LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Teisės ir teisėtvarkos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADVOKATŪROS ĮSTATYMO NR. IX-2066 2, 9, 17, 23, 24, 35, 39, 56, 57, 59, 60, 64, 66, 68, 69 STRAIPSNIŲ IR KETURIOLIKTOJO SKIRSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2795
2023-11-08 Nr. 102-P-54
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, nariai: Arvydą Anušauską pavaduojantis Bronislavas Matelis, Aušrinę Armonaitę pavaduojanti Morgana Danielė, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis, Andrių Vyšniauską pavaduojantis Andrius Navickas.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.
Kviestieji asmenys: Teisingumo ministerijos Teisinių paslaugų politikos grupės atstovės: vadovė Aurelija Giedraitytė, vyresnioji patarėja Vaida Rudėnaitė, vyresnioji patarėja Neringa Keršienė, vyriausioji specialistė Agnė Jakulytė, Lietuvos advokatūros Advokatų tarybos pirmininkas Mindaugas Kukaitis, Seimo kanceliarijos Teisės departamento atstovės: Privatinės teisė skyriaus patarėja Milda Masteikienė, Viešosios teisė skyriaus patarėja Liucija Schulte-Ebbert.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos advokatūra 2023-06-06 |
* |
|
|
Lietuvos advokatūra, atsižvelgdama į tai, kad Lietuvos Respublikos advokatūros įstatymo Nr. IX-2o66 2, 9, 17, 23, 24, 35, 39, 56, 57, 59, 60, 64, 66, 68, 69 straipsnių ir keturioliktojo skirsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau - Įstatymo projektas) buvo derintas su Lietuvos advokatūra, o vėliau buvo patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybėje ir pateiktas svarstyti Lietuvos Respublikos Seimui, atlikus naujus Įstatymo projekto pakeitimus, teikia esmines pastabas ir pasiūlymus dėl Įstatymo projekto. Pažymėtina, kad 2023 m. birželio 7 d., Seimo teisės ir teisėtvarkos komiteto posėdyje yra numatytas pasirengimas Įstatymo projekto svarstymui, todėl Lietuvos advokatūra pastabas ir pasiūlymus, įskaitant, bet neapsiribojant šiame rašte išdėstytus pastebėjimus, susijusias su Įstatymo projektu, pageidautų pristatyti žodžiu Seimo teisės ir teisėtvarkos komiteto klausymuose. |
Atsižvelgti |
|
2. |
Lietuvos advokatūra 2023-10-16 |
4 |
|
|
Atsižvelgdama į tai, kad Lietuvos Respublikos advokatūros įstatymo Nr. IX-2066 2, 9, 17, 23, 24, 35, 39, 56, 57, 59, 60, 64, 66, 68, 69 straipsnių ir keturioliktojo skirsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau – Įstatymo projektas) artimiausiu metu ketinama pakartotinai svarstyti Lietuvos Respublikos Teisės ir teisėtvarkos komitete, Lietuvos advokatūra teikia pastabas ir pasiūlymus dėl šio Įstatymo projekto. Primintina, kad Lietuvos advokatūra jau yra teikusi pastabas ir pasiūlymus Lietuvos Respublikos Teisės ir teisėtvarkos komitetui 2023 m. birželio 6 d. raštu „Dėl Lietuvos Respublikos advokatūros įstatymo Nr. IX-2066 2, 9, 17, 23, 24, 35, 39, 56, 57, 59, 60, 64, 66, 68, 69 straipsnių ir keturioliktojo skirsnio pakeitimo įstatymo projekto“, Nr. 227. Žemiau šiame rašte teikiamos pastabos, Lietuvos advokatūros nuomone, yra esminės.
