Projektas Nr. XIVP-3764(2)
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VAIKO TEISIŲ APSAUGOS PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. I-1234 2, 19, 30, 36, 363, 364, 45 IR 50 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 366 STRAIPSNIU
ĮSTATYMAS
2024 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 2 straipsnį nauja 11 dalimi:
„11. Specializuota pagalba galimai seksualinį smurtą patyrusiems vaikams (toliau – specializuota pagalba) – socialinės, psichologinės, sveikatos priežiūros ir kitokios pagalbos priemonių, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje teikiamų vaikams, galimai nukentėjusiems nuo seksualinio smurto, ir jų atstovams pagal įstatymą, derinys.“
2. Buvusias 2 straipsnio 11–16 dalis laikyti atitinkamai 12–17 dalimis.
2 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 19 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Vaikų su negalia teises ir socialinę integraciją nustato Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas, Švietimo įstatymas ir kiti teisės aktai.“
3 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 30 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„30 straipsnis. Darbo, paslaugų teikimo, savanoriškos veiklos, individualios veiklos, praktikos ir stažuotės, susijusios su vaikais, apribojimai
1. Asmenims, kaltinamiems padarius nusikalstamas veikas žmogaus seksualinio apsisprendimo laisvei ir neliečiamumui, vaiko išnaudojimo pornografijai, pelnymosi iš nepilnamečio asmens prostitucijos, nepilnamečio asmens įtraukimo į prostituciją ar disponavimo pornografinio turinio dalykais, kuriuose vaizduojamas vaikas arba asmuo pateikiamas kaip vaikas, vaiko pirkimo arba pardavimo, taip pat kitus tyčinius sunkius ar labai sunkius nusikaltimus arba analogiškas veikas, nurodytas kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose, arba asmenims, įsiteisėjusiu apkaltinamuoju teismo nuosprendžiu pripažintiems kaltais dėl šioje dalyje nurodytų nusikalstamų veikų, neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs ar panaikintas, arba asmenims, padariusiems šioje dalyje nurodytas nusikalstamas veikas, bet atleistiems nuo baudžiamosios atsakomybės pagal laidavimą arba jei kaltininkas ir nukentėjęs asmuo susitaikė, arba jei yra lengvinančių aplinkybių, arba jei asmuo aktyviai padėjo atskleisti organizuotos grupės, teroristinės grupės ar nusikalstamo susivienijimo narių padarytas nusikalstamas veikas, arba jei asmuo yra pranešėjas, draudžiama:
· Seimo narės Paulė Kuzmickienė, Rima Baškienė 2024-06-19:
Pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Asmenims, kaltinamiems padarius nusikalstamas veikas žmogaus seksualinio apsisprendimo laisvei ir neliečiamumui, vaiko išnaudojimo pornografijai, pelnymosi iš nepilnamečio asmens prostitucijos, nepilnamečio asmens įtraukimo į prostituciją ar disponavimo pornografinio turinio dalykais, kuriuose vaizduojamas vaikas arba asmuo pateikiamas kaip vaikas, vaiko pirkimo arba pardavimo, taip pat kitus tyčinius sunkius ar labai sunkius nusikaltimus arba analogiškas veikas, nurodytas kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose, arba asmenims, įsiteisėjusiu apkaltinamuoju teismo nuosprendžiu pripažintiems kaltais dėl šioje dalyje nurodytų nusikalstamų veikų žmogaus seksualinio apsisprendimo laisvei ir neliečiamumui, dėl vaiko išnaudojimo pornografijai, pelnymosi iš nepilnamečio asmens prostitucijos, nepilnamečio asmens įtraukimo į prostituciją ar disponavimo pornografinio turinio dalykais, kuriuose vaizduojamas vaikas arba asmuo pateikiamas kaip vaikas, vaiko pirkimo arba pardavimo, taip pat dėl kitų tyčinių sunkių ar labai sunkių nusikaltimų ar dėl analogiškų veikų, nurodytų kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose, neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs ar panaikintas, arba asmenims, padariusiems šioje dalyje nurodytas nusikalstamas veikas, bet atleistiems nuo baudžiamosios atsakomybės pagal laidavimą arba jei kaltininkas ir nukentėjęs asmuo susitaikė, arba jei yra lengvinančių aplinkybių, arba jei asmuo aktyviai padėjo atskleisti organizuotos grupės, teroristinės grupės ar nusikalstamo susivienijimo narių padarytas nusikalstamas veikas, arba jei asmuo yra pranešėjas, draudžiama:“.
Komiteto nuomonė - Pritarti.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
1) dirbti, užsiimti savanoriška veikla, atlikti praktiką ar stažuotis socialines, kultūros, švietimo, sporto ir sveikatos priežiūros paslaugas vaikams teikiančiose įstaigose, įmonėse ir organizacijose;
· Seimo narė Morgana Danielė, 2024-06-06:
pakeisti 30 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
1) dirbti ar užsiimti savanoriška veikla vaiko teisių apsaugos, vaikų socialinėse, švietimo ir, sporto, sveikatos priežiūros ir religines paslaugas vaikams teikiančiose įstaigose, įmonėse ir organizacijose;
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Balsavimo rezultatai: už – 2, prieš – 2, susilaikė – 8.
