LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETAS
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS KARIUOMENĖS TAURAGĖS KARINIO POLIGONO
IR LIETUVOS KARIUOMENĖS ŠILALĖS KARINIO POLIGONO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-4028
2024-10-02 Nr. 110-P-30
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Viktoras Pranckietis – Komiteto pirmininkas, Vidmantas Kanopa – Komiteto pirmininko pavaduotojas, Komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Kęstutis Mažeika, Sergejus Jovaiša.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-18 |
1 2
|
2, |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 1 straipsnio 2 dalyje bei projekto 2 straipsnyje nurodyti įstatymų pavadinimai dėstytini abėcėlės tvarka.
|
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-18 |
7 |
3 |
1 |
2. Projekto 7 straipsnio 3 dalies 1 punkte nurodoma, kad „šio įstatymo 2 ir 5 prieduose nurodyti valstybinės žemės sklypai ir atskirais žemės sklypais nesuformuota valstybinė žemė perduodama patikėjimo teise valdyti, naudoti ir ja disponuoti Krašto apsaugos ministerijai. Šio įstatymo 2 ir 5 priede nurodytos valstybinės žemės sklypų dalys Projektus įgyvendinančiosios institucijos iniciatyva įregistruojamos Nekilnojamojo turto registre ir patikėjimo teise šios žemės sklypų dalys perduodamos Krašto apsaugos ministerijai. Atkreiptinas dėmesys, kad projektu teikiamo įstatymo 2 ir 5 prieduose yra nurodomi tiek žemės sklypai, tiek ir žemės sklypų dalys, todėl atitinkamai turėtų būti tikslinamos projekto 7 straipsnio 3 dalies 1 punkto pirmo ir antro sakinių formuluotės nurodant, kad patikėjimo teise Krašto apsaugos ministerijai perduodamos bei Nekilnojamojo turto registre įregistruojamos ne tik žemės sklypų dalys, bet ir žemės sklypai, nurodyti projektu teikiamo įstatymo 2 ir 5 prieduose.
|
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-18 |
7 |
3 |
6 |
3. Tikslintinas projekto 7 straipsnio 3 dalies 6 punktas nurodant, kad Lietuvos kariuomenei patikėjimo teise perduodama ir iš Valstybinės reikšmės kelių sąrašo išbraukiama patikėjimo teise perduota valstybinės reikšmės kelio dalis, kaip tai nurodyta projekto 7 straipsnio 3 dalies 5 punkte, o ne visas valstybinės reikšmės kelias. |
Pritarti. |
Siekiant suderinti Lietuvos kariuomenės poreikį su siekiu užtikrinti tinkamą gyventojų susisiekimą su gyvenamomis teritorijomis, siūloma valstybinės reikšmės kelio neperduoti Lietuvos kariuomenei ir palikti jam valstybinės reikšmės kelio statusą. Siūloma Projekto 7 straipsnio 3 dalies 5 punktą išdėstyti taip: „5) poligonų
teritorijose Taip pat siūloma atsisakyti Projekto 7 straipsnio 3 dalies 6 punkto bei Projekto 7 priedo. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-18 |
7 10 11 12 |
3 6, 1, 1,2 |
2, |
4. Projekto 7 straipsnio 3 dalies 2 punkte, 10 straipsnio 6 dalyje, 11 straipsnio 1 dalyje, 12 straipsnio 1 ir 2 dalys esantis žodis „Projektą“ keistinas žodžiu „Projektus“.
|
Pritarti |
|
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-18 |
11 |
1 |
|
5. Tikslintina projekto 11 straipsnio 1 dalis, vietoje „apygardos administracinio teismo“ įrašant „Regionų administracinio teismo“ pavadinimą. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
V. Kiniulis
|
* |
|
|
Mūsų nuosavybės žemės sklypų kadastriniai numeriai yra šie: 7735/0001:253 ir 7735/001:4 Mažonų k.v. Ar galimas miško perkėlimas į kitą terijoriją? Tai būtų labiausiai mums tinkantis sprendimas, nes mes norime turėti savo mišką. Jei pavyktų įgyvendinti šį sprendimą, įvyktų adekvatūs mainai ir visi lieka patenkinti tiek KAM su poligono teritorija tiek močiutė su savo gimine. P.S. – prašymas su priedu pridėti prie posėdžio medžiagos. |
Spręsti pagrindiniam komitetui. |
Šiuo metu galiojantys įstatymai, reglamentuojantys žemės paėmimo visuomenės poreikiams sąlygas ir tvarką, kai žemė reikalinga ypatingos valstybinės svarbos projektui įgyvendinti, nenumato kitų atlyginimo būdų, išskyrus pinigais.
|
2. |
Šilalės rajono Kreivių k. bendruomenės narė R. Gečienė, 2024-08-26 |
* |
|
|
Pritaria krašto gynybai ir poligonų steigimui, tačiau prašo Kreivių kaime atitraukti nuo gyvenamųjų sodybų miško kvartaluose 68, 69, 71 poligono ribas kiek toliau, bent už 1 km, o ne už 100 m kaip dabar planuojama. P.S. – prašymas su priedu pridėti prie posėdžio medžiagos |
Pritarti iš dalies |
Atsižvelgiant į gyventojų prašymus, Šilalės karinio poligono teritorijos riba yra atitraukta nuo Kreivių kaimo sodybų daug didesniu atstumu, nei buvo siūlyta: planuojama, kad atitraukta Šilalės karinio poligono teritorijos riba eis tarp Ringių miško 68, 69 ir 71, 72, 73 kvartalų einančia kvartaline linija ir atstumas nuo gyvenamųjų sodybų bus apie 800 metrų.
