LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Ekonomikos komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KONSTITUCINIO TEISMO ĮSTATYMO NR. I-67 42, 65, 66, 67 IR 671 STRAIPSNIŲ

PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 411 STRAIPSNIU

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4077

 

2020 m. balandžio 29 d. Nr. 108-P-13

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas – Rimantas Sinkevičius, komiteto pirmininko pavaduotojas – Dainius Kreivys, Komiteto nariai: Antanas Baura, Zbignev Jedinskij, Andrius Kupčinskas, Bronislovas Matelis, Rūta Miliūtė, Virgilijus Poderys, Jurgis Razma, Remigijus Žemaitaitis.

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, Komiteto biuro patarėjai: Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Irina Jurkšuvienė, Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, Komiteto padėjėja Zita Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Susisiekimo ministerijos l. e. Tinklų ir tarptautinių ryšių departamento direktoriaus pareigas - Kristina Semėnė.


 

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Teisės departamentas

2019-11-04

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą:

atsižvelgiant į tai, kad Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo Nacionalinės elektroninio siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos priemonėmis taisykles tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija (kartu su projektu teikiamo Viešojo administravimo įstatymo pakeitimo projekto reg. Nr. XIIIP-4062 3 straipsnis), tikslintinas projekto 1 straipsnio keičiamo įstatymo 411 straipsnis, kuriame nurodyta, kad dokumentų pateikimo per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą bei kitomis elektroninių ryšių priemonėmis tvarka nustatoma Konstitucinio Teismo reglamente.

Pritarti

Pasiūlymas:

1 įstatymo projekto straipsnį išdėstyti taip:

„1 straipsnis. Įstatymo papildymas 411 straipsniu

Papildyti Įstatymą 411 straipsniu:

411 straipsnis. Informacinių ir elektroninių ryšių technologijų naudojimas teisminėje Konstitucinio Teismo veikloje

Asmenys turi teisę pateikti šio įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamus prašymus ir paklausimus, kitus su jų nagrinėjimu susijusius dokumentus Konstituciniam Teismui per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema), kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu arba tiesiogiai. Dokumentų pateikimo kitomis elektroninių ryšių priemonėmis tvarka nustatoma Konstitucinio Teismo reglamente.

Kai Konstituciniam Teismui pateikiamas prašymas ar paklausimas per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, kiti su jų nagrinėjimu susiję  dokumentai teikiami tuo pačiu būdu, kaip buvo pateiktas prašymas ar paklausimas Konstituciniam Teismui.

Dokumentai, susiję su šio įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamais prašymais ir paklausimais įteikiami per E. pristatymo sistemą, , kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, registruotąja pašto siunta. Jeigu E. pristatymo sistemos elektroninio pristatymo dėžutė (toliau – elektroninio pristatymo dėžutė) yra neaktyvi, dokumentas siunčiamas per E. pristatymo sistemą, bet įteikiamas kaip registruotoji pašto siunta. Atsisakymas priimti dokumentą, įteikiamą registruotąja pašto siunta, arba pasirašyti dėl jo gavimo laikomas tinkamu dokumento įteikimu. Elektroninio pristatymo paslaugos fiziniams asmenims, kai jie elektronines siuntas per E. pristatymo  sistemą siunčia Konstituciniam Teismui, teikiamos neatlygintinai.

Dokumentai, išsiųsti per E. pristatymo sistemą, kai elektroninio pristatymo dėžutė yra aktyvi, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, laikomi įteiktais kitą darbo dieną po jų išsiuntimo.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

LR Konstitucinio Teismo pirmininkas,

2020-03-09

1

 

 

Iš esmės pritardami KTĮ pakeitimo projektui, teikiame pastabas ir pasiūlymus dėl siūlomų nuostatų tobulinimo.

1. KTĮ pakeitimo projektu siūlomo įtvirtinti naujo Konstitucinio Teismo įstatymo 41straipsnio 1 dalis koreguotina šiais aspektais:

1.1. Siekiant aiškiai atskirti Konstitucinio Teismo įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamų prašymų ir paklausimų bei kitų su jais susijusių dokumentų pateikimo Konstituciniam Teismui tvarką ir Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamų prašymų ir skundų pateikimo Konstituciniam Teismui tvarką, siūlytina tikslinti Konstitucinio Teismo įstatymo 41straipsnio 1 dalyje vartojamą sąvoką ,,dokumentai“, vietoj jos įrašant formuluotę ,,šio įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjami prašymai ir paklausimai ir kiti su jų nagrinėjimu susiję dokumentai“.

