LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Teisės ir teisėtvarkos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS ĮSTATYMO NR. VIII‑1591
4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 29, 31, 32 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2357
2023-06-14 Nr. 102-P-29
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininkės pavaduotoja Agnė Širinskienė, nariai: Arvydas Anušauską pavaduojanti Jurgita Sejonienė, Aušrinę Armonaitę pavaduojantis Marius Matijošaitis, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis, Andrius Vyšniauskas.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, komiteto biuro patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Dalia Latvelienė, Rita Karpavičiūtė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, komiteto biuro padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos atstovai: viceministrė Gabija Grigaitė-Daugirdė, Teisinių paslaugų politikos grupės vadovė Aurelija Giedraitytė, vyriausioji patarėja Neringa Keršienė, vyresnioji patarėja Vaida Rudėnaitė, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovės: Šeimos ir vaiko teisių apsaugos grupės vadovė Kristina Stepanova,vyriausioji paretarėja Giedrė Mikalauskienė, Psichikos sveikatos skyriaus patarėja Edita Bishop, Advokatų tarybos pirmininkas Mindaugas Kukaitis, Lietuvos advokatūros direktoriaus pavaduotoja Sandra Zajančiauskaitė, Lietuvos advokatūros teisininkė Kristina Osokinė, Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos direktoriaus pavaduotoja Asta Slidziauskienė, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Pagalbos vaikams ir šeimoms skyriaus vedėja Agnė Marčiukaitienė, Seimo kanceliarijos Teisės departamento Privatinės teisės skyriaus vedėja Daina Petrauskaitė, Seimo kanceliarijos Teisės departamento Viešosios teisės skyriaus patarėja Eglė Drėgvaitė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-21 |
3 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Atsižvelgus į tai, kad projekto 3 straipsniu Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 4 dalies 1 ir 7 punktuose įtvirtintos Koordinavimo tarnybos funkcijos glaudžiai susijusios tarpusavyje, jų pagrindas – pasiūlymų teikimas, siekiant užtikrinti kokybiškesnį ir efektyvesnį valstybės garantuojamos teisinės pagalbos teikimą, siūlytina šias funkcijas įtvirtinti viename punkte sujungiant jas jungtukais ir (ar). |
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-21 |
2 |
|
|
2. Projekto 2 straipsniu dėstomo keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 punkte nustatomas trumpinys „turto ir pajamų lygis“, reiškiantis „asmens (šeimos) turto ir asmens pajamų lygį antrinei pagalbai gauti“. Atkreiptinas dėmesys, jog projekto tekste vėliau vartojamos formuluotės „Vyriausybės nustatytas turto ir pajamų lygis“ (projekto 7 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 1 ir 3 punktai, projekto 8 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 12 straipsnio sakinio dalis iki dvitaškio ir šio straipsnio 7 punktas, projekto 20 straipsniu keičiamo įstatymo 29 straipsnis), „turto ir pajamų lygis“ (projekto 10 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 14 straipsnio 7 dalis, projekto 12 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 7 punktas), „Vyriausybės nustatytas asmens (šeimos) turto ir (ar) asmens pajamų lygis“ (projekto 7 straipsnio 7 dalimi keičiamo įstatymo 11 straipsnio 10 dalis). Siekiant teisinio nuoseklumo, projekto nuostatos tikslintinos suvienodinant vartojamas formuluotes. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-21 |
4 |
|
|
3. Projekto 4 straipsniu dėstomame keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2 punkte vietoj žodžio „savivaldybe“ įrašytina formuluotė „savivaldybės administracija“. Atkreiptinas dėmesys, jog pagal projekto 11 straipsniu dėstomas keičiamo įstatymo 15 straipsnio nuostatas atitinkamos sutartys dėl teisinės pagalbos teikimo sudaromos su savivaldybės administracija, o ne su savivaldybe. |
