PASIŪLYMAI
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ATLIEKŲ TVARKYMO ĮSTATYMO NR. VIII-787 4 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO Projektas (XIIIP-1556)
2019-12-17
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
1
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugpjūčio 7 d. pateiktą išvadą Įstatymo projektui, Įstatymo projektas tikslinamas jame aiškiai nustatant apribojimus ne įrengtiems bendriems nepavojingų atliekų naudojimo energijai gauti ir atliekų deginimo pajėgumams, bet per metus sudeginamiems nepavojingų atliekų kiekiams. Siūlomais Įstatymo projekto pakeitimais bus tiksliau apibrėžiamas siūlomų pakeitimų tikslas, t. y. ne apriboti bendrus deginimo pajėgumus, bet apriboti tokiuose deginimo pajėgumuose deginamų atliekų kiekį, taip skatinant mažinti Lietuvoje susidarančių atliekų kiekį, skatinant pakartotinį panaudojimą ar perdirbimą, bet ne deginimą. Įstatymo projektu siūlomi nustatyti apribojimai būtų taikomi ne tik Vyriausybės pripažintiems atliekų tvarkymo valstybinės reikšmės objektams, kur kaip kuras energijai gauti gali būti naudojamos ar planuojamos naudoti po rūšiavimo likusios ir perdirbti netinkamos energinę vertę turinčios komunalinės atliekos, bet visiems Lietuvos Respublikos teritorijoje veikiantiems ar ateityje planuojantiems veiklą nepavojingų atliekų deginimo įrenginiams, kuriems valstybinės valdžios institucijos yra išdavusios leidimus deginti nepavojingas atliekas. Tokiu būdu bus išvengiama situacijos, kai apribojant nepavojingų atliekų deginimo kiekius Vyriausybės pripažintuose valstybinės reikšmės objektuose, deginamų atliekų kiekiai Lietuvoje augs jas deginant kituose deginimo pajėgumuose, pavyzdžiui, deginant atliekas keramikos ar cemento gamybos įmonėse, negaminančiose energijos, bet pakeičiant ten deginamą kurą atliekomis. Siūlomais Įstatymo projekto pakeitimais taip pat bus išvengiama konkurencinių sąlygų iškraipymo, kadangi Įstatymo projektu siūlomi apribojimai būtų taikomi visiems be išimties Lietuvoje veikiantiems nepavojingų atliekų deginimo įrenginiams. Įstatymo projekto redakcija taip pat tikslinama numatant,
kad per metus leidžiamas sudeginti nepavojingų atliekų kiekis ūkio subjektams
paskirstomas viešo aukciono, kurį organizuoja Vyriausybė ar jos įgaliota
institucija, tvarka ir numatant, kad aukciono laimėtojais turėtų būti
pripažįstami ūkio subjektai, kurių siūloma atliekų sutvarkymo kaina yra
mažiausia. Tokiu būdu aiškiai įvardijama kaip bus paskirstomos atliekų
deginimo kvotos, kartu užtikrinant, kad atliekų deginimo paslauga
mažiausiai didintų gyventojų išlaidas atliekų tvarkymui. Susidarius
situacijai, kai atliekų turėtojų, norinčių deginti atliekas už aukciono
laimėtojų pasiūlytą kainą, kiekis gali būti didesnis nei 500 tūkstančių
tonų, prioritetas, pavyzdžiui, galėtų būti teikiamas tiems atliekų
turėtojams, kurie iš bendro atliekų srauto atskyrė didžiausią antrinių
žaliavų bei biodegraduojančių atliekų dalį. Tokiu būdu atliekų turėtojai
būtų skatinami kiek galima intensyviau išrūšiuoti atliekas, deginimui paliekant
tik jau nebeperdirbamą jų likutį, ko ir reikalauja žiedinės ekonomikos
principai. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį, kuriuo įstatymo 4 straipsnis pildomos 61 dalimi ir ją išdėstyti taip: „61.
Šio straipsnio 6 dalyje |
2. |
2 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugpjūčio 7 d. pateiktą išvadą Įstatymo projektui, taip pat į Teisėkūros pagrindų įstatymo nuostatas, Įstatymo projekto 2 straipsnyje siūloma nustatyti vėlesnę Įstatymo projekto įsigaliojimo dieną bei aiškiai išdėstyti Įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų priėmimo terminus (datas). Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2020 m. liepos 1 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija iki 2020 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. 3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija iki 2020 m. birželio 30 d. suorganizuoja aukcioną, kurio metu ūkio subjektams būtų paskirstomas leidžiamas sudeginti nepavojingų atliekų kiekis per metus.“ |
Teikia:
Seimo narė Virginija Vingrienė