1.
|
Seimo
narys
Andrius
Palionis (2018-04-27)
|
8
(13)
|
1
|
|
|
Argumentai:
2002 metų spalio
1 dieną įsigaliojusio Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo nuostatų
pagrindu Lietuvoje susiklostė konstruktyvūs santykiai tarp žemės savininkų ir
medžiotojų, kurie ir šiandien yra palankūs Lietuvos medžiojamajai faunai.
Lietuvos
Respublikos Medžioklės įstatymo Nr. IX-966 2, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15
ir 16 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-435 (2) 13 straipsnio
1 ir 3 dalyse siekiama įtvirtinti nuostatas privačių žemės sklypų
savininkams, kad privačios žemės sklypo savininkas, kuris turi
medžiojimo teisę, medžioklės plotų vienete gali medžioti tik: 1) jeigu
stambieji žemės plotų savininkai kooperuoja smulkiuosius žemės plotų
savininkus, siekdami sudaryti medžioklės plotų vienetą ne mažesnį kaip 1
000 hektarų; 2) jeigu šiame plote turi nuosavybės teise ne mažiau
kaip 100 hektarų miško arba žemės ūkio paskirties žemės.
Teikiamų
pasiūlymų tikslas – išlaikyti sėkmingai veikiančias medžioklės sistemos reglamentavimo
nuostatas.
Siūlomomis pataisomis
siekiama atsižvelgti į daugumos žemės savininkų ir medžiotojų interesus. Teikiami
pasiūlymai garantuotų, kad formuojant naujus medžioklės plotų vienetus, stambūs
žemvaldžiai nepiktnaudžiautų savo įtaka kviesti smulkius žemės savininkus
kooperuotis į medžioklės plotų vienetų formavimą ir būtų sudaryta galimybė ne
mažiau kaip 50 hektarų valdantiems miško arba žemės ūkio paskirties žemės
savininkams patogiai realizuoti medžiojimo teisę.
Numatoma aiškesnė
naujų medžioklės ploto vienetų formavimo tvarka garantuotų atsakingą
medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą.
Pasiūlymas:
1. Pakeisti projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1
dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Privačios
žemės sklypo savininkas, kuris turi medžiotojo bilietą ir kuriam konkrečiame
medžioklės plotų vienete nuosavybės teise priklauso ne mažiau kaip 100
50 ha miško arba žemės ūkio paskirties žemės, turi teisę proporcingai
nuosavybės teise valdomos žemės plotui naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius
(medžioti) sudaręs sutartį su medžioklės plotų naudotoju dėl privačios žemės
sklypo savininkui skiriamų sumedžioti gyvūnų skaičiaus nustatymo tvarkos, dėl
tiesioginių ir proporcingų medžioklės plotų naudotojo išlaidų, susijusių su
medžiojamosios gyvūnijos apsauga, medžioklės plotų priežiūra ir medžiojamųjų
gyvūnų padarytos žalos atlyginimu, kompensavimo tvarkos, dėl medžioklės
dokumentų išdavimo privačios žemės sklypo savininkui ir jų grąžinimo, dėl
kitų medžioklės organizavimo tvarkos reikalavimų vykdymo. tapti
medžioklės plotų naudotojo medžiotojų kolektyvo nariu, prisiimdamas visas
medžiotojų kolektyvo įstatuose numatytas pareigas ir teises, o M medžioklės
plotų naudotojas privalo priimti į medžiotojų kolektyvą narius per 30
dienų nuo privačios žemės savininko prašymo gavimo dienos privalo
parengti šioje dalyje numatytos sutarties projektą ir pasiūlymą ją sudaryti
pateikit privačios žemės sklypo savininkui. Nesudaręs šioje dalyje numatytos
sutarties privačios žemės sklypo savininkas medžioti negali. nuo jų
prašymų pateikimo dienos.“
|
Nepritarti
|
Pateiktas pasiūlymas nepadeda spręsti žemės
savininko-medžiotojo teisinių galimybių medžioti nuosavoje žemėje tais
atvejais, kai žemės yra medžioklės plotų vienete, kurio naudotojas fizinis
asmuo arba juridinis asmuo, kurio forma yra kita nei asociacija, pvz.,
privati bendrovė, valstybės įmonė (valstybinių miškų valdytojas),
universitetas, viešoji įstaiga.
