Projekto Nr. XIVP-1403(2)
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
APLINKOS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. I-2223 15, 19, 191, 192, 193, 36, 37, 47, 55, 56, 81, 89 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 201, 581 STRAIPSNIAIS
ĮSTATYMAS
20 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 15 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Planuojamos
ūkinės veiklos organizatorius (užsakovas), planuojantis Planuojant vykdyti ūkinę veiklą, kuriai reikia atlikti Lietuvos
Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme
nustatytas procedūras, šias atlieka iki leidimo, nurodyto šio straipsnio
trečiojoje dalyje, išdavimo negali
būti priimami bet kokie sprendimai dėl šios veiklos, iš anksto apribojantys
alternatyvų pasirinkimą, – galimos alternatyvos nagrinėjamos ir tinkamiausia
(-ios) pasirenkama (-os) atliekant strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ir
(ar) poveikio aplinkai vertinimo procedūras. Šio straipsnio trečiojoje dalyje
nurodyti leidimai gali būti išduodami ar šio įstatymo 193 straipsnyje
nurodyti įrenginiai įregistruojami tik atlikus Planuojamos ūkinės veiklos
poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nustatytas procedūras.“
2. Pakeisti 15 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Jeigu fizinis asmuo, juridinis asmuo ar jo padalinys (įskaitant užsienio valstybės juridinį asmenį ar kitą organizaciją, taip pat jų padalinį) (toliau šiame straipsnyje, šio įstatymo 19, 191, 192 ir 193 straipsniuose – fizinis ar juridinis asmuo) turi galiojantį statybą leidžiantį dokumentą ar leidimą naudoti žemės gelmių išteklius arba ertmes, išduotą sprendimo arba atrankos išvados galiojimo metu, išduodant taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą, taršos leidimą ar kitą leidimą, pagal kurį bus vykdoma sprendime ar atrankos išvadoje nurodyta ūkinė veikla, šio straipsnio trečiosios dalies nuostatos netaikomos. Šio straipsnio trečiojoje dalyje nurodyti leidimai ir šio įstatymo 193 straipsnyje nurodytų įrenginių registracijos duomenys turi atitikti sprendime nustatytas sąlygas ir sprendime ir (ar) atrankos išvadoje nurodytą ūkinės veiklos mastą bei charakteristikas, numatytas priemones reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos konkrečiu etapu.“
2 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 19 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Fizinis ar juridinis asmuo, prieš pradėdamas
eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir vykdyti ūkinę veiklą, privalo šio ir
kitų įstatymų nustatytais atvejais gauti taršos integruotos prevencijos ir
kontrolės leidimą, taršos leidimą ar kitą leidimą (toliau – leidimas) arba
įrenginį įregistruoti. Apie planuojamą ūkinės veiklos objekto, kuriam išduotas
taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas arba taršos leidimas,
eksploatavimo ir ūkinės veiklos vykdymo pradžią fizinis ar juridinis asmuo turi
aplinkos ministro nustatyta tvarka informuoti aplinkos ministro įgaliotą
instituciją. Aplinkos ministro įgaliota institucija prieš fiziniam ar
juridiniam asmeniui pradedant eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir vykdyti
ūkinę veiklą aplinkos ministro nustatyta tvarka atlieka patikrinimą patikrina
ir priima sprendimą, ar ūkinės veiklos objektas atitinka šios dalies 1–3
punktuose nurodytas sąlygas. Pradėti eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir (ar)
vykdyti ūkinę veiklą galima tik aplinkos ministro nustatyta tvarka aplinkos
ministro įgaliotai institucijai įsitikinus ir priėmus sprendimą,
kad ūkinės veiklos objektas atitinka šias sąlygas. Toks patikrinimas nemažina
fizinio ar juridinio asmens atsakomybės dėl leidime nurodytų sąlygų laikymosi. Šioje
dalyje nurodyto patikrinimo metu ūkio subjektas turi atitikti šias sąlygas:
1) ar
ūkinės veiklos objekte įgyvendintos turi būti įgyvendintos
leidime nurodytos sąlygos, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos
vykdymo pradžios;
2) jeigu pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas planuojamai ūkinei veiklai atliktas poveikio aplinkai vertinimas arba atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo, turi būti įgyvendintos sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai nustatytos sąlygos ir sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai ir (ar) atrankos išvadoje dėl poveikio aplinkai vertinimo numatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įdiegtos ūkinės veiklos objekte, jeigu šiame punkte nurodytame sprendime ar išvadoje nustatyta, kad jos privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios;
3) turi būti įgyvendinti šio įstatymo, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo, Lietuvos Respublikos aplinkos oro apsaugos įstatymo, Lietuvos Respublikos vandens įstatymo, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens įstatymo, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo, Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatyti techniniai, technologiniai reikalavimai įrenginių, kurių eksploatavimui privaloma turėti taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą arba taršos leidimą, įrengimui, taikomi konkrečiai ūkinei veiklai ir ūkinės veiklos objekte privalo būti įgyvendinti iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios.“
2. Pakeisti 19 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Fizinis ar juridinis asmuo, eksploatuojantis
ūkinės veiklos objektą ar vykdantis ūkinę veiklą, kai reikalingas leidimas
ar veikla vykdoma įrenginyje, kuris pagal šio įstatymo 193 straipsnį
turi būti įregistruotas, privalo laikytis leidime nustatytų sąlygų ir
tokiems objektams ar įrenginiams eksploatuoti ir (ar) ūkinei veiklai
vykdyti nustatytų aplinkos apsaugos normatyvų ir aplinkos apsaugos standartų.
Vykdant leidime nurodytą ūkinę veiklą, kietosios medžiagos (šalutiniai
produktai, nurodyti Lietuvos Respublikos Atliekų tvarkymo įstatyme,
atliekos, žaliavos ir produktai) už teritorijos, kurioje vykdoma leidime
nurodyta ūkinė veikla, ribų gali patekti tik tokiais atvejais, kiekiais ir
būdais, kaip tai numatyta leidimo sąlygose ir (ar) aplinkos apsaugos
normatyvuose bei aplinkos apsaugos standartuose.“
3 straipsnis. 191 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 191 straipsnio 8 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) yra
įsiteisėjęs teismo sprendimas, panaikinantis atrankos išvadą dėl poveikio
aplinkai vertinimo arba sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, pagal kurį planuojama ūkinė veikla atitinka teisės aktų reikalavimus galima pasirinktoje vietoje, jeigu ši išvada ar šis sprendimas yra
privalomi tam, kad būtų išduotas ar pakeistas TIPK leidimas;“.
2. Pakeisti 191 straipsnio 8 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) nėra atrankos išvados dėl poveikio aplinkai
vertinimo arba sprendimo dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, pagal kurį planuojama ūkinė veikla atitinka teisės aktų reikalavimus galima pasirinktoje vietoje, arba ši išvada ar šis sprendimas nebegalioja,
jeigu ši išvada ar šis sprendimas yra privalomi tam, kad būtų
išduotas ar pakeistas TIPK leidimas, išskyrus atvejus, kai buvo išduotas
statybą leidžiantis dokumentas, leidimas naudoti žemės gelmių išteklius arba
ertmes ar kituose įstatymuose nurodytas leidimas galiojant šiam sprendimui ar
šiai atrankos išvadai;“.
3. Pakeisti 191 straipsnio 8 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8) fizinis asmuo TIPK paraiškos pateikimo metu
eksploatuoja arba eksploatavo ūkinės veiklos objektą ar įrenginį, kuriam buvo
panaikintas TIPK leidimas šio straipsnio keturioliktosios dalies 9 punkte
nurodytu pagrindu ir nepraėjo penkeri metai nuo anksčiau turėto taršos
TIPK leidimo galiojimo panaikinimo dienos arba juridinio asmens vadovas
TIPK paraiškos pateikimo metu yra ar buvo vadovas juridinio asmens,
eksploatuojančio ar eksploatavusio ūkinės veiklos objektą ar įrenginį, vadovas,
kuriam jo vadovavimo metu buvo panaikintas TIPK leidimo galiojimas šio
straipsnio keturioliktosios dalies 9 punkte nurodytu pagrindu, ir nepraėjo
penkeri metai nuo anksčiau turėto TIPK leidimo galiojimo panaikinimo dienos.“
4. Pakeisti 191 straipsnio 10 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) po sprendimo priimti TIPK paraišką priėmimo
įsiteisėja teismo sprendimas, panaikinantis atrankos išvadą dėl poveikio
aplinkai vertinimo arba sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, pagal kurį planuojama ūkinė veikla atitinka teisės aktų reikalavimus galima pasirinktoje vietoje, jeigu ši išvada ar šis sprendimas yra privalomi
tam, kad būtų išduotas ar pakeistas TIPK leidimas;“.
