LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Sveikatos reikalų komitetas
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS STRATEGINIO VALDYMO ĮSTATYMO
PROJEKTO NR. XIIIP-4294
2020-04-08 Nr. 111-P-10
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkė A. Kubilienė, komiteto pirmininko pavaduotojas R. Martinėlis, komiteto nariai A. Armonaitė, K. Bartkevičius, D. Kaminskas, A. Kirkutis, L. Matkevičienė, A. Matulas, I. Rozova, A. Vinkus.
Komiteto biuras: Biuro vedėja J. Bandzienė, patarėjai A. Astrauskas, K. Civilkienė, E. Jankauskas, V. Valainytė, padėjėjos D. Jonelytė ir M. Neverkevičienė.
Kviestieji asmenys: sveikatos apsaugos viceministras A. Šešelgis, finansų viceministras D. Sadeckas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
1 |
1 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Derinant projekte vartojamą terminiją su Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo nuostatomis, projekto 1 straipsnio 1 dalyje po žodžio „regionų“ įrašytinas žodis „plėtros“. |
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
1
|
1 |
|
2. Derinant projekte vartojamą terminiją su Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo bei kartu su projektu teikiamo šio įstatymo pakeitimo projekto Nr. XIIIP-4324 nuostatomis, projekto 1 straipsnio 1 dalyje žodis „teritorijos“ keistinas žodžiu „teritorijų“ arba tikslintinas nurodant, kad turima omenyje valstybės ar Lietuvos Respublikos teritorija. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
3 |
2 3 |
|
3. Projekto 3 straipsnio 2 dalyje reikėtų konkretizuoti kieno, t.y. kokių subjektų, požiūrį ir elgesį siekiama nuosekliai ir kompleksiškai formuoti pagal horizontalųjį principą. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 3 straipsnio 3 daliai, kurioje reikėtų konkretizuoti kieno, t.y. kokių subjektų, apibrėžtu laikotarpiu vykdoma veikla yra laikoma pažangos veikla. |
Pritarti |
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
3 |
5 |
|
4. Atsižvelgiant į tai, kad valstybė valdžią įgyvendina per tam tikslu steigiamas valstybės institucijas ir įstaigas, projekto 3 straipsnio 5 dalyje po žodžio „valstybės“ įrašytini žodžiai „institucijų ir įstaigų“. |
Pritarti |
|
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
3 |
12 |
|
5. Projekto 3 straipsnio 12 dalyje apibrėžta „projektinio valdymo sąvoka“ toliau projekte vartojama tik vieną kartą – 14 straipsnio 8 dalyje, kurioje, be kita ko, pakartojami ir pagrindiniai sąvokos apibrėžimo elementai. Svarstytina, ar tokią sąvoką tikslinga atskirai apibrėžti projekto 3 straipsnyje. |
Pritarti |
|
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
3 |
15 |
8 |
6. Siekiant teisės akto glaustumo bei atsižvelgiant, kad Lietuvoje yra sudaryta ir veikia tik viena Valstybės pažangos taryba, projekto 3 straipsnio 15 dalies 8 punkte siūlome atsisakyti perteklinio teisės akto, kurio pagrindu ir sudaryta minėta institucija, įvardijimo. |
Pritarti |
|
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
3 |
15 |
11 |
7. Vertinant projekto 3 straipsnio 15 dalies 11 punktą, numatantį, kad strateginio valdymo sistemos dalyviais laikomi juridiniai ir fiziniai asmenys, vykdantys projektus, skirtus pažangos priemonėms įgyvendinti, ir (arba) tęstines veiklos priemones, nėra aišku, kodėl strateginio valdymo sistemos dalyviais negalės būti laikomi, t.y. negalės dalyvauti įvairių projektų ir tęstinių veiklos priemonių įgyvendinime, pvz., valstybėse narėse pagal tos valstybės narės teisės aktus įsteigta organizacija, neturinti juridinio asmens teisių, arba užsienio valstybės juridinio asmens įsteigtas filialas, turintis buveinę Lietuvos Respublikoje. |
