2018-05-31

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO ĮSTATYMO NR. XIII-198 2, 3, 4, 7, 8, 14, 17 STRAIPSNIŲ IR 5 PRIEDO PAKEITIMO įstatymo PROJEKTo nR. xIIIP-2181

 

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

3

(4)

3

(3)

 

Argumentai: Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija sistemiškai siekia išbraukti trenerius iš pedagoginių darbuotojų sąrašo ir prilyginti juos paprastiems biudžetinių įstaigų darbuotojams, sumažinti šiuo metu treneriams taikomas socialines garantijas (pailgintas atostogas, sutrumpintą darbo laiką). Visiškai neatsižvelgiama į trenerio darbo specifiką, tokiam darbui atlikti keliamus išsilavinimo reikalavimus. Šiuo metu treneriu gali dirbti tik specialų išsilavinimą turintis asmuo, tuo tarpu, išėmus trenerius iš pedagoginių darbuotojų sąrašo, treneriu galės dirbti bet kas, kas turės bent kiek žinių apie kuruojamą sporto šaką. Tokiu atveju, iškyla pavojus, kad treneriu dirbs reikiamų žinių apie sveikatą neturintis asmuo ir taip gali būti sužalojami jo treniruojami vaikai. Kyla pagrįstas klausimas ir dėl atsakomybės, jei treneriui nebebus keliami išsilavinimo reikalavimai, tikėtina, kad nebus ir atsakomybės dėl treniruojamiems vaikams sukeltų sveikatos sutrikdymų. Labai svarbus aspektas – socialinių partnerių nuomonė dėl šio pakeitimo. Vadovaujantis Lietuvos švietimo ir mokslo šakos kolektyvinės sutarties 17 punktu, visi įstatymų pakeitimai, kurie susiję su pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimu, turi būti derinami su švietimo šakos profesinėmis sąjungomis. Atsižvelgiant į tai, kad mažinant trenerių socialines garantijas, mažėja ir jų darbo užmokestis, šis pakeitimas turėjo būti suderintas su profesinėmis sąjungomis, tačiau tai nebuvo padaryta.

 

Pasiūlymas: Pataisyti Projekto 3 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„3. Biudžetinės įstaigos vadovas tvirtina biudžetinės įstaigos darbuotojų pareigybių aprašymus, o biudžetinės įstaigos vadovo pareigybės aprašymą tvirtina į pareigas priimanti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas asmuo. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija patvirtina Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, išskyrus mokytojų (išskyrus trenerius), pareigybių aprašymo metodiką. Mokytojų (išskyrus trenerius) pareigybių aprašymo metodiką tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras (toliau – švietimo ir mokslo ministras).“

 

4

(7)

3

(4)

 

Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 3 str. 3 d. pakeitimui.

Pasiūlymas: Pataisyti Projekto 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„4. Biudžetinių įstaigų darbuotojų, išskyrus biudžetinių įstaigų vadovus, jų pavaduotojus, struktūrinių padalinių vadovus ir jų pavaduotojus, mokytojus (išskyrus trenerius), pagalbos mokiniui specialistus bei darbininkus, pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal šio įstatymo 3 ir 4 priedus, atsižvelgiant į pareigybės lygį ir profesinio darbo patirtį, kuri apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo dirbamas analogiškas pareigybės aprašyme nustatytam tam tikros profesijos ar specialybės darbas arba vykdytos analogiškos pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijos.“

 

6

(14)

5

(9)

 

Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo 14 str. 9 d.  bendroji nuostata numato vadovo vertinimą kartu su įstaigos darbuotojų atstovavimą įgyvendinančiais asmenimis, siūloma laikytis nuoseklumo ir atitinkamai papildyti siūlomas nuostatas dėl švietimo įstaigos ir švietimo pagalbos įstaigos vadovo vertinimo, numatant, kad ir jų vertinime dalyvauja įstaigos darbuotojų atstovavimą įgyvendinantys asmenys.

Argumentai dėl 4 punkto pakeitimo pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 4 str. 6 d. pakeitimui.

 

Pasiūlymas: Pataisyti Projekto 6 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„9. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, kartu su biudžetinės įstaigos darbuotojų atstovavimą įgyvendinančiais asmenimis, o mokyklos vadovo – su mokyklos bendruomene, ir mokyklos taryba ir įstaigos darbuotojų atstovavimą įgyvendinančiais asmenimis, švietimo pagalbos įstaigos vadovo – su švietimo pagalbos įstaigos bendruomene, ir švietimo pagalbos įstaigos savivaldos institucija, jei ji yra, ir įstaigos darbuotojų atstovavimą įgyvendinančiais asmenimis, įvertinusi biudžetinės įstaigos vadovo praėjusių kalendorinių metų veiklą:

1) labai gerai, – biudžetinės įstaigos vadovui vieniems metams nustato pareiginės algos kintamosios dalies dydį, ne mažesnį kaip 10 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies, ir gali skirti premiją;

2) gerai, – biudžetinės įstaigos vadovui vieniems metams nustato pareiginės algos kintamosios dalies dydį;

