LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO RINKIMŲ ĮSTATYMO NR. I-2721 6, 7, 8, 11, 111, 15, 16, 17, 18, 23, 25, 28, 33, 34, 35, 38, 39, 40, 43, 44, 45, 51, 57, 59, 60, 61, 64, 67, 671, 68, 69, 71, 72, 73, 74, 77, 78, 79, 80 IR 82 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-3940(3)

 

2019-12-18  Nr. 113-P-44

Vilnius

 

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkė Guoda Burokienė, komiteto pirmininko pavaduotojas Algis Strelčiūnas, komiteto nariai: Valentinas Bukauskas, Ričardas Juška, Vytautas Kamblevičius, Gintautas Kindurys, Vanda Kravčionok, Kęstutis Masiulis, Zenonas Streikus.

Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Eglė Jonevičienė, Ieva Lavišienė, Rasa Mačiulytė, Kristina Šimkutė,  padėjėja Genovaitė Jasaitienė.

Kviestieji asmenys: Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininkė Laura Matjošaitytė, Teisingumo ministerijos Teisinių institucijų grupės vadovė Jolita Sinkevičiūtė, Teisingumo ministerijos Teisinių institucijų grupės patarėja Žana Jerochovienė.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

 

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.   Atsižvelgiant į tai, kad galiojančios redakcijos Seimo rinkimų įstatyme nėra 111 straipsnio, o projektu siūloma šį įstatymą juo papildyti, projekto pavadinimas turėtų būti toks: „Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų įstatymo Nr. I-2721 6, 7, 8, 11, 15, 16, 17, 18, 23, 25, 28, 33, 34, 35, 38, 39, 40, 43, 44, 45, 51, 57, 59, 60, 61, 64, 67, 671, 68, 69, 71, 72, 73, 74, 77, 78, 79, 80 ir 82 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 111 straipsniu įstatymas“.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

3

 

 

 

2.   Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnio noveloje „Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatyta rinkiminė medžiaga“ vartojamą sąvoką „rinkiminė medžiaga“ siūlytume pakeisti sąvoka „rinkimų medžiaga“.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

5

(111)

 

(1)

 

 

3.   Projekto 5 straipsniu siūlomo 111 straipsnio 1 dalies pirmajame sakinyje formuluojant rinkimų ir referendumo komisijų narių rezervo sudarymo tikslą „Siekiant užtikrinti sklandų rinkimų ir referendumo komisijų sudarymą <...>“ žodis „sklandų“ išbrauktinas, o po žodžio „užtikrinti“, siekiant teisinio tikslumo, įrašytina „šiame ir kituose rinkimų įstatymuose bei Referendumo įstatyme numatytų <...>“.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 111 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Siekiant užtikrinti sklandų šiame ir kituose rinkimų įstatymuose bei Referendumo įstatyme numatytų rinkimų ir referendumo komisijų sudarymą, Vyriausioji rinkimų komisija sudaro rinkimų ir referendumo komisijų narių rezervą. Vyriausioji rinkimų komisija iš šio rezervo skiria rinkimų įstatymuose ir Referendumo įstatyme nustatytų rinkimų arba referendumo komisijų trūkstamus narius Iš šio rezervo skiriami trūkstami šiame ir kituose rinkimų įstatymuose bei Referendumo įstatyme numatytų rinkimų ir referendumo komisijų nariai. Rinkimų ir referendumo komisijų narių rezervas sudaromas ir tikslinamas Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatyta tvarka.“

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

5

(111)

 

(1)

 

 

4.   Pagal projekto 5 straipsniu siūlomą keičiamo įstatymo 111 straipsnį trūkstamus rinkimų ir referendumo komisijų narius iš rinkimų ir referendumo komisijų narių rezervo skirtų Vyriausioji rinkimų komisija (toliau – ir VRK). Tuo tarpu pagal Seimo rinkimų įstatymo 16 straipsnio 3 punktą apylinkių rinkimų komisijas sudaro apygardos rinkimų komisija, o projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 6 dalyje taip pat siūloma nustatyti, kad trūkstamus apylinkės rinkimų komisijos narius iš rinkimų ir referendumo komisijų narių rezervo skirtų apygardos rinkimų komisija. Atsižvelgdami į tai, keičiamo įstatymo 111 straipsnio 1 dalies antrąjį sakinį siūlome dėstyti, pavyzdžiui, taip: „Iš šio rezervo skiriami trūkstami šiame ir kituose rinkimų įstatymuose bei Referendumo įstatyme numatytų rinkimų ir referendumo komisijų nariai.“

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

5

(111)

 

(2)

 

 

5.   Projekto 5 straipsniu siūlomo 111 straipsnio 2 dalies paskutinį sakinį reikėtų papildyti, nurodant dar vieną asmens duomenų tvarkymo teisinį pagrindą, t. y. po žodžio „vadovaujantis“ įrašyti „2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1)“.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 111 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Asmuo turi teisę teikti Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytos formos prašymą, kad būtų įrašytas į rinkimų ir referendumo komisijų narių rezervą. Šis prašymas gali būti teikiamas Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatyta tvarka elektroninių ryšių priemonėmis. Vyriausioji rinkimų komisija, gavusi tokį prašymą, patikrina, ar asmuo atitinka rinkimų įstatymuose arba Referendumo įstatyme bei kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus, keliamus atitinkamų rinkimų arba referendumo komisijų nariams, ir priima sprendimą įrašyti šį asmenį į rinkimų ir referendumo komisijų narių rezervą arba priima motyvuotą sprendimą neįrašyti asmens į šį rezervą. Asmenų, įrašytų į šį rezervą, duomenys yra tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1)“.

