LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Audito komitetas
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮMONIŲ ATSKAITOMYBĖS ĮSTATYMO NR. IX-575 1, 2, 3, 26, 29 STRAIPSNIŲ, SEPTINTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO, PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO DEŠIMTUOJU SKIRSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-2480
2023-05-03 Nr. 141-P-10
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
Komiteto pirmininkas Zigmantas Balčytis, komiteto pirmininko pavaduotoja Rasa Budbergytė, komiteto nariai: Gabrielių Landsbergį pavaduojantis Antanas Čepononis, Ewelina Dobrowolska, Jurgis Razma, Artūras Skardžius.
Komiteto biuras: vedėja Laura Pranaitytė, patarėjos: Diana Andriūnaitė, Aurita Buragienė, Rūta Petrukaitė.
Kviestieji asmenys: Finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento direktorė Ingrida Muckutė, Finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento vyresnioji patarėja Paulė Svorobovičienė, Finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento Atskaitomybės ir apskaitos metodologijos skyriaus vedėja Sonata Lebednykienė, Finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento Atskaitomybės ir apskaitos metodologijos skyriaus vyriausioji specialistė Asta Nareckaitė, Valstybės įmonės Registrų centro Asmenų IS departamento vadovas Saulius Grudzinskas, Valstybės įmonės Registrų centro Prevencijos departamento Tyrimų ir vidaus kontrolės skyriaus vadovė Vilma Strelčiūnaitė, Valstybės įmonės Registrų centro vyriausioji teisininkė Lina Kaminskaitė, Valstybės įmonės Registrų centro vyriausioji specialistė Greta Simonavičienė, Valstybės įmonės Registrų centro specialistas Roman Fedosiuk, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos Tiesioginių mokesčių skyriaus vedėjas Rolandas Ragėnas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-15 |
3 (3)
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 7 straipsniu Įmonių atskaitomybės įstatymas (toliau – keičiamas įstatymas) papildomas nauju dešimtuoju skirsniu, kuriame dėstomos nuostatos apie pelno mokesčio informacijos ataskaitą. Siekiant teisinio aiškumo bei atsižvelgus į tai, kad įstatymo sąvokos turi būti dėstomos įstatymo pradžioje, prieš nuostatas, nustatančias asmenų, kuriems taikomas įstatymas, teises ir pareigas, siūlytina keičiamo įstatymo 2 straipsnyje apibrėžti sąvoką „pelno mokesčio informacijos ataskaita“. |
Nepritarti |
Atsižvelgiant į tai, kad: 1) Direktyvos 2021/2101, kuria iš dalies keičiama Direktyva 2013/34/ES, kiek tai susiję su tam tikrų įmonių ir filialų pelno mokesčio informacijos atskleidimu, 10a skyriaus 48a straipsnyje „Terminų apibrėžtys, susijusios su pelno mokesčio informacijos ataskaitos teikimu“ atskiros sąvokos kaip pelno mokesčio informacijos ataskaita apibrėžta nėra; 2) pats šios ataskaitos pavadinimas aiškiai implikuoja joje teiktinos, t. y. su pelno mokesčiu susijusios, informacijos pobūdį ir turinį, kuris bus detaliai reglamentuotas Finansų ministro įsakyme; 3) lyginant su visais subjektais, kuriems taikomas Įmonių atskaitomybės įstatymas (toliau – ĮAĮ), šią ataskaitą privalės parengti ir paviešinti tik nedidelė tokių subjektų dalis; 4) savo esme panaši mokėjimų valdžios institucijoms ataskaita, nustatyta ĮAĮ devintojo skirsnio 29 straipsnyje pagal Direktyvos 2013/34/ES 10 skyriaus reikalavimus, taip pat nėra atskirai apibrėžta, manytina, jog atskira pelno mokesčio informacijos ataskaitos apibrėžtis būtų perteklinė. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-15 |
7 (30)
|
(11)
|
|
2. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio pavadinimas „Pelno mokesčio informacijos ataskaita“, tačiau šiame straipsnyje nesiūloma detaliai reglamentuoti šios ataskaitos turinio – nurodomi tik subjektai, kurie privalo arba neprivalo tokią ataskaitą parengti, o dėl ataskaitos turinio tik šio straipsnio 11 dalyje yra numatyta, kad „Pelno mokesčio informacijos ataskaitoje pateikiama finansų ministro nustatyta informacija, susijusi su visa atskiros įmonės arba pagrindinės patronuojančiosios įmonės veikla, įskaitant visų įmonių grupės įmonių, įtrauktų į atitinkamų finansinių metų konsoliduotąsias finansines ataskaitas, veiklą“. Manytina, kad šiame straipsnyje turėtų būtų išdėstyti esminiai reikalavimai, kas turi būti pateikta pelno mokesčio informacijos ataskaitoje (jos turinys), nustatant įgaliojimus finansų ministrui detalizuoti, kas turi būti pateikiama vienu ar kitu atveju, taip pat nustatyti atitinkamas šios ataskaitos formas. |