Komiteto argumentai:
Projekto 3 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo (toliau – Įstatymas) 30 straipsnio 1 dalies 1 punkte siekiama įtvirtinti įstaigas ir organizacijas, kuriose būtų taikomas absoliutus ribojimas tokiose įstaigose dirbti, užsiimti savanoriška veikla, atlikti praktiką ar stažuotis visiems asmenims, nepriklausomai, ar tie asmenys turi tiesioginį ir reguliarų kontaktą su vaikais ar ne. Kadangi šis ribojimas yra itin griežtas ir stipriai ribojantis asmens teises, atitinkamai atrenkant įstaigų kategorijas buvo įvertinta šių įstaigų veikla, jos pobūdis ir nuspėjamas kontaktas su vaikais. Pritarus pateiktam pasiūlymui būtų sudarytos sąlygos kai tam tikroje religines paslaugas vaikams teikiančioje organizacijoje dirbantis ar paslaugas teikiantis valytojas, buhalteris ir pan., kuris neturės tiesioginio ir reguliaraus kontakto su vaikais, neturės galimybės dirbti šioje organizacijoje ir tai gali būti laikoma pertekliniu ribojimų taikymu, t. y. bus nustatyti nepagrįsti ir neproporcingi apribojimai asmenims, neturintiems tiesioginio ir reguliaraus kontakto su vaikais.
Taip pat, neaiški religinės paslaugos sąvoka, kokia religinių bendruomenių ir bendrijų vykdoma veikla bus laikoma religine paslauga. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymu religinės bendruomenės, bendrijos ir centrai atlieka religines apeigas, vykdo švietimo, labdaros, gailestingumo veiklą, taip pat suteiktos teisės steigti gydymo įstaigas, užsiimti leidybos, gaminybe-ūkine veikla.
Pabrėžtina, kad Lietuvos Respublikos Konstitucijos 43 straipsnio 4 dalyje įtvirtinta bažnyčių bei religinių organizacijų autonomija (Bažnyčios bei religinės organizacijos laisvai tvarkosi pagal savus kanonus ir statutus), analogiška nuostata įtvirtinta ir Religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje, laisvė atlikti religines apeigas įtvirtinta 8 straipsnyje.
Taip pat atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad Lietuvos Respublika ir Šventasis Sostas yra pasirašę sutartį dėl santykių tarp katalikų bažnyčios ir valstybės teisinių aspektų, kurios 6 straipsnio 1 dalyje teisė skirti asmenis į bažnytines pareigybes išimtinai suteikta kompetentingai katalikų bažnyčios vadovybei vadovaujantis kanonų teisės normomis, taip pat minėtos sutarties 15 straipsnio 1 dalimi Lietuvos Respublika įsipareigojo pripažinti ir garantuoti katalikų bažnyčios teisę teikti sielovados paslaugas.
Atsižvelgiant į esamą Konstitucijoje, Lietuvos tarptautinę sutartį ir įstatymų įtvirtintą teisinį reguliavimą, reguliuoti religinių bendruomenių ir bendrijų teisinio statuso, dvasininkų paskyrimo atlikti savo funkcijas, Projekto rėmuose nėra galimybių.
Pažymėtina, jog Komitetas, atsižvelgdamas į Seimo narių M. Danielės ir T. V. Raskevičiaus bei Žmogaus teisių komiteto pasiūlymuose keliamą problemą, jog tam tikrose aplinkose vyksta įvairios veiklos, susijusios tiesioginiais ir reguliariais kontaktais su vaikais, tačiau tokių veiklų nereguliuoja sutartiniai santykiai ir nėra numatomas įpareigojimas asmenims, vykdantiems tokias veiklas, turėti teisėto darbo su vaikais kodą, atitinkamai teikia pasiūlymą (žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 2).
2) dirbti, užsiimti savanoriška veikla, atlikti praktiką ar stažuotis kitose, nei nurodyta šios dalies 1 punkte, įstaigose, įmonėse ir organizacijose, jeigu šis darbas, savanoriška veikla, praktika ar stažuotė tiesioginiais ir reguliariais kontaktais susiję su vaikais;
· Seimo narė Morgana Danielė, 2024-06-06:
pakeisti 30 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
2) dirbti, užsiimti savanoriška veikla, atlikti praktiką ar stažuotis kitose, nei nurodyta šio straipsnio 1 dalies 1 punkte, įstaigose, įmonėse ir organizacijose, įskaitant ir religines bendruomenes ir bendrijas, jeigu šis darbas, savanoriška veikla, praktika ar stažuotė tiesioginiais ir reguliariais kontaktais susiję su vaikais;
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Balsavimo rezultatai: už – 2, prieš – 2, susilaikė – 8.
Komiteto argumentai:
Argumentai. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 2 punkte siekiama įtvirtinti ribojimą bet kurioje įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje (neišskiriant religinių bendruomenių ir bendrijų, kaip siūloma teikiamu pasiūlymu), kurioje nėra taikomas absoliutus ribojimas, dirbti, užsiimti savanoriška veikla, atlikti praktiką ar stažuotis asmenims, kurie turi tiesioginį ir reguliarų kontaktą su vaikais (pvz. katechetai, vaikų choro vadovai, parapijos dienos centrų savanoriai ir kt.), taip užtikrinant proporcingą teisinį reguliavimą tiek užtikrinant vaiko teisių apsaugą (numatant draudimą vykdyti bet kokio pobūdžio veiklą su vaikais, kai turimas tiesioginis ir reguliarus kontaktas su vaikais) tiek išlaikant asmenims teisę asmenims pasirinkti darbą / veiklą (nestigmatizuoti nusikaltimus padariusių asmenų), jei jis neturi tiesioginio ir reguliaraus kontakto su vaikais.