Siūlyti svarstyti pagrindiniam komitetui |
|
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
3 |
18 |
|
8. Diskutuotinas projekto 3 straipsnio 18 dalyje pateikiamas „tęstinės veiklos“ apibrėžimas. Ši veikla apibrėžiama, kaip strateginio valdymo sistemos dalyvio veikla, įgyvendinant nustatytas funkcijas, kuri „tiesiogiai neįgyvendina strateginių tikslų“. Atsižvelgiant į to paties straipsnio 16 dalyje įtvirtintą „strateginio tikslo“ kaip suplanuoto „esamos būklės pokyčio“ apibrėžimą, darytina išvada, kad beveik bet kokia tęstinė veikla, kaip nustatytų funkcijų vykdymas, turėtų būti orientuota į suplanuotą esamos būklės pokytį ir jo siekti. |
Pritarti |
|
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
3 |
24 |
|
9. Projekto 3 straipsnio 24 dalyje apibrėžiama „veiklos efektyvumo rodiklio“ sąvoka, kuri toliau projekte vartojama tik vieną kartą 8 straipsnio 1 punkte. Svarstytina, ar tokią sąvoką tikslinga atskirai apibrėžti projekto 3 straipsnyje. |
Pritarti |
|
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
3 |
2 |
|
10. Svarstytina, ar horizontalusis principas, apibrėžtas projekto 3 straipsnio 2 dalyje, atsižvelgiant į jo turinį, neturėtų būti dėstomas projekto 4 straipsnyje, apibrėžiančiame visus strateginio valdymo sistemos principus. |
Siūlyti svarstyti pagrindiniam komitetui |
|
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
5 |
2 |
1 |
11. Projekto 5 straipsnio 2 dalies 1 punktas tikslintinas redakciniu požiūriu, vietoj žodžių „kitus elementus, privalomus“ įrašytini žodžiai „kiti elementai, privalomi“. |
Pritarti |
|
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
6 |
|
6 |
12. Projekto 6 straipsnio 6 punkte „nacionalinių darbotvarkių planai“ apibrėžiami kaip skirti „nacionalinių darbotvarkių įgyvendinimui“. Projekto 6 straipsnyje apibrėžiami strateginio lygmens planavimo dokumentų tipai, vienas iš jų – 5 punkte apibrėžiamos nacionalinės darbotvarkės. Projekto 5 straipsnio 2 dalies 2 punktas nustato, kad programavimo lygmens planavimo dokumentų paskirtis iš esmės susijusi su strateginio lygmens planavimo dokumentų įgyvendinimu, todėl svarstytina, ar „nacionalinių darbotvarkių planai“ pagal tai, kaip jie apibrėžti, neturėtų būti priskirti programavimo lygmens planavimo dokumentams ir numatyti ne projekto 6 straipsnyje, o 7 straipsnyje. |
Pritarti |
|
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
6 |
|
6 |
13. Projekto 6 straipsnio 6 punkto formuluotė tikslintina, nes Nacionaliniame pažangos plane turėtų būti ne formuojami horizontalūs principai (nes pats principo turinys jau suformuotas ir apibrėžtas projekto 3 straipsnio 2 dalyje), o vadovaujantis horizontaliuoju principu formuojamos tam tikros strateginių tikslų ir uždavinių įgyvendinimo priemonės. |
Pritarti |
|
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
7 |
|
1 |
14. Derinant projekto 7 straipsnio 1 punkto antrojo ir trečiojo sakinio formuluotes tarpusavyje ir siekiant teisės normų dėstymo nuoseklumo, reikėtų pirma nustatyti bendrąją taisyklę dėl vienai valstybės veiklos sričiai galimo kelių nacionalinių plėtros programų rengimo, o tik paskui išimtį iš šios taisyklės dėl tik vienos nacionalinės plėtros programos rengimo ne daugiau kaip vienai valstybės veiklos sričiai, nustatytai remiantis Biudžeto sandaros įstatymu. |