Be to, įstatymo prievarta įtraukti žemės savininką į
asociaciją kelia pagrįstų abejonių, ar tuo nepažeidžiama Konstitucijoje
garantuojama asmens teisė laisvai jungtis ar nesijungti į organizacijas. Šiuo
atveju tokios teisės netenka abi pusės – tiek žemės savininkas, tiek
medžiotojų asociacijos nariai.
Komitetas siūlo rinktis santykių tarp žemės
savininko ir medžioklės plotų naudotojo įforminimo modelį - sutartį.
|
2.
|
Seimo
narys
Simonas
Gentvilas
(2018-05-15)
|
8
(13)
|
1
|
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo (toliau – MĮ)
Nr. IX-966 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-435 (2) (toliau - Įstatymo
projektas) 13 straipsnio 1 ir 3 dalyse nustatyti reikalavimai ir sąlygos
privačių žemės sklypų savininkams, kurių žemės sklypai patenka į medžioklės
plotų vienetą arba kurie ketina sudaryti naują medžioklės plotų vienetą,
akivaizdžiai kelią grėsmę žemės savininko teisėms - laisvai bei savo nuožiūra
valdyti, naudotis ir disponuoti jiems nuosavybės teise priklausančia žeme ar
mišku.
Įstatymo projekte nustatyta 100 ha riba yra nepagrįstai didelė ir
tokiu būdu yra užkertamas kelias mažesnius žemės sklypus (nuosavybės teise)
turintiems asmenims įgyvendinti savo teisę – medžioti. Taip pat, mažesnių
sklypų savininkams yra atimta teisė laisvai valdyti ir naudotis savo žemės
sklypu, nes tokiems asmenims nenumatyta galimybė sudaryti sutartis su
medžiotojais ar medžiotojų asociacijomis. Įstatymo projektu teisė į nuosavybę
ir veiklos laisvę yra ribojama priklausomai nuo asmens turtinės padėties
(žemės ploto kiekio), o tai akivaizdžiai prieštarauja LR lygių galimybių
įstatymo 1 straipsnio 1 daliai, 2 straipsnio 2 daliai (draudimas diskriminuoti dėl socialinės
padėties). Šiuo pasiūlymu, vietoje Įstatymo projekte būtume linkę
numatytą 100 ha ribą panaikinti. Atkreiptinas dėmesys, jog Įstatymo projektu,
yra sudaryta išskirtinė teisė vienai iš sutarties šalių paruošti medžiojimo
sutarties sąlygas kitai šaliai. Dažnu atveju, medžioklės plotų naudotojai yra
juridiniai asmenys, todėl sutartiniuose santykiuose su žemės sklypo savininku
– fiziniu asmeniu, turi pranašumą. Medžiotojų asociacija tenkindama savo
narių interesus ir turėdama įstatymu jai suteiktą teisę rengti sutarties
sąlygas, bei turėdama pranašumą prieš kitą sutarties šalį gali piktnaudžiauti
dominuojančia padėtimi ir sąmoningai į sutartį įrašyti žemės savininkui
nenaudingas sąlygas.
Žemės savininkų ir medžiotojų asociacijų interesai daugeliu atveju yra
priešingi. Žemės savininkai siekia subalansuoto žemės ūkio ar miškininkystės
vystymo derinant medžiojamųjų gyvūnų populiacijos dydį su gaunama ekonomine
nauda iš žemės ūkio ar miškininkystės ūkinės veiklos vykdymo bei patiriama
žala dėl medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos pasėliams arba miškui. Medžiotojų
asociacijos siekia kuo geresnių medžiojamųjų gyvūnų populiacijų siekiant
vykdyti su medžiokle susijusią ūkinę veiklą, kurią pagal dabartinius
medžioklę reglamentuojančius teisės aktus gali vykdyti šešėlinėje
ekonomikoje, nes valstybė nustačiusi tik minimalų mokestį už medžiojamųjų
gyvūnų išteklių naudojimą leidžia medžiotojų asociacijoms vykdyti su
medžiokle susijusią ūkinę veiklą jos neapmokestinant kitoms ūkinėms veikloms
taikomais mokesčiais.
