LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SU NEKILNOJAMUOJU TURTU SUSIJUSIO KREDITO ĮSTATYMO projekto Nr. xiip-4763(2)

 

 

2016-11-09  Nr. 109-P-49

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Petras Narkevičius, Bronius Bradauskas, Kęstutis Bartkevičius, Irena Degutienė, Povilas Gylys, Rytas Kupčinskas, Andrius Kubilius, Raimundas Markauskas, Antanas Nesteckis, Rita Tamašunienė. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Janina Alasevičienė, Jolanta Dzikaitė, Jolanta Žaltkauskienė, Dalia Mudėnienė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2016-11-08

4

12

40

7

11

4

 

 

Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

Projekto 4 straipsnio 7 dalyje, 12 straipsnio 11 dalyje ir 40 straipsnio 4 dalyje pirmajame projekto variante buvusi nuostata „priežiūros institucija detalizuoja reikalavimus“ pakeista į nuostatą „priežiūros institucija nustato išsamius reikalavimus“. Atkreiptinas dėmesys, kad Konstitucinis Teismas 1995 m. spalio 26 d. nutarime konstatavo, kad įstatymai nustato bendro pobūdžio taisykles, o poįstatyminiuose teisės aktuose jos gali būti detalizuojamos, gali būti reglamentuojama jų įgyvendinimo tvarka. Tarptautinių žodžių žodynas žodį „detalizuoti“ aiškina taip: „pateikti su smulkmenomis, smulkiai išnagrinėti“. Atsižvelgdami į tai, manytume, kad tuo atveju, kai įstatymas nustato atitinkamus reikalavimus, nuostata, kad šį įstatymą įgyvendinančiu poįstatyminiu teisės aktu įstatyme nustatyti reikalavimai detalizuojami, negali būti pakeista nuostata, kad poįstatyminiu teisės aktu nustatomi išsamūs reikalavimai.

Pritarti

Pakeisti projekto 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Priežiūros institucija nustato išsamius detalizuoja šiame straipsnyje nurodytus kredito sutarties reklamos reikalavimus.“

 

Pakeisti projekto 12 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

11. Priežiūros institucija nustato išsamius detalizuoja kredito gavėjo kreditingumo vertinimo ir atsakingojo skolinimo reikalavimus.“

 

Pakeisti projekto 40 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Priežiūros institucija nustato išsamius detalizuoja tarpusavio skolinimo, tarpusavio skolinimo platformos ir tarpusavio skolinimo platformos operatoriaus veiklos reikalavimus.“

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2016-11-08

43

1,2

 

 

Taip pat manytume, kad nėra tinkama projekto 43 straipsnio 1 ir 2 dalyse vietoj įstatymo reikalavimus detalizuojančių priežiūros institucijos teisės aktų rašyti įstatymo reikalavimus išsamiai apibrėžiančių priežiūros institucijos teisės aktų.

Pritarti

Pakeisti projekto 43 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Priežiūros institucija prižiūri, kaip kredito tarpininkas, įsteigęs filialą Lietuvos Respublikoje, laikosi šio įstatymo 4, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 32, 35, 36 straipsniuose nustatytų reikalavimų ir juos išsamiai apibrėžiančių detalizuojančių priežiūros institucijos teisės aktų. Šiuo tikslu priežiūros institucija turi teisę atlikti kredito tarpininko filialo patikrinimus, įpareigoti kredito tarpininką atlikti veiksmus, reikalingus užtikrinti, kad kredito tarpininko filialas, įsteigtas Lietuvos Respublikoje, laikytųsi šioje dalyje nurodytų teisės aktų reikalavimų, ir sudaryti sąlygas buveinės valstybės narės priežiūros institucijai užtikrinti, kad būtų vykdomos šio įstatymo 35 straipsnio 2 ir 4 dalyse nustatytos pareigos.“

 

Pakeisti projekto 43 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Nustačiusi, kad kitos valstybės narės kredito tarpininkas, įsteigęs filialą Lietuvos Respublikoje, nesilaiko šio straipsnio 1 dalyje nurodytų šio įstatymo reikalavimų ir juos išsamiai apibrėžiančių detalizuojančių priežiūros institucijos teisės aktų, priežiūros institucija raštu nurodo kredito tarpininko filialui per protingą, bet ne ilgesnį kaip 14 dienų, terminą pašalinti teisės aktų pažeidimus.“

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                 Petras Narkevičius

 

 

 

 

Biuro patarėja Jolanta Žaltkauskienė