5. Pakeisti 191 straipsnio 10 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) nebegalioja atrankos išvada dėl poveikio
aplinkai vertinimo arba sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, pagal kurį planuojama ūkinė veikla atitinka teisės aktų reikalavimus galima pasirinktoje vietoje, jeigu ši išvada ar šis sprendimas yra
privalomi tam, kad būtų išduotas ar pakeistas TIPK leidimas, išskyrus
atvejus, kai buvo išduotas statybą leidžiantis dokumentas, leidimas naudoti
žemės gelmių išteklius arba ertmes ar kituose įstatymuose nurodytas leidimas
galiojant šiam sprendimui ar šiai atrankos išvadai;“.
6. Pakeisti 191 straipsnio 12 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) NVS centras, vykdydamas Visuomenės sveikatos
priežiūros įstatymo ir Triukšmo valdymo įstatymo jam priskirtas
funkcijas triukšmo ir kvapų valdymo srityje, per 12 mėnesių 2 kartus per
metus nustato, kad fizinis ar juridinis asmuo pažeidė TIPK leidime
nurodytas triukšmo ar kvapų valdymo sąlygas, ir pateikia sprendimą, kad tokių
pažeidimų prevencijai reikia sugriežtinti arba įrašyti papildomas TIPK leidimo
sąlygas;“.
7. Pakeisti 191 straipsnio 12 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) fiziniam ar juridiniam asmeniui per 12
mėnesių 2 kartus per metus pažeidus TIPK leidimo sąlygas, susijusias
su neleistinu teršalų patekimu į aplinką, atliekų susidarymu, laikymu ar
apdorojimu arba neteisėtu gamtos išteklių naudojimu, jeigu tokių pažeidimų
prevencijai reikia sugriežtinti arba įrašyti papildomas TIPK leidimo sąlygas;“.
8. Pakeisti 191 straipsnio 14 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8) yra įsiteisėjęs teismo sprendimas,
panaikinantis atrankos išvadą dėl poveikio aplinkai vertinimo arba sprendimą
dėl planuojamos ūkinės veiklos
poveikio aplinkai, pagal kurį
planuojama ūkinė veikla atitinka
teisės aktų reikalavimus galima
pasirinktoje vietoje, jeigu ši
išvada ar šis sprendimas yra privalomi tam, kad būtų išduotas
TIPK leidimas;“.
9. Pakeisti 191 straipsnio 14 dalies 9 punktą ir jį išdėstyti taip:
„9) Aplinkos apsaugos
departamentas prie Aplinkos ministerijos, vykdydamas Aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatytas funkcijas, per 12 mėnesių
3 kartus nustatė nustatyta tvarka 3 kartus per metus nustatoma, kad
pažeista viena ar kelios iš šių TIPK leidimo sąlygų: viršyti TIPK leidime
nustatyti leistinos taršos (kiekio ir (ar) koncentracijos) normatyvai,
viršytas didžiausias vienu metu leidžiamas laikyti atliekų kiekis, viršytas
leistinas atliekų apdorojimo įrenginio pajėgumas, viršytas didžiausias
leidžiamas šalinti atliekų kiekis, tvarkomos TIPK leidime nenurodytos atliekos, už teritorijos, kurioje vykdoma TIPK leidime nurodyta ūkinė veikla,
ribų, nesilaikant šio įstatymo 19 straipsnio antrosios dalies nuostatų dėl šios
veiklos, pateko šio įstatymo 19 straipsnio antrojoje dalyje nurodytos kietosios
medžiagos atliekų susidarymo, laikymo normatyvai
viršijami, išskyrus atvejus, kurie laikytini
mažareikšmiais teisės aktų reikalavimų pažeidimais pagal Lietuvos Respublikos
viešojo administravimo įstatymą, arba jeigu toks bet kuris šiame
punkte nurodytas TIPK leidimo sąlygų pažeidimas nenutraukiamas ilgiau kaip
6 mėnesius nuo pažeidimo nustatymo užfiksavimo dienos, išskyrus
atvejus, kai privalomuoju nurodymu pažeidimui pašalinti nustatytas ilgesnis,
negu šiame punkte nurodytas terminas, arba NVS centras, vykdydamas
Visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo ir Triukšmo valdymo įstatymo jam
priskirtas funkcijas triukšmo ir kvapų valdymo srityje, per 12 mėnesių 3 kartus per metus nustato TIPK leidimo sąlygų pažeidimus,
susijusius su triukšmo arba kvapų normų viršijimu., išskyrus atvejus
Šio punkto nuostatos netaikomos, kai toks jeigu vykdant aplinkos
apsaugos valstybinę kontrolę nustatyti šiame punkte nurodyti pažeidimai
laikytini mažareikšmiais pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo
įstatymą arba šiame punkte nustatytais pagrindais priimtas sprendimas
panaikinti TIPK leidimo galiojimą galiojimo panaikinimas
galėtų sukelti visuomenės interesams didesnę žalą (sutrikdyti viešąjį vandens
tiekimą, nuotekų tvarkymą, centralizuotą šilumos ar elektros energijos tiekimą,
mišrių komunalinių atliekų tvarkymą), negu tęsiamos ūkinės veiklos
daromas poveikis;“.
10. Papildyti 191 straipsnio 14 dalį 11 punktu:
„11) TIPK leidimo turėtojas nebeturi teisės valdyti ar naudoti TIPK leidime nurodytai ūkinei veiklai vykdyti naudojamą nekilnojamąjį turtą ar jo dalį ir (ar) įrenginį ar jo dalį.“
11. Pakeisti 191 straipsnio 15 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Aplinkos ministro nustatyta tvarka nustačius šio
straipsnio keturioliktosios dalies 2, 3, 4, 6, 7, 8, ir 10 ir
11 punktuose nurodytas aplinkybes, fizinis ar juridinis asmuo prieš
sprendimo panaikinti TIPK leidimo galiojimą priėmimą per 3 darbo dienas nuo
atitinkamos aplinkybės nustatymo dienos įspėjamas apie galimą TIPK leidimo
galiojimo panaikinimą. Šio straipsnio keturioliktosios dalies 2, 3, 4, 7,
ir 10 ir 11 punktuose nurodytais atvejais nustatomas 20 darbo
dienų terminas, o šio straipsnio keturioliktosios dalies 8 punkte
nurodytu atveju – 6 mėnesių terminas, per kurį asmuo turi pašalinti trūkumus.
Jeigu fizinis ar juridinis asmuo per šį laiką trūkumus pašalina, TIPK leidimo
galiojimas nepanaikinamas. Aplinkos ministro nustatyta tvarka nustačius
šio straipsnio keturioliktosios dalies 1, 5 ir 9 punktuose nurodytas
aplinkybes, TIPK leidimo galiojimas panaikinamas per 3 darbo dienas nuo
minėtuose punktuose nurodytų aplinkybių nustatymo dienos, neteikiant šioje
dalyje numatyto įspėjimo. Fizinis ar juridinis asmuo apie priimtą sprendimą
panaikinti TIPK leidimo galiojimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo
dienos informuojamas raštu, išskyrus atvejus, kai TIPK leidimo galiojimas
panaikintas nustačius šio straipsnio keturioliktosios dalies 6 punkte nurodytas
aplinkybes, ir nurodomos TIPK leidimo galiojimo panaikinimo priežastys.
Panaikinus TIPK leidimą, fizinis ar juridinis asmuo (ūkinės veiklos vykdytojas)
privalo saugiai nutraukti įrenginio veiklą ir įgyvendinti būtinas priemones,
reikalingas siekiant užtikrinti, kad nebus padarytas neigiamas poveikis
aplinkai ir nekils žalos aplinkai grėsmė.“
4 straipsnis. 192 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 192 straipsnio 5 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) yra įsiteisėjęs teismo sprendimas,
panaikinantis atrankos išvadą dėl poveikio aplinkai vertinimo arba sprendimą
dėl planuojamos ūkinės veiklos
poveikio aplinkai, pagal kurį
planuojama ūkinė veikla atitinka
teisės aktų reikalavimus galima
pasirinktoje vietoje, jeigu ši
išvada ar šis sprendimas yra privalomi tam, kad būtų išduotas ar
pakeistas taršos leidimas;“.
2. Pakeisti 192 straipsnio 5 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) nėra atrankos išvados dėl poveikio aplinkai
vertinimo arba sprendimo dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, pagal kurį planuojama ūkinė veikla atitinka teisės aktų reikalavimus galima pasirinktoje vietoje, arba ši išvada ar sprendimas nebegalioja, jeigu
ši išvada ar šis sprendimas yra privalomi tam, kad būtų išduotas
ar pakeistas taršos leidimas, išskyrus atvejus, kai buvo išduotas statybą
leidžiantis dokumentas, leidimas naudoti žemės gelmių išteklius arba ertmes ar
kituose įstatymuose nurodytas leidimas galiojant šiam sprendimui ar šiai
atrankos išvadai;“.
