LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
aplinkos apsaugos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS įstatymo Nr. I-1240 14 ir 27 STRAIPSNIŲ pakeitimo
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2778
2023-06-14 Nr. 107-P-21
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai: Komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, pirmininko pavaduotojas Aidas Gedvilas, Kasparas Adomaitis, Andrius Vyšniauskas (pavaduojantis Agnę Bilotaitę), Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus.
Kviestieji asmenys: aplinkos ministras Simonas Gentvilas, aplinkos viceministrė Monika Juodvalkė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-05-22 |
|
|
* |
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto įstatymo pavadinime vietoj numerio „Nr. I-301“ įrašytinas numeris „Nr. I- 1240“. |
Pritarti |
Redakcinio pobūdžio pastaba. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-05-22 |
1(14) 2(27) |
(1) 2(5) 3(5) |
(13) (6, (14) |
2. Projekto 1 straipsniu keičiamo Statybos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 14 straipsnio 1 dalies 13 punkto nuostatų „iš patikėjimo teise valdomo valstybinės žemės patikėtinio“ turinys nėra aiškus. Svarstytina, ar šiose projekto nuostatose nereikėtų atsisakyti žodžių „patikėjimo teise valdomo“ kaip perteklinių. Analogiško turinio pastabai taikytina ir projekto 2 straipsnio 2 ir 3 dalimis keičiamo įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 6 punkto ir 14 punkto analogiškoms nuostatoms. |
Pritarti |
Redakcinio pobūdžio pastaba. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-05-22 |
2(27) |
1(2) |
|
3. Projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad statybą leidžiančius dokumentus išduoda savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius. Šios projekto nuostatos nėra aiškios santykyje su kitomis keičiamo įstatymo nuostatomis, pavyzdžiui, 27 straipsnio 4, 10, 18 dalių, 271 straipsnio 1 dalies 3, 4, 8 punktų nuostatomis, kuriose nustatyta, kad statybą leidžiantį dokumentą be savivaldybės mero gali išduoti ir savivaldybės mero įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas. Siekiant įstatymo nuostatų suderinamumo, projektu reikėtų tikslinti ir minėtas keičiamo įstatymo nuostatas. Be to, pažymėtina, kad pagal Vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnį, savivaldybės administracijai vadovauja savivaldybės administracijos direktorius, kuris tiesiogiai ir asmeniškai merui atsako už įstatymų, įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų, Vyriausybės, savivaldybės tarybos, mero sprendimų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje jo kompetencijai priskirtais klausimais. Atsižvelgdami į tai, manome, kad meras tam tikrus įgaliojimus galėtų suteikti savivaldybės administracijos direktoriui, bet ne savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui, nes kitaip būtų paneigtas savivaldybės administracijos direktoriaus, kaip jos vadovo, kuriam yra pavaldūs ir atskaitingi tos administracijos valstybės tarnautojai, vaidmuo. Pažymėtina, kad, įstatymo nuostatas taikant praktikoje, mero įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius, kaip įstaigos vadovas, jam pavestoms funkcijoms atlikti galėtų pasitelkti sau pavaldžius savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus, duodamas jiems atitinkamus su tų funkcijų atlikimu susijusius pavedimus. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar, siekiant suderinti keičiamo įstatymo nuostatas su Vietos savivaldos įstatymu, projektu neturėtų būti keičiami ir tie keičiamo įstatymo straipsniai, kuriuose vartojama netinkama formuluotė „savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas“. |
Nepritarti |
Pažymėtina, kad Aplinkos ministerija yra parengusi Lietuvos Respublikos Statybos įstatymo Nr. I-1240 1, 2, 3, 4, 11 1, 12, 14, 15, 17, 18, 22, 24, 26, 27, 271, 28, 33, 34, 40, 47, 49, 51 straipsnių, šeštojo skirsnio pavadinimo, 1 priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 11 2, 27 2 straipsniais įstatymo projektą (Nr. 23-7419), kuris šiuo metu yra redaguojamas pagal suinteresuotų institucijų pastabas, todėl atitinkamos nuostatos su Vietos savivaldos įstatymu bus suderintos šiuo projektu. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-05-22 |
2(27) 2(27) 2(27)
|
(5) (13) (16) |
(16)
(2) |
4. Siekiant įstatymų nuostatų suderinamumo ir atsižvelgiant į su teikiamu projektu susijusio Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 2, 10, 11, 12, 13, 22, 27, 30, 34, 35, 37, 39, 40, 41, 43, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 straipsnių pakeitimo ir VI skyriaus papildymo 351 ir 352 straipsniais įstatymo projekto Nr. XIVP-2765 (toliau – projektas Nr. XIVP-2765) 2 straipsniu keičiamo Žemės įstatymo 10 straipsnio nuostatas, projekto 2 straipsniu taip pat reikėtų tikslinti (projektu nekeičiamas) keičiamo įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 16 punkto, 13 dalies ir 16 dalies 2 punkto nuostatas bei projektą papildyti 3 straipsniu, kuriame būtų tikslinamos keičiamo įstatymo 271 straipsnio 1 dalies 9 punkto nuostatos, nes minėtos keičiamo įstatymo nuostatos nėra suderintos nei su galiojančio Žemės įstatymo (nurodytas ne tas straipsnio numeris), nei su projekto Nr. XIVP-2765 nuostatomis. Pritarus šiai pastabai ir papildžius projektą nauju straipsniu, projekto 3 straipsnis turėtų būti pernumeruota. |
Pritarti |
Redakcinio, tikslinamojo pobūdžio pastaba. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pateiktas pastabas patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Kasparas Adomaitis.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo / kito Seimo teisės akto projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Aistė Gedvilienė
Biuro patarėja Aistrida Latvėnė