LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Teisės ir teisėtvarkos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS administracinių nusižengimų kodekso 31 STRAIPSNIO PAKEItimo
įstatymo projekto NR. XIIIP-3759
2019-10-30 Nr. 102-P-58
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė, komiteto pirmininko pavaduotojas Stasys Šedbaras, nariai: Vilija Aleknaitė Abramikienė, Rimas Andrikis, Irena Haase, Arvydas Nekrošius, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Lauras Stacevičius, Irena Šiaulienė, Petras Valiūnas.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, padėjėjos: Aidena Bacevičienė, Meilė Čeputienė.
Prezidento patarėja Elena Masnevaitė, Informatikos ir ryšių departamento prie VRM direktoriaus pavaduotoja Alvyda Pupkovienė, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos grupės vyresnysis patarėjas Darius Domarkas, Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Viešosios policijos valdybos Veiklos ir prevencijos skyriaus vyriausiasis tyrėjas Kęstutis Stelmokas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-09-04 |
|
|
|
Įvertinę projektą pagal jo santykį su Konstitucija, galiojančiais įstatymais bei teisės technikos taisyklėmis, pažymime, kad teikiamu ANK 31 straipsnio pakeitimo projektu siūloma nustatyti, kad administracinio poveikio priemonė draudimas lankytis viešosiose vietose vykstančiuose renginiuose būtų taikomas ne tik Lietuvos Respublikoje, bet ir kitose valstybėse vykstančiuose sporto renginiuose. Dėl naujos nuostatos teiktinos šios pastabos: 1. Administracinės poveikio priemonės taikymo jurisdikcija neleistinai išskaidoma pagal renginio pobūdį; t. y. sporto renginiai pagal jurisdikciją atskiriami nuo politinių ir kultūrinių renginių. Atsižvelgiant į tai, siūlytina suvienodinti poveikio priemonės jurisdikciją visiems renginiams, arba draudimą lankytis sporto renginiuose išskirti į atskirą administracinio poveikio priemonę, reglamentuojamą naujame ANK straipsnyje. |
Nepritarti |
Mūsų nuomone Teisės departamento pastaba dėl administracinės poveikio priemonės taikymo jurisdikcija neleistino išskaidymo pagal renginio pobūdį nepakankamai pagrįsta. Atkreiptinas dėmesys, kad dabar galiojančioje ANK 31 straipsnio 3 dalies redakcijoje tokia jurisdikcija jau yra išskaidyta ir yra nustatyta galimybė uždrausti lankytis tik tam tikros rūšies (politiniuose, kultūriniuose, sporto) renginiuose. Be to neaišku kodėl reikia išskirti draudimą lankytis kitose valstybėse vykstančiuose sporto renginiuose į atskirą poveikio priemonę? Tokiu atveju, teismui už pažeidimus sporto renginių metu, greičiausiai tektų skirti dvi poveikio priemones: viena uždrausti lankytis viešose vietose vykstančiuose sporto renginiuose Lietuvos Respublikoje, kita – kitose valstybėse. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2019-09-04 |
|
|
|
2. Diskutuotinas atitinkamos priemonės įgyvendinimo ir kontrolės efektyvumas užsienio valstybėse. |
Atsižvelgti |
Konvencijos 10 str. 4 d. nurodyta, kad šalys apsvarsto galimybę įgalioti teismines arba administracines institucijas, kurios atsakingos už sankcijų taikymą futbolo rungtynėse smurtavusiems ar viešosios tvarkos pažeidimą padariusiems asmenims, apriboti tokių asmenų galimybę vykti į kitoje valstybėje vykstančias futbolo rungtynes. Tai reiškia, kad Konvenciją ratifikavusios šalys įsipareigoja užtikrinti tokios nuostatos įgyvendinimą. Atitinkamas įstatymas įsigaliotų tik 2021 m. sausio 1 d., o įgyvendinamieji teisės aktai turėtų būti priimti iki jo įsigaliojimo. |
3. |
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja L.Zdanavičienė |
2 |
|
|
Projekto 2 straipsnį reikėtų patikslinti ir jį išdėstyti taip: „1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2021 m. sausio 1 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Policijos departamentas 2019-10-09 |
|
|
|
Informuojame, kad Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos pritaria Lietuvos Respublikos Vyriausybės pateiktam Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 31 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3759 ir pasiūlymų bei pastabų neturi. |
Atsižvelgti |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Švietimo ir mokslo komitetas 2019-10-16 |
|
|
|
* |
Iš esmės pritarti Administracinių nusižengimų kodekso 31 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3759 ir siūlyti pagrindiniam Teisės ir teisėtvarkos komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą, kuriai Komitetas pritarė. |
Pritartina |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui.
8. Balsavimo rezultatai: už – 10, prieš – nėra, susilaikė – nėra.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Agnė Širinskienė, Stasys Šedbaras.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Agnė Širinskienė
Komiteto biuro patarėja L.Zdanavičienė