3. Pakeisti 192 straipsnio 7 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) po sprendimo priimti paraišką taršos leidimui
gauti ar pakeisti priėmimo yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, panaikinantis
atrankos išvadą dėl poveikio aplinkai vertinimo arba sprendimą dėl planuojamos
ūkinės veiklos poveikio aplinkai, pagal kurį planuojama ūkinė veikla atitinka teisės aktų reikalavimus galima pasirinktoje vietoje, jeigu ši išvada ar šis sprendimas yra
privalomi tam, kad būtų išduotas ar pakeistas taršos leidimas;“.
4. Pakeisti 192 straipsnio 7 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) nebegalioja atrankos išvada dėl poveikio
aplinkai vertinimo arba sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, pagal kurį planuojama ūkinė veikla atitinka teisės aktų reikalavimus galima pasirinktoje vietoje, jeigu ši išvada ar šis sprendimas yra
privalomi tam, kad būtų išduotas ar pakeistas taršos leidimas, išskyrus
atvejus, kai buvo išduotas statybą leidžiantis dokumentas, leidimas naudoti
žemės gelmių išteklius arba ertmes ar kituose įstatymuose nurodytas leidimas
galiojant šiam sprendimui ar šiai atrankos išvadai;“.
5. Pakeisti 192 straipsnio 9 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) fizinio ar juridinio asmens prašymu, jeigu dėl ūkinės veiklos pakeitimo atsiranda prievolė arba nelieka prievolės turėti atitinkamą taršos leidimo specialiąją dalį (dalis);“.
6. Pakeisti 192 straipsnio 9 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) NVS centras, vykdydamas Visuomenės sveikatos
priežiūros įstatymo jam priskirtas funkcijas kvapų valdymo srityje, per
12 mėnesių 2 kartus per metus nustato, kad fizinis ar juridinis
asmuo pažeidė taršos leidimo sąlygas, susijusias su kvapų valdymu, ir pateikia
sprendimą, kad tokių pažeidimų prevencijai reikia sugriežtinti arba įrašyti
papildomas taršos leidimo sąlygas;“.
7. Pakeisti 192 straipsnio 9 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) fiziniam ar juridiniam asmeniui per 12
mėnesių 2 kartus per metus pažeidus taršos leidimo sąlygas,
susijusias su neleistinu teršalų išmetimu, atliekų susidarymu, laikymu ar
apdorojimu arba neteisėtu gamtos išteklių naudojimu, jeigu tokių pažeidimų
prevencijai reikia sugriežtinti arba įrašyti papildomas taršos leidimo sąlygas;“.
8. Pakeisti 192 straipsnio 11 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8) yra įsiteisėjęs teismo sprendimas,
panaikinantis atrankos išvadą dėl poveikio aplinkai vertinimo arba sprendimą
dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio
aplinkai, pagal kurį planuojama
ūkinė veikla atitinka teisės aktų
reikalavimus galima
pasirinktoje vietoje, jeigu ši
išvada ar šis sprendimas yra privalomi tam, kad būtų išduotas
taršos leidimas;“.
9. Pakeisti 192 straipsnio 11 dalies 9 punktą ir jį išdėstyti taip:
„9) Aplinkos apsaugos departamentas prie Aplinkos ministerijos,
vykdydamas Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatytas
funkcijas, per 12 mėnesių 3 kartus nustatė nustatyta tvarka 3 kartus per
metus nustatoma, kad pažeista viena ar kelios iš šių taršos leidimo
sąlygų: viršyti taršos leidime nustatyti leistinos taršos (kiekio ir
(ar) koncentracijos) normatyvai, viršytas didžiausias vienu metu
leidžiamas laikyti atliekų kiekis, viršytas leistinas atliekų
apdorojimo įrenginio pajėgumas, viršytas didžiausias leidžiamas šalinti atliekų
kiekis, tvarkomos taršos
leidime nenurodytos atliekos, už teritorijos,
kurioje vykdoma taršos leidime nurodyta ūkinė veikla, ribų, nesilaikant šio
įstatymo 19 straipsnio antrosios dalies nuostatų dėl šios veiklos pateko šio
įstatymo 19 straipsnio antrojoje dalyje nurodytos kietosios medžiagos atliekų susidarymo, laikymo normatyvai viršijami, išskyrus atvejus,
kurie laikytini mažareikšmiais teisės aktų reikalavimų pažeidimais pagal
Viešojo administravimo įstatymą, arba jeigu toks
bet kuris šiame punkte nurodytas taršos leidimo sąlygų pažeidimas
nenutraukiamas ilgiau kaip 6 mėnesius nuo pažeidimo užfiksavimo nustatymo
dienos, išskyrus atvejus, kai privalomuoju nurodymu pažeidimui pašalinti
nustatytas ilgesnis, negu šiame punkte nurodytas terminas, arba NVS centras, vykdydamas Visuomenės sveikatos
priežiūros įstatymo jam priskirtas funkcijas kvapų valdymo srityje, per
12 mėnesių 3 kartus per metus nustato taršos leidimo sąlygų
pažeidimus, susijusius su kvapų normų viršijimu. , išskyrus atvejus Šio
punkto nuostatos netaikomos, kai toks jeigu vykdant aplinkos
apsaugos valstybinę kontrolę nustatyti šiame punkte nurodyti pažeidimai
laikytini mažareikšmiais pagal Viešojo administravimo įstatymą arba šiame
punkte nustatytais pagrindais priimtas sprendimas panaikinti taršos leidimo
galiojimą galiojimo panaikinimas galėtų sukelti visuomenės
interesams didesnę žalą (sutrikdyti viešąjį vandens tiekimą, nuotekų tvarkymą,
centralizuotą šilumos ar elektros energijos tiekimą, mišrių komunalinių atliekų
tvarkymą), negu tęsiamos ūkinės veiklos daromas poveikis;“.
10. Papildyti 192 straipsnio 11 dalį 11 punktu:
„11) taršos leidimo turėtojas nebeturi teisės valdyti ar naudoti taršos leidime nurodytai ūkinei veiklai naudojamą nekilnojamąjį turtą ar jo dalį ir (ar) įrenginį ar jo dalį.“
11. Papildyti 192 straipsnio 11 dalį 12 punktu:
„12) neįvykdytas aplinkos ministro įgaliotos institucijos reikalavimas šios institucijos vadovo nustatyta tvarka per 20 darbo dienų nuo reikalavimo pateikimo dienos pateikti informaciją, reikalingą Aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 1, 6, 19, 191, 192, 55 straipsnių ir priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 193 straipsniu įstatymo Nr. XIII-704 9 straipsnio 4 dalyje nustatytos prievolės Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 192 straipsnio antrojoje dalyje nurodyto įrenginio (jo dalies, kelių įrenginių ar jų dalių) eksploatavimui iki 2014 m. liepos 1 d. išduotus taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus pakeisti Taršos leidimų taisyklių reikalavimus atitinkančiu taršos leidimu, turinčiu atitinkamas specialiąsias dalis. Šio punkto nuostatos netaikomos, jeigu šiuo pagrindu priimtas sprendimas panaikinti taršos leidimo galiojimą galėtų sukelti visuomenės interesams didesnę žalą (sutrikdyti viešąjį vandens tiekimą, nuotekų tvarkymą, centralizuotą šilumos ar elektros energijos tiekimą, mišrių komunalinių atliekų tvarkymą), negu tęsiamos ūkinės veiklos daromas poveikis.“
12. Pakeisti 192 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Aplinkos ministro nustatyta tvarka nustačius
šio straipsnio vienuoliktosios dalies 2, 3, 4, 6, 7, 8,
ir 10, 11 ir 12 punktuose nurodytas aplinkybes, fizinis ar
juridinis asmuo prieš sprendimo panaikinti taršos leidimo galiojimą priėmimą
per 3 darbo dienas nuo atitinkamos aplinkybės nustatymo dienos įspėjamas apie
galimą taršos leidimo galiojimo panaikinimą. Šio straipsnio vienuoliktosios
dalies 2, 3, 4, 7, ir 10, 11 ir 12 punktuose
nurodytais atvejais nustatomas 20 darbo dienų terminas, o šio straipsnio
vienuoliktosios dalies 8 punkte nurodytu atveju – 6 mėnesių terminas, per kurį
asmuo turi pašalinti trūkumus. Jeigu fizinis ar juridinis asmuo per šį laiką
trūkumus pašalina, taršos leidimo galiojimas nepanaikinamas. Aplinkos
ministro nustatyta tvarka nustačius šio straipsnio vienuoliktosios dalies
1, 5 ir 9 punktuose nurodytas aplinkybes, taršos leidimo galiojimas
panaikinamas per 3 darbo dienas nuo minėtuose punktuose nurodytų aplinkybių
nustatymo dienos, neteikiant šioje dalyje numatyto įspėjimo. Fizinis ar
juridinis asmuo apie priimtą sprendimą panaikinti taršos leidimo galiojimą per
3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, išskyrus
atvejus, kai taršos leidimo galiojimas panaikintas nustačius šio straipsnio
vienuoliktosios dalies 6 punkte nurodytas aplinkybes, ir nurodomos taršos
leidimo galiojimo panaikinimo priežastys. Panaikinus taršos leidimą, fizinis ar
juridinis asmuo (ūkinės veiklos vykdytojas) privalo saugiai nutraukti įrenginio
veiklą ir įgyvendinti būtinas priemones, reikalingas siekiant užtikrinti, kad
nebus padarytas neigiamas poveikis aplinkai ir nekils žalos aplinkai grėsmė.“
5 straipsnis. 193 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 193 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Įrenginiui įregistruoti fizinis ar juridinis asmuo privalo aplinkos ministro įgaliotai institucijai pateikti LOJ taisyklėse nurodytus įrenginio registracijos duomenis. Fizinis ar juridinis asmuo neturi teisės teikti įgaliotai institucijai įrenginio registracijos duomenų, jeigu įrenginys išregistruotas šio straipsnio devintosios dalies 2, 6, 7, ir 9 punktuose nurodytais pagrindais ir nepašalintos priežastys, lėmusios įrenginio išregistravimą, arba nepraėjo dveji metai nuo įrenginio išregistravimo šio straipsnio devintosios dalies 8 punkte nurodytu pagrindu dienos. Draudžiama eksploatuoti išregistruotą įrenginį.“
2. Papildyti 193 straipsnio 7 dalį 4 punktu:
„4) fiziniam ar juridiniam asmeniui per 12 mėnesių 2 kartus viršijus pagal LOJ taisyklių reikalavimus taikomas išmetamų lakiųjų organinių junginių ribines vertes, jeigu tokių pažeidimų prevencijai reikia sugriežtinti įrenginio eksploatavimo sąlygas;“.