3) patenkinamai, – biudžetinės įstaigos vadovui vienus metus nenustato pareiginės algos kintamosios dalies dydžio;

4) nepatenkinamai, – biudžetinės įstaigos vadovui, išskyrus mokyklos vadovą, vieniems metams nustato mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šio įstatymo 1 priede tai pareigybei pagal vadovaujamo darbo patirtį numatytas minimalus koeficientas. Mokyklos vadovui vieniems metams nustato mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šio įstatymo 5 priede tai pareigybei pagal mokykloje ugdomų mokinių skaičių ir pedagoginį darbo stažą numatytas minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas.“

 

 

5 priedas

1

Argumentai: Įstatymo projekto 5 priedo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų lentelėse pasitaiko koeficientų „persidengimo“ tarp skirtingą darbo stažą turinčių mokytojų. Vadovaujantis siūlomų koeficientų ribomis, didesnį darbo stažą įgijęs mokytojas gali gauti mažesnį darbo užmokestį Siūloma panaikinti koeficientų „persidengimus“. Atsižvelgiant į bendrą logiką, didesnę patirtį turintis darbuotojas, turi teisę gauti didesnį atlyginimą, o ne jausti grėsmę, kad jo darbo užmokestis gali būti teisėtai sumažintas.

 

1. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:

Kvalifikacinė

kategorija

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais)

Pedagoginio darbo stažas (metais)

iki 2

Nuo daugiau kaip 2 iki 5

Nuo daugiau kaip 5 iki 10

Nuo daugiau kaip 10 iki 15

Nuo daugiau kaip 15 iki 20

Nuo daugiau kaip 20 iki 25

Daugiau kaip 25

Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos

Mokytojas

6,36-6,42

6,38-6,44

6,42-6,5

6,52-6,62

6,54-6,82

6,56-6,85

6,58-6,89

Suteiktos kvalifikacinės kategorijos

Mokytojas

6,62-6,9

6,65-6, 91-

6,69-6,92

6,82-6,95

6,9-6,97

6,93-7,0

6,97-7,05

Vyresnysis mokytojas

 

6,98-7,06

6,99-7,08

7,0-7,12

7,26-7,4

7,3-7,44

7,33-7,47

Mokytojas metodininkas

 

7,4-7,54 

7,54-7,68

7,78-7,92

7,82-7,96

7,86-8,0

Mokytojas ekspertas

 

8,4-8,58

8,56-8,72

8,80-8,94

8,84-8,98

8,89-9,02

“.

5 priedas

5

Argumentai: Siūloma koreguoti priedo 5 punktą ir numatyti, kad 15 procentų kontaktinių valandų etate turi būti skirtos pamokoms, skirtoms mokinio ugdymo poreikiams tenkinti, pamokoms mokymosi pagalbai teikti, neformaliojo vaikų švietimo valandoms, vadovavimui mokinių brandos darbams, kadangi kiekvienas mokytojas turi pareigą individualizuoti ugdomąją veiklą, didesnį dėmesį skirti skirtingiems mokinių poreikiams ir tos 15 procentų kontaktinių valandų leis realiai jam tai padaryti.

 

Pasiūlymas: Pataisyti Projekto 5 priedo 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Kontaktinės valandos skiriamos bendrojo ugdymo srities (dalyko), profesinio mokymo, formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms įgyvendinti pagal ugdymo (mokymo) planuose numatytas valandas, neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir  formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas)  švietimo programoms pagal programoje numatytas valandas. Ne mažiau kaip 15 procentų kontaktinių valandų etate turi būti skirtos pamokoms, skirtoms mokinio ugdymo poreikiams tenkinti, pamokoms mokymosi pagalbai teikti, neformaliojo vaikų švietimo valandoms, vadovavimui mokinių brandos darbams.

 

5 priedas

11

Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.

 

11. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:

Kvalifikacinė

kategorija

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais)

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 3

Nuo daugiau kaip 3 iki 10

Nuo daugiau kaip 10 iki15

Daugiau kaip 15

Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos

Mokytojas

4,06–4,22

4,32–4,48

4,37–4,55

4,47–4,66

 

Pedagoginio darbo stažas (metais)

 

Iki 10

Nuo  daugiau kaip 10 iki15

Daugiau kaip 15

Suteiktos kvalifikacinės kategorijos

Mokytojas

4,34–4,51

4,42–4,6

4,5–4,68

Vyresnysis mokytojas

4,74–4,94

4,81–5,01

5,0–5,2

Mokytojas metodininkas

5,17–5,39

5,32–5,54

5,46–5,66

Mokytojas ekspertas

5,9–6,13

5,96–6,19

6,12–6,36

5 priedas

17

Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.

