LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBES KANCELIARIJOS TEISES DEPARTAMENTAS

IVADA

 

DEL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBES NUTARIMO ,,DEL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBES 2004 M. RUGPJUIO 18 D. NUTARIMO NR. 967 ,,DEL PLAN1J IR PROGRAM1J STRATEGINIO PASEKMIIJ APLINKAI VERTINIMO TVARKOS APRAO PATVIRTINIMO” PAKEITIMO” PROJEKTO (TOLIAU - PROJEKTAS)

(NR.14-0893-01-N; TAIS NR. 14-5332(3))

 

 

2014-10-09 Nr. NV- 3167

 

Vilnius

 

 

 

fvertinç  Projekto  atitiktj  jstatymams,  Vyriausybs  nutarimams  bei  teises   technikos reikalavimams, teikiame ias pastabas ir pasiulymus:

1.          Lietuvos Respublikos teritorijq planavimo jstatymo 25 str. 8  d. turinys yra kitoks,  nei tvirtinamo Planq  ir programq strateginio pasekmiq  aplinkai vertinimo tvarkos aprao   (toliau  Apraas)   3.4 p., be to, atsive1giant    Teritorijq planavimo jstatymo 17 str. 6 d. 2, 5, 6 p.  apskritai kyla abejoniq del 3.4 p. teisinio pagrindimo.  Diskutuotina ir 3.5 p. formuluoté ne tik derêjimo su Lietuvos Respublikos emês gelmiq statymo nuostatomis (pavyzdiui 19 str.) prasme, bet ir turinio

(nevertinama,  kas jau  buvo  jvertinta).  Projekto  derinimo paymoje pateikta  neatsive1gimo  j

 

Teisingumo ministerijos siulymus (del 3.5 p.) argumentacija reikalauja papildomo paaikinimo  bei pagrindimo.

2.       Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos jstatymo I  str. 17 p. raoma apie  konsultacijas,

 

todél nera aiku, kodel Aprao 5.2 p. raoma apie kitas vieinimo proceduras.

 

3.       Aprao  6.1  p.  formuluoté  ,,lemia  ükinês  veikios  projekto  <...>  plétros   pagrindus’ reikalauja papildomo paaikinimo ar patikslinimo, be to, Lietuvos Respublikos planuojamos Ukinés veikios poveikio aplinkai vertinimo jstatymo I  ir 2 prieduose jraytos planuojamos ükines veikios rUys,  o ne Ukinés veikios projektai. Taip pat néra aiku kaip bus  suprantama artima tokios teritorijos (Europos ekologinio tinklo ,,Natura 2000” teritorija) aplinka.

4.       Aplinkos apsaugos jstatymas ir Teritorijq planavimo jstatymas iskiria skirtingus planq

 

bei program lygmenis, todel 7.2.1 bei 7.2.2 p. gali bUti skirtingai interpretuojami. Tikslintina

 

7.2.2.2 p. formuluoté, nes visuomenês sveikatos centras apskrityje ne ,,priiuri teritorij4”, o vykdo tam tikras funkcijas atitinkamoje teritorijoje. Aprao 7.2.2.4 p. siulome nurodyti Kultüros  paveldo departamentq, o ne jo teritorinius padalinius.


 

Atsiveigiant  Aplinkos apsaugos jstatymo 7 str.  1    d. 5  p., reikalingas pagrindimas, kodél visuomenê néra vertinimo subjektu (su visomis i to ip1aukianëiomis pasekmemis), o tik vertinimo proceso dalyvis, taip pat ar visuomené, pavyzdiui, neturétq buti supaindinta su vertinimo apimties nustatymo dokumentu (22 p.) ir pan.

5.       Del 8.3 p. atkreipiame dêmesj, kad priemus Projekt i esmes nebelieka jgaliojimq aplinkos ministrui tvirtinti visuomenés dalyvavimo planq ir programq strateginio pasekmiq aplinkai vertinimo procedurose bei vertinimo subjektq ir Europos Sajungos nariq informavimo tvarkos

apra, tokia  pati situacija ir del 12 p. daromos nuorodos j aplinkos ministro jsakymq  SiUlome

minêtas nuostatas, proceduras aptarti, perkelti j Projekt. Taip pat paymêtina, jog pagal Teisês aktq projektq rengimo rekomendacijq 13 p. auktesnês teisinés galios teisês akte neturetq büti nuorodq  j konkreius emesnês teisinés galios teisés aktus.