3. Pakeisti 193 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Kai šio straipsnio
septintojoje dalyje nurodytas aplinkybes LOJ taisyklėse nustatyta tvarka
nustato aplinkos ministro įgaliota institucija, ji raštu informuoja fizinį ar
juridinį asmenį apie pareigą tikslinti įrenginio registracijos duomenis ir
nustato protingą terminą, per kurį turi būti pateikti patikslinti duomenys. Kai
šio straipsnio septintojoje dalyje nurodytas aplinkybes nustato fizinis ar
juridinis asmuo, jis privalo LOJ taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais
pateikti aplinkos ministro įgaliotai institucijai patikslintus įrenginio
registracijos duomenis. Patikslintų duomenų pateikimo terminas turi būti ne
trumpesnis kaip 20 darbo dienų, šio straipsnio septintosios dalies 4 punkte
nurodytu atveju – ne trumpesnis kaip 20 darbo dienų,
bet ne ilgesnis kaip 30 darbo dienų.“
4. Pakeisti 193 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Aplinkos ministro įgaliota institucija išregistruoja įrenginį, kai yra bent viena iš šių sąlygų:
1) įrenginio registracijos duomenis pateikusio fizinio ar juridinio
asmens prašymu, jei jeigu dėl veiklos pakeitimo nelieka įrenginio
įregistravimo prievolės;
2) neįvykdytas Lietuvos Respublikos Aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo įstatyme nustatyta tvarka
priimtas nutarimas duotas privalomasis nurodymas sustabdyti aplinkai
kenksmingą veiklą;
3) įrenginio registracijos duomenis pateikęs juridinis asmuo likviduotas, įrenginio registracijos duomenis pateikęs fizinis asmuo mirė arba teismas jį pripažino neveiksniu arba ribotai veiksniu srityje, susijusioje su įrenginio eksploatavimu, ar nežinia kur esančiu, jeigu asmens teisių perėmėjas per 6 mėnesius nuo šiame punkte nurodytų aplinkybių atsiradimo LOJ taisyklėse nustatyta tvarka nesikreipia dėl formalių įrenginio registracijos duomenų patikslinimo;
4) paaiškėja, kad fizinio ar juridinio asmens pateikti įrenginio
registracijos duomenys ir (ar) patikslinti įrenginio registracijos duomenys yra
tokie, dėl kurių būtų pripažinta, kad įrenginys neprivalo būti
įregistruotas;
5) šio straipsnio aštuntojoje dalyje nurodytais atvejais fizinis ar juridinis asmuo per aplinkos ministro įgaliotos institucijos nustatytą terminą nepateikė patikslintų įrenginio registracijos duomenų;
6) yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, panaikinantis atrankos išvadą dėl poveikio aplinkai vertinimo arba sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, pagal kurį planuojama ūkinė veikla atitinka teisės aktų reikalavimus, jeigu ši išvada ar šis sprendimas privalomi norint vykdyti veiklą įrenginyje, kuris turi būti įregistruotas;
7) vykdoma veikla neįgyvendinus sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai nustatytų sąlygų ir priemonių reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki veiklos pradžios, ar atrankos išvadoje dėl poveikio aplinkai vertinimo, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas, nustatytų priemonių reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki veiklos pradžios;
8) Aplinkos apsaugos departamentui prie Aplinkos ministerijos, vykdant Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatytas funkcijas, per 12 mėnesių 3 kartus nustačius, kad pagal LOJ taisyklių reikalavimus taikomos išmetamų LOJ ribinės vertės viršijamos ir (ar) nevykdomas išmetamų LOJ monitoringas, arba jeigu toks pažeidimas nenutraukiamas ilgiau kaip 6 mėnesius nuo pažeidimo nustatymo dienos, išskyrus atvejus, kai privalomuoju nurodymu pažeidimui pašalinti nustatytas ilgesnis terminas, negu šiame punkte nurodytas terminas;
9) fizinis ar juridinis asmuo pateikė aplinkos ministro įgaliotai institucijai įrenginio registracijos duomenis neturėdamas teisės jų pateikti šio straipsnio ketvirtojoje dalyje nurodytais atvejais;
10) jeigu pertvarkius ar reorganizavus juridinį asmenį jo teisių perėmėjas per 6 mėnesius nuo šiame punkte nurodytų aplinkybių atsiradimo LOJ taisyklėse nustatyta tvarka nesikreipia dėl formalių įrenginio registracijos duomenų patikslinimo.“
5. Papildyti 193 straipsnį 10 dalimi:
„Nustačius šio straipsnio devintosios dalies 2, 3, 4, 5, 6, 7 ir 10 punktuose nurodytas aplinkybes, fizinis ar juridinis asmuo prieš sprendimo išregistruoti įrenginį priėmimą per 3 darbo dienas nuo atitinkamos aplinkybės nustatymo dienos įspėjamas apie galimą įrenginio išregistravimą. Šio straipsnio devintosios dalies 2, 4, 5, 7 ir 10 punktuose nurodytais atvejais nustatomas 20 darbo dienų terminas, šio straipsnio devintosios dalies 6 punkte nurodytu atveju – 6 mėnesių terminas, per kurį asmuo turi pašalinti trūkumus. Jeigu fizinis ar juridinis asmuo per šį laiką trūkumus pašalina, įrenginys neišregistruojamas. Nustačius šio straipsnio devintosios dalies 1, 8 ir 9 punktuose nurodytas aplinkybes, įrenginys išregistruojamas neteikiant šioje dalyje numatyto įspėjimo. Fizinis ar juridinis asmuo apie priimtą sprendimą išregistruoti įrenginį per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, išskyrus atvejus, kai įrenginys išregistruotas nustačius šio straipsnio devintosios dalies 3 punkte nurodytas aplinkybes ir nurodomos įrenginio išregistravimo priežastys. Išregistravus įrenginį, fizinis ar juridinis asmuo (veiklos vykdytojas) privalo saugiai nutraukti įrenginio veiklą ir įgyvendinti LOJ taisyklėse nurodytas priemones per LOJ taisyklėse nustatytą terminą.“
6 straipsnis. Įstatymo papildymas 201 straipsniu
Papildyti Įstatymą 201 straipsniu:
„201 straipsnis. Dažų, lakų, transporto priemonių pakartotinės apdailos produktų tiekimas Lietuvos Respublikos rinkai ir naudojimas Lietuvos Respublikos teritorijoje
Juridiniai asmenys (įskaitant užsienio valstybių juridinius asmenis ir kitas organizacijas, taip pat juridinių asmenų ar kitų organizacijų padalinius) ir fiziniai asmenys tiekti Lietuvos Respublikos rinkai, juridiniai asmenys (įskaitant užsienio valstybių juridinius asmenis ir kitas organizacijas, taip pat juridinių asmenų ar kitų organizacijų padalinius) ir fiziniai asmenys, kurie verčiasi individualia veikla, naudoti Lietuvos Respublikos teritorijoje privalo tik pagal aplinkos ministro tvirtinamose Lakiųjų organinių junginių kiekių, susidarančių naudojant organinius tirpiklius tam tikrų dažų, lakų ir transporto priemonių pakartotinės apdailos produktų sudėtyje, ribojimo taisyklėse, suderintose su ekonomikos ir inovacijų ministru, finansų ministru ir teisingumo ministru, nustatytus reikalavimus paženklintus ir didžiausio sudėtyje esančio lakiųjų organinių junginių kiekio neviršijančius dažus, lakus ir transporto priemonių pakartotinės apdailos produktus.