Keičiant dabartinę MĮ 13 straipsnio 1 dalies redakciją, pagal kurią yra numatyta teisė
žemės savininkui, kuris turi ne mažiau kaip 100
ha žemės sklypų nuosavybę medžioklės
plotų vienete yra užkertamas kelias žemės savininkui tapti pilnateisiu
medžiotojų kolektyvo nariu. Dėl to manoma, kad ir sutartis su žemės sklypo
savininku būtų nesudaryta, kas medžiotojams leistų nevaržomai naudotis šiuo
žemės plotu, netgi pažeidžiant savininko teises laisvai ir nevaržomai
naudotis ir valdyti jam nuosavybės teise priklausančiu turtu. Iš Įstatymo
projekto išplaukia išvada, kad tam tikros grupės interesai yra iškeliami
aukščiau už teisę į nuosavybę.
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas 2015 m. gegužės 13 d. nutarime
„Dėl Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 7 straipsnio 2
dalies, 8 straipsnio 1, 9, 10 dalių,
13
straipsnio 2 dalies, 18 straipsnio straipsnio 7 dalies ir 22 straipsnio 3, 6, 7 dalių
atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai” akcentavo, kad iš
Konstitucijos valstybei kyla priedermė reguliuojant medžioklės ir su ja
susijusius santykius išlaikyti teisingą pusiausvyrą tarp visuomenės ir asmens
interesų, užtikrinti viešąjį interesą ir išvengti nepagrįsto asmens teisių
ribojimo. Kita vertus, privačių žemės sklypų, miškų, vandens telkinių
savininkas, turėdamas teisę valdyti, naudoti nuosavybę ir ja disponuoti,
negali pažeisti Konstitucijoje įtvirtintų gyvūnijos apsaugos ir racionalaus
naudojimo, atkūrimo ir gausinimo imperatyvų.
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas 2018 m. balandžio
5 d. priėmęs
nagrinėti prašymą (Bylai suteiktas numeris 9/2018)
dėl MĮ 13 straipsnio 1 dalies
atitikimo LR Konstitucijos 35 straipsniui (asociacijų laisvės ir autonomijos
principas). Tikėtina, kad LR Konstitucinis teismas galėtų plačiai pasisakyti
dėl žemės savininkų ir medžiotojų asociacijų teisinių santykių. Jei bus
priimta projekte XIIIP-435(2) siūloma pataisa Konstitucinis Teismas išbrauks
bylą iš nagrinėjamų bylų sąrašo dėl pakeisto teisinio reguliavimo.
Pagal iki 2014 m. sausio 1 d. galiojusią MĮ 13
straipsnio 1 dalies
redakciją žemės savininkas siekdamas medžioti savo žemėse turėjo susitarti su
medžiotojų asociacija, t. y. žemės savininko ir medžiotojų asociacijos
teisiniai santykiai buvo analogiški siūlomame MĮ Projekte Nr. XIIIP-435(2). Tokia MĮ
minima teisės norma neleido realiai užtikrinti žemės savininkų teisių, nes
esant prieštaringiems žemės savininkų ir medžiotojų interesams, medžiotojų
asociacijos vengė susitarimų su žemės savininkais, nes neturėto imperatyvios
pareigos juos priimti į medžiotojų asociacijas ir tokia įstatymo norma
realiai neveikė. Todėl šia įstatymo pataisa vėl siūloma norma (Projekte
XIIIP-435(2).), kuri realiai neveiks.
13 straipsnio 3 dalyje yra nustatoma teisė tik
medžiotojams arba jų juridinį asmenį įsteigusiai grupei medžiotojų, kurie
nuosavybės teise valdo daugiau kaip 1 000 ha bendro ploto užimančius susisiekiančius žemės
sklypus ...<...> (tolesnė įstatymo projekto dalis neturi teisinės
prasmės, nes šia teisės norma negalės praktiškai pasinaudoti).
Įstatymo projektu siūlomas reikalavimas
medžiotojams turėti ne mažiau kaip 70 procentų žemės sklypų nuosavybę 1 000 ha žemės
sklypų plote yra neįgyvendinama, nes niekas negalės tokia MĮ 13 straipsnio 3 dalies norma
pasinaudoti. Aktyvių medžiotojų skaičius Lietuvoje sudaro apie 30 tūkst., o
žemės savininkų su bendrasavininkiais skaičius apie 1 mln. asmenų.