|
3. |
I. Naujokienė, 2024-08-27 |
* |
|
|
Esame Tauragės rajono, Lapynų k. 4 namo gyventojai, labai prašome atitraukti būsimo poligono ribą nuo mūsų gyvenamojo namo bei įvažiavimo į jį. Prašo atitraukti poligono teritorija remiantis kvartalinėmis linijomis kiek įmanoma toliau. P.S. – prašymas su priedu pridėti prie posėdžio medžiagos |
Pritarti. |
KAM nurodė, kad būsimo Tauragės karinio poligono teritorijos riba pakoreguota ties 72 ir 14 Jurbarko miško kvartalais, tokiu būdu sumažinant planuojamo Tauragės karinio poligono plotą 56 h.; atsisakoma Viešvilės rezervato buferinės rezervato zonos – 71 ha, poligono teritorijos riba nustatoma tarp miško kvartalų 56, 68 ir 57, 69 (iki 2022-12-31 buvo 50, 56 ir 51, 57) einančia kvartaline linija. Taip pat būsimo Tauragės karinio poligono teritorijos riba pakoreguota pagal pateiktą siūlymą sumažinant poligono teritorijos plotą 250 ha: išimtas 47, 59 miško kvartalai ir dalis 16, 60 ir 70 miško kvartalų.
|
4. |
V. Nauburienė, 2024-08-28 |
* |
|
|
Prašo atitraukti poligono ribas nuo gyvenamosios vietos Kuisių kaime, Tauragės raj. adresas - Kuisių g. 2. Šiuo adresu ne tik gyvena, bet ir vykdo ūkinę veiklą - turi pienininkystės ūkį. Prašo atitraukti poligono ribą, kad išliktų pravažiuojamas kasdien miško keliukas. Kadangi planuojamo poligono masyve yra platus miško kelias, jungiantis Kuisių-Lapynų kaimus su Žukais, Pagenaičiais, Lindikais ir Aušgiriais, taip pat tai vienintelis pravažiuojamas kelias į Kriokiškius, kai prasideda upės Jūros potvynių laikas siūlo poligono ribą nustatyti šio kelio linija. P.S. – prašymas su priedu pridėti prie posėdžio medžiagos
|
Pritarti iš dalies |
Žr. išvados 3.3. p. argumentus. Siekiant neapriboti gyventojų susisiekimo su gyvenamosiomis teritorijomis, į Tauragės karinio poligono teritoriją nėra įtraukiamas valstybinės reikšmės kelias, o taip pat nustatomi kelio servitutai Sakalinės miške, Jūravos miške ir Jurbarko miške.
|
5. |
Sakalinės kaimo gyventojas L. Metrikis, MTB Tauragė asociacijos pirmininkė V. Žalandauskienė, Tauragės medžiotojų klubo „Sakalas“ valdybos narys P. Kiliotaitis, 2024-08-28
|
* |
|
|
Yra susirūpinę dėl steigiamo Tauragės karinio poligono rytinės pusės ribų. Iš pateikto žemėlapio visuomenei matyti, jog minėtoje rytų posėje būsimo poligono riba, kuri nubrėžta kelio, 400 metrų juosta, susiliečia su Viešvilės valstybiniu gamtiniu rezervatu. Tas neįvyktų, jei riba tarp būsimo poligono ir Viešvilės VGR eitų kvartaline linija (kv. nr. 50/51, 56/57, 62/63). Šiuo atveju poligonas sumažėtų vos 70 ha plotu, o iš platesnės visuomenės, vietinės bendruomenės, taip pat ir medžiotojų nebūtų atimta galimybė pasinaudoti, kad ir nedidele, bet visvien maždaug 300 ha teritorija (kv. Nr. 57, 63, 66), kurioje be didesnių suvaržymų būtų galima grybauti, uogauti bei medžioti. P.S. – prašymas su priedu pridėti prie posėdžio medžiagos |
Pritarti iš dalies |
Atsižvelgiant į gyventojų pasiūlymą, būsimo karinio poligono teritorijos riba pakoreguota ties VMU Jurbarko regioninio padalinio 72 ir 14 miško kvartalais, tokiu būdu sumažinant planuojamo Tauragės karinio poligono plotą 56 ha; atsisakoma Viešvilės rezervato buferinės rezervato zonos – 71 ha, poligono teritorijos riba nustatoma tarp miško kvartalų 56, 68 ir 57, 69 (iki 2022-12-31 buvo 50, 56 ir 51, 57) einančia kvartaline linija. Poligonai nebus uždara karinė teritorija: kai nevyks mokymai, joje bus galima lankytis, grybauti ir uogauti pagal 2000-05-12 LRV nutarimo Nr. 545 20.6 papunktį.