Nepritarti |
Atsižvelgiant į tai, kad: 1) pelno mokesčio informacijos ataskaitos turinio atžvilgiu bendro pobūdžio nuostatos, kurios iš dalies ir implikuoja šioje ataskaitoje teiktinos informacijos pobūdį (t. y. nurodo, su kuo tokia teiktina informacija yra susijusi) pateiktos įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 11 dalyje, tuo tarpu specifinė šios ataskaitos turinį detalizuojanti informacija, nurodyta Direktyvos 2021/2101 48c straipsnyje, bus pateikiama poįstatyminiame teisės akte (Finansų ministro įsakyme); 2) savo esme panašios mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitos, nustatytos ĮAĮ devintojo skirsnio 29 straipsnyje pagal Direktyvos 2013/34/ES 10 skyriaus reikalavimus, turinys taip pat detalizuotas poįstatyminiame teisės akte (2015-07-01 Finansų ministro įsakyme Nr. 1K-224); 3) be to, Mokesčių administravimo įstatymo 61 straipsnyje nurodytos Valstybinei mokesčių inspekcijai (toliau – VMI) tarptautinių įmonių ir jų grupių įmonių teiktinos ataskaitos apie pajamas, pelną ir kitus duomenis (kuriai tiek subjektų, tiek teiktinos informacijos atžvilgiu taikomi iš esmės tokie patys kriterijai kaip pelno mokesčio informacijos ataskaitos atveju ir kuri bus vienas iš šaltinių, siekiant identifikuoti pastarąją ataskaitą privalančius teikti subjektus) turinys taip pat detalizuotas poįstatyminiame teisės akte (2017-05-31 VMI viršininko įsakyme Nr. VA-47), manytina, jog įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 11 dalies bendro pobūdžio nuostatos dėl pelno mokesčio ataskaitos turinio yra pakankamos. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-15 |
7 (30) |
(1)
|
|
3. Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalies nuostata „Prieinamumas visuomenei užtikrinamas, kai pagal šio įstatymo reikalavimus parengta pelno mokesčio informacijos ataskaita pateikiama Juridinių asmenų registro tvarkytojui ir paskelbiama taip, kaip nurodyta šio įstatymo 31 straipsnio 3 ir 4 dalyse. Ši pareiga nebetaikoma, kai pagrindinės patronuojančiosios įmonės metinėse konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose nurodytos konsoliduotosios pajamos ir atskiros įmonės metinėse finansinėse ataskaitose nurodytos pajamos kiekvienais iš 2 pastarųjų finansinių metų iš eilės paskutinę finansinių metų dieną neviršija 750 000 000 eurų“ diskutuotina keliais aspektais. Pirma, atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 31 straipsnio 4 dalyje numatyta, jog „Pelno mokesčio informacijos ataskaita ir, kai taikytina, pareiškimas turi būti nemokamai prieinami visuomenei atitinkamoje interneto svetainėje mažiausiai 5 metus iš eilės“, t. y. šioje nuostatoje kalbama apie ataskaitos prieinamumą, bet ne apie jos paskelbimui taikomus reikalavimus. Atsižvelgus į tai, manytina, kad projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje turėtų būti pateikiama nuoroda tik į projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 3 dalį. Antra, nėra aišku, apie kokios pareigos nebetaikymą yra kalbama – ar apie prieinamumo visuomenei užtikrinimą, kas apima ataskaitos pateikimą Juridinių asmenų registro tvarkytojui ir paskelbimą, ar apie kažkurią konkrečią prieinamumo užtikrinimo visuomenei dalį – pateikimą Juridinių asmenų registro tvarkytojui arba paskelbimą, kaip tai numatyta keičiamame įstatyme. |
Pritarti |
Žr. Audito komiteto 2 pasiūlymą. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-15 |
7 (30), (31)
|
(1), (4)
|
|
4. Be to, nėra aiškus šios nuostatos santykis su projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 4 dalimi, numatančia būtiną ataskaitos prieinamumą visuomenei 5 metus iš eilės. Atsižvelgus į tai, projektas koreguotinas. |
Nepritarti |
Įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje įtvirtinta nurodytus reikalavimus atitinkančioms pagrindinėms patronuojančiosioms įmonėms ir atskiroms įmonėms taikytina pareiga parengti pelno mokesčio informacijos ataskaitą ir užtikrinti jos prieinamumą visuomenei (t. y. pateikti ją Juridinių asmenų registro (toliau – JAR) tvarkytojui ir paskelbti savo interneto puslapyje). Šioje dalyje taip pat nurodyta sąlyga, kuriai atsiradus tokia pareiga minėtiems subjektams nebetaikoma, t. y. jiems rengti ir viešinti tokios ataskaitos už kitą ataskaitinį laikotarpį nebereikia. Tuo tarpu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 4 dalies nuostata, kad pelno mokesčio informacijos ataskaita turi būti skelbiama atitinkamo subjekto interneto svetainėje mažiausiai 5 m. iš eilės, taikytina minėtiems subjektams, tik esant pareigai. Todėl manytina, kad tikslinti įstatymo projekto šiuo atžvilgiu netikslinga. |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-15 |
7 (30),
(31)
|
(4), (5), (7) (4)
|
|
5. Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4 dalyje numatyta, kad „Vidutinėms ir didelėms patronuojamosioms įmonėms šioje dalyje nustatytos pareigos nebetaikomos, kai pagrindinės patronuojančiosios įmonės visos konsoliduotosios pajamos, nurodytos jos metinėse konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose, kiekvienais iš 2 pastarųjų finansinių metų iš eilės paskutinę finansinių metų dieną neviršija 750 000 000 eurų“. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 4 dalyje numatyta, jog „Pelno mokesčio informacijos ataskaita ir, kai taikytina, pareiškimas turi būti nemokamai prieinami visuomenei atitinkamoje interneto svetainėje mažiausiai 5 metus iš eilės“. Pastebėtina, kad nėra aiškus šių dviejų projekto nuostatų santykis. Analogiška pastaba taikytina ir projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 5 ir 7 dalims. |
Nepritarti |
Įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4 dalyje įtvirtinta nurodytus reikalavimus atitinkančioms vidutinėms ir didelėms patronuojamosioms įmonėms, o to paties straipsnio 5 dalyje – nurodytus reikalavimus atitinkantiems filialams taikytina pareiga užtikrinti su tokiu subjektu susijusios pagrindinės patronuojančiosios arba atskiros įmonės parengtos mokesčio informacijos ataskaitos prieinamumą visuomenei, o nesant tokiai ataskaitai – ją parengti ir paviešinti. Keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4, 5 ir 7 dalyse nurodytos sąlygos, kurioms atsiradus tokia pareiga minėtiems subjektams nebetaikoma, t. y. jiems rengti ir viešinti tokios ataskaitos už kitą ataskaitinį laikotarpį nebereikia. Tuo tarpu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 4 dalies nuostata, kad pelno mokesčio informacijos ataskaita turi būti skelbiama atitinkamo subjekto interneto svetainėje mažiausiai 5 m. iš eilės, taikytina minėtiems subjektams, tik esant pareigai. Todėl manytina, kad tikslinti įstatymo projekto šiuo atžvilgiu netikslinga. |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-03-15 |
7 (31) |
(1), (2), (3), (4), (5) |
|
6. Atsižvelgus į tai, kad pagal projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio nuostatas pareiškimas privalo būti teikiamas tik tam tikrais atvejais, siūlytina visose projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio dalyse atitinkamais linksniais vartoti konstrukciją „Pelno mokesčio informacijos ataskaita ir, kai taikytina, pareiškimas“. Be to, siekiant teisinio aiškumo projekto 7 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 31 straipsnyje minint pareiškimą turėtų būti pateikiamos nuorodos į keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4 ir 5 dalyse nurodytus pareiškimus, kad būtų aišku, jog kalbama apie tuos pačius pareiškimus. |
Pritarti |
Žr. Audito komiteto 6 pasiūlymą. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos įmonių atskaitomybės įstatymo Nr. IX-575 1, 2, 3, 26, 29 straipsnių, septintojo skirsnio pavadinimo, priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo dešimtuoju skirsniu įstatymo projektui Nr. XIVP-2480 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pateiktas pastabas, kurioms Audito komitetas pritarė, ir Audito komiteto pateiktus pasiūlymus.