Pritarti |
|
15. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
7 |
|
1 |
15. Projekto 7 straipsnio 1 punkte apibrėžiamos nacionalinės plėtros programos, tačiau tik vienam jų tipui – b papunktyje numatytoms ilgalaikėms valstybinėms saugumo stiprinimo programoms nustatomas privalomas derinimas su dviem iš projekte numatytų strateginio lygio planavimo dokumentų – Valstybės pažangos strategija ir Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcija. Neaišku, ar turėta omenyje, kad šio punkto b papunktyje nustatytas dokumentas neprivalo derėti su kitais nei nustatyta, o a ir c punkte nustatyti dokumentai – su jokiais strateginio lygio planavimo dokumentais, taip pat neaiškus šio punkto papunkčių turinio santykis su projekto 4 straipsnio 1 dalyje įtvirtintu darnumo ir integralumo principu. |
Pritarti |
|
16. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
7 |
|
3 |
16. Projekto 7 straipsnio 3 punkte numačius galimybę Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plane prireikus numatyti, kaip bus peržiūrimi ir keičiami Nacionalinės pažangos planas ir nacionalinės plėtros programos, nėra aišku, ar turėta omenyje, jog kitų strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentų keitimas negalės būti numatomas, o jei taip – nėra aišku, kokiais kriterijais vadovaujantis numatoma tik šių dviejų planavimo dokumentų keitimo galimybė. |
Pritarti |
|
17. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
8 |
|
3 |
17. Tikslintina projekto 8 straipsnio 3 punkto struktūra, nes strateginio valdymo sistemos dalyvių metų veikla turėtų būti suplanuojama ne jų veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose, o rengiamuose planavimo dokumentuose. |
Pritarti |
|
18. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
9 |
3 |
|
18. Projekto 9 straipsnio 3 dalyje reikėtų atskleisti ir aiškiau apibrėžti formuluotės „tęstinės veiklos lėšos, joms padidėjus, nėra laikomos pažangos lėšomis“ turinį, nes aiškiai nėra nustatytai nei tai, ar tęstinės veiklos lėšos, joms nepadidėjus, laikomos pažangos lėšomis, nei tai, kas būtų laikoma tęstinės veiklos lėšų „padidėjimu“, nei tai, ar pažangos lėšomis nebūtų laikomos tik lėšos padidėjimo lyginant su pirminiu nustatymo apimtyje, ar vis dėlto, tęstinės veiklos lėšų padidėjimo atveju pažangos lėšomis nebūtų laikomos apskritai visos nustatyto pradinio dydžio tęstinės veiklos lėšos, kurios vėliau neplanuotai padidėjo. |
Siūlyti svarstyti pagrindiniam komitetui |
|
19. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
12 |
1 |
|
19. Projekto 12 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad šis įstatymas, išskyrus šiame ir kituose įstatymuose nurodytas išimtis, nustato pagrindinius strateginio valdymo sistemos valdysenos teisinio reglamentavimo principus. Šioje dalyje apibrėžiamas šio įstatymo santykis su kitais įstatymais, kurie reglamentuoja artimus šio įstatymo reguliavimo sferai klausimus. Taigi šio įstatymo reguliavimo sritis yra apribota tiek, kiek to nereglamentuoja kiti įstatymai. Su tokia formuluote negalima besąlygiškai sutikti. Pateiktas įstatymas, reglamentuojantis strateginio valdymo klausimus, mūsų nuomone, turėtų būti bazinis įstatymas. Jame