PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
2025–2027 METŲ BIUDŽETO PATVIRTINIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
Nr. XIVP-4221
2024-10-29
Vilnius
Eil. Nr.
|
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||||||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
|
|
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos 2025-2027 metų biudžeto patvirtinimo įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas) 3 priede „Lietuvos Respublikos 2025-2027 metų valstybės biudžeto asignavimai“ Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentui (toliau – VSD) numatytas finansavimas (2025 m. – 53 021 tūkst. eurų, 2026 m. – 47 605 tūkst. eurų, 2027 m. – 47 875 tūkst. eurų) yra nepakankamas, nes dėl augančios geopolitinės įtampos nuolat didėja poreikis toliau stiprinti Lietuvos Respublikos saugumą, o tai neišvengiamai sąlygoja būtinybę vystyti VSD pajėgumus ir, atitinkamai, papildomų lėšų poreikį VSD veikloje. Besitęsianti Rusijos karinė agresija prieš Ukrainą, Rusijos ne kartą viešai deklaruotas priešiškumas Vakarams ir akivaizdus rengimasis ilgalaikei konfrontacijai su NATO, taip pat ir Baltijos jūros regione, lemia ilgalaikius saugumo aplinkos pokyčius. Rusija prieš Lietuvą ir kitas Baltijos valstybes jau dabar vykdo aktyvią hibridinę veiklą, pereinama prie kinetinių veiksmų, kuriais siekiama kurstyti baimę ir paniką, trikdyti valstybės institucijų darbą, skatinti nepasitikėjimą jų gebėjimu užtikrinti nacionalinį saugumą ir viešąją tvarką. Tokie Rusijos veiksmai apima ne tik Baltijos jūros regioną, bet fiksuojami ir kitose Europos valstybėse. Jų išaiškinimas ir prevencija galima tik turint tam reikiamus pajėgumus. VSD veiklos svarbą didėjančių grėsmių nacionaliniam saugumui kontekste rodo ir naujausios teisėkūros tendencijos plėsti įstatyminius pagrindus, kuriais VSD numatoma atlikti fizinių ir juridinių asmenų patikras įvairiose srityse, o tai lemia nuolat didėjančias VSD darbų apimtis ir papildomų pajėgumų poreikį. Prastėjanti saugumo situacija regione ir akivaizdžiai didėjantis grėsmių Lietuvos saugumui intensyvumas ir mastas verčia VSD intensyvinti žvalgybos ir kontržvalgybos veiklą, kartu rengiantis veikti mobilizacijos sąlygomis. Žvalgyba ir gynyba neatsiejamos, viena kitą papildančios veiklos sritys, priskiriamos pirmajai gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų grupei. Taigi, efektyvi žvalgyba ir kontržvalgyba yra būtina prielaida valstybės gynybai karo padėties metu. VSD tinkamas pasirengimas mobilizacijai leistų visavertiškai ir tinkamai remti ginkluotąsias pajėgas karinio konflikto metu. Taigi, esama situacija sąlygoja VSD poreikį ne tik skubiai stiprinti žvalgybos ir kontržvalgybos veiklą, didinti žvalgybos personalo skaičių, užtikrinti reikiamų informacinių sistemų plėtrą ir palaikymą, modernių technologijų įsigijimą, bet ir vykdyti pasirengimą veikti mobilizacijos sąlygomis. Šios aplinkybės lemia papildomo finansavimo būtinybę 2025–2027 metų planavimo periodui.
Pasiūlymas: Padidinti Įstatymo projekte VSD numatytus 2025-2027 m. valstybės biudžeto asignavimus, atitinkamai 2025 m. – 10 450 tūkst. eurų, 2026 m. – 12 994 tūkst. eurų, 2027 m. – 11 669 tūkst. eurų.
Pakeisti Įstatymo projekto 3 priedo VI skyriaus pirmąją eilutę ir ją išdėstyti taip:
Lėšų šaltinis: Valstybės biudžeto lėšos.
|
Teikia:
Seimo narys Saulius Skvernelis