LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

EKONOMIKOS KOMITETAS

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 281 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO nr. xivp-3101

 

2024-03-13   Nr. 108-P-12

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas; Komiteto nariai: Andrius Bagdonas; Viktoras Fiodorovas; Andrius Kupčinskas; Deividas Labanavičius; Laima Mogenienė; Ieva Pakarklytė; Jonas Pinskus; Paulius Saudargas; Lukas Savickas; Mindaugas Skritulskas.

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai: Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos Seimo narys Tomas Vytautas Raskevičius, Lietuvos Respublikos aplinkos viceministras Kęstutis Šetkus, Gamtos apsaugos politikos grupės vadovas Algirdas Klimavičius, Gamtos apsaugos politikos grupės patarėjas Mindaugui Žolynas, Gamtos apsaugos politikos grupės vyresn. patarėja Justina Čunderova, AB „Via Lietuva“ Infrastruktūros palaikymo ir vystymo grupės vadovas Martynas Gedaminskas, AB „Via Lietuva“ atstovė Jolanta Nemaniūtė-Gužienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-09-27

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Įstatymo projekto 1 straipsniu siūloma papildyti Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 281 straipsnį nauja 4dalimi, numatant atsakomybę už „medžių, apie kurių kirtimą, kitokį pašalinimą iš augimo vietos ar intensyvų genėjimą pagal Želdynų įstatymą reikia pateikti pranešimą savivaldybės vykdomajai institucijai, kirtimą, kitokį pašalinimą iš augimo vietos ar intensyvų genėjimą nepranešus savivaldybės vykdomajai institucijai“. Siūlomas reguliavimas svarstytinas.

Šiuo metu galiojanti ANK 281 straipsnio 4 dalis numato atsakomybę už neteisėtą ne miško žemėje įveistų ar natūraliai augančių medžių naikinimą. Šiame straipsnyje įtvirtinta norma yra blanketinė. Tokios dispozicijos konkretinimo reikia ieškoti kito teisės akto teisės normose. Lietuvos Respublikos teritorijoje želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo, želdynų kūrimo ir želdinių veisimo teisinio reguliavimo pagrindus, taip pat visuomeninius santykius, užtikrinančius kraštovaizdžio ir urbanistinės aplinkos savitumą ir kokybę nustato Želdynų įstatymas. Želdynų įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje želdiniai apibrėžiami kaip ne miško žemėje įveisti ar natūraliai augantys medžiai, krūmai ar lianos. Neteisėtas želdinių naikinimas yra plati sąvoka, be kita ko, apimanti ir želdinių kirtimą, kitokį pašalinimą iš augimo vietos ar intensyvų genėjimą nesilaikant teisės aktų reikalavimų (Želdynų įstatymo 2 straipsnio 9 dalis). Taigi, sisteminė šių normų analizė suponuoja, kad pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą, medžių kirtimas, kitoks pašalinimas iš augimo vietos ar intensyvus genėjimas nesilaikant teisės aktuose nustatytų reikalavimų, yra neteisėtas ir gali užtraukti administracinę atsakomybę pagal ANK 281 straipsnio 4 dalį.

Atkreiptinas dėmesys, kad su teikiamu projektu susijusio Želdynų įstatymo Nr. X-1241 5, 7, 8, 12, 12, 22 ir 24 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-3100) (toliau – projektas Nr. XIVP-3100) 4 straipsniu keičiamo Želdynų įstatymo 13 straipsnio 10 dalyje, siūloma nustatyti, kad asmuo prieš kirsdamas, kitaip pašalindamas iš augimo vietos ar prieš intensyviai genėdamas tam tikrų parametrų medžius, augančius miestų gyvenamųjų vietovių požeminių inžinerinių tinklų apsaugos zonose ir ant pastatų dalių, apie šiuos savo veiksmus, nustatytu terminu, turi pranešti savivaldybės vykdomajai institucijai. Įtvirtinus Želdynų įstatyme šią nuostatą, tam tikrų parametrų medžių kirtimas, kitoks pašalinimas iš augimo vietos ar intensyvus genėjimas, nepateikus pranešimo savivaldybės vykdomajai institucijai, būtų laikomas kaip medžių naikinimas pažeidžiant Želdynų įstatymo 13 straipsnio 10 dalies nuostatas, tai yra pažeidžiant įstatyme nustatytus reikalavimus, ir už tai atsakomybė galėtų kilti pagal ANK 281 straipsnio 4 dalį. Remiantis tuo, kas pirmiau išdėstyta, ir atsižvelgiant į jau esamą teisinį reguliavimą, svarstytina, ar įstatymo projektas atitinka Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 1 punkte įtvirtintą tikslingumo principą, reiškiantį, kad teisės akto projektas turi būti rengiamas ir teisės aktas priimamas tik tuo atveju, kai siekiamų tikslų negalima pasiekti kitomis priemonėmis (šiuo atveju – pritaikant jau egzistuojantį kompleksą kitų ANK 281 straipsnio nuostatų).

