1.
|
6
|
1
|
|
Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad kartu su pasiūlymais Odontologų
rūmų įstatymo projektui Nr. XIVP-163(2) teikiamas pasiūlymas dėl
Odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymo Nr. I-1246 2,
5 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-164(2), kuriuo
siekiama odontologams ir burnos priežiūros specialistams nustatyti neprivalomą
narystę Odontologų rūmuose, siūloma įstatymo projekte Nr. XIVP-163(2) atsisakyti
nuostatų, numatančių, kad kiekvienas asmuo, kuris verčiasi odontologo ar
burnos priežiūros specialisto praktika, yra Odontologų rūmų narys ir kad
kiekvienas odontologas ir burnos priežiūros specialistas į Odontologų rūmų
narius įrašomas, išduodant jiems atitinkamai odontologijos praktikos ar
burnos priežiūros praktikos licenciją.
Pasiūlymas: Pakeisti 6 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
,, 1. Kiekvienas asmuo, kuris verčiasi odontologo ar
burnos priežiūros specialisto praktika, yra Rūmų narys nuo jo įrašymo į Rūmų
narių sąrašą. Verstis odontologo praktika Lietuvos Respublikoje turi
teisę odontologas, turintis šio ir kitų įstatymų nustatyta tvarka išduotą ir
galiojančią odontologijos praktikos licenciją. Verstis burnos priežiūros
praktika Lietuvos Respublikoje turi teisę burnos priežiūros specialistas,
turintis šio ir kitų įstatymų nustatyta tvarka išduotą ir galiojančią burnos
priežiūros praktikos licenciją. Odontologas ir burnos priežiūros specialistas
šiame įstatyme suprantami taip, kaip jie apibrėžti Odontologijos praktikos ir
burnos priežiūros praktikos įstatyme.“
|
2.
|
6
|
3
|
|
Argumentai: tie patys.
Pasiūlymas: Išbraukti 6 straipsnio 3 dalį
(buvusias 6 straipsnio 4-7 dalis atitinkamai
laikyti 3-6 dalimis):
,, 3. Kiekvienas
odontologas ir burnos priežiūros specialistas į Rūmų narius įrašomas
išduodant jiems atitinkamai odontologijos praktikos ar burnos priežiūros
praktikos licenciją.“
|
3.
|
7
|
3
|
4,5
|
Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad Odontologijos praktikos ir
burnos priežiūros praktikos įstatymo 12 straipsnyje numatyta, kad odontologas
ir burnos priežiūros specialistas privalo tobulinti savo profesinę kvalifikaciją sveikatos apsaugos
ministro nustatyta tvarka ir licencijavimo taisyklėse nustatyta tvarka
ne rečiau kaip kas 5 metus pranešti licencijas išduodančiai institucijai apie
profesinės kvalifikacijos tobulinimą ir odontologijos praktiką ar burnos
priežiūros praktiką, 7 straipsnio 3 dalies 4 punktas brauktinas kaip
perteklinis. 7 straipsnio 3 dalies 5 punktas taip pat brauktinas, kaip
atkartojantis 7 straipsnio 3 dalies 2 punkte nustatytas pareigas.
Pasiūlymas: Išbraukti 7 straipsnio 3 dalies 4 ir 5 punktus:
,,4)ne rečiau kaip vieną kartą per 5 metus pranešti Rūmams
apie vykdomą odontologijos praktiką ar burnos priežiūros praktiką bei
pranešti ir (arba) pateikti savo kvalifikacijos kėlimą liudijančius
dokumentus (pažymėjimus) ir (ar) jų kopijas. Kvalifikacijos kėlimo tvarką
tvirtina Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras;
5) vykdyti kitas pareigas, kurias nustato Rūmų statutas
bei Odontologų profesinės etikos kodeksas.“
|
4.
|
19
|
1
|
|
Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad prieš
įstatymo įsigaliojimą turi būti priimti poįstatyminiai
teisės aktai bei sušauktas visuotinis Odontologų rūmų susirinkimas,
suformuoti Odontologų rūmų organai, patvirtinti Odontologų rūmų veiklą
reglamentuojantys dokumentai, Odontologų rūmams suteikta prieiga prie
Sveikatos priežiūros specialistų ir farmacijos specialistų praktikos
licencijų registro, t. y. Odontologų rūmai turi suderinti informacines
sistemas, siūloma numatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą.
Pasiūlymas: Pakeisti 19 straipsnio 1 dalį ir
ją išdėstyti taip:
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį,
įsigalioja 2021 m. lapkričio 1 d.2026 m. sausio 1 d.
|