Pagal Projektu siūlomą teisinį reguliavimą visiems religinėse organizacijose dirbantiems, užsiimtiems savanoriška veikla, atliekantiems praktiką ar besistažuojantiems asmenims, jei jie turės tiesioginį ir reguliarų kontaktą su vaikais, bus taikomi Įstatymo 30 straipsnyje nustatyti reikalavimai.
Be to, atkreiptinas dėmesys, jog remiantis Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro statistiniais duomenimis dėl neteistumo pažymų išsiėmimo – religinės organizacijos (parapijos, kurijos) ir dabar gana aktyviai tikrinasi dėl galiojančios redakcijos Įstatymo 30 straipsnio apribojimų (pvz. 2023 m. Vilniaus arkivyskupijos kurija pateikė 138 paklausimų; Telšių vyskupijos kurija – 143; Vilkaviškio vyskupijos kurija – 101; Šiaulių vyskupijos kurija – 55; Vilniaus Šv. Juozapo kunigų seminarija – 25; 2024 m. Kauno arkivyskupijos kurija – 110 ir pan.), todėl išskirti religines organizacijas būtų perteklinė norma.
Dėl siekio sureguliuoti religinių bendruomenių ir bendrijų teisinį statusą ir dvasininkų paskyrimą atlikti funkcijas žr. pasiūlymo Nr. 2.1 (aukščiau lentelėje) argumentus.
Pažymėtina, jog Komitetas, atsižvelgdamas į Seimo narių M. Danielės ir T. V. Raskevičiaus bei Žmogaus teisių komiteto pasiūlymuose keliamą problemą, jog tam tikrose aplinkose vyksta įvairios veiklos, susijusios tiesioginiais ir reguliariais kontaktais su vaikais, tačiau tokių veiklų nereguliuoja sutartiniai santykiai ir nėra numatomas įpareigojimas asmenims, vykdantiems tokias veiklas, turėti teisėto darbo su vaikais kodą, atitinkamai teikia pasiūlymą (žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 2).
3) verstis individualia veikla ar teikti paslaugas juridiniams ar fiziniams asmenims, taip pat, vykdyti bet kokią kitą veiklą, jei ši veikla, paslaugos ar juridinio asmens, kuriam teikiamos paslaugos, veikla tiesioginiais ir reguliariais kontaktais susijusios su vaikais.
2. Mokytojams papildomai taikomi darbo apribojimai, nustatyti Švietimo įstatyme. Kitiems asmenims pagal atliekamo darbo, teikiamos paslaugos, veiklos, praktikos ar stažuotės pobūdį gali būti taikomi papildomi darbo, paslaugų teikimo, savanoriškos veiklos, praktikos, stažuotės, individualios veiklos apribojimai, nustatyti tam tikras sritis reglamentuojančiuose įstatymuose.
· Seimo narys Tomas Vytautas Raskevičius, 2024-06-07:
2 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas
Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Šio straipsnio 1 dalyje nustatyti darbo, praktikos, stažuotės, savanoriškos veiklos ir paslaugų teikimo (įskaitant religines apeigas) apribojimai taikomi ir religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų (aukštesnių valdymo institucijų) dvasininkams, religinių apeigų patarnautojams ir aptarnaujančiam personalui. Mokytojams papildomai taikomi darbo apribojimai, nustatyti Švietimo įstatyme. Kitiems asmenims pagal atliekamo darbo, teikiamos paslaugos, veiklos, praktikos ar stažuotės pobūdį gali būti taikomi papildomi darbo, paslaugų teikimo, savanoriškos veiklos, praktikos, stažuotės, individualios veiklos apribojimai, nustatyti tam tikras sritis reglamentuojančiuose įstatymuose.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Balsavimo rezultatai: už –3, prieš – 2, susilaikė – 8.
Komiteto argumentai:
Argumentai. Įstatymo 30 straipsnio 2 dalis skirta apibrėžti galimą papildomų apribojimų nustatymą kituose teisės aktuose. Ribojimai asmenims apibrėžiami Įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje.
Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad Įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 2 punkte jau yra numatytas draudimas dirbti, užsiimti savanoriška veikla, atlikti praktiką ar stažuotis kitose nei Įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytose įstaigose, įmonėse ir organizacijose, jei ta veikla tiesioginiais ir reguliariais kontaktais susijusi su vaikais. Analogiškas draudimas taikomas ir asmenims, kurie teikia paslaugas tokiems juridiniams asmenims. Atsižvelgiant į išdėstytą matyti, kad draudimai dirbantiems, savanoriaujantiems, atliekantiems praktiką, besistažuojantiems ar bet kokia kita forma paslaugas religinėms bendruomenėms ir bendrijoms teikiantiems asmenims bus taikomi Įstatyme numatyti apribojimai.
