PASIŪLYMAS

DĖL VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1596

 

2018-04-18

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

8

 

 

Argumentai:

Būtina sudaryti sąlygas ir jaunų žmonių pritraukimui, jų kvotoms tarnyboje ir deramai motyvacijai, ypač stiprinant bendrą valstybės tarnybą ir talentų auginimą.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 8 straipsnį nauja 6 dalimi ir ją išdėstyti taip:

,,6. Ne mažiau kaip vienas trečdalis Valstybės tarnautojų įstaigoje privalo būti jaunesni nei 30 metų.

2

15

1

 

Argumentai:

Nuolatinis mokymasis, įtraukiant ir privalomas pusmečio stažuotes užsienio šalyse pagal estų pavyzdį, kompetencijų auginimas turi būti ne formalumu, o neatsiejamu valstybės tarnybos atributu.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 15 straipsnio 1 dalį naujais 11 punktu ir juos išdėstyti taip:

,,11) ne mažiau kaip vieną kartą per ketverius metus būti išsiųstas į pusmečio stažuotėms užsienio valstybėje;“

3

19

1

 

Argumentai:

Nuolatinis valstybės tarnautojų kompetencijų auginimas turi būti ne formalumu, o neatsiejamu valstybės tarnybos atributu. Tai labai svarbus valstybės tarnautojų kompetencijos, aukšto profesionalumo auginimo ir tarnautojo profesijos prestižiškumo auginimo garantų. Taip būtų didinama tarnautojų kompetencija, didinamas darbo našumas bei mažinama biurokratija.

Pasiūlymas:

įstatymo projekto 19 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

„1. Valstybės tarnautojai turi privalo nuolat tobulinti kvalifikaciją. Valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.“

 

4

19

2

 

Argumentai:

Tarnautojo kvalifikacijos tobulinimas yra ne tik tarnautojo asmeninis reikalas, bet ir įstaigos kurioje jis dirba, todėl gera idėja, kad valstybės tarnautojas galėtų prisidėti prie kvalifikacijos tobulinimo savo lėšomis gali tapti įdinga siekiant sutaupyti ir priversti tarnautoją susimokėti už kvalifikacijos tobulinimą. . Valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimui skirtos lėšos turi būti privalomai numatytos kiekvienos institucijos  biudžete atskira biudžeto eilute.

Pasiūlymas:

įstatymo projekto 19 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:

”2. Valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimas gali būti  finansuojamas iš valstybės ir savivaldybės institucijai ir įstaigai skiriamų valstybės biudžeto asignavimų ar kitų teisėtų lėšų.“

5

24

 

 

Argumentai:

Norint paskatinti valstybės tarnautojų kompetencijos augimą ir visapusišką tobulėjimą,  privaloma nuolatinė rotacija ne vien aukščiausių vadovų, bet ir ekspertiniame lygmenyje. Tai  taptų ir aiškiu  saugikliu tarnautojo biurokratinės galios įsitvirtinimui, ir neišvengiamu  tarnautojo auginimo, tobulėjimo, jo akiračio plėtros garantu. Šios nuostatos privalumai grindžiami sėkminga kitų šalių,  taip pat Europos Sąjungos institucijų praktika. 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 24 straipsnį nauja 6 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„6. Valstybės tarnautojas ne rečiau kaip kas 7 metus privalo keisti kuruojamą veiklos sritį toje pačioje įstaigoje arba tarnybinio kaitumo būdu turi būti perkeltas į kitas pareigas kitoje įstaigoje. Veikla toje pačioje srityje gali būti pratęsiama atskiru susitarimu, esant būtinybei, ar kai tarnautojo išskirtinė kompetencija ir profesionalumas yra būtini konkrečioms pareigoms atlikti.“

6

27

 

 

Argumentai:

Kompetencija grįsta ekspertų motyvacija, jų atlyginimams lenkiant viduriniosios grandies vadovų algas, sumažintų karjeros siekį tik postų kryptimi. Taip atsivers keliai į vadovų pozicijas lyderystės, galimybės priimti ryžtingus sprendimus, didesnės atsakomybės galimybe motyvuotiems plataus požiūrio žmonėms.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 27 straipsnį nauja 6 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„6. Įstaigos struktūriniame padalinyje turi būti ne mažiau kaip 2 Valstybės tarnautojai, kurių kategorija yra aukštesnė nei struktūrinio padalinio vadovas.“

7

47

 

 

Argumentai:

Darbuotojui, kuris yra atleidžiamas iš valstybės tarnybos, turi būti sudaromos sąlygos persikvalifikuoti arba gauti paramą įkurti verslo įmonę. Tai grindžiu 1993 m. Kanados premjero Žano Kretjeno reformos praktika, kai buvo išvengta intrigų ir socialinio sprogimo, žmonėms suteikus galimybę persikvalifikuoti ir šansą susikurti darbo vietą pačiam. Šiai reformai išleisti 4,7 mlrd. Kanados dolerių atsipirko per pusantrų metų, nes šeštadaliu sumažėjęs darbuotojų skaičius, leido sutaupyti lėšų jų atlyginimų ir privilegijų sąskaita. O ir atleisti žmonės neliko be pajamų. Tai – išmintingiausio ir veiksmingiausio kelio pavyzdys

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 47 straipsnį nauja 8 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„8. Atleistiems valstybės tarnautojams, kuriems nėra pasiūloma kita darbo vieta yra  suteikiama galimybė pasinaudoti parama, kuri skirta persikvalifikuoti arba pradėti verslą.“

 

Teikia

Seimo narė

 

Virginija Vingrienė