6.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Audito komitetas, 2023-05-03 |
1 (1)
|
1 (1)
|
|
Argumentai: Įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamas įstatymas papildomas dešimtuoju skirsniu, kurio 30 straipsnio 1 dalyje paaiškinama, kaip suprantamas pelno mokesčio informacijos ataskaitos prieinamumo visuomenei užtikrinimas, t. y. šios ataskaitos pateikimas JAR tvarkytojui ir jos paviešinimas subjekto interneto svetainėje, kas savo esme reiškia atitinkamą šios ataskaitos paskelbimą. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 1 straipsnio 1 dalyje, apibrėžiančioje įstatymo paskirtį, žodis „skelbimas“ jau yra nurodytas, taip pat į tai, kad šis žodis naudojamas ir įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio pavadinime („Pelno mokesčio informacijos ataskaitos pasirašymas, teikimas, skelbimas ir atsakomybė“), siūlytina atitinkamai patikslinti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 1 straipsnio 1 dalį, išbraukiant perteklinius žodžius dėl minėtos ataskaitos prieinamumo visuomenei užtikrinimo.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Šis įstatymas nustato įmonių finansinę atskaitomybę,
reikalavimą atlikti įmonių finansinių ataskaitų auditą, įmonių finansinių
ataskaitų teikimo ir skelbimo tvarką, metinio pranešimo, mokėjimų
valdžios institucijoms ataskaitos, pelno mokesčio informacijos ataskaitos
parengimo, teikimo |
Pritarti |
|
2. |
Audito komitetas, 2023-05-03 |
7 (30) |
(1)
|
|
Argumentai: 1. Pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 3 pastabai, kurioje akcentuojama, jog įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 4 dalyje kalbama apie pelno mokesčio informacijos ataskaitos prieinamumą, bet ne apie jos paskelbimui taikomus reikalavimus (t. y. jie nurodyti to paties 31 straipsnio 3 dalyje), siūlytina atitinkamai patikslinti keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalį, išbraukiant nuorodą į minėto 31 straipsnio 4 dalį. 2. Atsižvelgiant į tai, jog keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nustatyta įmonės pareiga iš esmės susideda iš dviejų sudedamųjų dalių – pelno mokesčio informacijos ataskaitos parengimo ir jos prieinamumo visuomenei užtikrinimo (t. y. jos pateikimo JAR tvarkytojui ir paviešinimo subjekto interneto svetainėje), taip pat įvertinus tai, kad keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4 ir 5 dalyse, kalbant iš esmės apie tokias pačias, tik kitiems subjektams taikytinas prievoles, naudojamas žodis ne „pareiga“, o „pareigos“, taip pat pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 3 pastabai bei siekiant teisinio aiškumo, siūlytina atitinkamai patikslinti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalį, suvienodinant žodžio „pareiga“ naudojimą su to paties keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4 dalimi.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Pagrindinės patronuojančiosios įmonės, kurių
konsoliduotosios pajamos, nurodytos jų metinėse konsoliduotosiose finansinėse
ataskaitose, ir atskiros įmonės, kurių pajamos, nurodytos jų metinėse
finansinėse ataskaitose, kiekvienais iš 2 pastarųjų finansinių metų iš eilės
paskutinę finansinių metų dieną viršija 750 000 000 eurų, privalo
parengti antrųjų iš tų 2 finansinių metų pelno mokesčio informacijos
ataskaitą ir užtikrinti jos prieinamumą visuomenei. Prieinamumas visuomenei
užtikrinamas, kai pagal šio įstatymo reikalavimus parengta pelno mokesčio
informacijos ataskaita pateikiama Juridinių asmenų registro tvarkytojui ir
paskelbiama taip, kaip nurodyta šio įstatymo 31 straipsnio 3 |
Pritarti |
|
3. |
Audito komitetas, 2023-05-03 |
7 (30) |
(4)