Dėl siekio sureguliuoti religinių bendruomenių ir bendrijų teisinį statusą ir dvasininkų paskyrimą atlikti funkcijas žr. argumentus dėl pasiūlymo Nr. 2.1.
Pažymėtina, jog Komitetas, atsižvelgdamas į Seimo narių M. Danielės ir T. V. Raskevičiaus bei Žmogaus teisių komiteto pasiūlymuose keliamą problemą, jog tam tikrose aplinkose vyksta įvairios veiklos, susijusios tiesioginiais ir reguliariais kontaktais su vaikais, tačiau tokių veiklų nereguliuoja sutartiniai santykiai ir nėra numatomas įpareigojimas asmenims, vykdantiems tokias veiklas, turėti teisėto darbo su vaikais kodą, atitinkamai teikia pasiūlymą (žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 2).
· Žmogaus teisių komitetas, 2024-06-05:
Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Šio straipsnio 1 dalyje nustatyti darbo, praktikos, stažuotės, savanoriškos veiklos ir paslaugų teikimo (įskaitant religines apeigas) apribojimai taikomi ir religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų (aukštesnių valdymo institucijų) dvasininkams, religinių apeigų patarnautojams ir aptarnaujančiam personalui.
Mokytojams papildomai taikomi darbo apribojimai, nustatyti Švietimo įstatyme. Kitiems asmenims pagal atliekamo darbo, teikiamos paslaugos, veiklos, praktikos ar stažuotės pobūdį gali būti taikomi papildomi darbo, paslaugų teikimo, savanoriškos veiklos, praktikos, stažuotės, individualios veiklos apribojimai, nustatyti tam tikras sritis reglamentuojančiuose įstatymuose.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Pasiūlymas identiškas Seimo nario T. V. Raskevičiaus 2024-06-07 pateiktam siūlymui, kuriam Komitetas nepritarė.
Argumentai. Įstatymo 30 straipsnio 2 dalis skirta apibrėžti galimą papildomų apribojimų nustatymą kituose teisės aktuose. Ribojimai asmenims apibrėžiami Įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje.
Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad Įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 2 punkte jau yra numatytas draudimas dirbti, užsiimti savanoriška veikla, atlikti praktiką ar stažuotis kitose nei Įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytose įstaigose, įmonėse ir organizacijose, jei ta veikla tiesioginiais ir reguliariais kontaktais susijusi su vaikais. Analogiškas draudimas taikomas ir asmenims, kurie teikia paslaugas tokiems juridiniams asmenims. Atsižvelgiant į išdėstytą matyti, kad draudimai dirbantiems, savanoriaujantiems, atliekantiems praktiką, besistažuojantiems ar bet kokia kita forma paslaugas religinėms bendruomenėms ir bendrijoms teikiantiems asmenims bus taikomi Įstatyme numatyti apribojimai.
Dėl siekio sureguliuoti religinių bendruomenių ir bendrijų teisinį statusą ir dvasininkų paskyrimą atlikti funkcijas žr. argumentus dėl pasiūlymo Nr. 2.1.
Pažymėtina, jog Komitetas, atsižvelgdamas į Seimo narių M. Danielės ir T. V. Raskevičiaus bei Žmogaus teisių komiteto pasiūlymuose keliamą problemą, jog tam tikrose aplinkose vyksta įvairios veiklos, susijusios tiesioginiais ir reguliariais kontaktais su vaikais, tačiau tokių veiklų nereguliuoja sutartiniai santykiai ir nėra numatomas įpareigojimas asmenims, vykdantiems tokias veiklas, turėti teisėto darbo su vaikais kodą, atitinkamai teikia pasiūlymą (žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 2).
· 3. Kontaktas su vaiku (-ais) laikomas tiesioginiu, jei yra bent viena iš šių sąlygų:
· 1) asmuo turi galimybę likti vienas su vaiku (-ais);
· 2) asmuo turi galimybę užmegzti fizinį ir (ar) emocinį santykį su vaiku (-ais).
· 4. Kontaktas su vaiku (-ais) laikomas reguliariu, jei asmuo turi galimybę neatsitiktinai (daugiau nei vieną kartą) kontaktuoti su vaiku (-ais), nesvarbu, ar tai tas pats (tie patys) vaikas (-ai) ar ne.
· 5. Darbdavys, priimančioji organizacija, taip pat juridinis asmuo, kuris pasitelkia asmenį teikti paslaugas ar kuriame asmuo ketina atlikti praktiką ar stažuotis, gali priimti į darbą asmenį, leisti jam atlikti praktiką, stažuotis, teikti paslaugas ar pasitelkti savanorį, tik įsitikinę, kad asmeniui negalioja šio straipsnio 1 dalyje numatytas draudimas. Jeigu toks asmuo yra užsienietis, jis privalo darbdaviui, priimančiajai organizacijai, taip pat juridiniam asmeniui, kuris pasitelkia šį asmenį teikti paslaugas ar kuriame šis asmuo ketina atlikti praktiką ar stažuotis, pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad jis nėra kaltinamas dėl šio straipsnio 1 dalyje nurodytų nusikalstamų veikų ir (ar) teistas už nusikalstamas veikas, nurodytas šio straipsnio 1 dalyje, išduotus užsienio valstybės, kurios pilietybę jis turi arba kurioje yra jo nuolatinė gyvenamoji vieta, kompetentingų institucijų.
· Seimo narės Paulė Kuzmickienė, Rima Baškienė 2024-06-19:
Pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Darbdavys, priimančioji organizacija, taip pat juridinis asmuo, kuris pasitelkia asmenį teikti paslaugas ar kuriame asmuo ketina atlikti praktiką ar stažuotis, gali priimti į darbą asmenį, leisti jam atlikti praktiką, stažuotis, teikti paslaugas ar pasitelkti savanorį, tik įsitikinę, kad asmeniui negalioja šio straipsnio 1 dalyje numatytas draudimas. Jeigu toks asmuo yra užsienietis, jis privalo darbdaviui, priimančiajai organizacijai, taip pat juridiniam asmeniui, kuris pasitelkia šį asmenį teikti paslaugas ar kuriame šis asmuo ketina atlikti praktiką ar stažuotis, pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad jis nėra kaltinamas dėl šio straipsnio 1 dalyje nurodytų nusikalstamų veikų ir (ar) teistas už nusikalstamas veikas, nurodytas šio straipsnio 1 dalyje, išduotus užsienio valstybės, kurios pilietybę jis turi arba kurioje yra jo nuolatinė gyvenamoji vieta, kompetentingų institucijų.“
Komiteto nuomonė - Pritarti.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
· 6. Asmenys, kuriems taikomi šio straipsnio 1 dalyje numatyti apribojimai, dirbdami, atlikdami praktiką, stažuotę, teikdami paslaugas ar užsiimdami savanoriška veikla privalo turėti Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro duomenų pagrindu suformuotą galiojantį teisėto darbo su vaikais kodą, o darbdavys, priimančioji organizacija, juridinis asmuo, kuris pasitelkia asmenį teikti paslaugas, priima asmenį atlikti praktiką, stažuotis, teisėto darbo su vaikais kodo galiojimą turi tikrinti periodiškai, bet ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus. Teisėto darbo su vaikais kodo išdavimo ir naudojimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.
· 7. Vaiko atstovai pagal įstatymą turi teisę šio straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų, įmonių ir organizacijų vadovų ar jų įgaliotų asmenų paprašyti informuoti, o šių įstaigų, įmonių ir organizacijų vadovai ar jų įgalioti asmenys turi vaiko atstovus pagal įstatymą informuoti apie tai, ar jie arba jų įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje dirbantys, atliekantys praktiką, besistažuojantys, užsiimantys savanoriška veikla, pasitelkiami teikti paslaugas vaikams asmenys turi galiojantį teisėto darbo su vaikais kodą. Vaiko atstovai pagal įstatymą asmenų, nurodytų šio straipsnio 1 dalies 3 punkte, besiverčiančių individualia veikla, teikiančių paslaugas jų vaikams, ar vykdančių bet kokią kitą veiklą, gali paprašyti pateikti teisėto darbo su vaikais kodą, o šie asmenys privalo jį pateikti.
· 8. Šio straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų, įmonių ir organizacijų vadovai ar jų įgalioti asmenys, priimančioji organizacija, juridinio asmens, pasitelkiančio asmenį teikti paslaugas, priimančio asmenį atlikti praktiką ar stažuotis, vadovai ar jų įgalioti asmenys, vaiko atstovai pagal įstatymą šiame straipsnyje nustatyta tvarka gautos informacijos apie asmenį negali perduoti tretiesiems asmenims, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus.
· 9. Jeigu asmuo, kuriam taikomi šio straipsnio 1 dalyje nustatyti apribojimai, priimamas dirbti, atlieka praktiką, stažuojasi, pasitelkiamas savanoriauti, pradeda užsiimti individualia veikla, teikti paslaugas ar vykdyti bet kokią kitą veiklą, bet paaiškėja, kad jis yra pateikęs melagingus ar tikrovės neatitinkančius duomenis apie save, arba dėl jo priimamas kaltinamasis aktas, kuriuo šis asmuo yra kaltinamas padaręs šio straipsnio 1 dalyje nurodytas nusikalstamas veikas, ar įsiteisėja apkaltinamasis teismo nuosprendis, kuriuo šis asmuo yra pripažintas kaltu dėl nusikalstamų veikų, nurodytų šio straipsnio 1 dalyje, ar asmuo, padaręs šio straipsnio 1 dalyje nurodytas nusikalstamas veikas, yra atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės šio straipsnio 1 dalyje nurodytais pagrindais:
· Seimo narės Paulė Kuzmickienė, Rima Baškienė 2024-06-19:
Pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:
„9. Jeigu asmuo, kuriam taikomi šio straipsnio 1 dalyje nustatyti apribojimai, priimamas dirbti, atlieka praktiką, stažuojasi, pasitelkiamas savanoriauti, pradeda užsiimti individualia veikla, teikti paslaugas ar vykdyti bet kokią kitą veiklą, bet paaiškėja, kad jis yra pateikęs melagingus ar tikrovės neatitinkančius duomenis apie save, arba dėl jo priimamas kaltinamasis aktas, kuriuo šis asmuo yra kaltinamas padaręs šio straipsnio 1 dalyje nurodytas nusikalstamas veikas, ar įsiteisėja apkaltinamasis teismo nuosprendis, kuriuo šis asmuo yra pripažintas kaltu dėl nusikalstamų veikų, nurodytų šio straipsnio 1 dalyje, ar asmuo, padaręs šio straipsnio 1 dalyje nurodytas nusikalstamas veikas, yra atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės šio straipsnio 1 dalyje nurodytais pagrindais:“
