LIETUVOS RESPUBLIKOS

INVESTICIJŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1312 7, 13 IR 152 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS KONCESIJŲ ĮSTATYMO NR.  I-1510 5  STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS LAISVŲJŲ EKONOMINIŲ ZONŲ PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. I-976 17 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTŲ

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys, parengtų projektų tikslai ir uždaviniai

Vadovaudamasi Nacionalinio euro įvedimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 604 „Dėl Nacionalinio euro įvedimo plano bei Lietuvos visuomenės informavimo apie euro įvedimą ir komunikacijos strategijos patvirtinimo“, 81 punkto nuostata ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos siekį įsivesti eurą nuo 2015 m. sausio 1 d., Lietuvos Respublikos ūkio ministerija parengė Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo Nr. VIII-1312 7, 13 ir 152 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo Nr. I-1510 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą ir Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo Nr. I-976 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau – Įstatymų projektai).

Įstatymų projektų tikslas – užtikrinant sklandų euro įvedimą, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme (toliau – įstatymai) pakeisti nuorodas litais nuorodomis eurais ir vertes litais perskaičiuoti į vertes eurais.

2. Įstatymų projektų iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai

Įstatymų projektų iniciatorė yra Ūkio ministerija. Įstatymų projektus parengė Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento (direktorė Gina Jaugielavičienė, tel. 8 706 64 840, el. p. [email protected]) Investicijų politikos skyriaus (vedėja Jurgita Staneikaitė, tel. 8 706 64 618, el. p. [email protected]) vyriausioji specialistė Justina Berniūnaitė, tel. 8 706 64 720, el. p. [email protected].

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai

Kadangi šiuo metu Lietuvos Respublikos piniginis vienetas yra litas, įstatymuose nuorodos ir vertės nurodytos litais.

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

            Atsižvelgiant į tai, kad 2015 m. sausio 1 d. Lietuvoje planuojama įvesti eurą ir iki to laiko reikia pakeisti nacionalinius teisės aktus, kuriuose minima nacionalinė valiuta, bei siekiant užtikrinti sklandų įstatymų nuostatų taikymą pasikeitus nacionalinei valiutai, Įstatymų projektuose siūloma pakeisti nuorodas litais nuorodomis eurais ir vertes litais perskaičiuoti į vertes eurais. Vertės litais į vertes eurais perskaičiuojamos vadovaujantis šiuo metu Lietuvos banko nustatytu oficialiu lito ir euro kursu (1 EUR – 3,4528 LTL) ir Lietuvos Respublikos euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo 7 straipsniu ir suapvalinamos iki reikšmių, kurias būtų patogu taikyti: 200 mln. litų sumą perskaičiavus eurais, gaunama 57,924 mln. eurų suma, kuri suapvalinama iki 57,9 mln. eurų sumos (0,024 mln. eurų mažiau nei galiojančioje įstatymo redakcijoje); 5 mln. litų sumą paskaičiavus eurais, gaunama 1,4481 mln. eurų suma, kuri apvalinama iki 1,4 mln. eurų (0,048 mln. eurų mažiau nei galiojančiose įstatymų redakcijose). Įstatymų reguliuojamiems teisiniams santykiams apvalinimo skirtumas įtakos neturės.

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas neatliekamas.  

6. Kokią įtaką priimti įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimti įstatymai įtakos kriminogeninei situacijai, korupcijai neturės.

7. Kaip įstatymų įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Įstatymų nuostatos jokios įtakos (nei teigiamos, nei neigiamos) verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

8. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Priėmus Įstatymų projektus nereikės pakeisti ar pripažinti netekusiais galios jokių galiojančių teisės aktų.

9. Ar įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymų projektuose esančios sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimų. Naujų sąvokų į Įstatymų projektus įtraukti nesiūloma.

10. Ar įstatymų projektai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymų projektų nuostatos atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

11. Jeigu įstatymams įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turės priimti

Įstatymų projektams įgyvendinti nereikės priimti įgyvendinamųjų teisės aktų.

12. Kiek valstybės, savivaldybės biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti

Priėmus Įstatymų projektus, neigiamo ar teigiamo poveikio valstybės biudžetui nenumatoma.

13. Rengiant įstatymų projektus gauti specialistų vertinimai ir išvados

Rengiant Įstatymų projektus nebuvo gauta specialistų vertinimų ir išvadų.

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas ir sritis

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, yra šie: „laisvosios ekonominės zonos“, „investicijos“ ir „koncesijos“.

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

––––––––––––––