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

6

(15)

 

(5)

 

 

6.   Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 5 dalyje formuluotė „kandidatus į apygardų rinkimų komisijas“ taisytina į „kandidatus į apygardų rinkimų komisijų narius“.

Pritarti

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

6

(15)

 

(6)

 

 

7.   Projekto 6 straipsniu siūloma pakeisti įstatymo 15 straipsnio 6 dalies nuostatą, pagal kurią, jeigu tą pačią dieną kartu vyksta keli rinkimai arba rinkimai ir referendumas, VRK atskiroje rinkimų, referendumo teritorijoje sudaro vieną – savivaldybės, apygardos rinkimų arba referendumo – komisiją, ir nustatyti, kad VRK sudaro „vieną – savivaldybės, apygardos arba referendumo – rinkimų komisiją“. Rinkimų ir referendumo santykius reguliuojančiuose įstatymuose nėra numatyta „referendumo rinkimų komisijų“, pagal Referendumo įstatymą yra sudaromos savivaldybių referendumo komisijos, todėl siūlome nurodytos įstatymo 15 straipsnio 6 dalies nuostatos arba nekeisti, arba nustatyti, kad VRK atskiroje rinkimų, referendumo teritorijoje sudaro vieną – savivaldybės, apygardos rinkimų arba savivaldybės referendumo – komisiją.

Pritarti

Argumentai:

Palikti galiojantį reglamentavimą.

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 15 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Jeigu tą pačią dieną kartu vyksta arba Seimo, arba Respublikos Prezidento, arba Europos Parlamento, arba savivaldybių tarybų rinkimai, arba referendumas, sudaromos tos pačios apylinkių rinkimų ar referendumo komisijos. Vyriausioji rinkimų komisija atskiroje rinkimų, referendumo teritorijoje sudaro vieną – savivaldybės, apygardos rinkimų arba referendumo – rinkimų komisiją ir nustato jos funkcijas organizuojant ir vykdant kitus rinkimus ar referendumą.“

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

6

(15)

 

(7)

 

 

8.   Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 7 dalies nuostatoje, pagal kurią trūkstamus apygardos rinkimų komisijos narius VRK skiria „iš rinkimų ir referendumo komisijų narių rezervo“ prieš žodį „rinkimų“ įrašytina „šio įstatymo 111 straipsnyje nurodyto“.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 15 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Jeigu šio straipsnio 2 dalyje nurodyti subjektai nepasiūlė kandidatūrų į apygardos rinkimų komisijos narius arba kandidatūros buvo pasiūlytos pasibaigus šio straipsnio 5 dalyje nustatytam terminui, arba apygardos rinkimų komisijoje liko laisva vieta, trūkstamus šios komisijos narius Vyriausioji rinkimų komisija skiria iš šio įstatymo 111 straipsnyje nurodyto rinkimų ir referendumo komisijų narių rezervo.“

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

7

 

 

 

9.   Projekto 7 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodant pakeitimo esmę atsisakytina fragmento „1 dalies“, nes Seimo rinkimų įstatymo 16 straipsnis nėra suskirstytas į dalis.

Pritarti

Redakcinio pobūdžio pastaba.

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

8

2

 

 

10.    Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 6 dalies pirmajame ir trečiajame sakiniuose formuluotė „apygardų rinkimų komisijos“ keistina formuluote „apygardos rinkimų komisija“ (nes vienos apylinkės rinkimų komisijos narius skiria arba jų skaičių mažina viena apygardos rinkimų komisija, o ne kelios tokios komisijos). Šios dalies pirmajame sakinyje siūlomoje įtvirtinti nuostatoje, pagal kurią trūkstamus apylinkės rinkimų komisijos narius apygardos rinkimų komisija skiria „iš rinkimų ir referendumo komisijų narių rezervo“, prieš žodį „rinkimų“ įrašytina „šio įstatymo 111 straipsnyje nurodyto“. Šios dalies antrajame sakinyje formuluotė „Jeigu rinkimų ir referendumų komisijų narių rezerve“ keistina formuluote „Jeigu šiame rezerve“, formuluotė „pageidaujančių tapti“ keistina formuluote „kurie gali būti skiriami“, o formuluotė „kandidatūras į apylinkės rinkimų komisiją“ taisytina į „kandidatūras į apylinkės rinkimų komisijos narius“.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 17 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Jeigu kandidatūrų nebuvo pasiūlyta arba pasiūlytos kandidatūros neatitinka šio įstatymo reikalavimų, arba jos buvo pasiūlytos pasibaigus nustatytam terminui, arba apylinkės rinkimų komisijoje liko laisva vieta, apygardųos rinkimų komisijosa trūkstamus apylinkės rinkimų komisijos narius Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatyta tvarka skiria iš šio įstatymo 111 straipsnyje nurodyto rinkimų ir referendumo komisijų narių rezervo. Jeigu rinkimų ir referendumų komisijų narių šiame rezerve nėra asmenų, pageidaujančių tapti kurie gali būti skiriami konkrečios apylinkės rinkimų komisijos nariais, trūkstamas kandidatūras į apylinkės rinkimų komisijąų narius turi pasiūlyti savivaldybės administracijos direktorius. Apygardųos rinkimų komisijosa gali sumažinti apylinkės rinkimų komisijos narių skaičių, bet jį sumažinus, apylinkės rinkimų komisijoje turi būti mažiausiai 5 nariai. Visais atvejais apylinkės rinkimų komisija negali būti sudaryta tik iš vienai partijai priklausančių asmenų.“