Be to, iš projekto nuostatų nėra aišku, ar administracinė atsakomybė asmenims galėtų kilti tuo atveju, jei, asmuo pagal Želdynų įstatymo 13 straipsnio 10 dalį praneštų savivaldybės vykdomajai institucijai apie norimą kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti medį, tačiau atliktų šiuos veiksmus, nesulaukęs savivaldybės vykdomosios institucijos pranešimo arba savivaldybė dėl kokių nors priežasčių iki darbų pradžios nepateiktų minėto pranešimo.

 

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-09-27

 

 

 

2.    Nepritarus aukščiau minėtai pastabai, svarstytina, ar projektu siūloma administracinė nuobauda atitiktų teisinės atsakomybės proporcingumo reikalavimą, ar ji nebūtų per griežta, projekte numatyto administracinio nusižengimo pavojingumui ir galiojančiame ANK nustatytoms nuobaudoms už administracinius nusižengimus, numatytus ANK 281 straipsnyje. Pavyzdžiui, projektu siūloma ANK 281 straipsnio 41 dalies sankcija savo dydžiu prilygsta ANK 281 straipsnio 2 dalies, kurioje įtvirtinta atsakomybė už neteisėtą medžių, kurie pagal Želdynų įstatymą priskiriami saugotiniems želdiniams, naikinimą, sankcijai. Abejotina, ar saugotinų medžių naikinimas yra tiek pat pavojingas, kaip ir medžių kirtimas, kitoks pašalinimas iš augimo vietos ar intensyvus genėjimas nepranešus apie šiuos veiksmus savivaldybės vykdomajai institucijai.

Pritarti

Žr. Komiteto nuomonę dėl LR Vyriausybės pasiūlymų Nr. 2 ir 3.

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-09-27

 

 

 

3.    Remiantis galiojančios redakcijos ANK 589 straipsnio 49 punktu, tam tikrus ANK 281 straipsnyje numatytus administracinius nusižengimus (ANK 281 straipsnio 1, 2, 3, 4, 5 dalyse) tiria ir dėl jų protokolus surašo policijos pareigūnai. Jeigu projektu ANK 281 straipsnis būtų papildytas nauja dalimi, tuomet svarstytina, ar teisė atlikti tyrimą ir surašyti protokolą dėl šioje naujoje dalyje numatyto administracinio nusižengimo neturėtų būti suteikta ir policijos pareigūnams.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-09-27

 

 

 

4.         Projekto 2 straipsnio 1 dalyje reikėtų numatyti įstatymo įsigaliojimo datą, kuri turėtų būti suderinta su projekto Nr. XIVP-3100 nustatyta įstatymo įsigaliojimo data.

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-09-27

 

 

 

5.    Atsižvelgus į tai, kad Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 9 d. nutarimu Nr. 851 „Dėl Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7 ir 8.1. punktuose nurodyti Teisingumo ministerijos veiklos tikslai yra, be kita ko, formuoti valstybės politiką administracinių nusižengimų bylų teisenos srityje bei rengti minėtų sričių įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus, manytina, kad dėl siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės išvada.

Pritarti

LR Vyriausybės išvada pateikta 2023 m. gruodžio   20 d. Nutarimu Nr. 989.

6.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė,

2023-10-10

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 281 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3101 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime.

