LIETUVOS RESPUBLIKOS  VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 22 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

LR Vietos savivaldos įstatyme Nr. I-533 (toliau – VSĮ) etikos bei antikorupcijos komisijose yra įtvirtintas daugumos ir mažumos proporcinio atstovavimo principas, bet šios komisijos yra privalomos ir sudaromos tik iš Tarybos narių. Kitos (nuolatinės ar laikinosios) komisijos gali būti sudaromos iš Tarybos narių, valstybės tarnautojų, ekspertų ir t.t., prie jų proporcinio atstovavimo principo nėra. Taip daugumos sprendimu deleguojant narius į šias komisijas, nesudaroma reali galimybė jose dalyvauti mažumos atstovams. Todėl tikslinga papildyti 22 str. 3 dalį ir reglamentuoti, kad tuo atveju, kai į komisijas deleguojami Tarybos nariai, jie deleguojami išlaikant proporcinio atstovavimo principą, kitų narių delegavimas nesikeistų. Šiuo pakeitimu būtų praplėsta galimybė mažumos atstovams dalyvauti sprendimų priėmime, taip pat, tai atitiktų demokratijos principus, nes komisijose būtų atstovaujami ir mažumą rinkusių rinkėjų interesai.

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

 Įstatymo projekto iniciatorius ir rengėjas – Andrius Bagdonas.

3.  Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

Šiuo metu VSĮ nėra reglamentuota, kaip sudaromos mišrios, t. y. ne etikos ir ne antikorupcinės komisijos.

4.  Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Šiuo VSĮ pakeitimu siūloma, kad ir į mišrias savivaldybės komisijas tarybos nariai būtų deleguojami laikantis proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principu.

5.  Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 15 straipsniu nėra privaloma atlikti numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo. Įstatymų projektų iniciatoriaus įsitikinimu, teikiamų įstatymų projektų nuostatos nesukels neigiamų pasekmių, o kaip tik išplės savivaldybės tarybos mažumos galimybes dalyvauti savivaldos veikloje.

6. Kokią įtaką įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

Priimti įstatymai tiesioginės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės. 

7. Kaip įstatymų įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Įstatymų įgyvendinimas įtakos verslo sąlygoms neturės.

8. Ar įstatymų projektai neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

Įstatymų projektai strateginio lygmens planavimo dokumentams neprieštarauja. 

9.  Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

Priėmus įstatymo projektu siūlomą VSĮ pakeitimą nereikės keisti jokių kitų teisės aktų.

10. Ar įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymų projektų sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimų. Įstatymo projekte nenumatytos naujos sąvokos ir terminai, kuriuos reikėtų įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka. 

11. Ar įstatymų projektai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir yra suderinti su Europos Sąjungos teisės aktais.  

12. Jeigu įstatymams įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, - kas ir kada juos turėtų priimti:

Įstatymams įgyvendinti nereikės priimti įgyvendinamųjų teisės aktų. 

13.  Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

Įstatymui įgyvendinti nebus naudojamos valstybės ir savivaldybės biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšos. 

14. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Įstatymų projektų rengimo metu specialistų vertinimo ir išvadų neprašyta. 

15.  Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno Eurovoc terminus, temas bei sritis:

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems įstatymų projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą: „savivaldybės tarybos“ „savivaldybės tarybos dauguma“, „savivaldybės tarybos mažuma“, „proporcinio atstovavimo“.  

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Nėra.

 

Teikia

Seimo narys                                                                                          Andrius Bagdonas