Todėl net teoriškai negali egzistuoti tokia kadastrinė vietovė kurioje
medžiotojams – žemės savininkams priklausytų 100
proc. ar 70 proc. susisiekiančių
žemės sklypų nuosavybės 1 000 ha ar didesniame žemės plote.
Įstatymo
projektu nustatytas reikalavimas, kad naujus medžioklės plotus gali sudaryti
tik medžioto statusą turintis fizinis ar juridinis asmuo, taip pat užkerta
kelią žemės sklypo savininkui laisvai apsispręsti dėl savo žemės valdymo ir
naudojimo su medžiokle susijusiai ūkinei ir aplinkosauginei veiklai. Suteikus
teisę žemės savininkams (nekeliant reikalavimo jiems būti medžiotojais)
patiems suformuoti medžioklės plotų vienetą savo žemės sklypų nuosavybės
pagrindu jie galėtų vystyti su medžiokle susijusią ūkinę veiklą laikantis
visų su medžiokle bei aplinkosauga susijusių teisės aktų reikalavimų tokį
medžioklės plotų vienetą išnuomojant asmenims, turintiems teisę medžioti (t.
y. medžiotojams).
Be to, žemės savininkams įgyjant teisę sudaryti
medžioklės plotų vienetus ir juos nuomojant su medžiokle susijusi ūkinė
veikla iš dabar veikiančios šešėlinėje ekonomikoje grįžtų į ūkinę veiklą,
kuri vykdoma mokant kitoms ūkinėms veiklos taikomus valstybės nustatytus
mokesčius.
Įsteigus žemės savininkų medžiotojų plotus būtų
išspręsta ir kita svarbi problema – žalos atlyginimo dėl medžiojamųjų gyvūnų
daromos žalos. Žemės savininkų asociacija kaip medžioklės plotų vieneto
steigėjas ir jo naudotojas ar nuomotojas privalėtų sudaryta sutartimi
susitarti su žemės ir miškų savininkais dėl medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos
atlyginimo.
Atkreiktinas dėmesys, kad teisė medžioti
(medžiotojo bilieto turėjimas) niekaip nėra susieta su žemės nuosavybe,
todėl asmenys, įgiję teisę medžioti (turintys medžiotojo bilietą) gali
medžioti ne tik sovietmečio laikotarpiu suformuotuose ir tęstinumo būdu (MĮ 22 straipsnio 2 dalis) dabar
naudojamuose medžioklės plotų vienetuose bet ir žemės savininkų, savo
nuosavybės pagrindu suformuotuose medžioklės plotuose.
Pasiūlymas
derintas su Lietuvos miško savininkų asociacija.
Pasiūlymas:
1. Pakeisti projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„1. Privačios
žemės sklypo savininkas, kuris turi medžiotojo bilietą ir kuriam konkrečiame
medžioklės plotų vienete nuosavybės teise priklauso ne mažiau kaip 100 ha
miško arba žemės ūkio paskirties žemės, turi
teisę proporcingai nuosavybės teise valdomos žemės plotui naudoti
medžiojamųjų gyvūnų išteklius (medžioti) sudaręs sutartį su medžioklės plotų
naudotoju dėl privačios žemės sklypo savininkui skiriamų sumedžioti gyvūnų
skaičiaus nustatymo tvarkos, dėl tiesioginių ir proporcingų medžioklės plotų
naudotojo išlaidų, susijusių su medžiojamosios gyvūnijos apsauga, medžioklės
plotų priežiūra ir medžiojamųjų gyvūnų padarytos žalos atlyginimu,
kompensavimo tvarkos, dėl medžioklės dokumentų išdavimo privačios žemės
sklypo savininkui ir jų grąžinimo, dėl kitų medžioklės organizavimo tvarkos
reikalavimų vykdymo. Medžioklės plotų naudotojas per 30 dienų nuo
privačios žemės savininko prašymo gavimo dienos privalo parengti šioje dalyje
numatytos sutarties projektą ir pasiūlymą ją sudaryti pateikti privačios
žemės sklypo savininkui ar valdytojui. Rekomendacijas dėl tipinių sutarties
sąlygų nustato aplinkos ministras. Nesudaręs šioje dalyje numatytos
sutarties privačios žemės sklypo savininkas medžioti negali.”