1.2. Be to, įvertinus pateiktu Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo Nr. VIII-1234 8, 14, 18, 20, 27, 30, 31, 34, 35 ir 364 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIIIP-4065 (toliau – Viešojo administravimo įstatymo pakeitimo projektas) siūlomo keisti Viešojo administravimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies nuostatą, kad elektroninio pristatymo paslaugų teikimo Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos priemonėmis taisykles tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija, siūlytina Konstitucinio Teismo įstatymo 411 straipsnio 1 dalyje numatyti, kad tik dokumentų pateikimo kitomis elektroninių ryšių priemonėmis tvarka nustatoma Konstitucinio Teismo reglamente.

1.3. Atsižvelgiant į 1.1 ir 1.2 papunkčiuose pateiktus pastebėjimus, siūlytina Konstitucinio Teismo įstatymo 411 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

,,Asmenys turi teisę pateikti dokumentus šio įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamus prašymus ir paklausimus ir kitus su jų nagrinėjimu susijusius dokumentus Konstituciniam Teismui per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu arba tiesiogiai. Šių Ddokumentų pateikimo per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis tvarka nustatoma Konstitucinio Teismo reglamente.

Pritarti

Žr. EK formuluotę prie Seimo Teisės departamento pastabos.

2.

LR Konstitucinio Teismo pirmininkas,

2020-03-09

1

 

 

2. Pažymėtina, kad Konstitucinio Teismo įstatymo nustatyta tvarka Konstitucinis Teismas nagrinėja ne tik prašymus, bet ir paklausimus (minėto įstatymo V skyrius ,,Paklausimų dėl išvados nagrinėjimas“). Atsižvelgiant į tai bei siekiant suvienodinti visame Konstitucinio Teismo įstatymo 41straipsnyje vartojamas formuluotes, siūlytina atitinkamai tikslinti Konstitucinio Teismo įstatymo 41straipsnio 2 dalį, ją išdėstant taip:

,,Kai asmuo ar institucija pateikia Konstituciniam Teismui pateikiamas prašymąas ištirti teisės akto atitiktį Konstitucijai ir (ar) įstatymams ar paklausimas per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, kiti su jų nagrinėjimu susiję dokumentai teikiami tuo pačiu būdu, kaip buvo pateiktas prašymas ar paklausimas Konstituciniam Teismui.

Pritarti

Žr. EK formuluotę prie Seimo Teisės departamento pastabos.

3.

LR Konstitucinio Teismo pirmininkas,

2020-03-09

1

 

 

3. Siekiant teisinio aiškumo ir tikslumo, taip pat keistina Konstitucinio Teismo įstatymo 41straipsnio 3 dalyje vartojama formuluotė ,,Konstitucinio Teismo, Konstitucinio Teismo pirmininko ar Konstitucinio Teismo teisėjų (kai jie nagrinėja prašymus ir paklausimus šio įstatymo nustatyta tvarka) dokumentai, dalyvaujančių byloje asmenų dokumentai, kita bylos medžiaga“ ir ši dalis išdėstytina taip:

,,Konstitucinio Teismo, Konstitucinio Teismo pirmininko ar Konstitucinio Teismo teisėjų (kai jie nagrinėja prašymus ir paklausimus šio įstatymo nustatyta tvarka) dokumentai, dalyvaujančių byloje asmenų dokumentai, kita bylos medžiaga Dokumentai, susiję su šio įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamais prašymais ir paklausimais, įteikiami per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (jeigu Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos elektroninio pristatymo dėžutė (toliau – elektroninio pristatymo dėžutė) yra neaktyvi, dokumentas siunčiamas per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, bet įteikiamas kaip registruotoji pašto siunta), kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, registruotąja pašto siunta. Atsisakymas priimti dokumentą, įteikiamą registruotąja pašto siunta, arba pasirašyti dėl jo gavimo laikomas tinkamu dokumento įteikimu.

Pritarti

Žr. EK formuluotę prie Seimo Teisės departamento pastabos.

4.