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

10

 

 

 

11.    Projekto 10 straipsniu siūloma keičiamo įstatymo 23 straipsnio 1 dalyje nustatyti apygardų ir apylinkių rinkimų komisijų pirmininkų, jų pavaduotojų, šių komisijų sekretorių ir narių atlyginimų už darbo dieną tarifus, dvigubai didesnius už nustatytuosius galiojančios redakcijos Seimo rinkimų įstatyme. Nors įstatymų leidėjas turi diskreciją reguliuoti rinkimų komisijų narių darbo apmokėjimą ir nustatyti jų atlyginimų dydžius, tai darant turi būti paisoma iš Konstitucijos 48 straipsnio 1 dalyje įtvirtintos teisės gauti teisingą apmokėjimą už darbą ir konstitucinio asmenų lygiateisiškumo principo kylančių reikalavimų, be kita ko, kad darbo apmokėjimo teisinio reguliavimo požiūriu tai pačiai asmenų grupei priklausančių asmenų darbo užmokesčio dydžiai gali būti diferencijuojami tik jeigu tai pagrįsta aiškiais, objektyviais kriterijais, atspindinčiais tų asmenų veiklos ypatumus (žr. Konstitucinio Teismo 2013 m. balandžio 30 d., 2019 m. gegužės 29 d. nutarimus). Šiame kontekste pažymėtina, kad kartu su vertinamu projektu teikiamuose kitų rinkimų įstatymų ir Referendumo įstatymo pakeitimo įstatymų projektuose (Nr. XIIIP-3941(3)–XIIIP-3944(3)) Respublikos Prezidento, savivaldybių tarybų rinkimus, rinkimus į Europos Parlamentą ir referendumus organizuojančių ir vykdančių savivaldybių ir apylinkių rinkimų ir referendumo komisijų narių darbo apmokėjimą siūloma didinti gerokai mažesniu mastu. Abejotina, ar Seimo rinkimus organizuojančių ir vykdančių apygardų ir apylinkių rinkimų komisijų narių atliekamų funkcijų sudėtingumas, veiklos apimtis, darbo pobūdis, jiems tenkančios atsakomybės už priskirtų funkcijų vykdymą mastas taip skiriasi nuo kitus rinkimus ir referendumus organizuojančių ir vykdančių komisijų narių darbo, kad šiais skirtumais būtų objektyviai pagrįstas iš esmės didesnių atlyginimų jiems nustatymas.

Pritarti

Pritarta, kad kituose rinkimų įstatymuose būtų nustatyti tokie koeficientai, kaip numatomi Seimo rinkimų įstatymo projekte. Atsižvelgiant į tai, šio projekto tikslinti nereikia. Asignavimai 2020 m. Seimo rinkimams yra numatyti 2020 m. biudžete.

12.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

13

 

 

N

12.    Atsižvelgiant į tai, kad projektu siūloma patikslinti Seimo rinkimų įstatyme vartojamą kardomojo kalinimo vietų – tardymo izoliatorių pavadinimą, kad jis atitiktų galiojančius suėmimo vykdymą reguliuojančius teisės aktus, atitinkamai reikėtų pataisyti ir šio įstatymo 31 straipsnio 2 dalį – išbraukti jos fragmentą „(sulaikymo namuose)“.

Pritarti

Pasiūlymas:

Papildyti projektą nauju 13 straipsniu:

„13 straipsnis. 31 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 31 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Pranešimų apie rinkimus platinimo rinkėjams, esantiems sveikatos priežiūros įstaigose (išskyrus ambulatorines), socialinės rūpybos ir globos įstaigose, kariniuose vienetuose, areštinėse, tardymo izoliatoriuose (sulaikymo namuose), atliekantiems bausmę bausmių vykdymo įstaigose, taip pat išvykusiems į užsienio valstybes, tvarka nustatoma šio įstatymo 70, 71, 72 ir 73 straipsniuose.“

 

Buvusius projekto 13 – 41 straipsnius laikyti atitinkamai 14 – 42 straipsniais

13.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

17

 

 

 

13.    Projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5–8 dalyse siūloma reglamentuoti kandidatų į Seimo narius duomenų skelbimą VRK svetainėje ir šių duomenų skelbimo trukmę. Kadangi šie santykiai nėra tapatūs šio straipsnio 1–4 dalyse reglamentuojamiems kandidatų registravimo santykiams, siūlytume šio straipsnio 5–8 dalių nuostatas apie kandidatų duomenų skelbimą išdėstyti atskirai naujame šio įstatymo straipsnyje.

Pritarti

Pritarti siūlymui keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5–8 dalių nuostatas apie kandidatų duomenų skelbimą išdėstyti atskirai naujame šio įstatymo straipsnyje.

Pasiūlymas:

Išbraukti keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 – 8 dalis.

14.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

17

 

 

 

 

 

N

14.    Projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies pirmojo sakinio formuluotėje „Pagal kandidatų ar jų atstovų rinkimams pateiktus pareiškinius ir kitus dokumentus“ po žodžio „pagal“ įrašytinas žodis „partijų“, vietoj žodžio „ar“ įrašytini žodžiai „taip pat“, nes pagal Seimo rinkimų įstatymo 38 straipsnio 1 dalį ir partija VRK turi teikti pareiškinius dokumentus, o pagal 40 straipsnį atstovai rinkimams gali atstovauti ne tik išsikėlusiems ir įregistruotiems kandidatams į Seimo narius, bet ir kandidatus į Seimo narius iškėlusioms partijoms.