Privačios žemės sklypo savininkas, kuris turi medžiotojo
bilietą ir kuriam konkrečiame medžioklės plotų vienete nuosavybės teise
priklauso ne mažiau kaip 100 ha miško arba žemės ūkio paskirties žemės, turi
teisę tapti medžioklės plotų naudotojo medžiotojų kolektyvo nariu,
prisiimdamas visas medžiotojų kolektyvo įstatuose numatytas pareigas ir
teises, o medžioklės plotų naudotojas privalo priimti į medžiotojų kolektyvą
narius per 30 dienų nuo jų prašymų pateikimo dienos.
|
Nepritarti
|
(tie patys argumentai kaip ir prie A. Palionio
pasiūlymo projekto 8 straipsnio 1 daliai) Pateiktas pasiūlymas nepadeda
spręsti žemės savininko-medžiotojo teisinių galimybių medžioti nuosavoje
žemėje tais atvejais, kai žemės yra medžioklės plotų vienete, kurio
naudotojas fizinis asmuo arba juridinis asmuo, kurio forma yra kita nei
asociacija, pvz., privati bendrovė, valstybės įmonė (valstybinių miškų
valdytojas), universitetas, viešoji įstaiga.
Be to, įstatymo prievarta įtraukti žemės savininką į
asociaciją kelia pagrįstų abejonių, ar tuo nepažeidžiama Konstitucijoje
garantuojama asmens teisė laisvai jungtis ar nesijungti į organizacijas. Šiuo
atveju tokios teisės netenka abi pusės – tiek žemės savininkas, tiek medžiotojų
asociacijos nariai.
Komitetas siūlo rinktis santykių tarp žemės
savininko ir medžioklės plotų naudotojo įforminimo modelį – sutartį.
|
3.
|
Seimo
nariai
Kęstutis
Mažeika,
Jonas
Jarutis,
Andriejus
Stančikas,
Aurimas
Gaidžiūnas,
Antanas
Baura,
Petras
Valiūnas,
Robertas
Šarknickas,
Levutė
Staniuvienė,
Dainius
Gaižauskas
(2018-05-16)
|
8
(13)
|
1
|
|
|
Argumentai:
Pasiūlymas:
1.
Pakeisti projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo
13 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Privačios žemės sklypo savininkas, kuris turi medžiotojo
bilietą ir kuriam Medžiotojas, turintis konkrečiame medžioklės
plotų vienete nuosavybės teise priklauso ne mažiau kaip 100 ha miško arba
žemės ūkio paskirties valdomos žemės, kurioje medžioklė
neuždrausta, turi teisę proporcingai nuosavybės teise valdomos žemės
plotui naudoti joje medžiojamųjų gyvūnų išteklius (medžioti) sudaręs
sutartį su medžioklės plotų naudotoju dėl privačios žemės sklypo savininkui
skiriamų sumedžioti gyvūnų skaičiaus nustatymo tvarkos, dėl tiesioginių ir
proporcingų medžioklės plotų naudotojo išlaidų, susijusių su medžiojamosios
gyvūnijos apsauga, medžioklės plotų priežiūra ir medžiojamųjų gyvūnų
padarytos žalos atlyginimu, kompensavimo tvarkos, dėl medžioklės dokumentų
išdavimo privačios žemės sklypo savininkui ir jų grąžinimo, dėl kitų
medžioklės organizavimo tvarkos reikalavimų vykdymo. Rekomendacijas
dėl tipinių sutarties sąlygų nustato aplinkos ministras. Medžioklės plotų naudotojas per 30 dienų nuo privačios žemės
savininko prašymo gavimo dienos privalo parengti šioje dalyje numatytos
sutarties projektą ir pasiūlymą ją sudaryti pateikti privačios žemės sklypo
savininkui. Nesudaręs šioje dalyje numatytos sutarties privačios žemės sklypo
savininkas medžioti negali.“
|
Pritarti
|
|
4.