|
6. |
V. Drobenko, 2024-09-05
|
* |
|
|
Nuosavybės teise priklauso sodyba adresu Laukų g. 3, Šakviečio k. Tauragės r. Pagal steigiamo poligono planą poligono riba yra numatyta 15 m nuo sodybos ūkinio pastato, toks pat atstumas ir nuo sodybos žemės sklypo ribos. Aplink mano sodybą, miško masyve yra atlikti melioracijos nusausinimo darbai, kur iškastas melioracijos griovys. Siūlo poligono ribas nustatyti pagal melioracijos griovį – aktualu ir kitomis sodybomis (A. Laugalio, S. Kavaliausko). P.S. – prašymas su priedu pridėti prie posėdžio medžiagos
|
Pritarti |
Būsimo Šilalės karinio poligono teritorijos ribos atitrauktos nuo gyvenamosios sodybos: poligono teritorijos ribos sumažintos 4 miško kvartalu ir 107 miško kvartalo dalimi. |
7. |
Tauragės rajono Dauglaukio, Lapynų, Petkaičių, Skirgailų, Kuisių, Meižių, Balandiškių kaimų gyventojų kreipimasis (L.Urbutienė, I. Naujokienė, I. Skurvydienė), 2024-09-06
|
* |
|
|
1. Mirusių žmonių palaidojimo vietų nereikėtų įtraukti į poligono teritoriją.
|
Pritarti. |
Iš poligono teritorijos išimtos Dunokų kapinės.
|
8. |
Tauragės rajono Dauglaukio, Lapynų, Petkaičių, Skirgailų, Kuisių, Meižių, Balandiškių kaimų gyventojų kreipimasis (L.Urbutienė, I. Naujokienė, I. Skurvydienė), 2024-09-06
|
* |
|
|
2. Krašto apsaugos objektų zoną tose vietose, kur ji ribojasi su gyventojų privačios žemės sklypais, patraukti į poligono pusę per visą jos plotį 100 metrų.
|
Pritarti.
|
Tauragės karinio poligono teritorijos riba atitraukta nuo Dunokų gyvenvietės ir ten esančių kapinių, pavienių gyvenamųjų sodybų bei rekreacinės teritorijos (planuojamo poligono plotas sumažėja 259 ha, 19 miško kvartalo dalis, 25 miško kvartalas, 26 miško kvartalo dalis, 27, miško kvartalo dalis ir 40 miško kvartalo dalis).
|
9. |
Tauragės rajono Dauglaukio, Lapynų, Petkaičių, Skirgailų, Kuisių, Meižių, Balandiškių kaimų gyventojų kreipimasis (L.Urbutienė, I. Naujokienė, I. Skurvydienė), 2024-09-06
|
* |
|
|
3. Jei būtų padaryta žala saugomoms teritorijoms, turi būti nedelsiant užtikrinamas LR ir ES teisės aktų numatytas padarytos žalos masto įvertinimas, po kurio sektų atitinkamos teisinės pasekmės, atsakomybė žalą padariusiam subjektui, tokiu atveju apie žalos atlyginimą spręstų teismas. P.S. – prašymas su priedu pridėti prie posėdžio medžiagos
|
Atsižvelgti. |
Šiuo metu galiojantys įstatymai nustato žalos saugomoms teritorijoms atlyginimo tvarką. Šilinės miško, Karšuvos girios masyvo ir „Natura 2000” teritorijų statusas priėmus šį įstatymą nesikeis. |
10. |
Tauragės medžiotojų ir žvejų draugija (K. Balašaitis), 2024-09-26
|
* |
|
|
Tauragės medžiotojų ir žvejų draugija (toliau tekste – Tauragės MŽD) informuoja, kad 2024 m. rugsėjo 23 d. Tauragės rajono savivaldybėje vyko susitikimas su Aplinkos ministerijos atstovais ir medžioklės plotų vienetų ribų sudarymo ir keitimo komisijos pirmininku ir nariais (toliau tekste – MPV komisija). Susitikimo tikslas aptarti medžioklės plotų vienetų ribų kompensavimą dėl karinio poligono steigimo Tauragės rajone. Tauragės MŽD pabrėžia, kad karinio poligono įsteigimas Tauragės rajone – iš esmės pakeičia netgi 3 būrelių/klubų veiklą ir galima milžiniška žala būrelių/kubų tolimesnei veiklai. Norime pastebėti, kad vadovaujantis šiuo metu galiojančiais teisės aktais, kai iš medžioklės būrelio/klubo yra paimamas MPV, tuomet be viešo aukciono, jiems negali būti kompensuojami atitinkami plotai iš: 1. Valstybinių Miškų Urėdijai priklausančių plotų; 2. Laisvų medžioklės plotų (neturintys naudotojo); 3. Mokslo ir mokymo medžioklės plotų. Susirinkimo metu buvo prieita bendra išvada, kad būtina inicijuoti 2002 m. birželio 20 d. Lietuvos respublikos Nr. IX-966 Medžioklės įstatymo 8 str. (Medžioklės plotų vienetų sudarymas ir jų ribų keitimas) pakeitimo projektą, būtent dėl medžioklės plotų vienetų kompensavimo, kuomet iš būrelių yra paimami MPV dėl valstybinės svarbos objektų vystymo – šiuo atveju Tauragės ir Šilalės karinių poligonų steigimo. To pasekoje, 2024 m. rugsėjo 24 d. vyko išplėstinis MPV komisijos ir Tauragės MŽD medžioklės būrelių/klubų pirmininkų susirinkimas, kurio metu Tauragės MŽD būreliams/klubams atsižvelgiant į medžioklės plotų sumažėjimą steigiant karinį poligoną Tauragėje buvo pasiūlyta – MPV tolygiai išdalinti visiems rajono būreliams/klubams. Tauragės MŽD būrelių/klubų pirmininkai vienbalsiai nesutinka keisti MPV ribų ir pabrėžia, kad karinio poligono steigimas apima 3 savivaldybių teritorijų ribas ir keisti MPV ribas tik vieno rajono ribose neįmanoma. Atsižvelgiant į susidariusią situaciją, siūlome medžioklės plotų naudotojams netekusiems dalies ar viso medžioklės plotų vieneto Žemės paėmimo visuomenės poreikiams ar įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus, įstatymo nustatyta tvarka atlikus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, ypatingos valstybinės svarbos projektus įgyvendinančiosios institucijos siūlymu, kaip kompensaciją skirti medžioklės plotą: 1. neturintį naudotojo; 2. profesionalios medžioklės plotą; 3. mokslo ir mokymo medžioklės plotą. Šiam pasiūlymui įgyvendinti siūlome teikti Medžioklės įstatymo 8 str. (Medžioklės plotų vienetų sudarymas ir jų ribų keitimas) pakeitimo projektą.