Pritarti |
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-21 |
8 |
|
|
4. Tikslintinos projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 6 punkto nuostatos, kadangi 2019 m. sausio 1 d. įsigaliojus Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo Nr. I-2044 1, 2, 14, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 straipsnių, ketvirtojo ir penktojo skirsnių pavadinimų pakeitimo ir įstatymo papildymo 201 straipsniu įstatymui Nr. XIII-1261, buvo atsisakyta sąvokų „nedarbingas asmuo“, „iš dalies darbingas asmuo“ (jas pakeitė sąvokos „asmuo, kuriam nustatytas 0–25 procentų darbingumo lygis“ bei „asmuo, kuriam nustatytas 30–55 procentų darbingumo lygis“). Tačiau kartu atkreiptinas dėmesys į tai, kad projektas įsigalios 2023 m. liepos 1 d., o Seimas 2022 m. gruodžio 20 d. priėmė Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo Nr. I-2044 pakeitimo įstatymą (projekto Nr. XIVP-2014(2), kuriuo sąvoka ,,darbingumo lygis“ keičiama į sąvoką ,,dalyvumo lygis“ ir kurio įsigaliojimas numatytas 2024 m. sausio 1 d. Todėl atsižvelgus į tai ir siekiant teisėkūros ekonomiškumo, kartu turėtų būti tikslinamos ne tik šios dalies, bet ir kitos keičiamo įstatymo nuostatos, kuriose vartojamos sąvokos „darbingumo lygis“ „specialiųjų poreikių lygis“, „neįgalumas“ (vartoti tokias sąvokas kaip siūloma Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo Nr. I-2044 pakeitimo įstatymo 3 straipsnio 6 dalyje ir numatyti vėlesnį šių nuostatų įsigaliojimą, t. y. 2024 m. sausio 1 d.). |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo narys Vytautas Bakas 2023-02-08 |
12 |
|
|
|
Argumentai: Šiandien Lietuva yra perėmusi gerąją patirtį iš Skandinavijos šalių, kuomet baudžiamajame procese atsiradusi ikiteisminio tyrimo pareigūno, prokuroro bei teisėjo specializacija, susijusi su dalyvavimu baudžiamajame procese, kai nusikaltimo auka yra nepilnametis vaikas. Teismuose dirba profesionalių teismų psichologų komandos, kurių interesų sritis – būtent darbas su vaikais teisinėje sistemoje. Profesionalus ir kokybiškas vaiko, nukentėjusiojo nuo seksualinio smurto, atstovavimas baudžiamajame procese yra ypatingai svarbus ir reikšmingas. Labai svarbu yra užtikrinanti jo teisių ir laisvių apsaugą, kuomet jis pats dėl amžiaus negali tinkamai įgyvendinti savo teisių ir pareigų bei apginti savo teisėtų interesų. Deja, iš nevyriausybinių organizacijų, veikiančių šioje srityje, tenka dažnai išgirsti apie nekokybišką ir neprofesionalų vaiko teisių bei teisėtų interesų atstovavimo baudžiamajame procese, kuomet yra paskiriama valstybės garantuojama teisinė pagalba. Tokiais atvejais galima padaryti nepataisomų klaidų, kurios gali dar labiau traumuoti ir taip nukentėjusius vaikus. Seksualinį smurtą patyręs vaikas psichologinę traumą gali pakartotinai patirti dėl neigiamų artimiausios socialinės aplinkos reakcijų, įvykio išviešinimo žiniasklaidoje, netinkamų, nekoordinuotų ir nesavalaikių įvairių žinybų veiksmų, dalyvavimo daugkartinėse apklausose. Netinkamas atstovavimas vaiko interesams gali kelti rimtą grėsmę net teisingumui, kuomet vaikui nebus sudaryta galimybė pasinaudoti visomis savo teisėmis. Atsižvelgiant į tai, siūlome nustatyti, kad bylose, kuriose nepilnamečiai vaikai yra patyrę seksualinį smurtą, jų teisęs ir teisėtus interesus atstovautų specialiai parengti advokatai, kurie bus apmokyti pagal Lietuvos advokatūros parengtą ir su Teisingumo ministerija suderintą specialiąją mokymo programą darbui bylose, kuriose nepilnamečiai vaikai yra patyrę seksualinį smurtą, o už teisinės pagalbos teikimą tokiose bylose mokamas užmokestis būtų ne mažesnis kaip dvigubas advokatams už antrinės teisinės pagalbos teikimą mokamo taikomo dydžio užmokestis. Taip pat siūloma nustatyti terminą per kurį Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba turi priimti sprendimą dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo seksualinį smurtą galimai patyrusiems vaikams. Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 17 straipsnį ir jį išdėstyti taip“ „17 straipsnis. Sutarčių dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo sudarymas ir užmokestis už antrinės teisinės pagalbos teikimą 1. Siekdama užtikrinti nuolatinę antrinę teisinę pagalbą, tarnyba sudaro atskiras sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo: 1) su advokatais, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą tik asmenims, turintiems teisę ją gauti. Šios sutartys sudaromos 5 metams; 2) su advokatais, kurie prireikus teikia antrinę
teisinę pagalbą 3) su specialiai parengtais advokatais, kurie išklausę specialų kursą pagal Lietuvos advokatūros parengtą ir su Teisingumo ministerija suderintą specialiąją mokymo programą teikia teisinę pagalbą vaikams, galimai patyrusiems seksualinį smurtą. 2. Tarnyba sudaro 3. Šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytų
advokatų skaičių nustato teisingumo ministras, atsižvelgdamas į antrinės
teisinės pagalbos efektyvumo ir ekonomiškumo principus bei antrinės teisinės
pagalbos poreikį, nustatytą įvertinus statistinius duomenis apie antrinės
teisinės pagalbos teikimą. Šie advokatai atrenkami konkurso būdu. Konkurso
nuostatus, suderinęs su Lietuvos advokatūra, tvirtina teisingumo ministras.
Su šio straipsnio 1 dalies 2 ir 3 4. Pavyzdinę sutartį dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo tvirtina teisingumo ministras, suderinęs su Lietuvos advokatūra. Sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo turi būti nustatyta advokato pareiga teikti antrinę teisinę pagalbą, šios pareigos atlikimo sąlygos ir tvarka, sutarties nutraukimo sąlygos ir tvarka. Sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nuolat, kai nėra sutarties pažeidimo, gali būti vienašališkai nutraukta teisingumo ministrui sumažinus advokatų, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą, skaičių. Sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo prireikus, kai nėra sutarties pažeidimo, gali būti vienašališkai nutraukta teisingumo ministro nustatyta tvarka tarnybai nustačius, kad sumažėjo antrinės teisinės pagalbos poreikis, nustatytas įvertinus statistinius duomenis apie antrinės teisinės pagalbos teikimą. Šioje dalyje nurodytos sutartys nutraukiamos atsižvelgiant į konkretaus advokato, teikiančio antrinę teisinę pagalbą, darbo krūvį, raštu įspėjus advokatą ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki sutarties nutraukimo. 5. Teisingumo ministro nustatytos formos rašytinį advokato sutikimą dėl atstovavimo konkrečioje byloje (toliau – sutikimas) pateikusio pareiškėjo prašymu su advokatu sudaroma sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo konkrečioje byloje (toliau – sutartis konkrečioje byloje). Sutikimas reiškia advokato įsipareigojimą, tarnybai priėmus sprendimą dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo, sudaryti su tarnyba sutartį konkrečioje byloje. Sutarties konkrečioje byloje sudarymo sąlygas ir tvarką nustato teisingumo ministras, suderinęs su Lietuvos advokatūra. Advokatai, su kuriais buvo sudaryta sutartis konkrečioje byloje, priskiriami prie advokatų, kurie prireikus teikia antrinę teisinę pagalbą, tačiau jie nėra įtraukiami į šio straipsnio 2 dalyje nurodytus sąrašus. 6. Šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytiems advokatams, jeigu sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nenumatyta kitaip, tarnyba neatlygintinai užtikrina darbo vietą tarnybos patalpose ir sudaro sąlygas naudotis kitu turtu, būtinu antrinei teisinei pagalbai teikti. 