Dėl teisės naudoti Lietuvos advokato vardą Lietuvos advokatūra siūlo papildyti Įstatymo projekto 5 straipsnį, kuriuo siekiama pakeisti Lietuvos Respublikos advokatūros įstatymo (toliau – Advokatūros įstatymas) 24 straipsnį, numatant, kad: „Tik advokatas, įrašytas į Lietuvos praktikuojančių advokatų sąrašą, turi teisę naudoti Lietuvos advokato vardą.“. Manytina, kad įtvirtinus šią nuostatą būtų aiškiai numatytas draudimas, kitiems asmenims, kurie Lietuvos Respublikoje teikia teisines paslaugas, naudoti Lietuvos advokato vardą ir taip klaidinti visuomenę. |
Pritarti iš dalies |
Manytina, kad tokia nuostata yra perteklinė. Pagal galiojantį teisinį reguliavimą, tik į Lietuvos praktikuojančių advokatų sąrašą įtraukti asmenys gali naudoti Lietuvos advokato vardą. ES teisininkai ir Trečiųjų šalių teisininkai yra įregistruojami atitinkamai į ES teisininkų arba Trečiųjų šalių teisininkų sąrašus, jie naudoja savo šalies profesinius vardus. Projekte dėl trečiųjų šalių teisininkų numatyta, kad: - Trečiosios šalies teisininkas, įregistruotas į Trečiųjų šalių teisininkų sąrašą, teisines paslaugas Lietuvos Respublikoje teikia naudodamasis trečiosios šalies kompetentingos institucijos jam suteiktu teisininko profesiniu vardu; - teikdamas <...> teisines paslaugas nurodyti profesinę (savivaldos) organizaciją, kurios narys jis yra, ir (ar) originalų turimą teisininko profesinį vardą taip, kad šį vardą būtų galima atskirti nuo Lietuvos advokato vardo. Jei trečiosios šalies teisininkas pažeis nurodytas nuostatas, t.y. nesilaikys Advokatūros įstatymo, jam gali būti pritaikoma drausminė nuobauda – išregistravimas iš Trečiųjų šalių teisininkų sąrašo. Tačiau siekiant teisinio reglamentavimo aiškumo, tikslinti ne Projekto 6 straipsnį, kuriuo keičiamas Advokatūros įstatymo 24 straipsnis, o pakeisti Projekto 4 straipsniu keičiamą 17 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1.
Teisę verstis advokato veikla ir naudoti Lietuvos advokato vardą teikiant
teisines paslaugas turi |
3. |
Lietuvos advokatūra 2023-06-06 |
13 18 (73) |
|
|
Dėl registravimo, prašymų ir dokumentų teikimo Lietuvos advokatūrai tvarkos Pažymėtina, kad nepritartina siūlymui Įstatymo projektu nustatyti, kad tiek Europos Sąjungos valstybės narės teisininko, pageidaujančio teikti nuolatines teisines paslaugas Lietuvos Respublikoje, tiek trečiosios šalies teisininko, pageidaujančio Lietuvos Respublikoje teikti teisines paslaugas, registravimo, prašymų ir dokumentų teikimo Lietuvos advokatūrai tvarką nustatytų ir šių dokumentų sąrašą tvirtintų Lietuvos advokatūra. Advokatūros įstatymas šiuo metu reglamentuoja bei nustato Europos Sąjungos valstybės narės teisininko, pageidaujančio teikti nuolatines teisines paslaugas Lietuvos Respublikoje, registravimo, prašymų ir dokumentų teikimo Lietuvos advokatūrai tvarką ir šių dokumentų sąrašą. Manytina, kad registravimo, prašymų ir dokumentų teikimo Lietuvos advokatūrai tvarkos bei šių dokumentų sąrašo nustatymas Advokatūros įstatymu (kaip yra dabar) yra aiškesnis ir keltų mažiau abejonių dėl tokios tvarkos ar teikiamų dokumentų pagrįstumo ir reikalingumo, priešingai nei tai nustačius Lietuvos advokatūros vidinėmis tvarkomis. Pastebėtina, kad tiek Europos Sąjungos, tiek trečiosios šalies teisininkui Advokatūros įstatyme nustatytas reguliavimas yra kur kas lengviau randamas oficialioje Lietuvos teisės aktų sistemoje bei oficialiai verčiamas anglų kalba. Todėl manytina, kad netikslinga keisti Advokatūros įstatymo 64 straipsnio 3 ir 4 dalis, numatančias Europos Sąjungos valstybės narės teisininko, pageidaujančio teikti nuolatines teisines paslaugas Lietuvos Respublikoje, Lietuvos advokatūrai teiktinų dokumentų sąrašą bei tvarką. Atitinkamai, Lietuvos advokatūra ankstesniame Įstatymo projekto derinimo etape Įstatymo projekto 73 straipsnyje siūlė įtvirtinti trečiosios šalies teisininko, pageidaujančio Lietuvos Respublikoje teikti teisines paslaugas, Lietuvos advokatūrai teiktinų dokumentų sąrašą bei tvarką: „Trečiosios šalies teisininkas, pageidaujantis