekis atskirti veiklos ir kontrolės funkcijas ir taip sumažinti galimos korupcijos apraiškų tikimybę.

Šiuo metu pramoginių laivų technines apžiūras atlieka Lietuvos saugios laivybos administracija, kuri taip pat atlieka ir šių laivų techninės būklės ir saugios laivybos valstybinę kontrolę, t. y. pati kontroliuoja savo atliekamą funkciją.

 

2. Projekto tikslai ir uždaviniai

Teikiamo Įstatymo projekto tikslas –  atskirti pramoginių laivų techninių apžiūrų atlikimo funkciją nuo šių laivų techninės būklės ir saugaus plaukiojimo valstybinės kontrolės funkcijos. Siūloma pramoginių laivų techninių apžiūrų atlikimo funkciją perduoti valstybės įmonei Vidaus vandens kelių direkcijai, paliekant Lietuvos saugios laivybos administracijai vykdyti pramoginių laivų techninės būklės bei saugios laivybos užtikrinimo valstybinę kontrolę. Tokiu būdu bus sumažintos galimos korupcijos apraiškų galimybės.

 

3. Projekto siūlomų nuostatų teisinio reguliavimo būklė šiuo metu

Šiuo metu Įstatymo projekte numatytus klausimus reglamentuoja Lietuvos Respublikos  vidaus vandenų transporto kodekso 16 straipsnio 5 dalis, kuri nustato, kad Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių, tarp jų ir pramoginių laivų technines apžiūras atlieka ir atitinkamus dokumentus bei jų dublikatus išduoda Lietuvos saugios laivybos administracija susisiekimo ministro nustatyta tvarka, o kodekso 26 straipsnio 1 dalis numato, kad valstybinę saugios laivybos Lietuvos Respublikos vidaus vandenyse kontrolę  vykdo Lietuvos saugios laivybos administracija.

 

4. Siūlomos naujos teisinio reglamentavimo formos

Teikiamu Įstatymo projektu siūloma pramoginių laivų techninių apžiūrų vykdymo funkciją perduoti valstybės įmonei Vidaus vandens kelių direkcijai, o Lietuvos saugios laivybos administracijai palikti saugios laivybos užtikrinimo valstybinės kontrolės funkcijos vykdymą. Lietuvos saugios laivybos administracija tikrina pramoginių laivų techninę būklę, valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcijos atliktų laivų techninių apžiūrų kokybę. Tokiu būdu bus sumažintos galimos korupcijos apraiškų galimybės, kai pati institucija atlieka tam tikrą veiklą ir pati save kontroliuoja. Manoma, kad bus pagerinta pramoginių laivų techninių apžiūrų kokybė ir taip bus užtikrintas šių laivų saugus plaukiojimas.

 

5. Teigiami rezultatai, kurių galima tikėtis priėmus įstatymo projektą

Priėmus teikiamą Įstatymo projektą pramoginių laivų techninių apžiūrų atlikimo funkciją vykdys valstybės įmonė Vidaus vandens kelių direkcija, o Lietuvos saugios laivybos administracija vykdys pramoginių laivų techninės būklės bei saugios laivybos užtikrinimo valstybinę kontrolę. Tokiu būdu bus sumažintos galimos korupcijos apraiškų galimybės.

 

6. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir priemonės, kurių reikėtų imtis joms išvengti

Neigiamų pasekmių priėmus Įstatymo projektą nenumatoma.

 

7. Galima priimto įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Įstatymo projektas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai. Bus sumažintos galimos korupcijos apraiškų galimybės.   

 

8. Galima priimto įstatymo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priimtas Įstatymo projektas turės teigiamą įtaką Lietuvos Respublikos verslo plėtrai, jo konkurencingumo užtikrinimui pramoginių laivų eksploatavimo ir plėtros srityje.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus Įstatymo projektą

Priėmus teikiamą įstatymą, reikės pakeisti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2007 m. liepos 9 d. įsakymą Nr. 3-245 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo taisyklių patvirtinimo“.

 

10. Įstatymo projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimams ir bendrinės lietuvių kalbos normoms, projekto sąvokų ir jas įvardijančių terminų vertinimas Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Terminų banko, įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų. Įstatymo projekte nėra pateikiama sąvokų ir jas įvardijančių terminų, todėl Įstatymo projektas nevertintinas Lietuvos Respublkos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

11. Įstatymo projekto atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei  Europos Sąjungos dokumentams

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir suderintas su Europos Sąjungos teisės aktais.

 

12. Įstatymui įgyvendinti reikalingos išlaidos

Teikiamam Įstatymo projektui įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų nereikės.

 

 

13. Įstatymo projekto rengėjai

Įstatymo projektą parengė Lietuvos Respublikos Seimo narių grupė.

 

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia įtraukiant šį projektą į kompiuterinės paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc

„Pramoginiai laivai“, „Techninė apžiūra“.         

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindinai ir paaiškinimai

Nėra.

 

Teikia Seimo nariai:

 

Kęstutis Daukšys

Algimantas Salamakinas

Artūras Skardžius

Zita Žvikienė