 

17. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai

 

Kvalifikacinė kategorija

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais)

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 3

Nuo daugiau kaip 3 iki10

Nuo daugiau kaip 10 iki 15

Daugiau kaip 15

Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos

Mokytojas

4,26-5,06

4,54-5,38

4,59- 5,46

4,69-5,59

 

Pedagoginio darbo stažas (metais)

 

Iki 10

Nuo daugiau kaip 10 iki 15

Daugiau kaip 15

Suteiktos kvalifikacinės kategorijos

Mokytojas

4,56-5,41

4,64-5,52

4,73-5,62

Vyresnysis mokytojas

4,98-5,93

5,05-6,01

5,25- 6,24

Mokytojas metodininkas

5,43-6,47

5,59-6,65

5,73-6,79

Mokytojas ekspertas

6,19-7,36

6,26-7,43

6,43-7,63

5 priedas

22

Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.

 

22. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:

 

Pareigybė

Pastoviosios dalies koeficientai

(pareiginės algos baziniais dydžiais)

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 3

Nuo daugiau kaip 3 iki 10

Nuo daugiau kaip 10 iki 15

 Daugiau kaip 15

Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos

Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas

3,76–4,2

3,99–4,46

4,02–4,5

4,13–4,62

 

 

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 10

Nuo daugiau kaip 10 iki15

Daugiau kaip 15

Suteiktos kvalifikacinės kategorijos

Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas

4,0–4,47

4,12–4,59

4,17–4,65

Vyresnysis specialusis pedagogas, vyresnysis logopedas, vyresnysis surdopedagogas, vyresnysis tiflopedagogas

4,61–5,16

4,68–5,23

4,86–5,45

Specialusis pedagogas metodininkas, logopedas metodininkas, surdopedagogas metodininkas, tiflopedagogas metodininkas

5,01–5,6

5,18–5,77

5,3–5,92

Specialusis pedagogas ekspertas, logopedas ekspertas, surdopedagogas ekspertas, tiflopedagogas ekspertas

5,73–6,38

5,79–6,46

5,94–6,64

5 priedas

27

Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.

 

27. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:

 

Pareigybė

Pastoviosios dalies koeficientai

(pareiginės algos baziniais dydžiais)

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 3

Nuo daugiau kaip 3 iki 10

Nuo daugiau kaip 10 iki 15

 Daugiau kaip 15

Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos

Psichologo asistentas

4,09-4,18

4,13-4,21

4,16-4,25

4,21-4,3

Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas, socialinis pedagogas

4,3-4,38

4,58-4,67

4,77-4,87

4,82-4,95

 

Pedagoginio darbo stažas (metais)

 

Iki 10

Nuo daugiau kaip 10 iki 15

Daugiau kaip 15

Suteiktos kvalifikacinės kategorijos

Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas, socialinis pedagogas, ketvirtos kategorijos psichologas

4,82-4,87

4,9-4,96

5,07-5,13

Vyresnysis specialusis pedagogas, vyresnysis logopedas, vyresnysis surdopedagogas, vyresnysis tiflopedagogas, vyresnysis socialinis pedagogas, trečios kategorijos psichologas

5,4 -5,55

5,45-5,61 

5,64-5,83

Specialusis pedagogas metodininkas, logopedas metodininkas, surdopedagogas metodininkas, tiflopedagogas metodininkas, socialinis pedagogas metodininkas, antros kategorijos psichologas

5,95-6,14

6,1-6,29

6,26-6,48

Specialusis  pedagogas ekspertas, logopedas ekspertas, surdopedagogas ekspertas, tiflopedagogas ekspertas, socialinis pedagogas ekspertas, pirmos kategorijos psichologas

6,71-6,93

6,91-7,13

7,07-7,28

5 priedas

31

Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.

 

31. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:

 

Pareigybė

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais)

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 3

Nuo daugiau kaip 3 iki 10

Nuo daugiau kaip 10 iki 15

Daugiau kaip 15

Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos

Auklėtojas, koncertmeisteris, akompaniatorius

4,06–4,10

4,32–4,36

4,37–4,41

4,47–4,52

 

Pedagoginio darbo stažas (metais)

 

Iki 10

Nuo daugiau kaip 10 iki 15

Daugiau kaip 15

Suteiktos kvalifikacinės kategorijos

Auklėtojas, koncertmeisteris, akompaniatorius

4,34—4,37

4,42–4,47

4,5–4,54

Vyresnysis auklėtojas, vyresnysis koncertmeisteris, vyresnysis akompaniatorius

4,74–4,79

4,81–4,86

5–5,05

Auklėtojas metodininkas,  koncertmeisteris metodininkas, akompaniatorius metodininkas

5,17-5,23

5,32-5,38

5,46-5,5

Auklėtojas ekspertas, koncertmeisteris ekspertas, akompaniatorius ekspertas

5,9-5,95

5,96-6,02

6,12-6,17

5 priedas

37

Argumentai: pateikiami prie pasiūlymo Įstatymo projekto 5 priedo 1 punkto pakeitimui.

 

37. Šiame skyriuje nurodytų pagalbos mokiniui specialistų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:

 

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais)

Iki 10

3,8– 5,95

10–15

3,83–6,65

Daugiau kaip 15

3,93 –7,35

 


 

 

Teikia:

Seimo nariai                                         Aušra Papirtienė         

Kęstutis Smirnovas