Lietuvos Respublikoje teikti šiame skirsnyje nurodytas teisines paslaugas ir būti įregistruotas į Lietuvos advokatūros tvarkomą Trečiųjų šalių teisininkų sąrašą (toliau - pareiškėjas), Lietuvos advokatūrai pateikia prašymą. Kartu su prašymu pareiškėjas pateikia šiuos dokumentus: 1) asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantį dokumentą; 2) trečiosios šalies kompetentingos institucijos išduotą dokumentą, patvirtinantį pareiškėjo įsiregistravimą trečiosios šalies kompetentingoje institucijoje, kuri jam suteikė teisininko profesinį vardą. Šis dokumentas turi būti išduotas ne anksčiau kaip prieš tris mėnesius iki jo pateikimo Lietuvos advokatūrai dienos; 3) Lietuvos teritorijoje galioj antį profesinės civilinės atsakomybės už klientui padarytą žalą teikiant teisines paslaugas draudimo dokumentą arba garantiją dėl tokios žalos atlyginimo, šio Įstatymo 20 straipsnyje numatytai vieno advokato profesinės civilinės atsakomybės privalomojo draudimo minimaliai draudimo sumai vienam draudžiamajam įvykiui; 4) dokumentą, įrodantį įgytą aukštąjį universitetinį teisinį išsilavinimą - teisės bakalauro ir teisės magistro kvalifikacinius laipsnius arba teisininko profesinį kvalifikacinį laipsnį (vienpakopį universitetinį teisinį išsilavinimą); 5) dokumentą, įrodantį, kad pareiškėjas trečiojoje šalyje, kurios kompetentinga institucija suteikėjam teisininko profesinį vardą, ir Lietuvos Respublikoje nėra įtariamas ir (arba) kaltinamas padaręs nusikalstamą veiką ir (arba) nuteistas už padarytą nusikalstamą veiką; 6) patvirtinimą raštu, kad Lietuvos advokatūrai pateikti duomenys bei dokumentai yra teisingi. Pareiškėjas Lietuvos advokatūrai teikiamame prašyme nurodo, kokia veiklos forma vykdys teisininko profesinę veiklą bei savo kontaktinius duomenis. Šio straipsnio 2 dalyje nurodyti dokumentai pateikiami lietuvių kalba. Kitose užsienio valstybėse išduoti dokumentai, pateikiami Lietuvos advokatūrai, turi būti legalizuoti ar patvirtinti pažyma (Apostille), išskyrus įstatymų ar tarptautinių sutarčių numatytus atvejus. Jei teisės aktai nenustato kitaip, dokumentai pateikiami išversti į lietuvių kalbą, o vertimas turi būti patvirtintas vertimą atlikusio asmens parašu.“. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu galiojančiame Advokatūros įstatyme jau yra numatyta Europos Sąjungos valstybės narės teisininko, pageidaujančio teikti nuolatines teisines paslaugas Lietuvos Respublikoje, Lietuvos advokatūrai teiktinų dokumentų sąrašas bei tvarka, trečiųjų šalių teisininkų, pageidaujančių Lietuvos Respublikoje teikti teisines paslaugas, Lietuvos advokatūrai teiktinų dokumentų sąrašą bei tvarką taip pat siūlome nustatyti Advokatūros įstatymu. Papildomai manytina, kad toks teisinis reguliavimas užtikrintų tinkamą teisinio reguliavimo pasiekiamumą bei nesudarytų prielaidų abejoti Lietuvos advokatūrai teiktinų dokumentų sąrašo ir tvarkos pagrįstumu. |
Nepritarti |
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas (toliau – LRKT) yra išaiškinęs, kad pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją įstatymais turi būti reguliuojami svarbiausi visuomeniniai santykiai, t. y. su žmogaus teisių ir laisvių turinio apibrėžimu ar jų įgyvendinimo garantijų įtvirtinimu susijusios nuostatos (LRKT 2004 m. gruodžio 13 d., 2007 m. gegužės 5 d., 2011 m. rugsėjo 28 d. nutarimai). Atsižvelgiant į tai, Advokatūros įstatyme turi būti įtvirtintos nuostatos dėl teisės teikti teisines paslaugas suteikimo ir šios teisės ribojimo pagrindai, o įgyvendinimo tvarką tikslinga detalizuoti įgyvendinamuosiuose teisės aktuose. Pažymėtina, kad analogiškos taisyklės taikomos ir Advokatūros įstatymo 70 str. atveju. Teisininko profesinės kvalifikacijos pripažinimo norint užsiimti advokato profesine veikla taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2005 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 1R-111, be kita ko, numatytas teisininko pateiktinų dokumentų sąrašas, detalizuotas jų pateikimo būdas, tvarka ir legalizavimo reikalavimas.