Pritarti

Pasiūlymas:

Papildyti projektą nauju 19 straipsniu:

19 straipsnis. Įstatymo papildymas 391 straipsniu

391 straipsnis. Duomenų apie kandidatus skelbimas

5 1. Pagal partijų, kandidatų ar taip pat jų atstovų rinkimams pateiktus pareiškinius ir kitus dokumentus Vyriausiosios rinkimų komisijos interneto svetainėje 10 metų skelbiama ši informacija apie kandidatą:

„1) informacija apie kandidatoą į Seimo narius anketos duomenys: vardas, pavardė, gimimo data, darbovietė, einamos pareigos (tarnyba), narystė politinėseje partijosje ir nevyriausybinėse organizacijose asociacijose; šio įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje, nurodyti duomenys: ar kandidatas priesaika arba pasižadėjimu yra susijęs su užsienio valstybe; šio įstatymo 38 straipsnio 3 dalyje nurodyti duomenys: ar kandidatas nėra priesaika ar pasižadėjimu susijęs su užsienio valstybe, duomenys apie tokią priesaiką ar tokį pasižadėjimą; ar jis yra, ar buvo ir kada buvo kitos valstybės (kitų valstybių) pilietis; ar neturi nebaigtos atlikti teismo nuosprendžiu paskirtos bausmės; šio įstatymo 98 straipsnio 1 ir 3 dalyse nurodyti duomenys apie bendradarbiavimą su buvusios SSRS specialiosiomis tarnybomis ir apie tai, ar įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu buvo pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos ar neturi nebaigtos atlikti teismo nuosprendžiu paskirtos bausmės; ar jis nėra asmuo, atliekantis tikrąją karo arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą, neišėjęs į atsargą krašto apsaugos sistemos, policijos ir vidaus tarnybos karininkas, puskarininkis ar liktinis, kitos sukarintos ar saugumo tarnybos apmokamas pareigūnas; ar jis yra, ar buvo kitos valstybės (kitų valstybių) pilietis; šio įstatymo 98 straipsnio 1 dalyje nurodyti duomenys: ar ne pagal Lietuvos Respublikos užduotis yra sąmoningai bendradarbiavęs su kitų valstybių specialiosiomis tarnybomis; šio įstatymo 98 straipsnio 3 dalyje nurodyti duomenys: ar jis po 1990 m. kovo 11 d. Lietuvos Respublikos teismo įsiteisėjusiu nuosprendžiu yra pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos arba įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu bet kada buvo pripažintas kaltu padaręs sunkų ar labai sunkų nusikaltimą; apkaltinamojo nuosprendžio (sprendimo) priėmimo valstybė (vieta), šį nuosprendį (sprendimą) priėmusios institucijos pavadinimas, apkaltinamojo nuosprendžio (sprendimo) priėmimo data ir nusikalstama veika, už kurią jis buvo nuteistas; ar asmuo okupacinio režimo teismo buvo pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybei; ar asmuo teismo nuosprendžiu asmuo buvo pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos, kuri vėliau dekriminalizuota; ar asmuo užsienio valstybės teismo buvo pripažintas kaltu dėl veikos, kuri pagal Lietuvos Respublikos teisę nelaikoma nusikalstama; ar asmuo buvo pripažintas kaltu dėl veikos, už kurią patraukimas baudžiamojon atsakomybėn laikomas politiniu persekiojimu.

2) kandidato biografija;

3) gyventojų pajamų mokesčio ir gyventojo turto deklaracijų, pateiktų Valstybinei mokesčių inspekcijai, pagrindinių duomenų išrašai, patvirtinti tos mokesčių inspekcijos, kuriai deklaracijos buvo pateiktos;

4) kandidato privačių interesų deklaracija, pateikta valstybės institucijoms;

6 5) ar kandidatas dalyvauja visuomeninėje veikloje;

7 6) kita kandidato nurodyta informacija, kurią jis norėtų paskelbti.

6 2. Informacija apie kandidatų gimimo vietą, tautybę, išsilavinimą, užsienio kalbų mokėjimą, pomėgius, šeiminę padėtį, sutuoktinio ar sutuoktinės vardą (pavardę), vaikų vardus (pavardes), telefono numerį, elektroninio pašto adresą Vyriausiosios rinkimų komisijos interneto svetainėje skelbiama iki politinės kampanijos laikotarpio pabaigos.

7 3. Kandidatų duomenys: vardas, pavardė, iškėlusi partija arba kad išsikėlė patys, taip pat rinkimų rezultatai (gauti balsai; gauti pirmumo balsai; priešrinkiminis numeris kandidatų sąraše; porinkiminis numeris kandidatų sąraše; gauti mandatai; rinkimų apygarda) Vyriausiosios rinkimų komisijos interneto svetainėje skelbiami 100 metų.

8 4. Kandidato asmens kodas, paso arba asmens tapatybės kortelės numeris, nuolatinės gyvenamosios vietos adresas viešai neskelbiami.“

 

Buvusius projekto 19 – 42 straipsnius laikyti atitinkamai 20 – 43 straipsniais. Atitinkamai pakeisti projekto pavadinimą.