|
Pritarti. |
KRK 2024-09-25 padarė šio įstatymo projekto svarstymo komitete pertrauką tam, kad AM parengtų Medžioklės įstatymo pakeitimo įstatymo projektą. 2024-01-01 įregistruotas Medžioklės įstatymo 8, 10 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-4189, kurį planuojama pateikti Seime artimiausiu metu. |
11. |
Tauragės rajono Dauglaukio, Lapynų, Petkaičių, Skirgailų, Kuisių, Meižių, Balandiškių kaimų gyventojai, 2024-09-27
|
3 |
2 |
|
1) Siūlome papildyti XIVP-4028 įstatymo projekto Antrojo skirsnio 3 str. 2 punktą, įrašant tekstą pastorintu šriftu: „ Šiuo įstatymu poligonų efektyvų naudojimą užtikrinančių inžinierinių statinių ir įrenginių statyba (įrengimas) ne poligonų teritorijose ir naujų saugomų teritorijų už poligonų teritorijų ribų įsteigimas kompensuojant poligonų teritorijų ribų nustatymo ir jų naudojimo neigiamą poveikį juose esančioms gamtos vertybėms ir ūkinėms, ekonominėms veikloms, kurias poligonų teritorijose ir poligonų apsaugos zonų teritorijose vykdo civiliniai juridiniai ir fiziniai asmenys, pripažįstami ypatingos valstybinės svarbos krašto apsaugos srities projektais.“
|
Nepritarti |
Ypatingos valstybinės svarbos projektus įgyvendinančios institucijos yra tiesiogiai susijusios tiek su projekto įgyvendinimu, tiek su jo finansavimu. Siūlymas yra nepagrįstas, nes poligonų teritorijose juridiniai ir fiziniai asmenys veiklos nevykdys. Be to, ypatingos valstybinės svarbos projektais pripažįstami energetikos infrastruktūros, transporto infrastruktūros ar krašto apsaugos sričių projektai, kuriuos teisės aktų nustatyta tvarka Vyriausybės teikimu Seimas pripažįsta valstybei ypač svarbiu ekonominiu ar strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčiu projektu, taip pat karinės infrastruktūros, reikalingos priimančiosios šalies paramai užtikrinti, pritaikymo ir (ar) sukūrimo projektu. Už poligono ribų esančiose teritorijose kitų asmenų vykdoma veikla nebus ribojama, žemė nebus paimama visuomenės poreikiams, todėl nėra pagrindo šias teritorjas pripažinti ypatingos valstybinės svarbos projektais.
|
12. |
Tauragės rajono Dauglaukio, Lapynų, Petkaičių, Skirgailų, Kuisių, Meižių, Balandiškių kaimų gyventojai, 2024-09-27
|
8 |
6 |
|
2) Siūlome papildyti XIVP-4028 įstatymo projekto Trečiojo skirsnio 8 str. 6 punktą įrašant tekstą pastorintu šriftu: Saugomų teritorijų įstatymą įgyvendinančios institucijos kartu su Projektus įgyvendinančiąja institucija stebi poligonų teritorijose esančių saugomų teritorijų būklę ir imasi veiksmų, kad neigiamas poveikis saugomoms teritorijoms, kurio neįmanoma išvengti dėl poligonų įkūrimo, jų statinių ir(ar) įrenginių statybos, poligonų teritorijų parengimo karinių mokymų ir pratybų veiklai ir šios veiklos vykdymo, būtų kompensuojamas įsteigiant lygiavertes saugomas teritorijas toje savivaldybėje, kurios teritorijoje buvo padarytas neigiamas poveikis saugomoms teritorijoms.“ |
Nepritarti |
Poligonų teritorijose saugomų teritorijų poreikis dėl jų perkėlimo vertinamas ir vykdomas Saugomų teritorijų įstatymo nustatyta tvarka (atsakinga Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie AM). Pažymėtina, kad neretai saugomų teritorijų veikla yra suderinama su karinėse teritorijose vykdomomis veiklomis. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Šilalės rajono savivaldybės meras, 2024-08-18 |
1 |
|
|
1. Dėl pavadinimo – siūloma įvertinti, ar teritorija, kurioje numatytas poligonas, negali būti apibrėžta kaip mokymų laukas, skirtas taktinėms pratyboms; 2. Jeigu nėra galimybės įgyvendinti 1 punkte nurodyto pakeitimo, prašoma Įstatyme aiškiai apibrėžti, kas yra lengvasis manevrinis poligonas ir aiškiai reglamentuoti, kad toks poligonas ateityje netaps kitokio pobūdžio kariuomenės zona. Įstatyme turi būti aiškiai apibrėžtas tokio poligono veiklos pobūdis, konkrečiai nurodant lengvojo manevrinio poligono statusą, galimų kirtimų maksimalias procentines ribas teritorijoje, patekimo į mišką rekreaciniais tikslias galimybes, susitarimus su medžiotojų būreliais. Įstatyme pasigendama užtikrinimo, kad nebus vykdomi neribojami miško kirtimai bei nevyks kovinis šaudymas (tik imitaciniai šoviniai bei sprogmenys); Įstatyme turi būti numatytas aiškus saugiklis, jog ateityje, norint keisti lengvojo manevrinio poligono pobūdį, ribas, leidimus ir kt., negali būti atlikti tik pakeitimai Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos vienašališku sprendimu, o visi pakeitimai būtų galimi tik iš naujo suderinus su Šilalės rajono savivaldybe ir gyventojais bei dėl šių pakeitimų iš naujo būtų balsuojama Lietuvos Respublikos Seime.
