PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS
CIVILINĖS SAUGOS ĮSTATYMO NR. VIII-971
9 IR 30 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. XIIIP-915
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
|
2 |
|
|
Argumentai: Radiacinė tarša nepaiso valstybių sienų, todėl planuojant Lietuvos Respublikos gyventojų apsaugos priemones branduolinės ar radiologinės avarijos atveju, būtina atsižvelgti ne tik į LR teritorijoje, bet ir kaimyninėse valstybėse esančių ar statomų branduolinių elektrinių keliamus pavojus. Baltarusijos Astravo rajone statoma branduolinė elektrinė yra 20 kilometrų atstumu LR valstybinės sienos ir 45 kilometrų atstumu nuos sostinės Vilniaus. Atsižvelgiant į naujausias 2013 metais, po Fukušimos branduolinėje jėgainėje įvykusios avarijos TATENA patvirtintas rekomendacijas avarinės parengties zonų planavimui branduolinių avarijų atveju, į jas patektų didelė LR teritorijos dalis. Prievolę rengti gyventojų apsaugos planus atsižvelgiant į kaimyninėse valstybėse esamus branduolinius objektus nustato ir JT Branduolinės saugos konvencija, kurią Lietuva yra ratifikavusi.
Pasiūlymo esmė: papildyti įstatymą nuostata, numatančia prievolę LR Vyriausybei į Valstybinį gyventojų apsaugos planą branduolinės ar radiacinės avarijos atveju atsižvelgti ir į kaimyninėse valstybėse esančius ar statomus branduolinės energetikos objektus, kai į jų numatomas avarinės parengties zonas patenka dalis LR teritorijos.
Siūloma Civilinės saugos įstatymo pakeitimo įstatymo 2 straipsnio redakcija:
„2 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas Pakeisti 30 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: 3. Įvykus branduolinei ar radiologinei avarijai branduolinės energetikos objekte, esančiame Lietuvos Respublikoje ar kaimyninėje valstybėje, kai į jo avarinės parengties zonas patenka dalis Lietuvos Respublikos teritorijos, Lietuvos Respublikos gyventojai evakuojami pagal Vyriausybės patvirtintą valstybinį gyventojų apsaugos planą branduolinės ar radiologinės avarijos atveju. Pagal šį planą šiame plane nurodytų savivaldybių tarybos tvirtina savivaldybių administracijų direktorių parengtus detaliuosius gyventojų evakavimo planus, šių savivaldybių administracijų direktoriai evakuojamų gyventojų apgyvendinimo klausimus derina su savivaldybių, į kurias evakuojami gyventojai, administracijų direktoriais, organizuojančiais evakuotų gyventojų apgyvendinimą.“ |
Teikia
Seimo nariai
Dainius Kreivys
Andrius Kubilius