 

 

Atsižvelgti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nėra.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo nariai: Tomas Vytautas Raskevičius, Linas Jonauskas,

2023-10-12

1

(281)

 

 

Argumentai:

 

Pastebimi dažnėjantys Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ir ANK) 281 straipsnio (toliau – ir Straipsnis) pažeidimai – miestų želdinių naikinimo, žalojimo ir (ar) želdinių projektavimo, įrengimo, genėjimo ir (ar) nustatytų priežiūros reikalavimų nesilaikymo atvejai, atliekami galimai tokia neteisėta veika suinteresuotų asmenų (pavyzdžiui, nekilnojamojo turto projektų vystytojų). Analizuojant Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos pateiktą informaciją apie Straipsnio 1-9 dalyse įtvirtintų nusižengimų statistiką, pastebėtina, jog registruotų administracinių nusižengimų skaičius padidėjo ~9,8 proc. (lyginant 2021 metų ir 2022 metų duomenis). Lyginant 2022 metų ir 2023 metų rugsėjo mėnesio duomenis, taip pat pastebima Straipsnyje įtvirtintų nusižengimų skaičiaus augimo tendencija – fiksuojama ~1,5 proc. daugiau atvejų. Be to, duomenys rodo, jog registruojama vis daugiau Straipsnio 2 dalyje įtvirtintų nusižengimų (t. y. saugotinų medžių naikinimo atvejai) – 2021 metais fiksuota 15 atvejų, 2022 metais – 39 atvejai, o 2023 metais (rugsėjo mėnesio duomenimis) fiksuota jau 52 atvejai.

 

Visapusiška miestų želdinių nauda didmiesčių gyventojams yra neabejotina bei įrodyta moksliniais tyrimais. Urbanistinėse erdvėse augantys želdiniai prisideda prie miesto oro kokybės gerinimo, triukšmo ir dirvos erozijos mažinimo bei klimato kaitos padarinių amortizavimo. Miesto želdiniai taip pat prisideda prie „karščio salos“ fenomeno (kai šiltuoju metų laiku tankiai apgyvendintose urbanizuotose teritorijose susidaro žymiai aukštesnė temperatūra nei aplinkinėse vietovėse) efektų mažinimo. Pavyzdžiui, ekologinių analizių duomenimis, tą pačią vasaros dieną žemės paviršiaus temperatūra Vilniaus mieste gali skirtis net iki 10 laipsnių – taip lemia miesto teritorijose augantys želdiniai, įskaitant ir šalia augančius medžius.[1]

 

Nepaisant gamtiniu ir (ar) estetiniu požiūriu padaromos žalos, Straipsnyje įtvirtintus nusižengimus padarę pažeidėjai baudžiami itin nedidelėmis piniginėmis baudomis ar apskritai gauna tik įspėjimus. Pavyzdžiui, 2022 m. Vilniaus miesto Naujamiesčio mikrorajone fiksuotas neteisėtas medžių kirtimo atvejis, kai nekilnojamojo turto vystytojai neteisėtai pašalino T. Ševčenkos gatvėje augusius medžius – savivaldybės skaičiavimų duomenimis, miesto biologiniam turtui padaryta 117 tūkst. eurų žala, tačiau Aplinkos apsaugos departamentas pažeidėjui skyrė viso labo 30 eurų baudą, o gamtai padarytą žalą įvertino 2 tūkst. eurų.[2] 2023 m. Vilniaus miesto Piromonto mikrorajone fiksuotas neteisėtas medžio kirtimo atvejis, kai nekilnojamojo turto vystytojai nupjovė Ceikinių gatvėje augusį ąžuolą. Nors Vilniaus miesto savivaldybės skaičiavimais miestui padaryta 141 tūkst. eurų žala, Aplinkos apsaugos departamentas ąžuolą nukirtusiai įmonei skyrė vos 2889 eurų baudą.[3]

 

Tikėtina, jog tokios švelnios sankcijos skatina dažnėjančius nusižengimus bei nėra efektyvi priemonė siekiant atgrasyti fizinius bei juridinius asmenis nuo neteisėto želdinių naikinimo, žalojimo ir (ar) želdinių projektavimo, įrengimo, genėjimo ar nustatytų priežiūros reikalavimų nesilaikymo. Tą rodo ir didėjanti Straipsnyje įtvirtintų administracinių nusižengimų oficialioji statistika Atsižvelgiant į išvardintas aplinkybes, siūloma numatyti didesnes baudas, t. y. didinant jas penkis kartus, už Straipsnio 1-9 dalyse įtvirtintus nusižengimus.

 

Pasiūlymu siekiama atgrasinti pažeidėjus nuo neteisėto želdinių naikinimo, žalojimo ir (ar) želdinių projektavimo, įrengimo, genėjimo ar nustatytų priežiūros reikalavimų nesilaikymo.