15.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

16

(38)

4

(3)

 

N

15.    Projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 1 punkte numatyta, kad VRK interneto svetainėje 10 metų būtų skelbiami, be kita ko, kandidato anketos duomenys apie kandidato darbovietę. Pažymėtina, kad pagal įstatymo 38 straipsnio 3 dalį (kurios projekte nesiūloma keisti) kandidatas neturi pareigos savo anketoje nurodyti darbovietės. Taigi siūlome, derinant tarpusavyje kandidato anketoje nurodomus ir VRK svetainėje 10 metų skelbtinus kandidato anketos duomenis:

1)        įstatymo 38 straipsnio 3 dalyje įtvirtinti kandidato pareigą anketoje nurodyti „darbovietę“ ir „einamas pareigas (tarnybą)“, nes rinkimų metu kandidato einamos pareigos (tarnyba) gali būti kliūtimi jį registruoti kandidatu į Seimo narius, o įregistruoto kandidato einamos pareigos (išskyrus Vyriausybės nario pareigas einantį kandidatą), išrinkus jį Seimo nariu, būtų nesuderinamos su Seimo nario pareigomis (Konstitucijos 60 straipsnio pirmoji ir antroji dalys, 141 straipsnio pirmoji dalis). Tai leistų kontroliuoti, kad kandidatas, jį išrinkus Seimo nariu, atsisakytų einamų ir su Seimo nario pareigomis nesuderinamų pareigų, o tokių pareigų neatsisakęs išrinktas ir neprisiekęs Seimo narys netektų Seimo nario mandato, o prisiekęs Seimo narys netektų įgaliojimų (Konstitucijos 63 straipsnio 7 punktas, Seimo rinkimų įstatymo 96 straipsnio 5 punktas);

2)        projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 1 punkte po žodžio „darbovietė“ įrašyti „einamos pareigos (tarnyba)“, nes duomenų apie rinkimų metu kandidato einamas pareigas paskelbimas užtikrintų rinkėjų teisę gauti jiems reikšmingą informaciją apie kandidatą.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 38 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Kandidato į Seimo narius anketoje pilietis, išsikėlęs arba keliamas kandidatu į Seimo narius, pats turi įrašyti: pavardę, vardą, paso arba asmens tapatybės kortelės numerį, asmens kodą, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, einamas pareigas (tarnybą), narystę politinėje partijoje ar asociacijoje, ar neturi nebaigtos atlikti teismo nuosprendžiu paskirtos bausmės, ar jis nėra asmuo, atliekantis tikrąją karo arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą, neišėjęs į atsargą krašto apsaugos sistemos, policijos ir vidaus tarnybos karininkas, puskarininkis ar liktinis, kitos sukarintos ar saugumo tarnybos apmokamas pareigūnas, ar jis yra savanoriškos nenuolatinės karo tarnybos karys. Kandidato į Seimo narius anketoje taip pat gali būti pateikiama ir kitų Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytų klausimų, į kuriuos asmuo gali ir neatsakyti. Kandidatas į Seimo narius taip pat privalo raštu pranešti Vyriausiajai rinkimų komisijai, ar jis yra, ar buvo ir kada buvo kitos valstybės (kitų valstybių) pilietis, ir, jeigu tokių aplinkybių yra, pateikti kitos valstybės (kitų valstybių) pilietybę patvirtinantį dokumentą, o Vyriausiosios rinkimų komisijos reikalavimu – Lietuvos Respublikos, kitos valstybės (kitų valstybių) kompetentingų institucijų išduotą dokumentą apie kitos valstybės (kitų valstybių) pilietybės atsisakymą ar jos netekimą, taip pat atitinkamos formos ir turinio rašytinį sutikimą, kad Vyriausioji rinkimų komisija galėtų gauti duomenis iš Lietuvos Respublikos, kitos valstybės (kitų valstybių) kompetentingų institucijų apie kandidato į Seimo narius turimą ar turėtą kitos valstybės (kitų valstybių) pilietybę, jos atsisakymą ar netekimą.“

Buvusias projekto 16  straipsnio 4 – 6 dalis laikyti atitinkamai 5 – 7 dalimis.

16.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

17

(39)

 

(5)

 

(1)

 

16.    Projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 1 punkte formuluotė „narystė politinėse partijose ir nevyriausybinėse organizacijose“ tikslintina, atsižvelgiant į tai, kad pagal Politinių partijų įstatymo 5 straipsnio 2 dalį asmuo tuo pačiu metu gali būti tik vienos, o ne kelių Lietuvos Respublikoje įregistruotų politinių partijų nariu. Be to, šioje formuluotėje vartojamą sąvoką „nevyriausybinės organizacijos“ siūlytume pakeisti platesne sąvoka „asociacijos“, nes, mūsų nuomone, siekiant užtikrinti tinkamą rinkėjų informavimą, jiems turėtų būti pateikiama informacija apie kandidato narystę ne tik nevyriausybinėse organizacijose, bet ir kitose asocijuotose struktūrose, nesvarbu, kokie žodžiai yra jų pavadinimuose – „asociacija“, „visuomeninė organizacija“, „susivienijimas“, „konfederacija“, „sąjunga“, „draugija“ ar kt. (Asociacijų įstatymo 2 straipsnio 2 dalis). Kadangi Seimo rinkimų įstatymo 38 straipsnio 3 dalyje duomenys apie kandidato į Seimo narius narystę politinėje partijoje ar asociacijoje nėra paminėti tarp tų, kuriuos reikia nurodyti kandidato į Seimo narius anketoje, šią dalį reikėtų atitinkamai papildyti.