|
Pritarti iš dalies
|
Dėl įvertinimo, kaip turi būti apibėžta teritorija, kurioje numatytas poligonas, siūloma spręsti pagrindiniam komitetui, nes tai nėra KRK kompetencija.
Dėl siūlymo nurodyti galimų kirtimų maksimalias procentines ribas poligono teritorijoje, užtikrinti, kad nebus vykdomi neribojami miško kirtimai ir nevyks kovinis šaudymas siūloma: 1. Papildyti Projekto 8 straipsnį nauja 6 dalimi: „6. Poligonų teritorijose miško kirtimai, siekiant užtikrinti poligonų efektyvų naudojimą, negali viršyti 15 procentų poligono teritorijos bendro ploto.“ Projekto 7 straipsnio 6 dalį laikyti 7 dalimi.
2. Papildyti Projekto 8 straipsnį 8 dalimi: „8. Poligonų teritorijose karių ir karinių vienetų mokymams ir pratyboms karinė technika ir ginklai naudojami tik su imitacinėmis priemonėmis (imitaciniais šaudmenimis, pirotechninėmis, šviesos ir garso imitavimo, dūminėmis ir kitomis kovinės aplinkos imitavimo priemonėmis).“
|
2. |
Šilalės rajono savivaldybės meras, 2024-08-18 |
* |
|
|
3. Dėl teritorijos – atsižvelgiant į medžiotojų išsakytas pastabas, siūloma keisti numatyto poligono teritorijos ribas, t. y. Ringių girininkijoje esančius miško kvartalus 68, 69, 71, 72, 73, 74, 75 neįtraukti į numatomo poligono teritoriją; |
Pritarti iš dalies
|
Žr. išvados 3.2 p. argumentus. Papildomai, pagrindiniam komitetui siūloma apsvarstyti galimybę neįtraukti į poligono teritoriją Ringių girininkijoje esančio miško kvartalo Nr. 71.
|
3. |
Šilalės rajono savivaldybės meras, 2024-08-18 |
* |
|
|
4. Išskirtinius, individualius klausimus su turinčiais privataus turto gyventojais ir medžiotojais dėl populiacijos balansavimo veiklos – svarstyti atskira tvarka ir rasti bendrą sprendimą.
|
Pritarti iš dalies. |
Kiekvienu atveju buvo ieškoma sutarimo ir bent iš dalies yra pritarta daugumai pasiūlymų. KRK 2024-09-25 padarė šio įstatymo projekto svarstymo komitete pertrauką tam, kad AM parengtų Medžioklės įstatymo pakeitimo įstatymo projektą. 2024-01-01 įregistruotas Medžioklės įstatymo 8, 10 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-4189, kurį planuojama pateikti Seime artimiausiu metu.
|
4. |
Pagėgių savivaldybės meras, 2024-09-18 |
* |
|
|
1. Atsižvelgiant į šalia karinio poligono gyvenančių gyventojų saugumą dėl jame vykdomų veiklų, prašome įstatyme aiškiai apibrėžti, kas yra lengvasis manevrinis poligonas ir taip pat užtikrinti, kad šis poligonas ateityje nepavirs kitokio pobūdžio kariuomenės zona. Teisės akte turi būti aiškiai apibrėžtas veiklos pobūdis, nurodant konkretų lengvojo manevrinio poligono statusą.
|
Spręsti pagrindiniam komitetui.
|
Pasiūlyme pateikiamas klausimas nėra KRK kompetencija. |
5.
|
Pagėgių savivaldybės meras, 2024-09-18 |
* |
|
|
2. Jeigu bus nuspręsta nekeisti poligono teritorijos, prašome planuojamo poligono ribas pakoreguoti, kad jos būtų toliau nuo gyventojų sklypų (žr. žemėlapyje A arba B ir C variantai).