6.       Aprao 10.1 p. nurodytas ,,nedideliam plotui” —   vertinamasis, objektyviais parametrais neapibretas kriterijus, taigi, formuluojama neaiki, nekonkreti taisykie, be to, abejotina, ar  visais atvejais svarbus teritorijos dydis, ar atskaitos taku neturêtl4 buti ir veikios rUis.  Taip pat neaiku, kaip turêtq bUti taikoma nuostata del neesminiq pakeitimq (10.2, 6.1 p.)  pavyzdiui, ar detalaus piano,  kurio  vienas  i udaviniq  yra  nustatyti  atitinkamq  teritorijq   naudojimo   reglamentus, pakeitimas  susijçs  su nauju naudojimo reglamento pakeitimu  bUt4 traktuojamas  kaip esminis pakeitimas ar kaip neesminis, nes pats udavinys (nustatyti naudojimo reglament)  nekeiiamas. Atkreipiame demesj, kad Teritorij4 planavimo jstatymas kitaip nei Projektas  apibudina teritorij4 planavimo dokumentq keitimo ir koregavimo skirtumus. Nera aiku, ar 10.3 p. turima omenyje, kad kito piano derinim4 su u aplinkos apsaug atsakinga institucija numato kiti jstatymai ar pan.

Aprao 10 p. apskritai nedera su 6 p., kuriame nurodyti atvejai kuomet vertinimas privalomas.

 

7.       Atsive1giant   tai, kad konsuitantas tik pasitelkiamas tam tikriems darbams atiikti, t.y. jis esmes veikia  (turetq veikti) organizatoriaus vardu, atsakomybe lieka  organizatoriui, siUlome atitinkamai koreguoti Aprao  nuostatas (13, 15 p. ir kt.).

8.       Kyla klausimas, ar neturêtq bUti informuojama apie organizatoriaus priimt sprendim ir pasiulymus, pastabas teikusi visuomenê, 16 p. neaiku kaip bus praneama apie sprendim neatlikti vertinimo. Taip pat neaiku kodel 29 p. vertinamos tik vertinimo subjekto ivados,   o  visuomenés pasiUlymai ne.

9.       Aprao  19.1  p. (ir kituose Aprao punktuose bei papunkCiuose) vartojamas terminas

 

koncepcija neatitinka Teritorij4 planavimo jstatyme naudojamo termino, be to, minetame statyme neraoma,  kad teritorijos vystymo koncepcij sudaro sprendiniai ar/ir jq altematyvos.

10.     Aprao 23 p. neaiku kas turima  omenyje ,,vadovaujasi priimtais”, .t.y. ar organizatorius juos priima, be to, klausimas, ar vertinimo apimties nustatymo dokumentas neturêtq bUti tvirtinamas organizatoriaus.


 

 

11.     Aprao  25  p.  kelia abejoniq tiek del  neapibrêtumo  (,,nejvyko  esminiq  vertinamos aplinkos pokyëil4”), tiek del poreikio —   rengiant ataskait4, tikêtina, galima naudoti  ne tik jau parengtq vertinimo ataskaitq rezultatus, bet ir kitus duomenis, tyrimus ir pan., jeigu turima omenyje, kad negalima bus ginyti jau patvirtintq planq vertinimo ataskaitq duomenq, faktq ar pan., tai tokios nuostatos turinys keltq abejonç del to, kad skirtingo lygmens planai, programos,  skiriasi pagal deta1um  ir kitus parametrus,  kurie  savaime  sukuria kitoki4 ap1ink  vertinimui,   ike1ia  kitus vertintinus aspektus ir pan.

12.     Aprao 31  p. formuluote tikslintina, nes apie tarpvalstybiniq konsultacijq poreik  gali bUti inoma pradedant rengti planus, pavyzdiui upiq baseinq rajonq valdymo planai ar pan. Taip pat siUlome aptarti kaip Aplinkos ministerija  suino, kad jau  reikia pradêti tarpvalstybines  vertinimo konsultacijas.

13.     Del Aprao 32 p. siülome formuluoti pareigas Lietuvos subjektams, o ne kitoms, kad  ir

 

Europos Sajungos, vaistybéms.

 

14.     Atsive1giant j Projekto reguliavimo srit, da1yk (planq ir programt strateginio pasekmiq vertinimas) abejoniq kelia IX skyrius ,,Spren.dimq  priëmimas”, todél siülome jj keisti, prireikus

atsisakyti.

 

15.     Projektas  taisytinas  teisinés  technikos  aspektu:  tikslintinas   keiiamo   Vyriausybës nutarimo  preambuleje  nurodytas  Konvencijos  pavadinimas,  formuluote  ,,planai  <...>   skirti finansams  ir  (arba)  biudetui”  (ar turima   omenyje  biudeto  sudarymui,  vykdymui  ar   pan.);

trumpiniq vartojimas/nevartojimas (pavyzdiui, 4.2, 4.3 p.), termino ,,veiklos projektas” vartojimas kelia abejoniq —   galbut turima  omenyje planuojama veikia ar pan., Aprae vartojamas  terminas

,,visuomenê” ir ,,suinteresuota visuomenë”, 5.2 p. neaikus terminas ,,tam tikros institucijos” bei 2

 

priedo 13 p. ,,netechninê santrauka” ir kt.

 

 

 

1.1

 

Teisés departamento direktoriaus pavaduotojas                                                    Aleksandr Radëenko

 

Li

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jolanta Bemotaité, tel. 8 706 63 771, el. p. [email protected]