turėtų būti įtvirtinti strateginio valdymo principai, reglamentuoti visi svarbiausi klausimai. Tokio įstatymo pagrindu kituose įstatymuose būtų toliau detalizuojamas strateginio valdymo proceso dalyvių veiklos teisinis reguliavimas. Juose būtų numatyti tokio reguliavimo ypatumai atskirų subjektų ar strateginio valdymo proceso elementų atžvilgiu, patikslinta galima planavimo dokumentų ar jų sąsajų reglamentavimo tvarka. Dabar gi situacija priešinga - šio įstatymo taikymo sritis ir veikimo sfera būtų apribota kitų įstatymų, kurie projekte net nedetalizuoti, normomis. Analogiška pastaba taikytina ir projekto 15 straipsnio 1 dalyje nustatytai išimčiai dėl kituose teisės aktuose nustatyto reglamentavimo taikymo. |
Siūlyti svarstyti pagrindiniam komitetui |
|
20. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
13 |
|
|
20. Projekto 13 straipsnio 1 ir dalyse vartojama formuluotė „mokslo ir švietimo bendruomenė“ tikslintina, atsižvelgiant į Mokslo ir studijų įstatyme bei Švietimo įstatyme nustatyta terminiją. |
Pritarti |
|
21. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
13 13 14 |
1 2 1 |
|
21. Projekto 13 straipsnio 1 ir 2 dalyje bei 14 straipsnio 1 dalyje nustačius, kad tam tikrus planavimo dokumentus tvirtina Seimas, svarstytina, ar nereikėtų nustatyti kokiu teisės aktu – įstatymu ar Seimo nutarimu šie dokumentai turi būti tvirtinami. |
Pritarti |
|
22. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
14 |
11 |
|
22. Projekto 14 straipsnis reglamentuoja programavimo lygmens planavimo dokumentų rengimo, tvirtinimo, įgyvendinimo ir stebėsenos procesą, todėl manytina, kad straipsnio 11 dalis, reglamentuojanti projektų administravimą, sistemiškai nedera su straipsnio reguliavimo dalyku ir šiame straipsnyje neturėtų būti dėstoma. |
Siūlyti svarstyti pagrindiniam komitetui |
|
23 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
16 |
|
|
23. Atsižvelgiant į projekto 16 straipsnio nuostatas, šio straipsnio pavadinime įrašytinas ir žodis „taikymas“. |
Pritarti |
|
24. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
16 |
3 |
|
24. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekto 16 straipsnio 3 dalyje vietoj formuluotės „šio įstatymo įsigaliojimo“ įrašyti formuluotę „2020 m. gruodžio 31 d.“. |
Pritarti |
|
25. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
16 |
2 |
1 |
25. Projekto 16 straipsnio 2 dalies 1 punkte numatyta, kad iki 2020 m. balandžio 1 d. Vyriausybė pateikia Seimui tvirtinti Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepciją. Teikiamas siūlymas diskutuotinas.
Pirma, atkreiptinas dėmesys, jog pagal projekto 6 straipsnio 3 punktą Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcija rengiama vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymu. Iš projekto nuostatų nėra aišku, kokių teisės aktų nuostatomis vadovaujantis Vyriausybė iki 2020 m. balandžio 1 d. turi parengti ir pateikti Seimui tvirtinti Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepciją, kai nuostatos, numatančios jos rengimą, įsigalioja tik 2021 m. sausio 1 d. Pastebėtina, jog tiek projekto 16 straipsnio 1 dalyje, tiek su projektu susijusio Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo Nr. I-1120 2, 7, 11, 13, 14, 16, 17, 25 ir 26 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-4324 10 straipsnyje numatyta teisės aktų įsigaliojimo data – 2021 m. sausio 1 d.