|
Pritarti
|
Tauragės karinio poligono teritorijos ribos patikslintos, atitraukiant planuojamo įkurti poligono teritorijos ribas nuo gyvenamųjų teritorijų.
|
6. |
Pagėgių savivaldybės meras, 2024-09-18 |
* |
|
|
3. Atsižvelgiant į tai, kad kariniams mokymams jau kurį laiką yra naudojamas vietinės reikšmės kelias Nr. PG2028 ir kiti miško keliai, prašome minėtą kelią ir kelius aplink poligono teritoriją tinkamai sutvarkyti. 4. Dėl šiuo metu mokymams naudojamo vietinės reikšmės kelio Nr. PG2028 per Aušgirių k., vietos gyventojai susiduria su keliamų dulkių ir skleidžiamo garso problema, todėl prašome apsvarstyti galimybę išasfaltuoti šią vietinės reikšmės kelio 1.4 km. atkarpą. |
Pritarti iš dalies
|
Vietinės reikšmės kelių objektų, vedančių į krašto apsaugos sistemos objektus, arba vietinės reikšmės kelių objektų, būtinų priimančiosios šalies paramos poreikiui užtikrinti, rekonstravimas (remontas, tvarkymas) gali būti finansuojami iš Kelių priežiūros ir plėtros programoje numatytų lėšų, taip pat KAM skiriamų lėšų vietinės reikšmės keliams. Esant poreikiui tvarkyti vietinės reikšmės kelių objektus, vedančius į krašto apsaugos sistemos objektus, jie tvarkomi pagal sudaromus prioritetus.
|
7.
|
Pagėgių savivaldybės meras, 2024-09-18 |
* |
|
|
5. Galima numatyti, kad dėl šio poligono atsiradimo nuvertės privati žemė ir kitas gyventojų turtas, todėl prašome įvertinti gyventojų siūlymą ir, siekiant bendro kompromiso iš dalies padengiant patirtus nuostolius dėl turto nuvertėjimo, didinti išmokas ūkininkams už aplink poligoną esančias žemes. Taip pat prašome svarstyti galimybę didinti skiriamos paramos intensyvumą investiciniams projektams (šiuo metu yra finansuojamas 60-70 proc. rėmimas, todėl siūlome didinti dar 20 proc. rėmimą, kas turėtų sudaryti 80-90 proc.). 6. Atsižvelgiant į tai, kad dėl poligono atsiradimo vietos ūkininkai patirs nuostolius vykdant įprastą ūkinę veiklą, prašome apsvarstyti galimybę pakeisti žemės paskirtį iš mažo nepalankumo į didelio nepalankumo aplink poligoną esančioje teritorijoje, tokiu būdu iš dalies kompensuojant patiriamus nuostolius. 7. Ūkininkams, kurių žemė yra užstatyta bankams, siūlome kompensuoti nuvertėjimo skirtumą (refinansuoti). 8. Galima numatyti, kad dėl poligone vyksiančių veiklų nebeliks galimybės auginti gyvulių, todėl prašome įvertinti galimybę pakeisti žemės paskirtį iš gyvulininkystės į augalininkystės tokiu būdu suteikiant leidimą ūkininkams arti žemes.
|
Pritarti iš dalies. |
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 133 straipsnio 2 punktu, nustatoma krašto apsaugos objektų apsaugos zona, t. y. 100 m pločio žemės juosta nuo krašto apsaugos objekto (žemės sklypo ribos). Poligonų teritorijų ribos buvo pakoreguotos pagal gyventojų prašymus daugiau nei 100 metrų, taigi, žemės ūkio ar kita veikla subjektams nebus ribojama. Pažymėtina, kad žemės ūkio veikla nėra ribojama ir tais atvejais, kai teritorija patenka į 100 m pločio žemės juostą nuo krašto apsaugos objekto, tačiau tada reikalingas KAM pritarimas tik dėl tam tikrų tikrų veiklų vykdymo. KAM nurodė, kad dėl keičiamų poligonų teritorijų ribų šiuo metu vykdoma veikla nebus trikdoma, taip pat atkreipė dėmesį, kad žemės paskirtis keičiama pagal savivaldybių teritorijų bendruosius planus ir tai nėra šio įstatymo projekto reguliavimo dalykas. Žemės ūkio paskirties žemės sklypo vertė nustatoma atsižvelgiant į žemės našumo balą, sklypo plotą, patekimą į žemės sklypą. Pažymėtina, kad nei vienas iš šių vertinamų duomenų nekinta. Atsižvelgiant į tai, bei į tai, kad veikla nebus ribojama, teisinio pagrindo ūkininkams mokėti kompensacijas arba jas padidinti, inicijuoti žemės paskirčių keitimio procedūras ar numatyti kitas išimtines priemones interesų, kurie nėra pažeidžiami, užtikrinimui, nėra. |
8. |
Pagėgių savivaldybės meras, 2024-09-18 |
* |
|
|
9. Prašome patvirtinti, kad kariniame poligone nebus šaudoma tikrais šaudmenimis.
|
Pritarti.
