LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS SISTEMOS ĮSTATYMO NR. I-552 65 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-03-02 Nr. XIVP-293

Vilnius

 

 

Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.              Siekiant teisinio aiškumo, įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 65 straipsnio 4 dalies 6 punkte vietoj žodžių „apie pacientus“ įrašytini žodžiai „apie savivaldybės teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis“, vietoj žodžių „teikiamos paslaugos kitų savivaldybių teritorijose esančiose palaikomojo gydymo ir slaugos asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose ar jų padaliniuose“  įrašytini žodžiai „teikiama pirminė stacionarinė palaikomojo gydymo ir slaugos paslauga kitų savivaldybių teritorijose esančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose“ bei  vietoj žodžių ,,administracijos struktūriniais vienetais“ įrašytini žodžiai ,,administracijos struktūriniais padaliniais“. Taip pat siūlome patikslinti siūlomą formuluotę tuo požiūriu, kad informacija apie minėtus asmenis kartą per mėnesį ne rengiama (duomenų rengimas yra nuolatinis procesas), o teikiama atitinkamiems savivaldybės administracijos padaliniams.

2.              Atsižvelgiant į teisės technikos taisyklių reikalavimus ir įvertinus tai, kad įstatymo projektu siūloma papildyti keičiamo įstatymo 65 straipsnio 4 dalį vienu nauju punktu, siūlytina  įstatymo projektu 1 straipsnio viena dalimi pildyti 65 straipsnio 4 dalį nauju 6 punktu, o antra – buvusį šios dalies 6 punktą laikyti 7 punktu (visos 4 dalies dėstyti nereikia).

3.              Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad ,,Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turės parengti savivaldybių administracijų struktūrinių vienetų, administruojančių tikslinių kompensacijų skyrimą ir mokėjimą ir savivaldybių gydytojų bendradarbiavimo tvarką, kaip jie teiks informaciją apie faktinę paramos gavėjų buvimo vietą“. Atkreiptinas dėmesys, kad įstatymo projektu siūlomas reguliavimas kompetencijos šioje srityje Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai nesuteikia. Pažymėtina, kad Konstitucinis Teismas yra konstatavęs, kad konstitucinis teisinės valstybės principas suponuoja visų teisės aktų hierarchiją ir neleidžia poįstatyminiais teisės aktais reguliuoti santykių, kurie nebūtų grindžiami įstatymais; poįstatyminiai teisės aktai turi būti priimami remiantis įstatymais (pvz., Konstitucinio Teismo 2013 m. gruodžio 11 d. nutarimas). Savivaldybių administracijų struktūrinių padalinių bendradarbiavimas, funkcijų pasiskirstymas ir jų koordinavimas yra savivaldybės administracijos nuostatų bei kitų šių savivaldybių įstaigų vidaus veiklą reglamentuojančių teisės aktų reguliavimo dalykas.  Atsižvelgiant į tai, projekto 2 straipsnio 2 dalyje turėtų būti įtvirtintas įpareigojimus ne ministerijai, o būtent savivaldybėms priimti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

4.              Tikslintinas įstatymo projekto 2 straipsnis: šio straipsnio struktūrinės dalys turi būti dėstomos dalimis, ne punktais; 1 dalyje vietoj žodžių ,,šio įstatymo nuostatos“ įrašytini žodžiai ,,šis įstatymas“,  prieš žodį „įsigalioja“ įrašytinas žodžių junginys „išskyrus šio straipsnio 2 dalį“, nes 2 dalies nuostatos turėtų įsigalioti anksčiau nei visas įstatymas. Be to, šioje dalyje brauktinas žodis „nuo“, nes teisės akto įsigaliojimas yra vienkartinis, o ne tęstinis veiksmas; 2 dalyje vietoj žodžių ,,lydimuosius teisės aktus“ įrašytini žodžiai ,,įgyvendinamuosius teisės aktus“, o straipsnio pavadinime vietoj žodžio „taikymas“ įrašytinas žodis „įgyvendinimas“.

5.              Atkreiptinas dėmesys, kad 2021 m. sausio 1 d. įsigaliojo Seimo statuto pataisos, kuriomis Seimo statuto 135 straipsnis, reglamentuojantis reikalavimus aiškinamajam raštui, buvo papildytas nauju 8 punktu (atsirado papildomas reikalavimas aiškinamajame rašte nurodyti ir ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams), todėl atitinkamai pildytinas aiškinamasis raštas.

 

 

Departamento direktorius                                                                                 Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6536, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. [email protected]