Antra, pagal projekto 6 straipsnio 3 punktą Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcija turi derėti su Valstybės pažangos strategija ir Nacionalinio saugumo strategija. Iš projekto nuostatų nėra aišku, su kokia valstybės pažangos strategija turėtų derėti iki 2020 m. balandžio 1 d. Vyriausybės teikiama Seimui tvirtinti Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcija. Atkreiptinas dėmesys, jog pagal projekto 4 straipsnį Vyriausybė pateikia Seimui tvirtinti Valstybės pažangos strategiją „Lietuva 2050“ iki 2021 m. gruodžio 31 d. |
Siūlyti svarstyti pagrindiniam komitetui |
|
26. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
2 |
|
2 |
26. Svarstytina, kokiomis nuostatomis vadovaujantis iki 2020 m. balandžio 1 d. Vyriausybė pagal projekto 2 straipsnio 2 punktą patvirtintų 2021-2030 m. nacionalinį pažangos planą. Projekto 6 straipsnio 6 punkte numatyta, kad nacionaliniame pažangos plane nustatomi strateginiai tikslai, pažangos uždaviniai, poveikio rodikliai ir kt. atsižvelgiant į Valstybės pažangos strategiją, Nacionalinio saugumo strategiją, Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepciją ir kt. Kaip minėta 26 pastaboje, dokumentai, kuriais vadovaujantis rengiamas nacionalinis pažangos planas, dar būtų nepatvirtinti ir (arba) neparengti. |
Siūlyti svarstyti pagrindiniam komitetui |
|
27. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-01-08 |
|
|
|
27. Atsižvelgiant į teisės technikos taisykles, visame projekto tekste esantys trumpiniai (pavyzdžiui, „pan.“, „kt.“, „t.y.“) keistini pilnais žodžiais. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo nariai A. Kubilienė, L. Matkevičienė, D. Kaminskas, 2020-03-12 |
6 |
1 |
4 |
Argumentai: Atsižvelgiant į šias aplinkybes: 1) sveikatos (sveikatinimo veiklos) sritis yra kompleksinė, jungianti kelis tarpusavyje susijusius ir vienas kitam poveikį darančius vidinius segmentus (sektorius) – asmens sveikatos priežiūrą, visuomenės sveikatos priežiūrą, farmaciją ir vaistų gamybos, prekybos ir vartojimo kontrolę, narkotikų, alkoholio ir tabako kontrolę ir vartojimo prevenciją ir kt. – kurie kiekvienas santykinai gali būti prilyginti atskirai valstybės veiklos sričiai; 2) strateginio planavimo principai sveikatos (sveikatinimo veiklos) srityje (ilgalaikių ir vidutinės trukmės strateginio planavimo dokumentų rengimas ir įgyvendinimas) pradėti taikyti daugiau kaip prieš 20 metų ir jau susiformavo tam tikros tradicijos šios srities pažangos viziją ilgalaikes plėtros kryptis numatyti (nustatyti) Seimo nutarimais tvirtinamose strategijose ir programose; 3) nėra aišku, kokio pobūdžio bus naujo tipo strateginio lygmens dokumentas – Nacionalinė pažangos strategija iki 2050 metų – ir kokia apimtimi joje bus galima numatyti sveikatos (sveikatinimo veiklos) srities pažangos viziją ir ilgalaikės šios srities vystymosi kryptis; tikslinga, kuriant ir plėtojant į rezultatus orientuotą strateginio planavimo sistemą, dabartiniu metu rengti ir įgyvendinti atskirą Seimo nutarimu tvirtinamą nacionalinę darbotvarkę sveikatos (sveikatinimo veiklos) sričiai – strateginio lygmens planavimo ilgesniam nei 10 metų laikotarpiui dokumentą, atitinkantį Strateginio valdymo įstatymo projektu siūlomus nustatyti tokio tipo dokumento rengimo ir valdysenos principus ir reikalavimus.
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 6 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) Nacionalinės darbotvarkės – planavimo dokumentai, kurie gali būti rengiami arba turi būti rengiami, jeigu tai numato atitinkamą valstybės veiklos sritį reguliuojantys įstatymai, ES teisės aktams ir (arba) kitiems tarptautiniams įsipareigojimams, ir (arba) Nacionalinio saugumo strategijoje įtvirtintiems valstybės nacionalinio saugumo sistemos plėtros, užsienio, gynybos ir vidaus politikos prioritetams, ilgalaikiams uždaviniams įgyvendinti, jungiantys kelias valstybės veiklos sritis arba skirti vienai valstybės veiklos sričiai, jeigu tą numato įstatymas, ir nustatantys ilgesnės nei 10 metų trukmės strateginius tikslus, uždavinius, poveikio rodiklius, taip pat ir kitus elementus, privalomus pagal ES teisės aktus ir (arba) kitus tarptautinius įsipareigojimus.“ |
Pritarti
|
|
2. |
Seimo nariai A. Kubilienė, L. Matkevičienė, D. Kaminskas, 2020-03-12 |
16 |
3 |
1 |
Pasiūlymas: Pakeisti 16 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo: 1) Vyriausybė: a) patvirtina 2021–2030 m. Lietuvos Respublikos teritorijos bendrąjį planą; b) patvirtina nacionalines plėtros programas; c) pateikia Seimui tvirtinti nacionalinę darbotvarkę korupcijos prevencijos klausimais; d) pateikia Seimui tvirtinti nacionalinę darbotvarkę sveikatos (sveikatinimo veiklos) sričiai.“ |
Pritarti
|
|
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: pritarti iš esmės iniciatoriaus pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-4294 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo narių A. Kubilienės, L. Matkevičienės ir D. Kaminsko, taip pat Seimo kanceliarijos Teisės departamento pasiūlymus, kuriems pritarė Sveikatos reikalų komitetas, ir Komiteto pasiūlymus.