|
Siūloma: Papildyti Projekto 8 straipsnį 8 dalimi: „8. Poligonų teritorijose karių ir karinių vienetų mokymams ir pratyboms karinė technika ir ginklai naudojami tik su imitacinėmis priemonėmis (imitaciniais šaudmenimis, pirotechninėmis, šviesos ir garso imitavimo, dūminėmis ir kitomis kovinės aplinkos imitavimo priemonėmis).“
|
9. |
Pagėgių savivaldybės meras, 2024-09-18 |
* |
|
|
10. Skatinant žiedinę ekonomiką, esant poreikiui, siūlome su vietiniais ūkininkais sudaryti pirkimo-pardavimo sutartis ir apsvarstyti galimybę Lietuvos kariuomenei įsigyti jų užaugintą produkciją.
|
Atsižvelgti.
|
Visi Lietuvos kariuomenės įsigijimai vykdomi Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka. Atsižvelgiant į tai, prašymas sudaryti išimtines sąlygas vienai suinteresuotų asmenų grupei teikti produkciją viešąjąm subjektui pažeistų viešųjų pirkimų principus. |
10. |
Pagėgių savivaldybės meras, 2024-09-18 |
* |
|
|
11. Įvertinant tai, kad vietos gyventojai gyvena šalia karinio poligono ir dėl to jaučia nerimą, prašome apsvarstyti galimybę įrengti slėptuves vietos gyventojams.
|
Atsižvelgti.
|
Karinių poligonų buvimas šalia gyvenamųjų teritorijų užtikrina tų pačių gyventojų saugumą. Slėptuvių poreikį vertina kompetentingos valstybės institucijos. Siūlymui nėra galimybių pritarti ir dėl to, kad tai nėra šio Projekto reguliavimo dalykas.
|
11. |
Pagėgių savivaldybės meras, 2024-09-18 |
* |
|
|
12. Prašome pateikti detalią Pagėgių savivaldybės teritorijos, besiribojančios su kariniu poligonu, schemą.
|
Pritarti.
|
Detalios planuojamų įkurti karinių poligonų teritorijų ribos pateikiamos teisės akto prieduose. |
12.
|
Pagėgių savivaldybės meras, 2024-09-18 |
* |
|
|
13. Prieš tvirtinant šiuos siūlymus ir karinio poligono teritorijos ribų schemą prašome juos suderinti su Pagėgių savivaldybės meru ir gyventojais. 14. Teisės akte turi būti numatyta, kad visi pakeitimai, susiję su lengvojo manevrinio poligono pobūdžiu, ribomis, leidimais ir kt., galimi tik iš naujo suderinus su Pagėgių savivaldybės meru ir gyventojais. |
Atsižvelgti.
|
Įgyvendinant Valstybės gynimo tarybos nutarimą, Lietuvos kariuomenės Šilalės karinis poligonas ir Lietuvos kariuomenės Tauragės karinis poligonas bus įkuriami įstatymu. Visi gyventojų prašymai, pateikti raštu, buvo iš esmės įvertinti įstatymo projektų rengėjų. Teisės aktų projektų rengimą reglamentuojantys teisės aktai jau numato pareigą teisės aktų projektus derinti viešai teisės aktų informacinėje sistemoje, o įstatymai keičiami Seimui priimant įstatymus.
|
13. |
Tauragės rajono savivaldybės meras, 2024-07-17
|
* |
|
|
1. Prašoma įvertinti kitą savivaldybės siūlomą teritoriją poligono steigimui, kurios planas buvo pateiktas 2024-07-12 raštu Nr. 19-2672 „Dėl Tauragėje planuojamo įkurti poligono teritorijos“.
|
Nepritarti.
|
Lietuvos kariuomenė įvertinusi Tauragės rajono savivaldybės mero pateiktą 5547 ha ploto teri-toriją Jurbarko rajone, pateikė šios teritorijos vertinimą ir nustatė, kad siūlomoje teritorijoje atstumai iki artimiausio kito karinio vieneto ir geležinkelio stoties smarkiai apribos tinkamą logistinį dalinio aprūpinimą, atstumas iki Lietuvos Respublikos valstybės sienos keltų ne tik papildomų sunkumų dėl apsaugos nuo nedraugiškų pajėgų veiklos, tačiau ir didintų rizikas konfliktui taikos metu dėl šalia kitos šalies valstybės sienos atliekamų karinių pratybų ir (ar) mokymų. Taip pat minėtoje teritorijoje yra gausu saugomų gamtos objektų, kurie ribos dalinio veiklą, taip pat ženkliai didesnis besiribojančių aplinkinių gyventojų ir ūkio subjektų skaičius.
|
14.
|
Tauragės rajono savivaldybės meras, 2024-07-17
|
* |
|
|
2. Jei būtų nuspręsta nekeisti poligono teritorijos, prašome įvertinti Dauglaukio bendruomenės prašymą, kuriuo siūloma pakoreguoti planuojamo poligono ribas, kad jos būtų toliau nuo gyventojų sklypų ir į jas nepatektų rekreacinės teritorijos.
|
Pritarti.
|
Siūloma atitraukti Tauragės karinio karinio poligono ribas tolesniu nei 100 metrų atstumu nuo gyvenamųjų sodybų ir privačių žemės sklypų, kad gyventojams nereikėtų derinti savo veiksmų ir gauti pritarimą dėl vykdomos ūkinės ir kitokio pobūdžio veiklos, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme. Tauragės karinio poligono teritorijos riba atitrauktina nuo Dunokų gyvenvietės ir ten esančių kapinių, pavienių gyvenamųjų sodybų bei rekreacinės teritorijos (planuojamo Tauragės karinio poligono plotas sumažėja 259 ha, 19 miško kvartalo dalis, 25 miško kvartalas, 26 miško kvartalo dalis, 27, miško kvartalo dalis ir 40 miško kvartalo dalis).
