LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
IŠMOKŲ VAIKAMS ĮSTATYMO 6 STRAIPSNIO 1 DALIES PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
2021-10-07 Nr. XIVP-900
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas.
1. Įstatymo projektu siūloma nustatyti naują išmokos vaikui dydį – vietoj 1,75 bazinės socialinės išmokos dydžio per mėnesį nustatant 2 bazinės socialinės išmokos dydžių per mėnesį išmoką.
Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad rengti įstatymo projektą paskatino auganti infliacija, kylančios dujų, šildymo ir elektros kainos bei nuolat brangstantis būtiniausių maisto produktų krepšelis. Šiuo projektu siekiama bent iš dalies kompensuoti būsimą kainų šuolį prasidėjus šildymo sezonui ir apsaugoti vieną iš ekonomiškai jautrių grupių, t. y. šeimas, auginančias vaikus. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad išmokos vaikams skiriamos ir mokamos vaikų poreikiams tenkinti, todėl įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodytas tikslas neatitinka išmokų vaikams paskirties.
2. Keičiamą Išmokų vaikams įstatymo 6 straipsnio 1 dalį reikėtų patikslinti kalbos požiūriu ir vietoj žodžio „dydžio“ įrašyti žodį „dydžių“.
3. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekte nenustatyta įstatymo įsigaliojimo data, įstatymas įsigaliotų jį oficialiai paskelbus. Pažymėtina, kad išmokų dydžio pokytis paprastai siejamas su mėnesio pirma diena, todėl įstatymo projektą siūlytina papildyti norma, reguliuojančia šio įstatymo įsigaliojimą. Jeigu įstatymas įsigaliotų dar 2021 metais, atsižvelgiant į tai, kad įstatymo įgyvendinimui bus reikalingi papildomi valstybės biudžeto asignavimai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 145 straipsniu, kartu su šiuo įstatymo projektu turėtų būti teikiamas Lietuvos Respublikos 2021 metų valstybės biudžeto iš savivaldybių biudžetų rodiklių finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas, be to, dėl siūlomo teisinio reguliavimo reikėtų gauti Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos, išvadą.
4. Įstatymo projekto aiškinamojo rašto 9 punkte nurodyta, kad įstatymo inkorporavimui į teisinę sistemą reikia keisti Statybos įstatymą ir jį lydinčiuosius teisės aktus. Įstatymo projekte siūlomų normų sąsajos su Statybos įstatyme reguliuojamais teisiniais santykiais nevisiškai aiškios, tačiau, jeigu tokie pakeitimai reikalingi, jie turėtų būti teikiami kartu su aptariamu įstatymo projektu.
5. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad įstatymui įgyvendinti reikės įgyvendinamųjų teisės aktų ir juos turės priimti Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Atsižvelgiant į tai įstatymo projekte reikėtų nustatyti iki kada Lietuvos Respublikos Vyriausybė turi priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
6. Įstatymo projektas tikslintinas atsižvelgiant į teisės technikos taisyklių reikalavimus:
1) projekto pavadinime turi būti nurodytas keičiamo įstatymo numeris bei išbraukti pertekliniai skaičius ir žodis „1 DALIES“;
2) įstatymo projekto 1 straipsnio pavadinime brauktini pertekliniai skaičius ir žodis „1 dalies“.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
J. Andriuškevičiūtė, tel. (8 5) 239 6159, el. p. [email protected]
J. Raškauskaitė, tel. (8 5) 239 6842, el. p. [email protected]