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad praktiškai visose keičiamo įstatymo 30 straipsnio dalyse subjekto konsoliduotųjų pajamų atžvilgiu iš esmės naudojama ta pati formuluotė, apibrėžianti, kokios tai pajamos (t. y. subjekto konsoliduotosios pajamos, kurios nurodytos jo metinėse konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose), siekiant teisinio aiškumo, siūlytina atitinkamai patikslinti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4 dalį.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Vidutinės ir didelės patronuojamosios įmonės,
kontroliuojamos pagrindinės patronuojančiosios įmonės, kuriai netaikomi
Lietuvos Respublikos arba kitos valstybės narės teisės aktai ir kurios
konsoliduotosios pajamos, nurodytos jos metinėse konsoliduotosiose finansinėse
ataskaitose, kiekvienais iš 2
pastarųjų finansinių metų iš eilės paskutinę finansinių metų dieną viršija
750 000 000 eurų, privalo užtikrinti antrųjų iš tų 2 finansinių
metų pagrindinės patronuojančiosios įmonės pelno mokesčio informacijos
ataskaitos prieinamumą visuomenei. Kai vidutinė arba didelė patronuojamoji
įmonė pelno mokesčio informacijos ataskaitai reikalingos informacijos neturi,
ji prašo savo pagrindinės patronuojančiosios įmonės pateikti jai informaciją,
kuri reikalinga išsamiai pelno mokesčio informacijos ataskaitai parengti. Jei
pagrindinė patronuojančioji įmonė visos reikalingos informacijos nepateikia,
vidutinė arba didelė patronuojamoji įmonė parengia pelno mokesčio
informacijos ataskaitą, kurioje pateikiama visa jos turima arba gauta
informacija, ir pareiškimą, kuriame nurodoma, kad jos pagrindinė
patronuojančioji įmonė nepateikė informacijos, kuri reikalinga išsamiai pelno
mokesčio informacijos ataskaitai parengti, bei užtikrina jų prieinamumą
visuomenei. Vidutinėms ir didelėms patronuojamosioms įmonėms šioje dalyje
nustatytos pareigos nebetaikomos, kai pagrindinės patronuojančiosios įmonės |
Pritarti |
|
4. |
Audito komitetas, 2023-05-03 |
7 (30) |
(5)
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4 dalyje nurodytų subjektų (tam tikrus reikalavimus atitinkančių vidutinių ir didelių patronuojamųjų įmonių) atžvilgiu nustatytos sąlygos formuluotė (t. y. ką turi daryti toks subjektas, jeigu neturi pelno mokesčio informacijos ataskaitai reikalingos informacijos) savo esme turėtų sutapti su formuluote, apibrėžiančia tokią pačią sąlygą, tik taikytiną kitiems subjektams (tam tikrus reikalavimus atitinkantiems filialams), siūlytina atitinkamai patikslinti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 5 dalį.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Ne Lietuvos Respublikoje arba ne kitoje valstybėje
narėje įsteigtų juridinių asmenų Lietuvos Respublikoje įsteigti filialai
(toliau – filialas) privalo užtikrinti antrųjų iš 2 pastarųjų finansinių
metų šio straipsnio 6 dalies 1 punkte nurodytos pagrindinės
patronuojančiosios įmonės arba atskiros įmonės pelno mokesčio informacijos
ataskaitos prieinamumą visuomenei. Kai filialas |
Pritarti |
|
5. |
Audito komitetas, 2023-05-03 |
7 (30) |
(9)
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad praktiškai visose keičiamo įstatymo 30 straipsnio dalyse, kurios yra susijusios su tam tikrus reikalavimus atitinkančiomis patronuojamosiomis įmonėmis, iš esmės naudojama ta pati formuluotė, apibrėžianti, kokios tai patronuojamosios įmonės (t. y. vidutinės ir didelės), siekiant teisinio aiškumo, siūlytina atitinkamai patikslinti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 9 dalį.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip: „9. Vidutinės ir didelės |
Pritarti |
|
6. |
Audito komitetas, 2023-05-03 |
7 (31) |
(1), (2), (3), (4), (5) |
|
