AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKSLO IR STUDIJŲ ĮSTATYMO NR. XI-242 29 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

 

Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo Nr. XI-242 29 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas) yra teikiamas atsižvelgiant į aukštųjų mokyklų praktiką, kad naujai išrinktas rektorius (direktorius) gali pasiskirti savo komandos narius. Pagal egzistuojančia praktiką naujai išrinktas rektorius (direktorius), savo kadencijos laikotarpiui skiria prorektorius (direktoriaus pavaduotojus), tačiau šiuo metu pagal Lietuvos Respublikos įstatymus nėra numatyta galimybė su universiteto (kolegijos) prorektoriais (direktoriaus pavaduotojais) sudaryti ilgesnes nei dviejų metų terminuotą darbo sutartį.

Įstatymo projekto tikslas – numatyti galimybę rektoriui (direktoriui) pasiskirti prorektorius (direktoriaus pavaduotojus) savo kadencijos laikotarpiui aukštosios mokyklos nustatyta tvarka.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

 

Įstatymo projekto iniciatoriai ir rengėjai – Lietuvos Respublikos Seimo nariai Jurgita Šiugždinienė ir Eugenijus Jovaiša.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

 

Lietuvos Respublikos įstatymuose nėra numatyta galimybė su Universiteto prorektoriais ar kolegijos direktorių pavaduotojais sudaryti ilgesnes nei dviejų metų terminuotas darbo sutartis.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

 

Įstatymo projektu siūloma papildyti Mokslo ir studijų 29 straipsnio 2 dalies 2 punktą suteikiant galimybę rektoriui (direktoriui) savo kadencijos laikotarpiui aukštosios mokyklos nustatyta tvarka skirti prorektorius (direktoriaus pavaduotojus) pagal terminuotą darbo sutartį.

 

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

 

Neigiamų priimto įstatymo pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

 

Priimtas įstatymas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

 

Priimtas įstatymas neturės neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

 

Teikiamas įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

 

Kitų įstatymų keisti nereikės.

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

 

Įstatymo projektas parengtas, laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

 

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.     

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

 

Įstatymo įgyvendinimui nereikės įgyvendinamųjų teisės aktų.

 

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

 

Įstatymo projekto įgyvendinimui nereikės valstybės biudžeto lėšų.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

 

Negauta.     

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

 

„rektorius“, „terminuota darbo sutartis“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

     

Nėra.

 

 

Teikia Seimo nariai: Jurgita Šiugždinienė, Eugenijus Jovaiša