7. Advokatams už antrinės teisinės pagalbos ir šio įstatymo 11 straipsnio 9 dalyje nurodytos išvados teikimą mokamas užmokestis. Advokatų užmokesčio dydis turi būti nustatytas taip, kad skatintų ginčus spręsti taikiai ir kad efektyviai bei ekonomiškai būtų naudojamos valstybės biudžeto lėšos, skirtos valstybės garantuojamai teisinei pagalbai. Šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytiems advokatams už antrinės teisinės pagalbos teikimą mokamas pastovus mėnesinis užmokestis. Šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytiems advokatams už antrinės teisinės pagalbos teikimą mokamas nustatyto dydžio užmokestis už kiekvieną bylą, atsižvelgiant į bylos sudėtingumą (bylos kategoriją, nagrinėjimo stadiją ir panašiai). Šio straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytiems advokatams už antrinės teisinės pagalbos teikimą mokamas nustatyto dydžio užmokestis už kiekvieną bylą, atsižvelgiant į bylos sudėtingumą (bylos kategoriją, nagrinėjimo stadiją ir panašiai), taikant ne mažesnis kaip dvigubą šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytiems advokatams už antrinės teisinės pagalbos teikimą mokamą taikomo dydžio užmokestį. 8. Šiame įstatyme numatytais atvejais antrinę teisinę pagalbą teikiantiems advokato padėjėjams mokama 80 procentų šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytiems advokatams už antrinės teisinės pagalbos teikimą mokamo Vyriausybės nustatyto dydžio užmokesčio. 9. Antrinę teisinę pagalbą teikiantys advokatai teisingumo ministro nustatyta tvarka renka ir kaupia duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą. Duomenims rinkti, kaupti ir perduoti gali būti naudojamos informacinės technologijos, sudarančios valstybės garantuojamos teisinės pagalbos informacinę sistemą. Renkant, kaupiant ir perduodant duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą, turi būti užtikrinama advokato profesinės paslapties apsauga.“ |
Pritarti iš dalies
|
1) VGTPĮ 17 straipsnio 1 dalies pakeitimas yra netikslingas ir perteklinis. Praktikoje dalis advokatų specializuojasi (turi patirties) teikti antrinę teisinę pagalbą specifinėse bylose, tačiau šie advokatai atskirų sutarčių su VGTP tarnyba nesudaro. Siūlomas pakeitimas sukeltų dviprasmiškumą, nes advokatas, pageidaujantis antrinę teisinę pagalbą teikti ne tik nepilnamečiams, nukentėjusiems nuo nusikalstamų veikų seksualinio apsisprendimo laisvei ir neliečiamumui, bet ir kitose bylose, turėtų su VGTP tarnyba sudaryti dvi sutartis, nors toks atskirų sutarčių sudarymas nebūtų taikomas kitais antrinės teisinės pagalbos teikimo atvejais. 2) informacija apie advokato specializaciją (išklausytus specialius mokymus) gali būti nurodoma VGTPĮ 17 straipsnio 2 dalyje nurodytuose advokatų sąrašuose (papildytas jungtinio įstatymo projekto Nr. XIVP-2357(2)) 12 straipsniu keičiamo 17 straipsnio 2 dalis). 3) Vadovaujantis VGTPĮ 6 straipsnio 2 punktu, Vyriausybei pavesta nustatyti už antrinę teisinę pagalbą mokamo užmokesčio dydį. Atsižvelgiant į tai, siekiant nustatyti didesnį užmokestį advokatams už suteiktą antrinę teisinę pagalbą tam tikrose bylose, tikslintinos už antrinės teisinės pagalbos teikimą, koordinavimą ir mediaciją mokamo užmokesčio dydžių ir mokėjimo taisyklių, patvirtintų Vyriausybės 2016 m. balandžio 13 d. nutarimu Nr. 364, nuostatos. Atsižvelgiant į argumentus, siūloma tikslinti galiojančias VGTP įstatymo 17 straipsnio nuostatas: „12 straipsnis. 17 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 17 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Tarnyba sudaro du atskirus antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų sąrašus pagal šio straipsnio 1 dalį. Šiuose sąrašuose turi būti nurodyta, kokiose teisės srityse advokatai teikia antrinę teisinę pagalbą, taip pat informacija apie advokato specializaciją teikiant antrinę teisinę pagalbą konkrečiose srityse. Antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų sąrašai pateikiami Lietuvos advokatūrai.“ 2. Pakeisti 17 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7.