Pritarti

Keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies nuostatos dėstomos naujo 391 straipsnio 1 dalyje.

17.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

17

(39)

 

(5)

 

(1)

 

17.    Projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 1 punkte po žodžių „narystė politinėje partijoje ar asociacijoje“ pakaktų nurodyti „šio įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje, 38 straipsnio 3 dalyje nurodyti duomenys: ar kandidatas nėra priesaika ar pasižadėjimu susijęs su užsienio valstybe, duomenys apie tokią priesaiką ar tokį pasižadėjimą; ar jis yra, ar buvo ir kada buvo kitos valstybės (kitų valstybių) pilietis; ar neturi nebaigtos atlikti teismo nuosprendžiu paskirtos bausmės; šio įstatymo 98 straipsnio 1 ir 3 dalyse nurodyti duomenys apie bendradarbiavimą su kitų valstybių specialiosiomis tarnybomis ir apie tai, ar įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu buvo pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos“. Tai nurodžius, detalesnis atitinkamų duomenų vardijimas būtų perteklinis, todėl nuostatas „šio įstatymo 98 straipsnio 1 dalyje nurodyti duomenys: ar ne pagal Lietuvos Respublikos užduotis yra sąmoningai bendradarbiavęs su kitų valstybių specialiosiomis tarnybomis; šio įstatymo 98 straipsnio 3 dalyje nurodyti duomenys:  ar jis po 1990 m. kovo 11 d. Lietuvos Respublikos teismo įsiteisėjusiu nuosprendžiu yra pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos arba įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu bet kada buvo pripažintas kaltu padaręs sunkų ar labai sunkų nusikaltimą; apkaltinamojo nuosprendžio (sprendimo) priėmimo valstybė (vieta), šį nuosprendį (sprendimą) priėmusios institucijos pavadinimas, apkaltinamojo nuosprendžio (sprendimo) priėmimo data ir nusikalstama veika, už kurią jis buvo nuteistas; ar asmuo okupacinio režimo teismo buvo pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybei; ar asmuo teismo nuosprendžiu asmuo buvo pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos, kuri vėliau dekriminalizuota; ar asmuo užsienio valstybės teismo buvo pripažintas kaltu dėl veikos, kuri pagal Lietuvos Respublikos teisę nelaikoma nusikalstama; ar asmuo  buvo pripažintas kaltu dėl veikos, už kurią patraukimas baudžiamojon atsakomybėn laikomas politiniu persekiojimu“ reikėtų išbraukti.

Pritarti

Keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies nuostatos dėstomos naujo 391 straipsnio 1 dalyje.

18.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

17

(39)

 

(5)

 

(1)

 

18.    Jeigu pagal projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 1 punktą būtų skelbiami kandidato į Seimo narius anketoje nurodyti duomenys apie jo „einamas pareigas (tarnybą)“, nuostata „ar jis nėra asmuo, atliekantis tikrąją karo arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą, neišėjęs į atsargą krašto apsaugos sistemos, policijos ir vidaus tarnybos karininkas, puskarininkis ar liktinis, kitos sukarintos ar saugumo tarnybos apmokamas pareigūnas“, būtų perteklinė ir išbrauktina.

Pritarti

Keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies nuostatos dėstomos naujo 391 straipsnio 1 dalyje.

19.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

17

(39)

 

(5)

 

(3)

 

19.    Projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 3 punkto formuluotė „gyventojų pajamų mokesčio ir gyventojo turto deklaracijų, pateiktų Valstybinei mokesčių inspekcijai, pagrindinių duomenų išrašai“ ir šio įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 5 punkto formuluotė „gyventojų pajamų mokesčio bei gyventojo turto deklaracijų, pateiktų valstybinei mokesčių inspekcijai, pagrindinių duomenų išrašus, patvirtintus tos mokesčių inspekcijos, kuriai deklaracijos buvo pateiktos“ yra tarpusavyje nesuderintos.

Pritarti

Keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies nuostatos dėstomos naujo 391 straipsnio 1 dalyje.

20.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

16,

17

(39)

2

 

(5)

 

 

(4)

 

20.    Projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 4 punkto nuostatos, kad VRK interneto svetainėje 10 metų skelbiama „privačių interesų deklaracija, pateikta valstybės institucijoms“ fragmentas „pateikta valstybės institucijoms“ išbrauktinas, nes projekto 16 straipsniu keičiamo įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 5 punkte ir 2 dalies 2 punkte yra minima „privačių interesų deklaracija“ (nenurodant institucijų, kurioms ji teikiama). Taigi visose šiose projekto nuostatose siūlome rašyti „kandidato privačių interesų deklaracija“.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

„5) kiekvieno keliamo kandidato pasirašytą įsipareigojimą, jeigu jis bus išrinktas, nutraukti darbo ar kitokią veiklą, nesuderinamą su Seimo nario statusu, sutikimą būti šios partijos iškeltu kandidatu konkrečioje rinkimų apygardoje, paties užpildytą kandidato į Seimo narius anketą ir gyventojų pajamų mokesčio bei gyventojo turto deklaracijų, pateiktų valstybinei mokesčių inspekcijai, pagrindinių duomenų išrašus, patvirtintus tos mokesčių inspekcijos, kuriai deklaracijos buvo pateiktos, taip pat kandidato privačių interesų deklaraciją ir Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytos formos pasižadėjimą laikytis draudimo papirkti rinkėjus. Partija turi pateikti kiekvieno kandidato fotonuotraukas, Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytos formos biografiją;“.

