LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Teisės ir teisėtvarkos komitetas
KOMITETO IŠVADA
DĖL PRELIMINARAUS ĮVERTINIMO AR LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-907
22, 23, 26, 28 IR 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTAS Nr. XIVP-2087(3)
NEPRIEŠTARAUJA LIETUVOS RESPUBLIKOS KONSTITUCIJAI
2022-11-16 Nr. 102-P-48
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, nariai: Aušrinės Armonaitės pavaduotojas Marius Matijošaitis, Irena Haase, Dainiaus Kreivio pavaduotojas Linas Slušnys, Gabrieliaus Landsbergio pavaduotojas Andrius Vyšniauskas, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Algirdas Stončaitis.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, komiteto biuro patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Dalia Latvelienė, Rita Karpavičiūtė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, komiteto biuro padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.
Kviestieji asmenys: Vidaus reikalų viceministrė Sigita Ščajevienė, Ministro Pirmininko patarėjas valstybės tarnybos klausimais Vitas Vasiliauskas, Vidaus reikalų ministerijos Valstybės tarnybos politikos grupės vyriausioji patarėja, atliekanti vadovės funkcijas Jūra Ivonaitytė, Seimo kanceliarijos Teisės departamento atstovai: vyresnioji patarėja Viktorija Staugaitytė, vyresnioji patarėja Jadvyga Andriuškevičiūtė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-11-15 |
4
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 4 straipsniu keičiamo Valstybės kontrolės įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 28 straipsnio 4, 6 ir 7 dalių nuostatos tiek, kiek pagal jas šiame įstatyme būtų nustatyti tik minimalūs Valstybės kontrolės darbuotojų pareiginės algos koeficientai, o maksimalius pareiginės algos koeficientus, kurie negalėtų viršyti valstybės kontrolieriui nustatyto darbo užmokesčio, nustatytų valstybės kontrolierius, prieštarauja Konstitucijos 33 straipsnio 1 dalies nuostatai, kuria įtvirtinta piliečių teisė lygiomis sąlygomis stoti į valstybės tarnybą, 48 straipsnio 1 dalies nuostatai, kuria užtikrinta kiekvieno žmogaus teisė gauti teisingą apmokėjimą už darbą, 128 straipsnio 1 dalies nuostatai, kad sprendimus dėl valstybės esminių turtinių įsipareigojimų priima Seimas. Argumentai dėl šių nuostatų prieštaravimo Konstitucijai yra analogiški Teisės departamento išvadoje dėl kartu teikiamo Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projekto, reg. Nr. XIVP-2066(3), pateiktiems argumentams dėl tame projekte nauja redakcija dėstomo Valstybės tarnybos įstatymo (toliau – Valstybės tarnybos įstatymas) nuostatų prieštaravimo Konstitucijai. Kartu atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad pagal tokį reguliavimą valstybės kontrolierius Valstybės kontrolės darbuotojams galėtų nustatyti dar didesnius pareiginių algų koeficientus negu būtų nustatyti Lietuvos Respublikos įstaigų vadovams (žr. Valstybės tarnybos įstatymo 2 priede įstaigų vadovams nustatytus pareiginės algos koeficientų intervalus) arba valstybės pareigūnams, nes Valstybės pareigūnų darbo užmokesčio įstatymu Valstybės kontrolieriui siūloma nustatyti pareiginės algos koeficientą –4,5, o pavyzdžiui, Žvalgybos kontrolieriaus įstaigos vadovui ar Seimo kontrolieriaus įstaigos vadovui – 4 (žr. kartu teikiamo Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. VIII-1904 pakeitimo įstatymo projekto, reg. Nr. XIVP-2099(3), priede siūlomus nustatyti fiksuotus valstybės pareigūnų pareiginės algos koeficientus). |
Nepritarti |
|
3. Komiteto sprendimas: vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 67 straipsnio 3 punktu ir atsižvelgdamas į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas, Teisės ir teisėtvarkos komitetas preliminariai įvertino, kad Įstatymo projekto 4 straipsniu keičiamo Valstybės kontrolės įstatymo 28 straipsnio 4, 6 ir 7 dalių nuostatos tiek, kiek pagal jas šiame įstatyme būtų nustatyti tik minimalūs Valstybės kontrolės darbuotojų pareiginės algos koeficientai, o maksimalius pareiginės algos koeficientus, kurie negalėtų viršyti valstybės kontrolieriui nustatyto darbo užmokesčio, nustatytų valstybės kontrolierius, neprieštarauja Konstitucijos 33 straipsnio 1 dalies nuostatai, kuria įtvirtinta piliečių teisė lygiomis sąlygomis stoti į valstybės tarnybą, 48 straipsnio 1 dalies nuostatai, kuria užtikrinta kiekvieno žmogaus teisė gauti teisingą apmokėjimą už darbą, 128 straipsnio 1 dalies nuostatai, kad sprendimus dėl valstybės esminių turtinių įsipareigojimų priima Seimas.
4. Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – 3, susilaikė – 2 (balsavimui teikta formuluotė: „kas už tai, kad atitinkamos įstatymo projekto nuostatos prieštarauja Konstitucijai“).
5. Komiteto paskirti pranešėjai: Stasys Šedbaras, Agnė Širinskienė.
6. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta
Komiteto pirmininkas (Parašas) Stasys Šedbaras
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Jurgita Janušauskienė