|
4. |
Lietuvos advokatūra 2023-10-16 |
13 18 (73) |
(1) |
|
Dėl registravimo, prašymų ir dokumentų teikimo Lietuvos advokatūrai tvarkos Šiuo metu galiojančiame Advokatūros įstatyme jau yra numatyta Europos Sąjungos valstybės narės teisininko, pageidaujančio teikti nuolatines teisines paslaugas Lietuvos Respublikoje, Lietuvos advokatūrai teiktinų dokumentų sąrašas bei tvarka. Atsižvelgiant į tai, nepritartina Advokatūros įstatymo 64 straipsnio 2 dalyje įtvirtintos nuostatos pakeitimui, kuriuo siekiama įtvirtinti, kad: „Europos Sąjungos valstybės narės teisininką, pageidaujantį teikti nuolatines teisines paslaugas Lietuvos Respublikoje, registruoja, šio teisininko registravimo, prašymų ir dokumentų teikimo Lietuvos advokatūrai tvarką nustato ir šių dokumentų sąrašą tvirtina Lietuvos advokatūra.“. Kaip jau buvo minėta ankstesniame Lietuvos advokatūros rašte dėl šio Įstatymo projekto, Lietuvos advokatūros nuomone, registravimo, prašymų ir dokumentų teikimo Lietuvos advokatūrai tvarkos bei šių dokumentų sąrašo nustatymas Advokatūros įstatyme turi išlikti ir taip pat būti taikomas trečiųjų šalių teisininkams, kad nekeltų abejonių dėl teisinio pagrindo (t. y. Advokatūros įstatymas), kuriuo tiesiogiai remiantis, prašomi pateikti išvardinti dokumentai. Pastebėtina, kad trečiosios šalies teisininkui Advokatūros įstatyme nustatytas reguliavimas, oficialiai išverstas į anglų kalbą, būtų kur kas lengviau surandamas oficialioje Lietuvos teisės aktų sistemoje. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, Lietuvos advokatūra, siūlo Įstatymo projektu įtvirtinto 73 straipsnio atskiru punktu (šiuo atveju siūlytina 2 punktu) nustatyti, kad: „Trečiosios šalies teisininkas, pageidaujantis Lietuvos Respublikoje teikti šiame skirsnyje nurodytas teisines paslaugas ir būti įregistruotas į Lietuvos advokatūros tvarkomą Trečiųjų šalių teisininkų sąrašą (toliau – pareiškėjas), Lietuvos advokatūrai pateikia prašymą. Kartu su prašymu pareiškėjas pateikia šiuos dokumentus: 1) asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantį dokumentą; 2) dokumentą, įrodantį, kad pareiškėjas turi teisę gyventi Lietuvos Respublikoje ar Europos Sąjungos valstybėje narėje; |
Pritarti iš dalies
|
Žr. argumentus prie Lietuvos advokatūros 3 pastabos. Patikslintos projekto 18 straipsniu keičiamo įstatymo 73 straipsnio 1 dalies nuostatos.