|
Seimo
narys
Andrius Palionis
(2018-04-27)
|
8
(13)
|
2
|
|
|
2. Pakeisti
projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„3. Pavienis medžiotojas arba juridinį asmenį įsteigusi grupė
medžiotojų, kurie nuosavybės teise valdo daugiau kaip 1 000 ha bendro ploto
užimančius susisiekiančius žemės sklypus, kuriuose medžioklė neuždrausta Žemės
sklypo ar keleto susisiekiančių sklypų, ne mažesnių nei 50 ha, kuriuose
medžioklė nėra uždrausta ir kurių bendras plotas yra didesnis kaip 1 000 ha,
savininkas, kaip fizinis asmuo, arba savininkai, įsteigę juridinį asmenį –
medžiotojų klubą arba būrelį, gali pateikti šio Įstatymo 8 straipsnyje
nurodytai komisijai prašymą jų nuosavybės teise valdomos žemės pagrindu
sudaryti naują medžioklės plotų vienetą, atitinkantį šio Įstatymo 8
straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus. Ši komisija, vadovaudamasi šio
Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytais principais ir kriterijais,
įvertina, ar prijungiant ar atskiriant medžioklės plotų dalis, tačiau
nepanaikinant egzistuojančių gretimų medžioklės plotų vienetų galima sudaryti
ne mažesnį kaip 1 000 ha naują medžioklės plotų vienetą, kuriame ne mažiau
kaip 70 procentų žemės ploto nuosavybės teise priklausytų prašymą sudaryti
naują medžioklės plotų vienetą pateikusiam medžiotojui ar juridinį asmenį
įsteigusiai medžiotojų grupei. Kai toks naujas medžioklės plotų vienetas
sudaromas, prašymą pateikusiam medžiotojui ar grupės medžiotojų įsteigtam
juridiniam asmeniui leidimas naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius šiame
medžioklės plotų vienete išduodamas be šio Įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje
numatyto konkurso. Šiuo atveju išduodamo leidimo įsigaliojimas numatomas nuo
kito medžioklės sezono pirmos dienos.“
|
Nepritarti
|
Nepagrįstai aukštai iškeliamas reikalavimas žemės
savininkams, kurie asocijuojasi nurodytu būdu, valdyti kiekvienam ne mažiau
kaip 50 ha žemės, be to, keliamas reikalavimas, kad tokie dideli žemės
sklypai būtų susisiekiantys tarpusavyje.
Pažymėtina, kad vidutinis privataus žemės sklypo
plotas kaimo vietovėje šiuo metu yra apie 2,5 ha.
Įstatymu negali būti nustatomas toks teisinis
reguliavimas, kuris kelia neįvykdomus reikalavimus ir dėlto tampa
neveiksmingas.
Nepagrįstas taip pat pasiūlymu formuluojamas
reikalavimas žemės savininkams, kurie asocijuojasi bendram tikslui, įsteigti
tik vienos formos juridinį asmenį – medžiotojų klubą ar būrelį (t.y.
asociaciją). Pažymėtina, kad Civilinis kodeksas suteikia daug platesnį
pasirinkimą juridinių asmenų formų, kurios gali leisti asmenis,
besiasocijuojančių bendram tikslui, įgyvendinti bendrą tikslą.
|
5.
|
Seimo
narys
Simonas
Gentvilas
(2018-05-15)
|
8
(13)
|
2
|
|
|
2. Pakeisti projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 3 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„3. Žemės
sklypo ar keleto sklypų, kuriuose medžioklė nėra uždrausta savininkai,
turintys ne mažiau kaip 50 proc. žemės sklypų
nuosavybę Pavienis medžiotojas arba juridinį asmenį įsteigusi grupė medžiotojų,
kurie nuosavybės teise valdo daugiau kaip 1 000 ha bendro ploto užimančius
susisiekiančius žemės sklypus, kuriuose medžioklė neuždrausta, gali pateikti
šio Įstatymo 8 straipsnyje nurodytai komisijai prašymą jų nuosavybės teise
valdomos žemės pagrindu sudaryti naują medžioklės plotų vienetą, atitinkantį
šio Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus. Ši komisija,
vadovaudamasi šio Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytais principais ir
kriterijais, įvertina, ar prijungiant ar atskiriant medžioklės plotų dalis,
tačiau nepanaikinant egzistuojančių gretimų medžioklės plotų vienetų galima
sudaryti ne mažesnįiame kaip 1 000 ha plote,
įsteigę asociaciją, gali pateikti šio Įstatymo 8 straipsnyje
numatytai komisijai prašymą, kad šie sklypai būtų pripažinti medžioklės plotų