 

Keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies nuostatos dėstomos naujo 391 straipsnio 1 dalyje.

 

21.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

17

(39)

 

(5)

 

(5)

 

21.    Projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 5 punkto nuostata, kad VRK svetainėje 10 metų skelbiama informacija apie tai, ar kandidatas „dalyvauja renkamų valdžios institucijų veikloje“, yra ydinga ir išbrauktina. Asmuo, einantis politinės atstovaujamosios institucijos (Seimo, savivaldybės tarybos, Europos Parlamento) nario ar valstybės vadovo pareigas, dalyvauja atitinkamos institucijos veikloje, vykdant šių institucijų įgaliojimus. Joks kitas asmuo, kuris neina Seimo nario, savivaldybės tarybos nario, mero, Europos Parlamento nario ar valstybės vadovo pareigų, negali dalyvauti „renkamų valdžios institucijų veikloje“.

Pritarti

Atsisakyti keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 5 punkto.

22.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

17

(39)

 

(5)

 

(6)

 

22.    Projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 6 punkte po žodžio „ar“ įrašytinas žodis „kandidatas“.

Pritarti

Keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies nuostatos dėstomos naujo 391 straipsnio 1 dalyje.

 

23.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

17

(39)

 

(7)

 

 

23.    Projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 7 dalyje prieš žodžius „išsikėlė patys“ įrašytina „kad“. Šiame punkte dėstant rinkimų rezultatų duomenis siūlytume įrašyti ir rinkimų apygardos, kurioje buvo renkamas ar išrinktas kandidatas, pavadinimą.

Pritarti

Keičiamo įstatymo 39 straipsnio 7 dalies nuostatos dėstomos naujo 391 straipsnio 3 dalyje.

 

 

24.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

21

 

 

 

 

24.    Projekto 21 straipsniu keičiamo įstatymo 45 straipsnyje atsisakytina perteklinių žodžių „kiekvieno kandidato“.

Pritarti

 

25.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

28

(67)

 

(2)

 

 

25.    Projekto 28 straipsniu keičiamo įstatymo 67 straipsnio 2 dalyje nustačius, kad už balsavimo specialiuose balsavimo punktuose organizavimą atsako apygardos, kurios teritorijoje tas specialus balsavimo punktas yra, rinkimų komisijos pirmininkas, svarstytina, ar nereikėtų patikslinti, kokios rinkimų komisijos – apygardos ar apylinkės – minimos kitose šio straipsnio nuostatose: 2 dalies nuostatoje, pagal kurią minėtas apygardos rinkimų komisijos pirmininkas kartu su apylinkių rinkimų komisijų pirmininkais, kuriems tai pavedė apygardos rinkimų komisija, organizuoja, kad rinkimų komisijos nariai dalyvautų balsuojant specialiuose balsavimo punktuose; 5 dalies nuostatose, kuriose minimas komisijos pirmininkas ir komisijos narys; 9 dalies nuostatoje, kurioje minimi komisijų nariai.

Pritarti

Vartoti sąvoką „apylinkės rinkimų komisijos narys/nariai“

26.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

30

 

2

 

 

 

26.    Projekto 30 straipsniu siūloma keičiamo įstatymo 68 straipsnio 8 dalyje nustatyti diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose ir laivuose sudaromų balsavimo komisijų pirmininkų ir narių atlyginimų už darbo dieną tarifus, dvigubai didesnius už nustatytuosius galiojančios redakcijos Seimo rinkimų įstatyme. Kartu su vertinamu projektu teikiamuose kitų rinkimų įstatymų ir Referendumo įstatymo pakeitimo įstatymų projektuose (Nr. XIIIP-3941(3)–XIIIP-3944(3)) balsavimą Respublikos Prezidento, savivaldybių tarybų rinkimuose, rinkimuose į Europos Parlamentą ir referendumuose organizuojančių balsavimo komisijų narių darbo apmokėjimą numatoma didinti gerokai mažesniu mastu. Atsižvelgdami į tai, dėl šių vertinamu projektu siūlomų pakeitimų teikiame pastabą, analogišką šios išvados 11 punkte pateiktai pastabai dėl projekto 10 straipsniu keičiamo įstatymo 23 straipsnio 1 dalyje siūlomų nustatyti apygardų ir apylinkių rinkimų komisijų narių atlyginimų dydžių.

Pritarti

Su šiuo projektu susijusiuose įstatymų projektuose nustatyti tokius koeficientus, kokie yra numatyti Seimo rinkimų įstatymo projekte. Asignavimai padidintam darbo užmokesčiui yra numatyti 2020 m. biudžete.

27.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-12-16

41

 

 

 

27.    Projekto 41 straipsnio 1 ir 2 dalyse vietoj žodžių „keičiamas“ ir „keičiamos“ įrašytinas žodis „keičiamo“, o šio straipsnio 3 dalyje formuluotė „straipsnių nuostatoms įgyvendinti reikalingus“ keistina formuluote „straipsnių (jų dalių) įgyvendinamuosius“.

Pritarti

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narė

Guoda Burokienė

2019-12-11

13

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad 2019 m. lapkričio 28 d. priimtas Seimo rinkimų įstatymo Nr. I-2721 29, 33, 59, 61, 68, 69 ir 70 straipsnių pakeitimo įstatymas Nr. XIII-2577 ir siekiant šio įstatymo kai kurių straipsnių nuostatas suderinti su projekto Nr. XIIIP-3940(3) nuostatomis, siūlome pakeisti keičiamo įstatymo 33 straipsnio 3 dalį, 59 straipsnio 2 dalį, 68 straipsnio 5 dalį ir 69 straipsnio 1 dalį.