Advokatams už antrinės teisinės pagalbos ir šio įstatymo 11 straipsnio 9
dalyje nurodytos išvados teikimą mokamas užmokestis. Advokatų užmokesčio
dydis turi būti nustatytas taip, kad skatintų juos
specializuotis, ginčus spręsti taikiai ir kad efektyviai bei ekonomiškai būtų
naudojamos valstybės biudžeto lėšos, skirtos valstybės garantuojamai teisinei
pagalbai. Šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytiems advokatams už antrinės
teisinės pagalbos teikimą mokamas
|
2. |
Seimo narys Vytautas Bakas 2023-02-08 |
13 |
N |
|
|
Papildyti Įstatymo 18 straipsnį naująją 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Tarnyba, sprendimą dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo galimai patyrusiems seksualinį smurtą vaikams priima ne vėliau kaip kitą darbo dieną po informacijos apie šio įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodyto advokato paskyrimo poreikį gavimo.“ Buvusias 18 straipsnio 5-15 dalis laikyti atitinkamai 6-16 dalimis. |
Nepritarti |
Baudžiamosiose bylose ikiteisminio tyrimo pareigūno, prokuroro motyvuotu nutarimu ar teismo motyvuota nutartimi pripažįstama, kad įgaliotojo atstovo dalyvavimas baudžiamojoje byloje būtinas, be kita ko, kai nepilnametis baudžiamojoje byloje yra nukentėjęs nuo nusikalstamų veikų seksualinio apsisprendimo laisvei ir neliečiamumui (BPK 51 ir 55 straipsniai). Antrinę teisinę pagalbą teiksiantį advokatą šiuo atveju paskiria ikiteisminio tyrimo pareigūnas, prokuroras ar teismas, o ne VGTP tarnyba (VGTPĮ 12 straipsnio 12 punktas, 21 straipsnis). VGTPĮ 21 straipsnio 2 dalyje jau yra įtvirtinta, kad Tarnyba ar jos nurodytas koordinatorius (...) privalo nedelsdami parinkti antrinę teisinę pagalbą teiksiantį advokatą ir pranešti apie tai ikiteisminio tyrimo pareigūnui, prokurorui ar teismui. Be to, jungtinio įstatymo projekto Nr. XIVP-2357(2) 17 straipsniu keičiamo 22 straipsnio 5 dalyje siūloma įtvirtinti, kad tais atvejais, kais į Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybą kreipiasi valstybinė vaiko teisių apsaugos institucija dėl galimai nukentėjusio nepilnamečio, tarnyba sprendimą dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo priima šio pranešimo gavimo dieną arba artimiausią darbo dieną, jeigu pranešimas gautas ne darbo laiku, ir nedelsdama apie priimtą sprendimą raštu praneša valstybinei vaiko teisių apsaugos institucijai. |
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Žmogaus teisių komitetas 2023-05-24 |
|
|
|
* |
Pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-2357 “Dėl Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo Nr. VIII 1591 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 29, 31, 32 straipsnių ir priedo pakeitimo“ ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį patobulinti, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms Komitetas pritarė. |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti komiteto patobulintam jungtiniam įstatymo projektui, sujungiant tris įstatymų projektus Nr. XIVP-2414, Nr. XIVP- 2416 ir Nr. XIVP-2357, ir teikti Seimui vieną jungtinį patobulintą įstatymo projektą Nr. XIVP-2357(2).
8. Balsavimo rezultatai: už – 9, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Irena Haase, Agnė Širinskienė, Julius Sabatauskas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas jungtinis įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Irena Haase
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Jurgita Janušauskienė