LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FIZINIŲ ASMENŲ BANKROTO ĮSTATYMO NR. XI-2000 5, 6, 7, 8, 14, 21, 23, 25, 29, 30, 31 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-451 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2024-09-16 Nr. XIVP-4129

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Teikiamu įstatymo projektu siekiama įgyvendinti Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2024 m. balandžio 24 d. nutarimą Nr. KT36-N5/2024 „Dėl Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo 29 straipsnio 7 dalies (2021 m. birželio 29 d. redakcija), Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo Nr. XI-2000 5, 6, 7, 8, 14, 21, 23, 25, 29, 30, 31 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo 13 straipsnio 5 dalies atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“. Konstitucinis Teismas šiuo nutarimu pripažino, kad Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo Nr. XI-2000 5, 6, 7, 8, 14, 21, 23, 25, 29, 30, 31 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo Nr. XIV-451 (toliau - keičiamas įstatymas) 13 straipsnio 5 dalis tiek, kiek pagal ją Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo 29 straipsnio 7 dalies (2021 m. birželio 29 d. redakcija) nuostata, pagal kurią baigus fizinio asmens bankroto procesą nenurašomi reikalavimai, kylantys iš fizinio asmens pareigos sumokėti valstybei baudas, paskirtas už fizinio asmens padarytus kitų įstatymų pažeidimus, taikoma iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėtiems ir nebaigtiems fizinių asmenų bankrotams, prieštarauja konstituciniam teisinės valstybės principui. Pažymėtina, kad teikiamo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 5 dalyje, įgyvendinant minėtą Konstitucinio Teismo nutarimą, siūloma nustatyti, kad „negali būti nurašomi reikalavimai dėl kitų įstatymų pažeidimų”, jeigu fizinio asmens bankrotas pradėtas ir nebaigtas iki įstatymo įsigaliojimo. Atkreiptinas dėmesys, kad Konstitucinio Teismo nutarime vartojama kiek kitokia formuluotė. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų patikslinti,  vietoj nuostatos „negali būti nurašomi reikalavimai dėl kitų įstatymų pažeidimų”  įrašant nuostatą “negali būti nurašomi reikalavimai, kylantys iš fizinio asmens pareigos sumokėti valstybei baudas, paskirtas už fizinio asmens padarytus kitų įstatymų pažeidimus“.

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M. Masteikienė, tel. (0 5)  209 6843, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (0 5)  209 6165, el. p. saulius.svedas@lrs.lt