Argumentai: Keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4 ir 5 dalyse nustatyta, kad tam tikrus reikalavimus atitinkantis subjektas, negavęs iš savo pagrindinės patronuojančiosios įmonės arba atskiros įmonės visos informacijos, reikalingos išsamiai pelno mokesčio informacijos ataskaitai parengti, privalo pats parengti ir paskelbti ne tik šią ataskaitą, bet ir pareiškimą, kuriame būtų pažymėtas toks informacijos nepateikimo faktas. Atsižvelgiant į tai, taip pat pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 6 pastabai ir siekiant teisinio aiškumo, siūlytina atitinkamai patikslinti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 1, 2, 3, 4 ir 5 dalis, prieš šiose dalyse naudojamą žodį „pareiškimas“ įrašant „kai taikytina“ bei po jo pridedant nuorodą į keičiamo įstatymo 30 straipsnio 4 ir 5 dalis, taip pat to paties 30 straipsnio 5 dalyje šalia pelno mokesčio informacijos ataskaitos įrašant ir pareiškimą.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „31 straipsnis. Pelno mokesčio informacijos ataskaitos pasirašymas, teikimas, skelbimas ir atsakomybė 1. Pelno mokesčio informacijos ataskaitą ir, kai taikytina, pareiškimą, nurodytą šio įstatymo 30 straipsnio 4 ir 5 dalyse, pasirašo įmonės vadovas arba asmuo, paskirtas vykdyti informacijos atskleidimo reikalavimus filiale. 2. Pelno mokesčio informacijos ataskaita ir, kai taikytina, pareiškimas, nurodytas šio įstatymo 30 straipsnio 4 ir 5 dalyse, per 12 mėnesių nuo finansinių metų, už kuriuos parengta ataskaita, paskutinės dienos pateikiami Juridinių asmenų registro tvarkytojui. 3. Pelno mokesčio informacijos ataskaita ir, kai taikytina, pareiškimas, nurodytas šio įstatymo 30 straipsnio 4 ir 5 dalyse, turi būti paskelbti bent viena iš oficialiųjų Europos Sąjungos kalbų ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo finansinių metų, už kuriuos parengta pelno mokesčio informacijos ataskaita, paskutinės dienos: 1) įmonės interneto svetainėje, kai taikoma šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalis; 2) patronuojamosios įmonės interneto svetainėje arba įmonių grupės įmonės interneto svetainėje, kai taikoma šio įstatymo 30 straipsnio 4 dalis; 3) filialo arba jį įsteigusios įmonės interneto svetainėje arba įmonių grupės įmonės interneto svetainėje, kai taikoma šio įstatymo 30 straipsnio 5 dalis. 4. Pelno mokesčio informacijos ataskaita ir, kai taikytina, pareiškimas, nurodytas šio įstatymo 30 straipsnio 4 ir 5 dalyse, turi būti nemokamai prieinami visuomenei atitinkamoje interneto svetainėje mažiausiai 5 metus iš eilės. 5. Už pelno mokesčio informacijos ataskaitos ir, kai taikytina, pareiškimo, nurodyto šio įstatymo 30 straipsnio 4 ir 5 dalyse, parengimą ir prieinamumo visuomenei užtikrinimą pagal įstatymuose priskirtą kompetenciją atsako šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nurodytos pagrindinės patronuojančiosios įmonės ar atskiros įmonės vadovas, valdymo ir priežiūros organų nariai arba šio įstatymo 30 straipsnio 4 dalyje nurodytos patronuojamosios įmonės vadovas, valdymo ir priežiūros organų nariai arba asmuo (asmenys), paskirtas (paskirti) vykdyti informacijos atskleidimo reikalavimus filiale. 6. Atlikdami auditą, auditorius arba audito įmonė patikrina, ar už finansinius metus, einančius prieš finansinius metus, už kuriuos parengtos metinės finansinės ataskaitos, įmonė privalėjo užtikrinti pelno mokesčio informacijos ataskaitos prieinamumą visuomenei ir, jei taip, ar buvo užtikrintas šios ataskaitos prieinamumas visuomenei, bei tai nurodo auditoriaus išvadoje.“ |
Pritarti |
|
7. |
Audito komitetas, 2023-05-03 |
9 |
2 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekto 9 straipsnio 1 dalyje nurodyta įstatymo nuostatų, išskyrus to paties straipsnio 2 dalį, įsigaliojimo data yra 2023 m. birželio 22 d., siūlytina atitinkamai suderinti įstatymo projekto 9 straipsnio 2 dalies įsigaliojimo datą.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 9 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė |
Pritarti |
|
7. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: Rasa Budbergytė.
Komiteto pirmininkas Zigmantas Balčytis
Komiteto biuro patarėja Diana Andriūnaitė