 

Papildomai pastebėtina, kad Įstatymo projektu Straipsnį siūloma papildyti nauja 41 dalimi, numatant administracinę atsakomybę už nepranešimą savivaldybės vykdomajai institucijai apie nesaugotinų medžių kirtimą ar intensyvų genėjimą ir už tokią veiką numatomos maksimalios bauduos nuo šešių šimtų (fiziniams asmenims) iki devynių šimtų (juridiniams asmenims) eurų. Tuo tarpu kitose Straipsnio dalyse įtvirtintų administracinių baudų didžių didinti nėra siūloma. Pritarus teikiamam Įstatymo projektui ir nepadidinus kitose Straipsnio dalyse numatytų administracinių baudų dydžių, susiklostytų paradoksali situacija, kai skiriama maksimali administracinės baudos dydžio suma už nepranešimą apie nesaugotinų medžių kirtimą ir (ar) genėjimą sutaptų su maksimaliomis baudomis, pavyzdžiui, skiriamomis už neteisėtą saugotinų medžių kirtimą (Straipsnio 2 dalis). Dėl šios priežasties yra reikalinga proporcingai didinti ir kitose Straipsnio dalyse numatytų administracinių baudų dydžius. 

 

 

Pasiūlymas:

 281 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 281 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1. Neteisėtas krūmų, kurie pagal Želdynų įstatymą priskiriami saugotiniems želdiniams, naikinimas užtraukia baudą asmenims nuo šešiasdešimt iki dviejų šimtų trijų šimtų iki vieno tūkstančio eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo aštuoniasdešimt iki trijų šimtų keturių šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų.

2. Neteisėtas medžių, kurie pagal Želdynų įstatymą priskiriami saugotiniems želdiniams, naikinimas užtraukia baudą asmenims nuo vieno šimto aštuoniasdešimt iki šešių šimtų devynių šimtų iki trijų tūkstančių eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo dviejų šimtų keturiasdešimt iki devynių šimtų vieno tūkstančio dviejų šimtų iki keturių tūkstančių penkių šimtų eurų.

3. Neteisėtas ne miško žemėje įveistų ar natūraliai augančių krūmų ar lianų naikinimas užtraukia įspėjimą arba baudą asmenims nuo dvidešimt iki aštuoniasdešimt vieno šimto iki keturių šimtų eurų ir baudą juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo šešiasdešimt iki vieno šimto septyniasdešimt trijų šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų.

4. Neteisėtas ne miško žemėje įveistų ar natūraliai augančių medžių naikinimas užtraukia įspėjimą arba baudą asmenims nuo keturiasdešimt iki vieno šimto šešiasdešimt dviejų šimtų iki aštuonių šimtų eurų ir baudą juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo vieno šimto dvidešimt iki trijų šimtų keturiasdešimt šešių šimtų iki tūkstančio septynių šimtų eurų.

41. Medžių, apie kurių kirtimą, kitokį pašalinimą iš augimo vietos ar intensyvų genėjimą pagal Želdynų įstatymą reikia pateikti pranešimą savivaldybės vykdomajai institucijai, kirtimas, kitoks pašalinimas iš augimo vietos ar intensyvus genėjimas nepranešus savivaldybės vykdomajai institucijai užtraukia baudą asmenims nuo vieno šimto aštuoniasdešimt iki šešių šimtų eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo dviejų šimtų keturiasdešimt iki devynių šimtų eurų.

5. Neteisėtas želdynų statinių ir įrenginių gadinimas, naikinimas ar perkėlimas užtraukia įspėjimą arba baudą asmenims nuo dvidešimt iki aštuoniasdešimt vieno šimto iki keturių šimtų eurų ir baudą juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo šešiasdešimt iki vieno šimto septyniasdešimt trijų šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų.

6. Sodmenų kokybės reikalavimų pažeidimas, Želdynų įrengimo ir želdinių veisimo taisyklių pažeidimas, Medžių ir krūmų, vandens telkinių, esančių želdynuose, priežiūros taisyklių pažeidimas, Želdynų ir želdinių sanitarinės apsaugos taisyklių pažeidimas, Želdinių apsaugos, vykdant statybos darbus, taisyklių pažeidimas užtraukia baudą asmenims nuo trisdešimt iki vieno šimto dvidešimt vieno šimto penkiasdešimt iki šešių šimtų eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo šešiasdešimt iki vieno šimto keturiasdešimt trijų šimtų iki septynių šimtų eurų.