|
15.
|
Tauragės rajono savivaldybės meras, 2024-07-17
|
* |
|
|
3. Įstatyme turi būti tiksliai reglamentuota lengvojo manevrinio poligono sąvoka bei išdėstyti aiškūs poligono veikimo kriterijai ir sąlygos, kad ateityje pasirinkta teritorija nebūtų naudojama kitai paskirčiai ir netaptų kitokio pobūdžio kariuomenės zona. Teisės akte turi būti aiškiai apibrėžtas poligono veiklos pobūdis, veiklos intensyvumas, konkrečiai reglamentuotas lengvojo manevrinio poligono statusas, galimų kirtimų maksimalios procentinės ribos treritorijoje, kas užtikrintų, kad nebus vykdomi neriboti miško kirtimai, taip pat patekimo į mišką rekreaciniais tikslais galimybės bei galimi susitarimai su medžiotojų būreliais.
|
Pritarti iš dalies |
Dėl įvertinimo, kaip turi būti apibėžta teritorija, kurioje numatytas poligonas, siūloma spręsti pagrindiniam komitetui, nes tai nėra KRK kompetencija.
Dėl siūlymo nurodyti galimų kirtimų maksimalias procentines ribas poligono teritorijoje, užtikrinti, kad nebus vykdomi neribojami miško kirtimai ir nevyks kovinis šaudymas pateikti siūlymai tobulinti įstatymo projektą (žr. išvados 4.1.p. argumentus prie 1,2 pasiūlymų).
|
16. |
Tauragės rajono savivaldybės meras, 2024-07-17
|
* |
|
|
4. Išskirtinius ir individualius klausimus su gyventojais, turinčiais privataus turto, ir medžiotojais, dėl populiacijos balansavimo veiklos, prašome svarstyti atskira tvarka ir taip rasti visiems tinkamus sprendimus. Prašome įvertinti galimybę privataus miško teritorijas, kurios patenka į planuojamas poligono ribas ne išpirkti, o kompensuoti natūra kitame valstybės miško sklype. |
Pritarti iš dalies |
Žr. išvados 4.3.p. argumentus. Dėl miško kompensavimo natūra – siūloma spręsti pagrindiniam komitetui (žr. išvados 3.1. p. argumentus).
|
17. |
Tauragės rajono savivaldybės meras, 2024-07-17
|
* |
|
|
5. Parengtame teisės akte turi būti numatyta, kad ateityje, norint keisti lengvojo manevrinio poligono pobūdį, ribas, leidimus ir kt., visa tai negali būti vykdoma vienašališku Krašto apsaugos ministerijos sprendimu. Visi planuojami pakeitimai turi būti iš naujo suderinti su Tauragės rajono savivaldybe ir gyventojais bei iš naujo svarstomi Seime.
|
Atsižvelgti.
|
Teisės aktų projektų rengimą reglamentuojantys teisės aktai jau numato pareigą teisės aktų projektus derinti viešai teisės aktų informacinėje sistemoje, o įstatymai keičiami Seimui priimant įstatymus.
|
18. |
Tauragės savivaldybės meras 2024-07-09 |
* |
|
|
Reaguodami į Jūsų pateiktą planuojamo įkurti poligono teritorijos planą Tauragės rajone, Šilinės girininkijoje, atkreipiame dėmesį, kad šioje teritorijoje yra rekreacinių zonų, poilsiaviečių, pažintinių takų bei kapinių. Atsižvelgdami į tai, prašome poligono įrengimui pasirinkti kitą teritoriją, kurios planą pridedame. Ši teritorija siūloma todėl, kad yra toliau nuo Tauragės miesto ir kitų gyvenviečių, joje nėra prieš tai nurodytų objektų ir privačių valdų, kadangi visą teritoriją apima valstybinis miškas. Šios apibrėžtos teritorijos plotas siektų 5547 ha. Prašome Jūsų įvertinti siūlomą alternatyvą. P.S. – prašymas su priedu pridėti prie posėdžio medžiagos.
|
Nepritarti. |
Žr. išvados 4.13 p. argumentus. |
19. |
Tauragės savivaldybės meras 2024-08-12 |
* |
|
|
Reaguodami į Jūsų pateiktą planuojamo įkurti poligono teritorijos planą Tauragės rajone, Šilinės girininkijoje, siūlome šią teritoriją padalinti į dvi dalis: vienoje palikti lengvojo manevrinio poligono statusą, o kitoje – mokymo laukų statusą. P.S. – prašymas su priedu pridėti prie posėdžio medžiagos.
|
Spręsti pagrindiniam komitetui. |
Pasiūlyme pateikiamas klausimas nėra KRK kompetencija. |
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos Lietuvos kariuomenės Tauragės karinio poligono ir Lietuvos kariuomenės Šilalės karinio poligono įstatymo projektui Nr. XIVP-4028;
6.2. Pasiūlymai: siūlyti pagrindiniam Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui tobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, merų, piliečių ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė ar pritarė iš dalies.
7. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: J. Gudauskas.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
Komiteto biuro patarėja Gintarė Remeikienė