Šiame įstatyme nurodyta individuali veikla suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatyme.“
7 straipsnis. 36 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 36 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Juridiniams asmenims skiriamos ekonominės sankcijos už aplinkos
apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus,
nurodytus šio įstatymo 55–1281281 straipsniuose (toliau –
juridinių asmenų padaryti pažeidimai).“
2. Pakeisti 36 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Juridiniai asmenys, padarę aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių
naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimą, nurodytą šio įstatymo 55–1281281
straipsniuose, atsako pagal šio įstatymo nuostatas,
galiojusias pažeidimo padarymo metu.“
8 straipsnis. 37 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 37 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) vyriausieji valstybiniai aplinkos apsaugos inspektoriai – dėl šio įstatymo 55–58, 581 (dėl dažų, lakų, transporto priemonių pakartotinės apdailos produktų naudojimo Lietuvos Respublikos teritorijoje), 59–128 straipsniuose numatytų pažeidimų;“.
2. Pakeisti 37 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos įgalioti muitinės pareigūnai – dėl šio įstatymo 581 straipsnio (dėl dažų, lakų, transporto priemonių pakartotinės apdailos produktų tiekimo Lietuvos Respublikos rinkai), 78 straipsnio 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 dalyse (dėl atliekų įvežimo, importo į Lietuvos Respublikos teritoriją, išvežimo ar eksporto iš Lietuvos Respublikos teritorijos ar vežimo tranzitu per Lietuvos Respublikos teritoriją), 79 straipsnio 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 dalyse (dėl atliekų įvežimo, importo į Lietuvos Respublikos teritoriją, išvežimo ar eksporto iš Lietuvos Respublikos teritorijos ar vežimo tranzitu per Lietuvos Respublikos teritoriją), 87 straipsnyje, 95 straipsnyje (dėl įvežimo į Lietuvos Respublikos teritoriją), 98 straipsnyje (dėl įvežimo į Lietuvos Respublikos teritoriją), 100 straipsnyje (dėl įvežimo į Lietuvos Respublikos teritoriją), 101 straipsnyje (dėl įvežimo į Lietuvos Respublikos teritoriją), 109 straipsnio 8 dalyje, 1091 straipsnio 1, 2 dalyse, 110 straipsnio 8, 9 dalyse numatytų pažeidimų;“.
3. Pakeisti 37 straipsnio 1 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos įgalioti pareigūnai – dėl šio įstatymo 581, 97, 98, 100 straipsniuose, 109 straipsnio 1, 11, 12, 14, 17, 21 dalyse, 110 straipsnio 8, 9 dalyse, 1281 straipsnyje numatytų pažeidimų;“.
4. Pakeisti 37 straipsnio 2 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) vyresnieji valstybiniai aplinkos apsaugos inspektoriai ir valstybiniai aplinkos apsaugos inspektoriai – dėl šio įstatymo 55–58, 581 (dėl dažų, lakų, transporto priemonių pakartotinės apdailos produktų naudojimo Lietuvos Respublikos teritorijoje), 59–128 straipsniuose numatytų pažeidimų;“.
9 straipsnis. 47 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 47 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Nustačius šio įstatymo 55 straipsnio 5 7
dalyje, 57 straipsnio 1, 3, 5 dalyse, 76 straipsnio 1 dalyje, 93 straipsnio
1, 4 dalyse, 94 straipsnio 1, 4 dalyse,
941 straipsnio 1, 4 dalyse, 107 straipsnio 1, 4 dalyse, 109
straipsnio 3, 4, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 19, 20 dalyse, 112 straipsnio 1
dalyje numatytus pažeidimus, juridinis asmuo įspėjamas raštu ir jam nustatomas
protingas terminas nustatytiems pažeidimams pašalinti, kuris negali būti
trumpesnis kaip 7 kalendorinės dienos ir ilgesnis kaip 30 kalendorinių dienų.
Išimtiniais atvejais pagal motyvuotą juridinio asmens prašymą, atsižvelgiant į
objektyvias aplinkybes, terminas nustatytam pažeidimui pašalinti gali būti
vieną kartą pratęstas, tačiau ne daugiau kaip 15 kalendorinių dienų.“
10 straipsnis. 47 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 47 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Nustačius šio įstatymo 55 straipsnio 7 dalyje, 57 straipsnio 1, 3, 5 dalyse, 581 straipsnio 3 dalyje, 76 straipsnio 1 dalyje, 93 straipsnio 1, 4 dalyse, 94 straipsnio 1, 4 dalyse, 941 straipsnio 1, 4 dalyse, 107 straipsnio 1, 4 dalyse, 109 straipsnio 3, 4, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 19, 20 dalyse, 112 straipsnio 1 dalyje numatytus pažeidimus, juridinis asmuo įspėjamas raštu ir jam nustatomas protingas terminas nustatytiems pažeidimams pašalinti, kuris negali būti trumpesnis kaip 7 kalendorinės dienos ir ilgesnis kaip 30 kalendorinių dienų. Išimtiniais atvejais pagal motyvuotą juridinio asmens prašymą, atsižvelgiant į objektyvias aplinkybes, terminas nustatytam pažeidimui pašalinti gali būti vieną kartą pratęstas, tačiau ne daugiau kaip 15 kalendorinių dienų.“
11 straipsnis. 55 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 55 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„55 straipsnis. Juridinių asmenų atsakomybė už ūkinės ar kitokios veiklos vykdymą, objektų naudojimą neturint taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimo ar taršos leidimo arba neįregistravus įrenginio, arba pateikus įrenginio registracijos duomenis neturint teisės juos pateikti, nesilaikant leidime nustatytų sąlygų ar įregistruotam įrenginiui nustatytų reikalavimų, negavus įgaliotos institucijos sprendimo dėl leidime nurodytų sąlygų įgyvendinimo iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios atitikties“.
2. Pakeisti 55 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Ūkinės ar kitokios veiklos vykdymas, objektų naudojimas neturint taršos leidimo arba neįregistravus įrenginio, kai pagal teisės aktus toks leidimas reikalingas arba pagal teisės aktus toks įrenginys turi būti įregistruotas, arba įrenginio registracijos duomenų pateikimas neturint teisės juos pateikti šio įstatymo 193 straipsnio ketvirtojoje dalyje nurodytais atvejais, užtraukia baudą nuo penkių tūkstančių iki dešimt tūkstančių eurų.“
3. Pakeisti 55 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Ūkinės ar kitokios veiklos vykdymas, objektų
naudojimas nesilaikant šio straipsnio 1 ar 3 dalyje nurodytame leidime
nustatytų sąlygų (išskyrus reikalavimus dėl ūkio subjekto aplinkos
monitoringo programos pateikimo kompetentingoms institucijoms teisės aktų
nustatyta tvarka pažeidimus, nurodytus šio įstatymo 57 straipsnyje,
reikalavimus dėl teršalų išmetimo į aplinką viršijant taršos integruotos
prevencijos ir kontrolės leidime ar taršos leidime nustatytus išmetamų teršalų
normatyvus ir reikalavimus dėl vandens išgavimo viršijant taršos integruotos
prevencijos ir kontrolės leidime ar taršos leidime nustatytą išgaunamo vandens
kiekį), arba nesilaikant įregistruotam įrenginiui nustatytų reikalavimų po
rašytinio įspėjimo apie pažeidimą užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki
dviejų tūkstančių eurų.“
4. Papildyti 55 straipsnį 7, 8, 9 ir 10 dalimis:
„Ūkinės ar kitokios veiklos vykdymas nesilaikant įregistruotam įrenginiui nustatytų reikalavimų (išskyrus pažeidimus, nurodytus šio įstatymo 57, 75 ir 76 straipsniuose) po rašytinio įspėjimo apie pažeidimą užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki dviejų tūkstančių eurų.
