LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL lietuvos respublikos VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 15, 35, 61 IR 66 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMo projekto Nr. xivp-3064
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
Komiteto pirmininkas Ričardas Juška, pirmininko pavaduotojas Valentinas Bukauskas, komiteto nariai: Guoda Burokienė, Domas Griškevičius, Kęstutis Masiulis, Bronislovas Matelis, Kęstutis Navickas, Audrius Petrošius, Eugenijus Sabutis, Algis Strelčiūnas, Rita Tamašunienė, Valdemaras Valkiūnas.
Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Rasa Mačiulytė, Rasa Šidlauskaitė, Juras Taminskas, padėjėja Vilma Keidūnė.
Kviestieji asmenys: Seimo narys Kęstutis Vilkauskas, Finansų viceministras Darius Sadeckas, Finansų ministerijos Viešųjų finansų sistemos valdymo grupės vadovė Asta Butrimė ir patarėja Aušra Kolpakovienė, Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja Linda Kreimerytė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-09-20 |
3 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą. Projekto 3 straipsniu dėstomoje Vietos savivaldos įstatymo 61 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad „kartu su savivaldybės biudžetu tvirtinamos antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto planuojamų pajamų ir išlaidų sumos“. Atkreiptinas dėmesys, jog kartu su projektu teikiamo Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-3061) 1 straipsniu dėstomo Biudžeto sandaros įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punkto b papunktyje nurodoma, kad savivaldybės tarybos sprendimu tvirtiname savivaldybės biudžete nurodomi savivaldybės biudžeto rodikliai antriesiems ir tretiesiems biudžetiniams metams – bendros antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų planuojamų asignavimų sumos. Atsižvelgus į tai, projekto nuostatos tikslintinos. |
Pritarti |
Žr. Komiteto 2 pasiūlymą. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo narys Kęstutis Vilkauskas, 2023-11-07 |
2 |
|
|
Argumentai: Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 15, 35, 61 ir 66 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3064 yra teikiamas kartu su Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 pakeitimo įstatymo projektu Nr.XIVP-3061, kuriuo be kitų esminių pakeitimų yra siūloma asignavimų valdytojus apibrėžti kaip įstaigas, o ne įstaigų vadovus ir aiškiau reglamentuoti asignavimų valdytojų vadovų teises ir pareigas. Atsižvelgiant į tai, kad seniūnijos gali būti dviejų formų – savivaldybės administracijos filialai ir biudžetinės įstaigos, o seniūnas yra seniūnijos vadovas, todėl Vietos savivaldos įstatymo 35 straipsnio 8 dalyje turi būti aiškiai nurodyta, kad būtent seniūnas vykdo seniūnijos – savivaldybės asignavimų valdytojos vadovo teises ir pareigas.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas Pakeisti 35 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Seniūnas yra seniūnijos |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Pritarti pirmai pasiūlymo daliai, suderinančiai nuostatas su Biudžeto sandaros įstatymo nuostatomis. Nepritarti siūlymo daliai, kad seniūnas vykdo seniūnijos kaip savivaldybės asignavimų valdytojos vadovo teises ir pareigas. Tokia nuostata yra perteklinė, nes šie klausimai yra reglamentuojami Biudžeto sandaros įstatymo projekte Nr. XIVP-3061. Jame nustatyta, kad savivaldybių biudžetų asignavimų valdytojai yra savivaldybių administracijos ir (ar) jų struktūriniai padaliniai bei savivaldybių biudžetinės įstaigos, nurodyti savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete. Jame taip pat nustatytos asignavimų valdytojų vadovų teisės ir pareigos. Todėl papildomai atkartoti nuostatas Vietos savivaldos įstatyme yra neracionalu ir neatitinka teisėkūros ekonomiškumo principo. |
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-3064 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti pagal Komiteto pasiūlymus.
6.2. Pasiūlymai:
7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: Ričardas Juška.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Ričardas Juška
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja Rasa Šidlauskaitė