|
5. |
Lietuvos advokatūra 2023-06-06 |
18 (73) (76) |
(2) (6)
|
|
Dėl Įstatymo projekto 76 straipsnio 6 dalies ir 73 straipsnio 2 dalies Pažymėtina, kad Įstatymo projekto 76 straipsnio 6 dalyje yra numatytos Trečiosios šalies teisininkams, netekusiems profesinio vardo, taikomos išimtys. Manytina, kad Trečiųjų šalių teisininkams, netekusiems profesinio vardo, turėtų būti taikomi Įstatymo projekto 73 straipsnio 2 dalies 1, 2, 3 punktai. Atitinkamai taikant šiuos punktus, siūlytina koreguoti Įstatymo projekto 73 straipsnio 2 dalį numatant, kad „Lietuvos advokatūra, iš kompetentingos valstybės institucijos negavusi kitos informacijos, atsisako trečiosios šalies teisininką įregistruoti į Trečiųjų šalių teisininkų sąrašą, jeigu “. Ši formuluotė siūlytina, įvertinus, kad Lietuvos advokatūra dėl trečiųjų šalių teisininkų, kurie praradę teisininko vardą, galėtų kreiptis į kompetentingas institucijas išvadai gauti ir įsitikinti, kad toks asmuo, nekelia su asmens reputacija susijusių abejonių. |
Pritarti iš dalies
|
Papildyti Projekto 18 straipsniu teikiamo 73 straipsnio 2 dalį nauju 6 punktu ir jį išdėstyti taip: „6) trečiosios šalies, kurioje šiam teisininkui suteiktas teisininko profesinis vardas, kompetentinga institucija, Lietuvos advokatūrai kreipusis į ją dėl informacijos apie trečiosios šalies teisininką suteikimo, šios informacijos nepateikė per protingą terminą.“ |
6. |
Lietuvos advokatūra 2023-06-06 |
18 (76)
|
(6)
|
|
Nepritartina ir Įstatymo projekto 76 straipsnio 6 dalyje numatytam siūlymui, kad Trečiosios šalies teisininkams, netekusiems profesinio vardo, nebūtų taikoma Įstatymo projekto 73 straipsnio 3 dalis, 5 dalies 2 punktas ar 8 dalis, taip pat kaip ir, Įstatymo projekto 74 straipsnio 1 ir 2 dalys ar 3 dalies 1, 2, 3 ir 4 punktai. Apibendrinant tai, kas išdėstyta, atkreiptinas dėmesys, kad aukščiau šiame rašte yra išdėstytos esminės pastabos bei siūlymai. Atitinkamai, kitus pastebėjimus bei pasiūlymus dėl Įstatymo projekto Lietuvos advokatūra yra pasirengusi pristatyti Seimo teisės ir teisėtvarkos komiteto klausymuose, todėl prašome juos rengti bei iš anksto apie tai informuoti, siekiant aptarti tobulintinas Įstatymo projekto formuluotes |
Nepritarti |
Projekto 73 str. 3 dalyje numatyta jog Lietuvos advokatūra apie trečiosios šalies teisininko įregistravimą į Trečiųjų šalių teisininkų sąrašą turi teisę pranešti ir trečiosios šalies kompetentingai institucijai, suteikusiai teisininko profesinį vardą. Ši nuostata netaikytina trečiųjų šalių teisininkų, netekusių profesinio vardo, atžvilgiu, kadangi toks pranešimas nėra tikslingas (asmuo neturi teisininko profesinio vardo). Kiti nurodytoje dalyje numatyti aspektai, įtraukti į Advokatūros įstatymo 76 str. 2 d. Dėl Advokatūros įstatymo 74 str. 1 ir 2 d., 3 dalies 1, 2, 3 ir 4 p. taikymo, tai šios nuostatos skirtos trečiųjų šalių teisininkams, turintiems trečiosios šalies suteiktą teisininko profesinį vardą, ir pagal savo turinį negali būti taikomos trečiųjų šalių teisininkams, netekusiems profesinio vardo. Pastarųjų teisininkų teisės ir pareigos įtvirtinamos Advokatūros įstatymo 76 str. 5 d. |
7. |
Lietuvos advokatūra 2023-10-16 |
18 (74) |
(2) |
|
Dėl trečiosios šalies teisininkui suteikiamų teisių Lietuvos advokatūra siūlo papildyti Įstatymo projektu įtvirtinamą 74 straipsnio 2 dalį numatant, kad: „Trečiosios šalies teisininkas, įregistruotas į Trečiųjų šalių teisininkų sąrašą, teisines paslaugas Lietuvos Respublikoje teikia naudodamasis trečiosios šalies kompetentingos institucijos jam suteiktu teisininko profesiniu vardu, nurodo kartu trečiąją šalį, kurioje jam suteiktas teisininko profesinis vardas neviršydamas trečiojoje šalyje turimos kompetencijos ir šiame Įstatyme trečiosios šalies teisininkui suteiktų teisių.