Šio straipsnio 7 dalyje numatytas pažeidimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo dviejų tūkstančių iki penkių tūkstančių eurų.
Ūkinės ar kitokios veiklos vykdymas, objektų naudojimas negavus šio įstatymo 19 straipsnyje nurodyto aplinkos ministro įgaliotos institucijos sprendimo, kad ūkinės veiklos objektas atitinka taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidime nurodytas sąlygas, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios, užtraukia baudą nuo penkių tūkstančių iki dešimties tūkstančių eurų.
Ūkinės ar kitokios veiklos vykdymas, objektų naudojimas negavus šio įstatymo 19 straipsnyje nurodyto aplinkos ministro įgaliotos institucijos sprendimo, kad ūkinės veiklos objektas atitinka taršos leidime nurodytas sąlygas, kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios, užtraukia baudą nuo dviejų tūkstančių penkių šimtų iki penkių tūkstančių eurų.“
12 straipsnis. 56 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 56 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„56 straipsnis. Juridinių
asmenų atsakomybė už neteisingos informacijos pateikimą, kuri
teikiama poveikio aplinkai vertinimo proceso metu, pateikimą
Neteisingos informacijos, reikalingos atrankai dėl
planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo atlikti, pateikimas,
jeigu remiantis tokia informacija buvo priimta atrankos išvada, kad
neprivaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, užtraukia baudą nuo šešių
šimtų iki vieno tūkstančio keturių šimtų iki dviejų tūkstančių aštuonių
šimtų eurų.
Neteisingos informacijos, reikalingos poveikio
aplinkai vertinimo programai patvirtinti arba sprendimui dėl planuojamos ūkinės
veiklos poveikio aplinkai galimybių priimti, pateikimas, jeigu
remiantis tokia informacija buvo priimtas teigiamas sprendimas dėl
planuojamos ūkinės veiklos poveikio
aplinkai, pagal kurį planuojama ūkinė veikla atitinka teisės aktų reikalavimus galimybių, užtraukia baudą poveikio aplinkai
vertinimo dokumentų rengėjams nuo vieno
tūkstančio keturių šimtų iki trijų tūkstančių iki šešių
tūkstančių eurų.“
13 straipsnis. Įstatymo papildymas 581 straipsniu
Papildyti Įstatymą 581 straipsniu:
„581 straipsnis. Juridinių asmenų atsakomybė už pagal reikalavimus nepaženklintų, ar didžiausią sudėtyje esančių lakiųjų organinių junginių kiekį viršijančių dažų, lakų, transporto priemonių pakartotinės apdailos produktų tiekimą Lietuvos Respublikos rinkai ir naudojimą Lietuvos Respublikos teritorijoje
Pagal reikalavimus nepaženklintų arba didžiausią sudėtyje esančių lakiųjų organinių junginių kiekį viršijančių dažų, lakų, transporto priemonių pakartotinės apdailos produktų tiekimas Lietuvos Respublikos rinkai užtraukia baudą nuo šešių šimtų iki vieno tūkstančio dviejų šimtų eurų.
Šio straipsnio 1 dalyje numatytas pažeidimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio dviejų šimtų iki dviejų tūkstančių trijų šimtų eurų.
Pagal reikalavimus nepaženklintų arba didžiausią sudėtyje esančių lakiųjų organinių junginių kiekį viršijančių dažų, lakų, transporto priemonių pakartotinės apdailos produktų naudojimas Lietuvos Respublikos teritorijoje užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki šešių šimtų eurų.
Šio straipsnio 3 dalyje numatytas pažeidimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo šešių šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų.“
14 straipsnis. 81 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 81 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„81 straipsnis. Juridinių asmenų atsakomybė už pavojingųjų atliekų apdorojimą neturint tam teisės
Pavojingųjų atliekų apdorojimas neturint tam teisės, kai neturint tam
teisės apdorojamas mažesnis kaip 0,5 tonos pavojingųjų atliekų kiekis,
užtraukia baudą nuo šešių šimtų dviejų tūkstančių iki vieno
tūkstančio dviejų šimtų keturių tūkstančių penkių šimtų eurų.
Pavojingųjų atliekų apdorojimas neturint tam teisės, kai neturint tam
teisės apdorojamas 0,5 tonos ir didesnis, bet mažesnis kaip 5 tonų
pavojingųjų atliekų kiekis, užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio dviejų
šimtų penkių tūkstančių iki dviejų devynių tūkstančių trijų
šimtų eurų.
Pavojingųjų atliekų apdorojimas neturint tam teisės, kai neturint tam
teisės apdorojamas 5 tonų ir didesnis, bet mažesnis kaip 15 tonų pavojingųjų
atliekų kiekis, užtraukia baudą nuo trijų dešimties tūkstančių
iki šešių penkiolikos tūkstančių eurų.
Pavojingųjų atliekų apdorojimas neturint tam teisės, kai neturint tam
teisės apdorojamas 15 tonų ir didesnis, bet mažesnis kaip 25 tonų
pavojingųjų atliekų kiekis, užtraukia baudą nuo šešių penkiolikos tūkstančių
iki dešimt dvidešimt tūkstančių eurų.
Pavojingųjų atliekų apdorojimas neturint tam teisės, kai neturint tam
teisės apdorojamas 25 tonų ir didesnis pavojingųjų atliekų kiekis,
užtraukia baudą nuo keturiolikos tūkstančių dvidešimt vieno tūkstančio
iki trisdešimt penkių tūkstančių eurų.
Pavojingųjų atliekų apdorojimas neturint tam teisės, padarytas
pakartotinai, kai neturint tam teisės apdorojamas mažesnis kaip 0,5 tonos
pavojingųjų atliekų kiekis, užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio keturių
tūkstančių dviejų penkių šimtų iki dviejų aštuonių tūkstančių
trijų šimtų eurų.
Pavojingųjų atliekų apdorojimas neturint tam teisės, padarytas
pakartotinai, kai neturint tam teisės apdorojamas 0,5 tonos ir didesnis, bet
mažesnis kaip 5 tonų pavojingųjų atliekų kiekis, užtraukia baudą nuo dviejų devynių
tūkstančių trijų šimtų iki penkių aštuoniolikos tūkstančių
eurų.
Pavojingųjų atliekų apdorojimas neturint tam teisės, padarytas
pakartotinai, kai neturint tam teisės apdorojamas 5 tonų ir didesnis, bet
mažesnis kaip 15 tonų pavojingųjų atliekų kiekis, užtraukia baudą nuo šešių penkiolikos
tūkstančių iki dešimt trisdešimt tūkstančių eurų.
Pavojingųjų atliekų apdorojimas neturint tam teisės, padarytas
pakartotinai, kai neturint tam teisės apdorojamas 15 tonų ir didesnis, bet
mažesnis kaip 25 tonų pavojingųjų atliekų kiekis, užtraukia baudą nuo dešimt
dvidešimt tūkstančių iki dvidešimt trijų keturiasdešimt tūkstančių
eurų.
Pavojingųjų atliekų apdorojimas neturint tam teisės, padarytas
pakartotinai, kai neturint tam teisės apdorojamas 25 tonų ir didesnis
pavojingųjų atliekų kiekis, užtraukia baudą nuo trisdešimt penkių tūkstančių
iki penkiasdešimt penkių šešiasdešimt tūkstančių eurų.“
15 straipsnis. 89 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 89 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„89 straipsnis. Juridinių asmenų atsakomybė už
pavojingųjų atliekų perdavimą asmeniui, kuris neturi teisės tvarkyti šias
atliekas, arba perdavimas asmeniui, kuris turi teisę tvarkyti šias atliekas,
tačiau su šiuo asmeniu nesudaryta rašytinė nėra sudaryta rašytinės
formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba
perdavimas asmeniui, kuris turi teisę tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo
asmeniu sudarytoje rašytinės rašytinėje formos sutartyje
dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo numatytas nurodytas mažesnis
atliekų kiekis negu už perduotų atliekų kiekis kiekį
Mažesnio kaip 0,5 tonos pavojingųjų atliekų kiekio perdavimas asmeniui,
kuris neturi teisės tvarkyti šias atliekas, nepriklausomai nuo to
neatsižvelgiant, ar su šiuo asmeniu sudaryta rašytinės formos
sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio paties kiekio
pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę tvarkyti šias
atliekas, tačiau su šiuo asmeniu nesudaryta rašytinė nėra sudaryta rašytinės
formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio
paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę
tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu sudarytoje rašytinės rašytinėje
formos sutartyje dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo numatytas
nurodytas mažesnis atliekų kiekis negu už perduotų
atliekų kiekis kiekį, užtraukia baudą nuo šešių šimtų dviejų
tūkstančių iki vieno tūkstančio dviejų šimtų keturių tūkstančių
penkių šimtų eurų.
