PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 135 STRAIPSNIO 3 DALIES PAKEITIMO  ĮSTATYMO PROJEKTO 

NR. XIIIP-4256

 

 

2017-04-06

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

1

 

 

Argumentai:

Kaip teigia Teisės departamentas, Šeimos stiprinimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4255 ir Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 135 straipsnio 3 dalies pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4256 „nesiderina tarpusavyje“ ir de facto nebus įgyvendinta, nes sąvoka „Kokį poveikį įstatymo įgyvendinimas darys šeimai“ yra nekonkreti, neaiški, neapibrėžta.

Siūlau patikslinti projekto 1 straipsnyje dėstomą Seimo statuto 135 straipsnio 3 dalies 8 punkto redakciją, kuri atitiks vieną iš Šeimos stiprinimo įstatymo projekte 5 straipsnyje numatytų krypčių.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

1 straipsnis. 135 straipsnio 3 dalies pakeitimas

Papildyti 135 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Kartu su Seimui teikiamu įstatymo projektu, išskyrus Konstitucijos suteiktą teisę įgyvendinančių Lietuvos Respublikos piliečių teikiamą įstatymo projektą, pateikiamas aiškinamasis raštas, kuriame turi būti nurodyta:

1) įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai;

2) įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai;

3) kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai;

4) kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama;

5) numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta;

6) kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai;

7) kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai;

8) kokį poveikį įstatymo įgyvendinimas darys šeimai visuomenės ir šeimos sveikatai;

9) įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios;

10) ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka;

11) ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus;

12) jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti;

13) kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais);

14) įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados;

15) reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis;

16) kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.“

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                        Antanas Matulas