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 33 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Lietuvos Respublikos diplomatinė atstovybė, likus ne mažiau kaip 15 dienų iki Seimo rinkimų, perduoda Vyriausiajai rinkimų komisijai diplomatinėje atstovybėje sudarytą rinkėjų sąrašą ir duomenis apie jo patikslinimą. Šis sąrašas gali būti papildomas rinkėjais, kurie balsavimo iš anksto laikotarpiu ir rinkimų dieną negali sugrįžti į Lietuvą ir balsuoja diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar papildomoje balsavimo vietoje užsienyje prie Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulinės įstaigos.“

Pritarti

 

2.

Seimo narė

Guoda Burokienė

2019-12-11

17

(39)

 

(5)

 

(1)

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu yra svarstomas Seimo rinkimų įstatymo Nr. I-2721 98 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4010 ir siekiant suderinti šiuo projektu keičiamas sąvokas su projekte Nr. XIIIP-3940(3) vartojamomis sąvokomis, siūlome pakeisti keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 1 punktą.

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) kandidato į Seimo narius anketos duomenys: vardas, pavardė, gimimo data, darbovietė, narystė politinėse partijose ir nevyriausybinėse organizacijose; šio įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodyti duomenys: ar kandidatas priesaika arba pasižadėjimu yra susijęs su užsienio valstybe; šio įstatymo 38 straipsnio 3 dalyje nurodyti duomenys: ar neturi nebaigtos atlikti teismo nuosprendžiu paskirtos bausmės; ar jis nėra asmuo, atliekantis tikrąją karo arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą, neišėjęs į atsargą krašto apsaugos sistemos, policijos ir vidaus tarnybos karininkas, puskarininkis ar liktinis, kitos sukarintos ar saugumo tarnybos apmokamas pareigūnas; ar jis yra, ar buvo kitos valstybės (kitų valstybių) pilietis; šio įstatymo 98 straipsnio 1 dalyje nurodyti duomenys: ar ne pagal Lietuvos Respublikos užduotis yra sąmoningai bendradarbiavęs su kitų valstybių buvusios SSRS specialiosiomis tarnybomis; šio įstatymo 98 straipsnio 3 dalyje nurodyti duomenys: ar jis po 1990 m. kovo 11 d. Lietuvos Respublikos teismo įsiteisėjusiu nuosprendžiu yra pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos arba įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu bet kada buvo pripažintas kaltu padaręs sunkų ar labai sunkų nusikaltimą; apkaltinamojo nuosprendžio (sprendimo) priėmimo valstybė (vieta), šį nuosprendį (sprendimą) priėmusios institucijos pavadinimas, apkaltinamojo nuosprendžio (sprendimo) priėmimo data ir nusikalstama veika, už kurią jis buvo nuteistas; ar asmuo okupacinio režimo teismo buvo pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybei; ar asmuo teismo nuosprendžiu asmuo buvo pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veikos, kuri vėliau dekriminalizuota; ar asmuo užsienio valstybės teismo buvo pripažintas kaltu dėl veikos, kuri pagal Lietuvos Respublikos teisę nelaikoma nusikalstama; ar asmuo  buvo pripažintas kaltu dėl veikos, už kurią patraukimas baudžiamojon atsakomybėn laikomas politiniu persekiojimu.

Pritarti iš dalies

Pritarti pasiūlymo esmei. Įvertinus Teisės departamento pastabą Nr. 16, 17, 18 keičiasi įstatymo 39 straipsnio 5 dalies 1 punkto dėstymo konstrukcija.

3.

Seimo narė

Guoda Burokienė

2019-12-11

24

(59)

 

(2)

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 59 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse ir konsulinėse įstaigose rinkimų biuleteniai ir balsavimo vokai turi būti laisvai prieinami rinkėjams likus ne mažiau kaip 20 dienų iki rinkimų. Laivuose rinkimų biuletenių tekstas turi būti laisvai prieinamas rinkėjams likus ne mažiau kaip 15 dienų iki rinkimų.“

Pritarti

 

4.

Seimo narė

Guoda Burokienė

2019-12-11

30

1

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 68 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Vyriausioji rinkimų komisija užsienio reikalų ministro teikimu sudaro Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, ir konsulinių įstaigų ir papildomų balsavimo vietų užsienyje prie Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių ar konsulinių įstaigų, kuriose vyksta balsavimas, sąrašą ir kiekvienai Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai nustato balsavimo jose dienas (ne mažiau kaip 3 dienas).“

Pritarti

 

5.

Seimo narė

Guoda Burokienė

2019-12-11

31

 

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti keičiamo įstatymo 69 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Rinkėjai (laivo įgulos nariai ir keleiviai), esantys laive, jeigu jie ne mažiau kaip prieš 4 dienas iki rinkimų dienos yra išplaukę iš Lietuvos Respublikos uosto ir negrįžę iki rinkimų dienos arba jeigu yra kitų aplinkybių, dėl kurių jie negali balsuoti savo rinkimų apylinkėje, iš anksto, Lietuvos Respublikos diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje arba papildomoje balsavimo vietoje užsienyje prie Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulinės įstaigos, turi teisę balsuoti laive.“

Pritarti

 

 

4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                           (Parašas)                                                                                              Guoda Burokienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Rasa Mačiulytė