Komiteto nuomonė - Pritarti.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
1) jis kaip darbuotojas, dirbantis šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytose įstaigose, įmonėse ir organizacijose, nedelsiant nušalinamas nuo kontaktų su vaikais ir atleidžiamas iš darbo Darbo kodekse nustatyta tvarka;
2) jis kaip darbuotojas, dirbantis šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytose įstaigose, įmonėse ir organizacijose, nedelsiant nušalinamas nuo kontaktų su vaikais ir, esant galimybei, perkeliamas į kitas pareigas, jei šis darbas tiesioginiais ir reguliariais kontaktais nesusijęs su vaikais, o jei nėra tokios galimybės, jis atleidžiamas iš darbo Darbo kodekse nustatyta tvarka;
3) jis kaip savanoris, užsiimantis savanoriška veikla šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytose įstaigose, įmonėse ir organizacijose, nedelsiant nušalinamas nuo veiklos, susijusios su vaikais, ir su juo nutraukiama savanoriškos veiklos sutartis, o jei tokia sutartis nesudaryta, jo atsisakoma;
4) jis kaip savanoris, užsiimantis savanoriška veikla šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytose įstaigose, įmonėse ir organizacijose, nedelsiant nušalinamas nuo veiklos, susijusios su vaikais, ir, esant galimybei, jam pasiūloma užsiimti kita savanoriška veikla, jei ši savanoriška veikla tiesioginiais ir reguliariais kontaktais nesusijusi su vaikais, o jei tokios galimybės nėra, savanoriškos veiklos sutartis su juo nutraukiama arba, jei tokia sutartis nesudaryta, jo atsisakoma;
5) jis kaip asmuo, atliekantis praktiką ar besistažuojantis, nedelsiant nušalinamas nuo kontaktų su vaikais ir su juo nutraukiama savanoriškos praktikos, profesinės veiklos praktikos ar stažuotės sutartis;
6) nedelsiant sustabdomas paslaugų sutarties vykdymas ir Civiliniame kodekse nustatyta tvarka paslaugų sutartis su paslaugų teikėju nutraukiama.
10. Asmuo negali dirbti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje ar jos įgaliotuose teritoriniuose skyriuose, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:
1) jam taikomi darbo apribojimai, nustatyti šio straipsnio 1 dalyje;
2) jis įsiteisėjusiu apkaltinamuoju teismo nuosprendžiu yra pripažintas kaltu padaręs kitą, nei nurodyta šio straipsnio 1 dalyje, nesunkų ir (ar) apysunkį nusikaltimą, jeigu teistumas už jį neišnykęs ar nepanaikintas;
3) jam yra ar buvo apribota tėvų valdžia;
4) jis buvo vaiko globėjas (rūpintojas) ir buvo nušalintas nuo globėjo (rūpintojo) pareigų Civilinio kodekso 3.246 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais arba jo su globos centru sudaryta tarpusavio bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutartis buvo nutraukta dėl netinkamo jos vykdymo;
5) jis neatitinka valstybės tarnautojui arba asmeniui, pretenduojančiam tapti valstybės tarnautoju, keliamo nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžiama Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme, reikalavimo;
6) jis piktnaudžiauja alkoholiu, psichotropinėmis, narkotinėmis ar kitomis psichiką veikiančiomis medžiagomis;
7) kitos įstatymų nustatytos sąlygos.
11. Į Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos ar jos įgaliotų teritorinių skyrių valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, pareigas asmenį priimantis ar skiriantis subjektas privalo užtikrinti, kad į šias pareigas būtų priimami tik tie asmenys, kuriems netaikomi šio straipsnio 10 dalyje nustatyti darbo apribojimai. Valstybės tarnautoją ir (ar) darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį, į pareigas priimantis asmuo turi teisę motyvuotu rašytiniu prašymu kreiptis į teisėsaugos, kontrolės ir kitas institucijas, įstaigas, valstybės ar savivaldybės valdomas įmones, kad jos pateiktų turimą informaciją apie šį asmenį. Institucijos, įstaigos ir valstybės ar savivaldybės valdomos įmonės šią informaciją turi pateikti ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo prašymo pateikti šią informaciją gavimo dienos, jeigu kituose įstatymuose nenustatyta kitaip. Jeigu asmuo priimamas dirbti ar priimamas į pareigas Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje ar jos įgaliotame teritoriniame skyriuje, bet paaiškėja bent viena iš šio straipsnio 10 dalyje nurodytų sąlygų, šis asmuo nušalinamas nuo kontaktų su vaikais ir atleidžiamas iš darbo Darbo kodekse nustatyta tvarka arba atleidžiamas iš pareigų Valstybės tarnybos įstatyme nustatyta tvarka.
12. Už šio straipsnio reikalavimų laikymąsi atsakingas darbdavys, priimančioji organizacija ir juridinis asmuo, pasitelkiantis asmenį teikti paslaugas, priimantis asmenį atlikti praktiką, stažuotis.
13. Šiame straipsnyje nurodytų reikalavimų vykdymą prižiūri ir jų pažeidimų prevenciją vykdo:
1) vaikų socialinės globos įstaigose – socialinės apsaugos ir darbo ministro įgaliota institucija;
2) švietimo įstaigose, įmonėse ir organizacijose – švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota institucija;
3) sveikatos priežiūros įstaigose, įmonėse ir organizacijose – sveikatos apsaugos ministro įgaliota institucija;
4) jei savanoriška veikla užsiimama, praktika atliekama ir stažuojamasi, paslaugos teikiamos kitose, nei nurodyta šios dalies 1–3 punktuose, įstaigose, įmonėse ir organizacijose, taip pat individualia veikla užsiimančių bei bet kokią kitą veiklą vykdančių asmenų – socialinės apsaugos ir darbo ministro įgaliota institucija;
5) jei dirbama kitose, nei nurodyta šios dalies 1–3 punktuose, įstaigose, įmonėse ir organizacijose, – socialinės apsaugos ir darbo ministro įgaliota institucija.“
4 straipsnis. 36 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 36 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Policijos pareigūnai, turintys darbo su nepilnamečiais kompetenciją, įvykio vietoje nustatę vaiko buvimą jam nesaugioje aplinkoje ir (arba) galimai panaudotą seksualinį smurtą prieš vaiką, ir (arba) kilusį pavojų vaiko fiziniam ar psichiniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, privalo nedelsdami imtis veiksmų vaiko fiziniam ar psichiniam saugumui užtikrinti ir apie įvykį nedelsdami informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą ar jos įgaliotą teritorinį skyrių. Gavę policijos pareigūnų pranešimą apie vaiko buvimą jam nesaugioje aplinkoje ir (arba) galimai panaudotą seksualinį smurtą prieš vaiką, ir (arba) kilusį pavojų vaiko fiziniam ar psichiniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius atvyksta į įvykio vietą ne vėliau kaip per vieną valandą nuo šio pranešimo gavimo. Dėl objektyvių priežasčių negalėdami atvykti į policijos pareigūnų pranešime nurodytą vietą per vieną valandą nuo šio pranešimo gavimo, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius privalo nedelsdami apie tai informuoti policijos pareigūnus ir užtikrinti kiek įmanoma skubesnį atvykimą. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius, reaguodami į pranešimą apie vaiką, galimai nukentėjusį nuo seksualinio smurto, taip pat įvertina specializuotos pagalbos poreikį socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytomis sąlygomis ir tvarka.“
5 straipsnis. 363 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 363 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius, nustatę vaiko apsaugos poreikį:
1) ne vėliau kaip kitą darbo dieną inicijuoja atvejo vadybininko paskyrimą ir, jei vaikas gyvena tėvų ar turimo vienintelio iš tėvų šeimoje, organizuoja mobiliosios komandos sudarymą, išskyrus šios dalies 2 punkte nurodytus atvejus ir atvejus, kai vaikui saugi aplinka užtikrinama taikant šio įstatymo 364 straipsnio 1 dalies 3 punktą. Mobiliųjų komandų sudarymo, specialistų atrankos ir jų darbo tvarkos aprašą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras;
2) jei nustatomas specializuotos pagalbos poreikis, pradeda ją teikti nedelsiant. Jei nustatoma, kad specializuota pagalba reikalinga, bet gali būti suteikta tik per šio įstatymo 366 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytą terminą, mobiliosios komandos sudarymas organizuojamas, jei pagalba nepradedama teikti per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie galimą vaiko teisių pažeidimą gavimo dienos.“
6 straipsnis. 364 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 364 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Fiziniai asmenys, sutinkantys užtikrinti šio straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte numatytą vaiko laikinąją priežiūrą, pateikia Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai ar jos įgaliotam teritoriniam skyriui rašytinį įsipareigojimą užtikrinti vaikui saugią aplinką. Vaiką laikinai prižiūrinčiu asmeniu negali būti asmuo, kaltinamas padaręs ar teistas už šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje numatytas nusikalstamas veikas, neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs ar panaikintas, arba asmuo, padaręs šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nurodytas nusikalstamas veikas, bet atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nurodytais pagrindais.“
2. Pakeisti 364 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius, pritaikę šio straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nurodytą vaiko laikinosios priežiūros priemonę, nedelsdami, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo vaiko laikinosios priežiūros priemonės pritaikymo dienos Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registre patikrina, ar vaiką laikinai prižiūrintis asmuo nėra kaltinamas padaręs ar teistas už šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje numatytas nusikalstamas veikas, neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs ar panaikintas, ar yra padaręs šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nurodytą nusikalstamą veiką, bet atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nurodytais pagrindais. Išimtiniais atvejais, kai Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius neturi techninių galimybių patys tiesiogiai patikrinti šią informaciją Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registre, o skubiai patikrinti informaciją yra objektyviai būtina, šiai informacijai patikrinti gali būti pasitelkiami policijos pareigūnai.“
· Seimo narės Paulė Kuzmickienė, Rima Baškienė 2024-06-19:
Pakeisti Įstatymo projekto 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„6 straipsnis. 364 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 364 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Fiziniai asmenys, sutinkantys užtikrinti šio straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte numatytą vaiko laikinąją priežiūrą, pateikia Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai ar jos įgaliotam teritoriniam skyriui rašytinį įsipareigojimą užtikrinti vaikui saugią aplinką. Vaiką laikinai prižiūrinčiu asmeniu negali būti asmuo, kaltinamas padaręs ar teistas už šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje numatytas nusikalstamas veikas, neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs ar panaikintas, arba asmuo, padaręs šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nurodytas nusikalstamas veikas, bet atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nurodytais pagrindais.“
2. Pakeisti 364 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius, pritaikę šio straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nurodytą vaiko laikinosios priežiūros priemonę, nedelsdami, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo vaiko laikinosios priežiūros priemonės pritaikymo dienos Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registre patikrina, ar vaiką laikinai prižiūrintis asmuo nėra kaltinamas padaręs ar teistas už šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje numatytas nusikalstamas veikas, neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs ar panaikintas, ar yra padaręs šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nurodytą nusikalstamą veiką, bet atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės šio įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nurodytais pagrindais. Išimtiniais atvejais, kai Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius neturi techninių galimybių patys tiesiogiai patikrinti šią informaciją Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registre, o skubiai patikrinti informaciją yra objektyviai būtina, šiai informacijai patikrinti gali būti pasitelkiami policijos pareigūnai.“
Komiteto nuomonė - Pritarti.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
7 straipsnis. Įstatymo papildymas 366 straipsniu
Papildyti Įstatymą 366 straipsniu:
„366 straipsnis. Specializuotos pagalbos poreikio vertinimas ir teikimas
1. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius, įvertinę specializuotos pagalbos poreikį, gali nustatyti, kad specializuota pagalba:
1) reikalinga ir turi būti suteikta nedelsiant;
2) reikalinga, bet gali būti suteikta ne vėliau kaip per 60 dienų nuo pranešimo apie galimą vaiko teisių pažeidimą gavimo dienos;
3) nereikalinga.
2. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius, nustatę, kad specializuota pagalba yra reikalinga, ją teikia Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytomis sąlygomis ir tvarka.
3. Jei nustatoma, kad specializuota pagalba reikalinga ir turi būti suteikta nedelsiant, tačiau dėl objektyvių aplinkybių nėra galimybių ją suteikti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje, organizuojamas asmens sveikatos priežiūros paslaugų suteikimas galimai seksualinį smurtą patyrusiam vaikui sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka. Asmens sveikatos priežiūros paslaugas gavęs galimai seksualinį smurtą patyręs vaikas įrašomas į eilę gauti specializuotą pagalbą Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytomis sąlygomis ir tvarka.“
8 straipsnis. 45 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 45 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Procesiniai veiksmai dėl teisę pažeidusio vaiko atliekami vaikui draugiškoje fizinėje aplinkoje, atitinkančioje jo interesus.“
9 straipsnis. 50 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 50 straipsnio 1 dalį nauju 19 punktu:
„19) teikia specializuotą pagalbą;“.
2. Buvusį 50 straipsnio 1 dalies 19 punktą laikyti 20 punktu.
3. Papildyti 50 straipsnio 1 dalį nauju 20 punktu:
„20) organizuoja mokymus, šviečiamojo pobūdžio susitikimus, edukacinius užsiėmimus, skirtus įvairių sričių (socialinės, sveikatos apsaugos, teisėsaugos, švietimo ir kt.) specialistams, vaikams ir jų šeimoms, vaiko teisės į visapusišką apsaugą nuo seksualinio smurto užtikrinimo srityje;“.
4. Buvusį 50 straipsnio 1 dalies 20 punktą laikyti 21 punktu.
10 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, socialinės apsaugos ir darbo ministras, sveikatos apsaugos ministras, Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktorius, švietimo, mokslo ir sporto ministras iki 2024 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
3. Asmenys, šio įstatymo įsigaliojimo metu dirbantys, užsiimantys savanoriška veikla, atliekantys praktiką, besistažuojantys šio įstatymo 3 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytose įstaigose, įmonėse ir organizacijose, taip pat šio įstatymo 3 straipsniu keičiamo Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytose įstaigose, įmonėse ir organizacijose, jei darbas, savanoriška veikla, praktika ar stažuotė tiesioginiais ir reguliariais kontaktais susiję su vaikais, taip pat asmenys, besiverčiantys individualia veikla, užsiimantys bet kokia kita veikla, ar asmenys, teikiantys paslaugas juridiniams ar fiziniams asmenims, jei ši veikla, paslaugos ar juridinių asmenų, kuriems teikiamos paslaugos, veikla tiesioginiais ir reguliariais kontaktais susijusios su vaikais, privalo ne vėliau kaip iki 2025 m. sausio 31 d. gauti teisėto darbo su vaikais kodą.
4. Darbdaviai, priimančiosios organizacijos, taip pat juridiniai asmenys, pasitelkiantys asmenis teikti paslaugas ar priimantys asmenis atlikti praktiką, stažuotis, teisėto darbo su vaikais kodo galiojimą pirmą kartą turi patikrinti ne vėliau kaip iki 2025 m. balandžio 30 d.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Socialinių reikalų ir darbo komiteto vardu
Komiteto pirmininkė Paulė Kuzmickienė