0,5 tonos ir didesnio, bet mažesnio kaip 5 tonų pavojingųjų atliekų
kiekio perdavimas asmeniui, kuris neturi teisės tvarkyti šias atliekas, nepriklausomai
nuo to neatsižvelgiant, ar su šiuo asmeniu sudaryta rašytinės
formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio
paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę
tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu nesudaryta rašytinė nėra
sudaryta rašytinės formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo
ir (ar) šalinimo, arba tokio paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas
asmeniui, kuris turi teisę tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu
sudarytoje rašytinės rašytinėje formos sutartyje dėl šių
atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo numatytas nurodytas mažesnis
atliekų kiekis negu už perduotų atliekų kiekis kiekį,
užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio dviejų šimtų penkių tūkstančių
iki dviejų devynių tūkstančių trijų šimtų eurų.
5 tonų ir didesnio, bet mažesnio kaip 15 tonų pavojingųjų atliekų
kiekio perdavimas asmeniui, kuris neturi teisės tvarkyti šias atliekas, nepriklausomai
nuo to neatsižvelgiant, ar su šiuo asmeniu sudaryta rašytinės
formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio
paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę
tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu nesudaryta rašytinė nėra
sudaryta rašytinės formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo, arba tokio paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui,
kuris turi teisę tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu sudarytoje rašytinės
rašytinėje formos sutartyje dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo numatytas nurodytas mažesnis atliekų kiekis negu už
perduotų atliekų kiekis kiekį, užtraukia baudą nuo trijų dešimties
tūkstančių iki šešių penkiolikos tūkstančių eurų.
15 tonų ir didesnio, bet mažesnio kaip 25 tonų pavojingųjų atliekų
kiekio perdavimas asmeniui, kuris neturi teisės tvarkyti šias atliekas, nepriklausomai
nuo to neatsižvelgiant, ar su šiuo asmeniu sudaryta rašytinės
formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio
paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę
tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu nėra nesudaryta
rašytinės formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo, arba tokio paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui,
kuris turi teisę tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu sudarytoje rašytinės
rašytinėje formos sutartyje dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo numatytas nurodytas mažesnis atliekų kiekis negu už
perduotų atliekų kiekis kiekį, užtraukia baudą nuo šešių
penkiolikos tūkstančių iki dešimt dvidešimt tūkstančių
eurų.
25 tonų ir didesnio pavojingųjų atliekų kiekio perdavimas asmeniui,
kuris neturi teisės tvarkyti šias atliekas, nepriklausomai nuo to
neatsižvelgiant, ar su šiuo asmeniu sudaryta rašytinės formos
sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio paties kiekio
pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę tvarkyti šias
atliekas, tačiau su šiuo asmeniu nesudaryta rašytinė nėra sudaryta
rašytinės formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo, arba tokio paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui,
kuris turi teisę tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu sudarytoje rašytinės
rašytinėje formos sutartyje dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo numatytas nurodytas mažesnis atliekų kiekis negu už
perduotų atliekų kiekis kiekį, užtraukia baudą nuo keturiolikos
tūkstančių dvidešimt vieno tūkstančio iki trisdešimt penkių tūkstančių
eurų.
Mažesnio kaip 0,5 tonos pavojingųjų atliekų kiekio perdavimas asmeniui,
kuris neturi teisės tvarkyti šias atliekas, nepriklausomai nuo to
neatsižvelgiant, ar su šiuo asmeniu sudaryta rašytinės formos
sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio paties kiekio
pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę tvarkyti šias
atliekas, tačiau su šiuo asmeniu nėra nesudaryta rašytinės
formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio
paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę
tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu sudarytoje rašytinės rašytinėje
formos sutartyje dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo numatytas
nurodytas mažesnis atliekų kiekis negu už perduotų
atliekų kiekis kiekį, užtraukia juridiniam asmeniui, baustam už
šio straipsnio 1, 2, 3, 4 ar 5 dalyse nurodytus pažeidimus, baudą nuo vieno
tūkstančio keturių tūkstančių dviejų penkių šimtų iki dviejų
aštuonių tūkstančių trijų šimtų eurų.
0,5 tonos ir didesnio, bet mažesnio kaip 5 tonų pavojingųjų atliekų
kiekio perdavimas asmeniui, kuris neturi teisės tvarkyti šias atliekas, nepriklausomai
nuo to neatsižvelgiant, ar su šiuo asmeniu sudaryta rašytinės
formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio
paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę
tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu nesudaryta rašytinė nėra
sudaryta rašytinės formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo, arba tokio paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui,
kuris turi teisę tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu sudarytoje rašytinės
rašytinėje formos sutartyje dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo numatytas nurodytas mažesnis atliekų kiekis negu už
perduotų atliekų kiekis kiekį, užtraukia juridiniam asmeniui,
baustam už šio straipsnio 1, 2, 3, 4 ar 5 dalyse nurodytus pažeidimus, baudą
nuo dviejų devynių tūkstančių trijų šimtų iki penkių aštuoniolikos
tūkstančių eurų.
5 tonų ir didesnio, bet mažesnio kaip 15 tonų pavojingųjų atliekų
kiekio perdavimas asmeniui, kuris neturi teisės tvarkyti šias atliekas, nepriklausomai
nuo to neatsižvelgiant, ar su šiuo asmeniu sudaryta rašytinės
formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio
paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę
tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu nesudaryta rašytinė nėra
sudaryta rašytinės formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo, arba tokio paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui,
kuris turi teisę tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu sudarytoje rašytinės
rašytinėje formos sutartyje dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo numatytas nurodytas mažesnis atliekų kiekis negu už
perduotų atliekų kiekis kiekį, užtraukia juridiniam asmeniui,
baustam už šio straipsnio 1, 2, 3, 4 ar 5 dalyse nurodytus pažeidimus, baudą
nuo šešių penkiolikos tūkstančių iki dešimt trisdešimt tūkstančių
eurų.
15 tonų ir didesnio, bet mažesnio kaip 25 tonų pavojingųjų atliekų
kiekio perdavimas asmeniui, kuris neturi teisės tvarkyti šias atliekas, nepriklausomai
nuo to neatsižvelgiant, ar su šiuo asmeniu sudaryta rašytinės
formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio
paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę
tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu nesudaryta rašytinė nėra
sudaryta rašytinės formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo, arba tokio paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui,
kuris turi teisę tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu sudarytoje rašytinės
rašytinėje formos sutartyje dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo numatytas nurodytas mažesnis atliekų kiekis negu už
perduotų atliekų kiekis kiekį, užtraukia juridiniam asmeniui,
baustam už šio straipsnio 1, 2, 3, 4 ar 5 dalyse nurodytus pažeidimus, baudą
nuo dešimt dvidešimt tūkstančių iki dvidešimt trijų
keturiasdešimt tūkstančių eurų.
25 tonų ir didesnio pavojingųjų atliekų kiekio perdavimas asmeniui,
kuris neturi teisės tvarkyti šias atliekas, nepriklausomai nuo to
neatsižvelgiant, ar su šiuo asmeniu sudaryta rašytinės formos
sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo, arba tokio paties kiekio
pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui, kuris turi teisę tvarkyti šias
atliekas, tačiau su šiuo asmeniu nesudaryta rašytinė nėra sudaryta
rašytinės formos sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo, arba tokio paties kiekio pavojingųjų atliekų perdavimas asmeniui,
kuris turi teisę tvarkyti šias atliekas, tačiau su šiuo asmeniu sudarytoje rašytinės
rašytinėje formos sutartyje dėl šių atliekų naudojimo ir (ar)
šalinimo numatytas nurodytas mažesnis atliekų kiekis negu už
perduotų atliekų kiekis kiekį, užtraukia juridiniam asmeniui,
baustam už šio straipsnio 1, 2, 3, 4 ar 5 dalyse nurodytus pažeidimus, baudą
nuo trisdešimt penkių tūkstančių iki penkiasdešimt penkių šešiasdešimt
tūkstančių eurų.“
16 straipsnis. Įstatymo priedo pakeitimas
Pakeisti šio įstatymo priedą ir jį išdėstyti taip:
„Lietuvos Respublikos
aplinkos apsaugos įstatymo
priedas
ĮGYVENDINAMI EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAI
1. 2001 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2001/42/EB dėl tam tikrų planų ir programų pasekmių aplinkai vertinimo.