6.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Sveikatos reikalų komitetas, 2020-04-08 |
3 |
15 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekto 3 straipsnyje pateikiamos ir apibrėžiamos pagrindinės šio įstatymo projekto sąvokos. Įstatymo projekto 3 straipsnio 15 dalyje siūloma ne tik apibrėžti sąvoką „strateginio valdymo sistemos dalyvis“, bet ir visus strateginio valdymo sistemos dalyvius išvardyti. Tikėtina, kad tokių strateginio valdymo sistemos dalyvių sąrašas nėra baigtinis ir / ar gali būti tikslinamas. Svarstytina, ar nebūtų geriau, kad strateginio valdymo sistemos dalyvių, esant reikalui juos dar ir sugrupavus pagal tam tikrus kriterijus, sąrašas būtų nustatytas atskirame Įstatymo projekto straipsnyje.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnio 15 dalį, joje paliekant tik sąvokos „strateginio valdymo sistemos dalyvis“ apibrėžtį, o strateginio valdymo sistemos dalyvių sąrašą (esant reikalui juos sugrupavus) nustatyti atskirame Įstatymo projekto straipsnyje. |
Pritarti |
|
2. |
Sveikatos reikalų komitetas, 2020-04-08 |
3 |
|
|
|
Argumentai: Įstatymo projekto atskiruose straipsniuose, pvz. 3 straipsnio 1 ir 25 dalyse, 6 straipsnio 1 dalies 4 punkte, 7 straipsnio 1 dalies 1 punkte, 10 straipsnio 2 dalies 6 punkte ir kt. - yra vartojama sąvoka „valstybės veiklos sritys“, tačiau ši sąvoka nėra apibrėžta. Todėl atsiranda galimybė šią sąvoką skirtingai interpretuoti. Siekiant teisinio aiškumo, tikslinga Įstatymo projekto 3 straipsnį papildyti nauja dalimi ir joje pateikti sąvokos „valstybės veiklos sritys (sritis)“ apibrėžtį.
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 3 straipsnį papildyti nauja dalimi ir joje pateikti sąvokos „valstybės veiklos sritys (sritis)“ apibrėžtį. |
Pritarti |
|
3. |
Sveikatos reikalų komitetas, 2020-03-25 |
16 |
2 |
|
|
Argumentai: Susiklosčiusiomis aplinkybėmis kyla abejonės, ar Vyriausybė iki siūlomo nustatyti termino (2020 m. balandžio 1 d.) suspės įvykdyti Įstatymo projekto 16 straipsnio 2 dalyje 1-3 punktuose jai nustatytas užduotis. Todėl yra svarstytina galimybė koreguoti Įstatymo projekto 16 straipsnio 2 dalyje nustatytų užduočių atlikimo terminus (datą).
Pasiūlymas: Koreguoti Įstatymo projekto 16 straipsnio 2 dalyje nustatytus užduočių Vyriausybei terminus (datą). |
Pritarti |
|
7. Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 0, susilaikė – 3.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Kubilienė.
Komiteto pirmininkė Asta Kubilienė
Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėjas Algirdas Astrauskas