LIETUVOS RESPUBLIKOS
ALTERNATYVIŲJŲ DEGALŲ ĮSTATYMO NR. XIV-196 1 IR 2 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-2966 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS ALTERNATYVIŲJŲ DEGALŲ ĮSTATYMO NR. XIV-196 2, 17 IR 18 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-2755 1, 2 IR 3 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys, parengtų projektų tikslai ir uždaviniai
Pagrindinis Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymo Nr. XIV-196 1 ir 2 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2966 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas Nr. 1) ir Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymo Nr. XIV-196 2, 17 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2755 1, 2 ir 3 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas Nr. 2) tikslas – suderinti priimtų Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymo Nr. XIV-196 1 ir 2 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2966 (toliau - Įstatymas Nr. XIV-2966) ir Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymo Nr. XIV-196 2, 17 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2755 (toliau – Įstatymas Nr. XIV-2755) nuostatas su Lietuvos Respublikos Seimui svarstyti pateiktu Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymo Nr. XIV-196 2, 5, 9, 12, 15, 18, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 31, 34, 35 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo projektu (toliau – ADĮ projektas), kuriuo siekiama užtikrinti 2023 m. rugsėjo 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2023/1804 dėl alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo, kuriuo panaikinama Direktyva 2014/94/ES, (toliau – Reglamentas (ES) 2023/1804) nuostatų įgyvendinimą.
ADĮ projekte atsisakoma dalies sąvokų pakeičiant jas Reglamento (ES) 2023/1804 sąvokomis ir dalis sąvokų yra patikslinama pagal Reglamento (ES) 2023/1804 nuostatas, todėl siekiant suvienodinti ADĮ projekto nuostatas su priimtais įstatymų projektais, įsigaliosiančiais vėliau, Įstatymo projektu Nr. 1 atitinkamai siūloma patikslinti Įstatymo Nr. XIV-2966 2 straipsnį, o Įstatymo projektu Nr. 2 – patikslinti Įstatymo Nr. XIV-2755 1, 2 ir 3 straipsnius.
2. Įstatymų projektų iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai
Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai – Lietuvos Respublikos Seimo nariai Aistė Gedvilienė ir Kasparas Adomaitis.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai
Įstatymo Nr. XIV-2755 1, 2 ir 3 straipsniuose vartojamos sąvokos „viešoji ir pusiau viešoji elektromobilių įkrovimo prieiga“ ir „elektromobilių įkrovimo prieiga“ neatitinka ADĮ projekte vartojamų sąvokų, kur minėtos sąvokos atitinkamai patikslintos pagal Reglamento (ES) 2023/1804 nuostatas. Įstatymo Nr. XIV-2966 2 straipsnyje nėra nuorodos į 2024 m. birželio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2024/1679 dėl transeuropinio transporto tinklo plėtros Sąjungos gairių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) 2021/1153 ir (ES) Nr. 913/2010 ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1315/2013.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Įstatymo projektu Nr. 1 siūloma:
Patikslinti Įstatymo Nr. XIV-2966 2 straipsnį suvienodinant numeraciją su ADĮ projekto 1 straipsniu ir papildant 2024 m. birželio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/1679 dėl transeuropinio transporto tinklo plėtros Sąjungos gairių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) 2021/1153 ir (ES) Nr. 913/2010 ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1315/2013.
Įstatymo projektu Nr. 2 siūloma:
Patikslinti Įstatymo Nr. XIV-2755 1 straipsnyje vartojamą sąvoką „DAEI apskaitos vienetų sistemos dalyvis“ trumpinį „DAEI“ pakeičiant į „degalų iš atsinaujinančių išteklių“. Taip pat siūloma patikslinti minėtos sąvokos apibrėžtį, pakeičiant sąvoką „viešosios ir pusiau viešosios elektromobilių įkrovimo prieigos“ į sąvoką „viešai prieinamos įkrovimo prieigos“. Atitinkamai siūloma patikslinti sąvokų numeraciją suvienodinant jas su ADĮ projekto 1 straipsniu. Įstatymo Nr. XIV-2755 2 ir 3 straipsniuose siūloma patikslinti sąvoką „viešoji ir pusiau viešoji elektromobilių įkrovimo prieiga“ į sąvoką „viešai prieinama įkrovimo prieigaׅ“ ir sąvoką „elektromobilių įkrovimo prieiga“ į sąvoką „įkrovimo prieigaׅ“.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant Įstatymų projektus toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Priėmus Įstatymų projektus neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Kokią įtaką priimti įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai
Priimti įstatymai neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.
7. Kaip įstatymų įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymų projektų įgyvendinimas neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.
8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams
Įstatymų projektai neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.
9. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:
Siekiant Įstatymų projektuose siūlomus pakeitimus inkorporuoti į teisinę sistemą, priimti naujų, pakeisti ar pripažinti netekusiais galios galiojančių įstatymų ir kitų teisės aktų nereikės.
10. Ar Įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o Įstatymų projektų sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka
Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų. Įstatymo projektu nesiūloma įtvirtinti naujų sąvokų.
11. Įstatymų projektų atitikimas Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams
Įstatymų projektai neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.
12. Jeigu įstatymams įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti
Įgyvendinamųjų teisės aktų priimti ar pakeisti nereikės.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti
Siekiant įgyvendinti siūlomus pakeitimus papildomų valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų neprireiks. Lėšų sutaupymai taip pat nenumatyti.
14. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Įstatymo projekto rengimo metu vertinimų ar išvadų negauta.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems Įstatymų projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis
Reikšminiai Įstatymų projektų žodžiai yra „įkrovimo prieiga“, „viešai prieinama įkrovimo prieiga“.
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai
Nėra.
Teikia Seimo nariai
Aistė Gedvilienė
Kasparas Adomaitis