2. 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2004/35/EB dėl atsakomybės už aplinkos apsaugą siekiant išvengti žalos aplinkai ir ją ištaisyti (atlyginti) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/1010.
3. 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2004/42/EB dėl lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant organinius tirpiklius tam tikruose dažuose, lakuose ir transporto priemonių pakartotinės apdailos produktuose, išmetamų kiekių ribojimo ir iš dalies keičianti Direktyvą 1999/13/EB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/1243.
4. 2006 m. gruodžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1907/2006 dėl cheminių medžiagų registracijos, įvertinimo, autorizacijos ir apribojimų (REACH), įsteigiantis Europos cheminių medžiagų agentūrą, iš dalies keičiantis Direktyvą 1999/45/EB bei panaikinantis Tarybos reglamentą (EEB) Nr. 793/93, Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1488/94, Tarybos direktyvą 76/769/EEB ir Komisijos direktyvas 91/155/EEB, 93/67/EEB, 93/105/EB bei 2000/21/EB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/2024.
5. 2008 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1272/2008 dėl cheminių medžiagų ir mišinių klasifikavimo, ženklinimo ir pakavimo, iš dalies keičiantis ir panaikinantis direktyvas 67/548/EEB bei 1999/45/EB ir iš dalies keičiantis Reglamentą (EB) Nr. 1907/2006, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. rugpjūčio 12 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2021/1962.
6. 2010 m. lapkričio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2010/75/ES dėl pramoninių išmetamų teršalų (taršos integruotos prevencijos ir kontrolės) (nauja redakcija).
7. 2011 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2011/92/ES dėl tam tikrų valstybės ir privačių projektų poveikio aplinkai vertinimo (kodifikuota redakcija) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/52/ES.
8. 2012 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 649/2012 dėl pavojingų cheminių medžiagų eksporto ir importo (nauja redakcija) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gegužės 15 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2020/1068.
9. 2013 m. lapkričio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1257/2013 dėl laivų perdirbimo, kuriuo iš dalies keičiami Reglamentas (EB) Nr. 1013/2006 ir Direktyva 2009/16/EB su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. gegužės 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu (ES) 2018/853.
10. 2015 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2015/2193 dėl tam tikrų teršalų, išmetamų į orą iš vidutinio dydžio kurą deginančių įrenginių, kiekio apribojimo.
11. 2016 m. gegužės 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2016/802 dėl sieros kiekio sumažinimo tam tikrose skystojo kuro rūšyse (kodifikuota redakcija).
12. 2017 m. gegužės 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2017/852 dėl gyvsidabrio, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1102/2008.
13. 2019 m. birželio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2019/904 dėl tam tikrų plastikinių gaminių poveikio aplinkai mažinimo.
14. 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2019/1021 dėl patvariųjų organinių teršalų (nauja redakcija) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 16 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2021/277.
15. 2020 m. gruodžio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2020/2151, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2019/904 dėl tam tikrų plastikinių gaminių poveikio aplinkai mažinimo priedo D dalyje išvardytų vienkartinių plastikinių gaminių suderintų ženklinimo specifikacijų taisyklės.
1. 2001 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir
Tarybos direktyva 2001/42/EB dėl tam tikrų planų ir programų pasekmių aplinkai
vertinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 6 tomas, p. 157).
2. 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir
Tarybos direktyva 2004/35/EB dėl atsakomybės už aplinkos apsaugą siekiant
išvengti žalos aplinkai ir ją ištaisyti (atlyginti) (OL 2004 m.
specialusis leidimas, 15 skyrius, 8 tomas, p. 357) su paskutiniais pakeitimais,
padarytais 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/31/EB (OL 2009 L 140, p. 114).
3. 2006 m. gruodžio 18 d. Europos Parlamento ir
Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1907/2006 dėl cheminių medžiagų registracijos, įvertinimo,
autorizacijos ir apribojimų (REACH), įsteigiantis Europos cheminių medžiagų
agentūrą, iš dalies keičiantis Direktyvą 1999/45/EB bei panaikinantis Tarybos reglamentą (EEB) Nr. 793/93, Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1488/94, Tarybos direktyvą 76/769/EEB ir Komisijos direktyvas 91/155/EEB, 93/67/EEB, 93/105/EB bei 2000/21/EB (OL 2006 L 396, p. 1), su paskutiniais
pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) 2017/1000 (OL 2017 L 150, p. 14).
4. 2008 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir
Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1272/2008 dėl cheminių medžiagų ir mišinių klasifikavimo,
ženklinimo ir pakavimo, iš dalies keičiantis ir panaikinantis direktyvas 67/548/EEB bei 1999/45/EB ir iš dalies keičiantis Reglamentą (EB) Nr. 1907/2006 (OL 2008 L 353, p. 1), su paskutiniais
pakeitimais, padarytais 2017 m. gegužės 4 d. Komisijos reglamentu (ES) 2017/776 (OL 2017 L 116, p. 1).
5. 2010 m. lapkričio 24 d. Europos Parlamento ir
Tarybos direktyva 2010/75/ES dėl pramoninių išmetamų teršalų (taršos
integruotos prevencijos ir kontrolės) (OL 2010 L 334, p. 17).
6. 2011 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir
Tarybos direktyva 2011/92/ES dėl tam tikrų valstybės ir privačių projektų
poveikio aplinkai vertinimo (OL 2012 L 26, p. 1) su paskutiniais pakeitimais,
padarytais 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/52/ES, kuria iš dalies keičiama Direktyva 2011/92/ES dėl tam tikrų valstybės ir privačių projektų
poveikio aplinkai vertinimo (OL 2014 L 124, p. 1).
7. 2012 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir
Tarybos reglamentas (ES) Nr. 649/2012 dėl pavojingų cheminių medžiagų eksporto ir
importo (OL 2012 L 201, p. 60) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m.
rugsėjo 29 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2229 (OL 2015 L 317, p. 13).
8. 2013 m. lapkričio 20 d. Europos Parlamento ir
Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1257/2013 dėl laivų perdirbimo, kuriuo iš dalies keičiami
Reglamentas (EB) Nr. 1013/2006 ir Direktyva 2009/16/EB (OL 2013 L 330, p. 1).
9. 2015 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir
Tarybos direktyva (ES) 2015/2193 dėl tam tikrų teršalų, išmetamų į orą iš
vidutinio dydžio kurą deginančių įrenginių, kiekio apribojimo
(OL 2015 L 313, p. 1).
10. 2016 m. gegužės 11 d. Europos Parlamento ir
Tarybos direktyva (ES) 2016/802 dėl sieros kiekio sumažinimo tam tikrose
skystojo kuro rūšyse (OL 2016 L 132, p. 58).
11. 2017 m. gegužės 17 d. Europos Parlamento ir
Tarybos reglamentas (ES) 2017/852 dėl gyvsidabrio, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1102/2008 (OL 2017 L 137, p. 1).
12. 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir
Tarybos reglamentas (ES) 2019/1021 dėl patvariųjų organinių teršalų (OL 2019 L 169,
p. 45).“
17 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas
1. Šis įstatymas, išskyrus 5, 6, 8, 10 straipsnius, 11 straipsnio 1 dalį, 13 straipsnį ir šio straipsnio 3 ir 4 dalis, įsigalioja 2022 m. liepos 8 d.
2. Šio įstatymo 5, 6, 8, 10 straipsniai, 11 straipsnio 1 dalis, 13 straipsnis įsigalioja 2023 m. gegužės 1 d.
3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliotos institucijos iki 2022 m. liepos 7 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, išskyrus šio įstatymo 5, 6, 8, 10 straipsnių, 11 straipsnio 1 dalies, 13 straipsnio įgyvendinamuosius teisės aktus.
4. Vyriausybė ar jos įgaliotos institucijos iki 2023 m. balandžio 30 d. priima šio įstatymo 5, 6, 8, 10 straipsnių, 11 straipsnio 1 dalies, 13 straipsnio įgyvendinamuosius teisės aktus.
5. Iki šio įstatymo įsigaliojimo nustatytiems ir nepašalintiems Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 193 straipsnyje nurodytų įrenginių registravimo ir eksploatavimo pažeidimams Aplinkos apsaugos įstatymo 193 straipsnio 9 dalies 8 punkte nurodytas 6 mėnesių terminas skaičiuojamas nuo 2023 m. gegužės 1 d.
6. Iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėtos taršos integruotos kontrolės leidimų ir taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo, organinius tirpiklius naudojančių įrenginių įregistravimo, registracijos duomenų tikslinimo ir išregistravimo procedūros baigiamos vadovaujantis iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusiomis Aplinkos apsaugos įstatymo nuostatomis.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė