NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

Projekto

pavadinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Administracinio teisės pažeidimo protokolo, nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje, nutarimo dėl administracinio teisės pažeidimo, kai protokolas nesurašomas, formų ir jų pildymo taisyklių patvirtinimo“ projektas (toliau – Nutarimo projektas).

 

Projekto rengėjas

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.

 

Projekto tikslas

Administracinių teisės pažeidimų kodekso 260 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad Administracinio teisės pažeidimo protokolo formą ir jos pildymo taisykles tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – Vyriausybė) ar jos įgaliota institucija, to paties kodekso 286 straipsnio 2 dalis nustato nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje turinį.

Administracinių teisės pažeidimų kodekso 2571, 260, 272, 288, 292, 294, 299, 302, 3025, 3028, 306, 308, 309, 312, 313, 314 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir kodekso papildymo 2572 straipsniu įstatymo (toliau – ATPK pakeitimo įstatymas) 18 straipsnis nustato, kad Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2015 m. sausio 1 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Nutarimo projektu taip pat siekiama užtikrinti Administracinių teisės pažeidimų registro veikimą, kad administracinių teisės pažeidimo protokolus surašantys bei nutarimus administracinio teisės pažeidimo byloje priimantys subjektai į Administracinių teisės pažeidimų registrą teiktų vienodus duomenis.

 

 

Siūlomo projekto poveikio įvertinimas

(teigiamos ir (ar) neigiamos pasekmės)

 

Poveikis atitinkamai

sričiai

Nutarimo projektas įgyvendina ATPK pakeitimo įstatymą ir skirtas užtikrinti tinkamą sukurto Administracinių teisės pažeidimų registro veikimą.

 

Administracinių teisės pažeidimų registre bus kaupiami duomenys apie kiekvieną administracinį teisės pažeidimą bei apie juos padariusius asmenis, taip sukuriant elektroninio informavimo ir už administracinius teisės pažeidimus paskirtų baudų mokėjimo administravimo paslaugų sistemą, visos institucijos administracinių teisės pažeidimų duomenis tvarkys naudodamos automatizuotas Administracinių teisės pažeidimų registro priemones. Taip bus suvienodintas bei standartizuotas administracinių teisės pažeidimų nagrinėjimo procesas, tai sudarys sąlygas efektyviau organizuoti institucijų veiklą ir efektyviau naudoti valstybės biudžeto lėšas. Siekiant užtikrinti tinkamą elektroninio informavimo ir už administracinius teisės pažeidimus paskirtų baudų mokėjimo administravimo paslaugų sistemos veikimą, reikia, kad administracinių teisės pažeidimo protokolus surašantys bei nutarimus administracinio teisės pažeidimo byloje priimantys subjektai tiek protokole, tiek nutarime nurodytų duomenis, būtinus ne tik pažeidimui registruoti Administracinių teisės pažeidimų registre, bet ir naudojant šį registrą juos padaryti prieinamus už baudų už administracinius teisės pažeidimus administravimą atsakingai institucijai – Valstybinei mokesčių inspekcijai. Dėl šių priežasčių reikia patvirtinti vienodas administracinio teisės pažeidimo protokolo bei nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje formas.

 

Priėmus Nutarimo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

Nepriėmus Nutarimo projekto nebus įgyvendinamos Administracinių teisės pažeidimų kodekso 260 straipsnio 1 dalies, 286 straipsnio 2 dalies nuostatos bei ATPK pakeitimo įstatymo 18 straipsnis.

 

Poveikis

valstybės finansams

Priėmus Nutarimo projektą, visiems subjektams, surašantiems administracinių teisės pažeidimų protokolus ir priimantiems nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, bus suteikta galimybė tvarkyti administracinių teisės pažeidimų duomenis centralizuotai automatizuotu būdu, pasinaudojant Administracinių teisės pažeidimų registro priemonėmis. Visiems subjektams tvarkant administracinių teisės pažeidimų duomenis tiesiogiai Administracinių teisės pažeidimų registre, papildomų biudžeto lėšų Nutarimo projektui įgyvendinti nereikės. Pažymėtina, kad, priėmus Nutarimo projektą, popierinių Nutarimo projektu patvirtinamų formų blankų pagaminimą (įsigijimą) savo lėšomis turės organizuoti institucijos ir įstaigos, įgaliotos surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ir nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas.

 

Poveikis administracinei naštai

 

Nutarimo projektu patvirtinus vienodas administracinio teisės pažeidimo protokolo bei nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje formas, bus palengvintas institucijų, surašančių administracinių teisės pažeidimų protokolus ir priimančių nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, administracinių teisės pažeidimų duomenų tvarkymas ir administravimas.

 

Poveikis

viešojo valdymo sistemai (viešajam administravimui)

Nutarimo projekto priėmimas svarbus užtikrinant sklandų Administracinių teisės pažeidimų registro veikimą, valstybės mastu sujungiant į vieną visumą duomenis apie administracinius teisės pažeidimus bei už juos paskirtas sankcijas.

 

Poveikis

teisinei sistemai

Siūlomas priimti Nutarimo projektas neprieštarauja Europos Sąjungos teisės aktams ir tarptautinėms sutartims, Lietuvos Respublikos Konstitucijai, Lietuvos Respublikos įstatymams ir įstatymų įgyvendinamiesiems teisės aktams. Pagal Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatymą Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos turi būti pateikta paraiška įregistruoti saugųjį dokumentą ar saugųjį dokumento blanką į Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registrą ir parengti saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko eskizą ir grafinį projektą. Už šio paraiškos pateikimą atsakinga paskiriama Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.

 

 

Kita svarbi informacija

 

Realių Nutarimo projekto alternatyvų nėra.

 

Konsultuojamasi su suinteresuotomis institucijomis ir visuomene Nutarimo projektą paskelbus Teisės aktų informacinėje sistemoje.

 

 

 

__________________