PASIŪLYMAS

DĖL VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) ĮSTATYMO NR. I-2455 3 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2366

 

2023-

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

str.

str.

 d.

p.

1.       

3

1

 

 

 

nuostata iki dvitaškio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo Nr. I-2455 (toliau – Įstatymas) 3 straipsnyje apibrėžta sąlyga pasiekti ne mažesnę kaip C pastato energinio naudingumo klasę. Šis reikalavimas nesudarys prielaidų efektyviai transformuoti pastatų fondą.

Pagal energinio naudingumo ir energijos vartojimo direktyvas, Lietuva pasirengė ir pasitvirtino Ilgalaikę Lietuvos renovacijos strategiją, kurios tikslas – taip transformuoti esamą pastatų fondą, kad jis taptų efektyviai energiją vartojančiu, su galimybe persitvarkyti į beveik nulinės energijos pastatus ir tapti nepriklausomu nuo iškastinio turto. Strategijos rezultatai parodė, jog didžiausia ekonominė grąža sukuriama ties 45–55 proc. energijos sutaupymų zonoje, o tai reiškia, kad renovacijai keliamas tikslas – atnaujinti (modernizuoti)  pastatus iki B, A bei aukštesnių energinio naudingumo klasių, pritaikant atsinaujinančių energijos išteklių priemones.

Siekiant B, A ar aukštesnės pastato energinio naudingumo klasės, vietoje C, skiriama valstybės parama gyventojams renovuoto būsto  gyvavimo ciklą prailgina iki 30 metų.

 

Siekiant nustatyti teisinį pagrindą naudoti pažangos lėšas, įgyvendinant Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos patvirtinimo“ (toliau – Programa) naujuoju laikotarpiu – 2021–2030 metais, siūloma papildyti tas Įstatymo nuostatas, kurios derėtų su Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo ir Programos nuostatomis. Dėl šios priežasties siūloma Valstybės paramą daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams, įgyvendinantiems atnaujinimo projektus teikti ne tik pagal Programą ar ją atitinkančias savivaldybių programas, bet „ir (ar) pagal  siektinus tikslus, uždavinius ir rodiklius pagal kompetenciją daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) srityje, atitinkančią ir ją papildančią plėtros programą, kurią tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, įgyvendindama 2021–2030 metų nacionalinį pažangos planą (toliau – Plėtros programa)“. Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašomas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 3 straipsnio 11, 4 dalies nuostatą iki dvitaškio ir 4 dalies 1 ir 7 punktus, 5 straipsnio 1 dalį, papildant žodžiais: „ir (ar) Plėtros programa“.

Projektu siekiama, kad Įstatymas atitiktų Strateginio valdymo įstatymo nuostatas ir projektai 2021–2030 metais galėtų būti finansuojami pažangos lėšomis vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programa.

Galiojančiame Įstatyme nenumatyti 2021–2030 metų daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) siektini tikslai, uždaviniai ir rodikliai, kurie nustatyti 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“. Taip būtų sukurtas teisinis pagrindas tęsti Programos įgyvendinimą pagal Valstybės paramos įstatymo 3 straipsnio 4 dalyje ir kituose teisės aktuose nustatytas nuostatas. Pasiūlymu siekiama užtikrinti tikslų, uždavinių ir rodiklių siekimo tęstinumą, taip kaip  nustatyta Programoje.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją  išdėstyti taip:

1. Valstybės parama daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams, įgyvendinantiems atnaujinimo projektus pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ar ją atitinkančias savivaldybių programas, ir (ar) siektinus tikslus, uždavinius ir rodiklius pagal kompetenciją daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) srityje, atitinkančią ir ją papildančią plėtros programą, kurią tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, įgyvendindama 2021–2030 metų nacionalinį pažangos planą (toliau – Plėtros programa) teikiama, jeigu pagal atnaujinimo projekte numatytas priemones pasiekiama ne mažesnė kaip C B, A ar aukštesnė pastato energinio naudingumo klasė, nustatoma pagal Statybos įstatymą įgyvendinančius statybos techninius reglamentus, ir skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos įgyvendinus atnaujinimo projektą sumažinamos ne mažiau kaip 40 procentų, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki atnaujinimo projekto įgyvendinimo. Jeigu atnaujinamas daugiabutis, kuriam pagal Statybos įstatymą minimalūs privalomi pastatų energinio naudingumo reikalavimai nenustatomi, valstybės parama pagal šį įstatymą teikiama, jeigu skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 25 procentais, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki atnaujinimo projekto įgyvendinimo. Valstybės parama teikiama šiais būdais:“

2.       