7. Želdynų ir želdinių inventorizavimo, želdynų ir želdinių būklės ekspertizės, želdynų projektavimo, įrengimo, pertvarkymo, želdinių veisimo, medžių ir krūmų kirtimo, genėjimo, želdinių apsaugos nuo ligų ir kenkėjų darbų atlikimas, kai darbus atlieka ar jiems vadovauja juridinių asmenų darbuotojai, kurie neatitinka teisės aktuose numatytų kvalifikacijos reikalavimų šiems darbams atlikti, užtraukia įspėjimą arba baudą juridinių asmenų vadovams nuo keturiasdešimt iki devyniasdešimt dviejų šimtų iki keturių šimtų penkiasdešimt eurų.

8. Želdynų projektavimo reikalavimų pažeidimas užtraukia baudą nuo vieno šimto keturiasdešimt iki trijų šimtų septynių šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų.

9. Leidimų kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinus želdinius išdavimas ar sprendimų kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinus želdinius priėmimas pažeidžiant nustatytus reikalavimus užtraukia baudą juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims nuo devyniasdešimt iki dviejų šimtų trisdešimt keturių šimtų penkiasdešimt iki vieno tūkstančio šimto penkiasdešimt eurų.

Nepritarti

Atsižvelgiant į tai, kad siūloma pritarti LR Vyriausybės teikiamiems pasiūlymams dėl 281 straipsnio nuostatų tobulinimo, šiam pasiūlymui siūloma nepritarti. Žr. Komiteto nuomonę dėl LR Vyriausybės pasiūlymų Nr. 2 ir 3.

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė,

2023-12-20, Nutarimas Nr. 989

 

 

 

2. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 281  straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3101 (toliau – projektas Nr.  XIVP- 3101), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui jį tobulinti pagal šias pastabas ir pasiūlymus:

2.1. Atsižvelgiant į tai, kad naujos Administracinių nusižengimų kodekso 281 straipsnio 4 dalies sankcijoje siūlomų baudų dydžiai identiški galiojančios redakcijos Administracinių nusižengimų kodekso 281 straipsnio 2 dalyje nustatytiems baudų dydžiams, o minėtos teisės normos reguliuoja panašius teisinius santykius, siūlytina jas sujungti ir Administracinių nusižengimų kodekso 281 straipsnio 2 dalies dispoziciją papildyti projekto Nr. XIVP-3101 1  straipsnyje pateiktomis nuostatomis.

 

Pritarti

PASTABA. LR Vyriausybės išvados 2.1 punkte padaryta  techninė klaida: iš pastabos galima susieti, kad minima nauja 41 dalis, o ne galiojančios redakcijos 4 dalis, nes galiojančios redakcijos 281 straipsnio 4 dalyje baudų dydžiai ne tokie, kaip 2 dalyje.

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė,

2023-12-20, Nutarimas Nr. 989

 

 

 

2.2. Atsižvelgiant į tai, kad Administracinių nusižengimų kodekso specialiosios dalies straipsnių dispozicijos neturėtų būti imperatyvų, draudimų, reikalavimų šaltinis, siūlytina Administracinių nusižengimų kodekso 281 straipsnio 2 dalies dispoziciją išdėstyti taip:

„2. Neteisėtas medžių, kurie pagal Želdynų įstatymą priskiriami saugotiniems želdiniams, ir medžių, apie kurių kirtimą, kitokį pašalinimą iš augimo vietos ar intensyvų genėjimą pagal Želdynų įstatymą reikia pateikti pranešimą savivaldybės vykdomajai institucijai, naikinimas“.

 

Pritarti

 

 

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: nėra.

6.1. Sprendimas: pasiūlyti pagrindiniam Teisės ir teisėtvarkos komitetui patobulinti įstatymo projektą pagal pasiūlymus, kuriems Ekonomikos komitetas pritarė.

6.2. Pasiūlymai: nėra.

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Kazys Starkevičius, Gintautas Paluckas.

 

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                       Kazys Starkevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekonomikos komiteto biuro patarėja Raimonda Danė



[1] https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/zalias/miesto-medziai-nauda-aplinkai-ir-zmonems-1007-1193404

[2] https://www.alfa.lt/aktualijos/vilnius/vilniaus-valdzios-sizofrenija-tampo-rewo-po-teismus-bet-tai-paciai-bendrovei-be-konkurso-patikejo-s-konarskio-skvera/266584/

[3] https://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/stai-kuo-baigesi-pazadai-paaukleti-vilniaus-azuolo-kirtejus-paskirta-juokinga-bauda.d?id=94016175