vienetu, atitinkančiu šio Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje numatytus reikalavimus. naują
medžioklės plotų vienetą, kuriame ne mažiau kaip 70 procentų žemės ploto
nuosavybės teise priklausytų prašymą sudaryti naują medžioklės plotų vienetą
pateikusiam medžiotojui ar juridinį asmenį įsteigusiai medžiotojų grupei. Kai
toks naujas medžioklės plotų vienetas sudaromas, prašymą pateikusiam medžiotojui
ar grupės medžiotojų įsteigtam juridiniam asmeniui Jeigu
žemės sklypai pripažįstami medžioklės plotų vienetu ir jų savininkui pagal
šio Įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nustatytus
reikalavimus gali būti išduotas leidimas naudoti
medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete, medžioklės plotų
vieneto sudarymo projektas sudaromas ir patvirtinamas vadovaujantis šio
Įstatymo 8 straipsnyje nustatyta tvarka, o
leidimas naudotis medžiojamųjų gyvūnų išteklius šiame
medžioklės plotų vienete išduodamas be šio Įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje
numatyto konkurso. Šiuo atveju išduodamo leidimo įsigaliojimas numatomas
nuo kito medžioklės sezono pirmos dienos.“
|
Nepritarti
|
Pasiūlymas prieštarautų Medžioklės
įstatymo nuostatoms ir suardytų dabar esamus medžioklės plotų vienetus. Neaišku, kokie tikslai žemės savininkui ne
medžiotojui steigti medžioklės plotų vienetą ar kaip teigiama pasiūlymo argumentuose
„žemės savininkams įgyjant teisę sudaryti
medžioklės plotų vienetus ir juos nuomojant su medžiokle susijusiai ūkinei
veiklai...“?.
|
6.
|
Seimo
nariai
Kęstutis
Mažeika,
Jonas
Jarutis,
Andriejus
Stančikas,
Aurimas
Gaidžiūnas,
Antanas
Baura,
Petras
Valiūnas,
Robertas
Šarknickas,
Levutė
Staniuvienė,
Dainius
Gaižauskas
(2018-05-16)
|
8
(13)
|
2
|
|
|
Argumentai:
Pasiūlymas:
2. Pakeisti
projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„3. Pavienis
medžiotojas arba juridinį asmenį įsteigusi grupė medžiotojų, kurie nuosavybės
teise valdo daugiau kaip 1 000 ha bendro ploto užimančius susisiekiančius
žemės sklypus, kuriuose medžioklė neuždrausta, gali pateikti šio Įstatymo 8
straipsnyje nurodytai komisijai prašymą jų nuosavybės teise valdomos žemės
pagrindu sudaryti naują medžioklės plotų vienetą, atitinkantį šio Įstatymo 8
straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus. Ši komisija, įsitikinusi, kad
prašymo pateikėjas nuosavybės teise valdo ne mažiau kaip 1 000 ha bendro
ploto susisiekiančius žemės sklypus, kuriuose medžioklė neuždrausta, vadovaudamasi
šio Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytais principais ir kriterijais,
įvertina, ar prijungiant ar atskiriant medžioklės plotų dalis, tačiau
nepanaikinant egzistuojančių gretimų medžioklės plotų vienetų galima sudaryti
ne mažesnį kaip 1 000 ha naują medžioklės plotų vienetą, kuriame ne mažiau
kaip 70 procentų žemės ploto nuosavybės teise priklausytų prašymą sudaryti
naują medžioklės plotų vienetą pateikusiam medžiotojui ar juridinį asmenį
įsteigusiai medžiotojų grupei. Kai toks naujas medžioklės plotų vienetas
sudaromas, prašymą pateikusiam medžiotojui ar grupės medžiotojų įsteigtam
juridiniam asmeniui leidimas naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius šiame
medžioklės plotų vienete išduodamas be šio Įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje
numatyto konkurso. Šiuo atveju išduodamo leidimo įsigaliojimas numatomas nuo
kito medžioklės sezono pirmos dienos. Sudarant naują medžioklės plotų vienetą
šioje dalyje nustatyta tvarka, kartu parengiamas ir patvirtinamas gretimo
egzistuojančio medžioklės plotų vieneto, kurio plotas sumažėja dėl naujo
medžioklės plotų vieneto sudarymo, ribų pakeitimo projektas šio Įstatymo 8
straipsnyje nustatyta tvarka. Leidimas naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius
gretimame egzistuojančiame medžioklės plotų vienete atitinkamai pakeičiamas
ir išduodamas be šio Įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje numatyto konkurso.”
|
Pritarti
|
|