LR Konstitucinio Teismo pirmininkas,

2020-03-09

N

 

 

4. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Konstitucinio Teismo įstatymo III skyrius, kuriame siūloma įtvirtinti 41straipsnio 4 dalies nuostatas dėl Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamų prašymų ir skundų pateikimo Konstituciniam Teismui tvarkos, yra skirtas reguliuoti pagrindines teisenos (proceso) taisykles, pagal kurias Konstituciniame Teisme gauti prašymai ir paklausimai nagrinėjami Konstitucinio Teismo įstatyme nustatyta tvarka. Vadinasi, šis skyrius nėra skirtas reglamentuoti pagal Viešojo administravimo įstatymą nagrinėjamus Konstituciniam Teismui pateiktus prašymus ir skundus.

Taigi, atsižvelgiant į Konstitucinio Teismo įstatymo išdėstymą, siūlytina 41straipsnio 4 dalyje atsisakyti nuostatų, susijusių su Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamų prašymų ir skundų pateikimo Konstituciniam Teismui tvarka, o šias nuostatas įtvirtinti Konstitucinio Teismo įstatymo VI skyriuje ,,Baigiamieji nuostatai“, pvz., atskirame, t. y. 861 straipsnyje, ir šį naują straipsnį išdėstyti taip:

,,861 straipsnis. Informacinių ir elektroninių ryšių technologijų naudojimas Konstituciniam Teismui atliekant viešojo administravimo funkcijas

Konstitucinis Teismas, atlikdamas įstatymų jam priskirtas viešojo administravimo funkcijas, nesusijusias su prašymų ar paklausimų nagrinėjimu Konstitucinio Teismo įstatymo nustatyta tvarka, rengia oficialius elektroninius dokumentus, siunčia juos ir iš kitų asmenų dokumentus gauna per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (jeigu elektroninio pristatymo dėžutė yra neaktyvi, dokumentas siunčiamas per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, bet įteikiamas kaip pašto siunta), taip pat gali keistis parengtais oficialiais elektroniniais dokumentais ir informacija su kitais viešojo administravimo subjektais kitais būdais, jeigu tokią keitimosi oficialiais elektroniniais dokumentais ir informacija tarp valstybės informacinių sistemų ir (ar) registrų funkciją užtikrina jų sąveika. Asmenų prašymai ar skundai Konstituciniam Teismui dėl įstatymų jam priskirtų viešojo administravimo funkcijų, nesusijusių su Konstitucinio Teismo kaip teisminės institucijos funkcijų vykdymu, Konstitucinio Teismo atsakymai į šiuos prašymus ar skundus asmenims teikiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

Atitinkamai siūlytina patikslinti Konstitucinio Teismo įstatymo 41straipsnio pavadinimą tokiu būdu: ,,Informacinių ir elektroninių ryšių technologijų naudojimas Konstitucinio Teismo teisminėje veikloje”.

Pritarti

 

5.

LR Konstitucinio Teismo pirmininkas,

2020-03-09

N

 

 

5. Sistemiškai įvertinus siūlomus Konstitucinio Teismo įstatymo pakeitimus, siūlytina atitinkamai koreguoti ir šio įstatymo V skyriuje „Paklausimų dėl išvados nagrinėjimas“ esančio 76 straipsnio 6 dalį, ją išdėstant taip:

,,Paklausimas ir būtini jo priedai pateikiami Konstituciniam Teismui su nuorašais po 9 egzempliorius. Konstitucinio Teismo pirmininkas prireikus gali pareikalauti ir kitų priedų nuorašų – iki 9 egzempliorių. Tais atvejais, kai paklausimas ir būtini jo priedai pateikiami per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis elektronine forma, reikalavimas pateikti 9 egzempliorius netaikomas. Paklausimų ir jų priedų pateikimo elektroninių ryšių priemonėmis tvarka nustatoma Konstitucinio Teismo reglamente Paklausimai ir jų priedai pateikiami Konstituciniam Teismui šio įstatymo 411 straipsnyje nustatyta tvarka.

 

Dėl kitų įstatymų projektų pagal kompetenciją pastabų ir pasiūlymų neturime.

Pritarti

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti įstatymo projektui Nr. XIIIP-4077 ir siūlyti pagrindiniam Teisės ir teisėtvarkos komitetui koreguoti jį pagal Seimo Teisės departamento ir Konstitucinio teismo pirmininko pasiūlymus, kuriems pritarė Komitetas.

 

7. Balsavimo rezultatai:. pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Rūta Miliūtė.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                              Rimantas Sinkevičius

 

 

 

 

 

 

 

Ekonomikos komiteto biuro patarėja Irina Jurkšuvienė