LIETUVOS RESPUBLIKOS

 SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO 2013 M. GRUODŽIO 17 D.

NUTARIMO NR. XII-694 „DĖL TEISĖS AKTŲ REGISTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas (toliau – Komitetas) 2016 m. balandžio 20 d. posėdyje svarstė Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą reg. Nr. XIIP-3290, kuriuo siekiant užtikrinti Juridinių asmenų registrui pateikiamų duomenų, informacijos ir dokumentų teisingumą ir aktualumą, siūloma detaliau sureguliuoti viešųjų juridinių asmenų steigimo dokumentų, kurie veikia pagal Civilinio kodekso 2.46 straipsnio 3 dalyje nurodytus teisės aktus ar teisės aktais patvirtintus įstatus, pateikimo Juridinių asmenų registrui tvarką.

Komitetas pritarė patobulintam Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsnio pakeitimo projektui XIIP-3290(2), įtvirtinančiam, kad Civilinio kodekso 2.46 straipsnio 3 dalyje nurodytuose teisės aktuose privalo būti nustatytas terminas, kuriam pasibaigus, teisės akto nuostatos, kuriomis nustatomi šio kodekso 2.47 straipsnio 1 dalyje ir 2.66 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyti duomenys ir informacija arba kuriomis tvirtinami juridinio asmens įstatai, netenka galios, jeigu šis teisės aktas nebuvo pateiktas Juridinių asmenų registrui. Šis terminas negali būti ilgesnis kaip šeši mėnesiai nuo teisės akto įsigaliojimo.

Komiteto posėdyje atkreiptas dėmesys į tai, kad pritarus Komiteto patobulintam Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui XIIP-3290(2), turi būti pakeisti Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. gruodžio 17 d. nutarimu Nr. XII-694 patvirtinti Teisės aktų registro nuostatai ir 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 9 d. nutarimo Nr.1292 redakcija) patvirtinti Juridinių asmenų registro nuostatai.

Todėl Komiteto posėdyje kaip Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto XIIP-3290(2) lydimąjį nutarta įregistruoti Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. gruodžio 17 d. nutarimo Nr. XII-694 „Dėl Teisės aktų registro nuostatų patvirtinimo pakeitimo“ projektą, kuriuo būtų detalizuotos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsnio pakeitimo įgyvendinimo nuostatos.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai ir rengėjai

             Projektą parengė Lietuvos Respublikos Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai

Šiuo metu Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. gruodžio 17 d. nutarimo Nr. XII-694 „Dėl Teisės aktų registro nuostatų patvirtinimo pakeitimo“ Projekte aptarti santykiai nereguliuojami.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Siūloma papildyti Teisės aktų registro nuostatų 13 punktą 14 papunkčių, nustatant, kad Teisės aktų registrui duomenis teikia ir Juridinių asmenų registro tvarkytojas, t.y. Juridinių asmenų registro tvarkytojas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo duomenų įregistravimo Juridinių asmenų registre – pranešimą apie Juridinių asmenų registre įregistruotus Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsnio 3 dalyje nurodytuose teisės aktuose nustatytus Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.47 straipsnio 1 dalyje ir 2.66 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytus duomenis ir informaciją arba Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsnio 3 dalyje nurodytais teisės aktais patvirtintus juridinio asmens įstatus.

Taip pat siūloma papildyti Teisės aktų registro nuostatus 191 punktu, nustatančiu, kad Teisės aktų registro tvarkytojas, per Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsnio 3 dalyje nurodytuose teisės aktuose nustatytą terminą negavęs šių nuostatų 13 punkto 14 papunktyje nurodyto pranešimo, įrašo duomenų pakeitimus dėl teisės akto nuostatų, kuriomis nustatomi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.47 straipsnio 1 dalyje ir 2.66 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyti duomenys ir informacija arba kuriomis tvirtinami juridinio asmens įstatai, netekimo galios.“

 

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės

Numatoma, kad pritarus projektui bus aiškesnis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsnio pakeitimo įstatymo (projekto reg. Nr. XIIP-3290(2)) įgyvendinimas.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Projektas kriminogeninei situacijai ar korupcijai įtakos neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Projekto įgyvendinimas neturės tiesioginės įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Projektas yra Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIIP-3290(2) projekto lydimasis projektas. Taip pat turės būti pakeisti 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 9 d. nutarimo Nr.1292 redakcija) patvirtinti Juridinių asmenų registro nuostatai.

 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimų.

 

10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos ir Europos Sąjungos teisės nuostatas.

 

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti

Projekto įgyvendinimui įstatymų įgyvendinamieji aktai nebus reikalingi.

 

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti

Projekto įgyvendinimui papildomų valstybės lėšų nereikės.

 

   13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

   Dėl Įstatymo projekto specialistų vertinimų, rekomendacijų ar išvadų negauta.

          

 14. Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam Projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc: „juridinis asmuo“, „registras“, „teisės aktas“.

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

 

 

Teikia

 

Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininko pavaduotojas

Seimo narys                                                                                                              Stasys Šedbaras