“. Pažymėtina, kad toks papildymas įvestų aiškumo, užkirstų kelią ateityje kilti teisiniams ginčams ir sudarytų sąlygas asmenims renkantis teisinių paslaugų teikėją, žinoti, kad konkretus asmuo teisines paslaugas Lietuvos Respublikoje teikia ne kaip Lietuvos Respublikos, o kaip konkrečios trečiosios šalies advokatas. Apibendrinant tai, kas išdėstyta, Lietuvos advokatūra prašo atsižvelgti į aukščiau išdėstytas pastabas bei pasiūlymus, Įstatymo projektą svarstant Lietuvos Respublikos Seimo teisės ir teisėtvarkos komitete. Pažymėtina, kad prireikus Lietuvos advokatūra yra pasirengusi šiame rašte teikiamus siūlymus detalizuoti žodžiu, Seimo teisės ir teisėtvarkos komiteto posėdyje svarstant Įstatymo projektą, todėl maloniai prašome kviesti jame dalyvauti ir Lietuvos advokatūros atstovus. |
Pritarti
|
|
8. |
Lietuvos advokatūra 2023-06-06 |
19 |
|
|
Dėl Įstatymo projekte numatyto įsigaliojimo datos bei nustatyto termino įgyvendinamiesiems teisės aktams priimti Įstatymo projekto įsigaliojimo data bei įgyvendinamiesiems teisės aktams priimti nustatytas terminas yra koreguotini. Atkreiptinas dėmesys, kad Įstatymo projekte numatytas 2023 m. rugpjūčio 15 d. terminas įgyvendinamiesiems teisės aktams parengti ir priimti vertintinas kaip nepakankamas, atsižvelgiant į galimas Įstatymo priėmimo, paskelbimo ir įsigaliojimo datas. Pažymėtina, kad artimiausias Lietuvos advokatūros Advokatų tarybos posėdis, į kurio darbotvarkę po priimto Įstatymo projekto paskelbimo galėtų būti įtraukti svarstymui Įstatymo projekto įgyvendinamieji teisės aktai, galėtų įvykti tik 2023 m. rugsėjo pradžioje. Be kita ko, abejotina, ar per nustatytą terminą būtų parengtos Lietuvos advokatūros informacinės sistemos bei įvertinti ir įgyvendinti žmogiškieji bei finansiniai resursai. Manytina, kad įgyvendinamieji teisės aktai ir jų įgyvendinimui reikalingos informacinės sistemos parengimas galėtų būti numatomas ne anksčiau kaip 2023 m. spalio 15 d. Atitinkamai, nuo šios datos siūlytina nustatyti ir Įstatymo projekto įsigaliojimą. |
Pritarti |
Nustatyti šias Įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo datas: „1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 m. kovo 1 d. 2. Lietuvos advokatūra iki 2024 m. vasario 15 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. <...>“ |
9. |
Lietuvos advokatūra 2023-10-16 |
18 (73) |
(1) |
|
Dėl reikalavimo trečiosios šalies teisininkui turėti teisę gyventi Lietuvos Respublikoje arba kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje Lietuvos advokatūra taip pat siūlo Įstatymo projekte įtvirtinti nuostatą, kuria remiantis, Lietuvos Respublikoje teisines paslaugas galėtų teikti tik toks trečiosios šalies teisininkas, kuris jau turi teisę gyventi Lietuvos Respublikoje arba kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje. Lietuvos advokatūros nuomone, Įstatymo projekte įtvirtinus šią nuostatą nebūtų sudaroma galimybė nepaisyti atvykimo į Lietuvos Respubliką nustatytos kontrolės. Tai reiškia, kad trečiųjų šalių teisininkai negalėtų remtis Advokatūros įstatymu jiems suteikta teise verstis profesine veikla kaip pagrindu gauti leidimą laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje. Priešingu atveju, galėtų kilti grėsmė Lietuvos Respublikos suformuotai migracijos politikai ir (ar) Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui. |
Pritarti |
Patikslintos Projekto 18 straipsniu keičiamos Advokatūros įstatymo 73 straispnio 1 dalies nuostatos. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-2795(2) ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: už – 9, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Irena Haase, Agnė Širinskienė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Irena Haase
Komiteto biuro patarėja Jurgita Janušauskienė