3

1

4

Argumentai:

Papildyti nuostatomis, siekiant, kad Vyriausybė galėtų įgalioti Aplinkos ministeriją rengti ir tvirtinti teisės aktus. Siekiant spartesnio ir lankstesnio teisės aktų keitimo proceso, sutrumpėtų kvietimų teikti paraiškas sąlygų keitimo procesas, dėl ko būtų efektyvesnis visas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) procesas ir gyventojams bei kitiems rinkos dalyviams taptų patrauklesnis. Sutrumpėjus teisės aktų keitimo laikui, atitinkamai anksčiau galėtų būti vykdomi kvietimai teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti).

Siekiant sutrumpinti ir supaprastinti sprendimų priėmimo procesus bei sumažinti Vyriausybei tenkančią teisės aktų keitimo skaičių, siūloma Įstatyme numatyti galimybę Vyriausybei spręsti dėl įgaliojimų suteikimo institucijai tvirtinti teisės aktus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

„4) pagal šio straipsnio 3 dalyje nurodytose taisyklėse nustatytus dydžius subsidijuojant ar dotuojant iki 30 procentų investicijų, tenkančių Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytoms energinio efektyvumo didinimo priemonėms, arba joms taikant šiose taisyklėse nustatytą fiksuotą įkainį, ir“

3.       

3

11

 

 

Argumentai:

Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašytas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 3 straipsnio 11 dalį. Argumentai pateikti aukščiau.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

„11. Valstybės parama daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams ir šilumos tiekėjams teikiama subsidijuojant ar dotuojant aplinkos ministro įsakymu nustatytą dalį, iki 80 procentų priemonių įgyvendinimo kainos, jeigu įgyvendinant atnaujinimo projektą daugiabučiame name įrengiamas atskiras automatizuotas šilumos punktas ar modernizuojamas esamas neautomatizuotas šilumos punktas, įrengiami balansiniai ventiliai ant stovų ir (ar) pertvarkomos ar keičiamos šildymo ir (ar) karšto vandens sistemos, butuose ir kitose patalpose įrengiant individualios šilumos apskaitos prietaisus ar šilumos daliklių sistemą ir (ar) termostatinius ventilius; šiuo atveju šio straipsnio 1 dalyje nustatyti valstybės paramos teikimo reikalavimai netaikomi. Įgyvendinant šioje dalyje išvardytas priemones, taikomas siekiant užtikrinti nustatytus daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomuosius reikalavimus, subsidijuojama ar dotuojama ne mažiau kaip 60 ir ne daugiau kaip 80 procentų šių priemonių įgyvendinimo kainos. Šio straipsnio 1 dalyje nustatyti valstybės paramos teikimo reikalavimai taikomi, jeigu įgyvendinus šioje dalyje nurodytą priemonę vėlesniu etapu yra įgyvendinamos likusios energinį efektyvumą didinančios ir (ar) kitos priemonės pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ir (ar) Plėtros programą.“ 

4.       

3

3

 

Argumentai:

Papildyti nuostatomis, siekiant, kad Vyriausybė galėtų įgalioti Aplinkos ministeriją rengti ir tvirtinti teisės aktus. Siekiant spartesnio ir lankstesnio teisės aktų keitimo proceso, sutrumpėtų kvietimų teikti paraiškas sąlygų keitimo procesas, dėl ko būtų efektyvesnis visas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) procesas ir gyventojams bei kitiems rinkos dalyviams taptų patrauklesnis. Sutrumpėjus teisės aktų keitimo laikui, atitinkamai anksčiau galėtų būti vykdomi kvietimai teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti).

Siekiant sutrumpinti ir supaprastinti sprendimų priėmimo procesus bei sumažinti Vyriausybei tenkančią teisės aktų keitimo skaičių, siūloma Įstatyme numatyti galimybę Vyriausybei spręsti dėl įgaliojimų suteikimo institucijai tvirtinti teisės aktus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti teikimo ir atnaujinimo projektų įgyvendinimo priežiūros taisykles tvirtina Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.“

5.       

3

4

nuostata iki dvitaškio

Argumentai:

Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašytas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 3 straipsnio 4 dalį iki dvitaškio. Argumentai pateikti aukščiau.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 3 straipsnio 4 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:

„4. Vyriausybės patvirtintos patvirtintų Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos ir (ar) Plėtros programos įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos įgaliota institucija, kuri atlieka šias funkcijas:“

 

6.       

3

4

1

Argumentai:

Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašytas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 3 straipsnio 4 dalies 1 punktą. Argumentai pateikti aukščiau.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 3 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) vertina savivaldybių programų atitiktį Vyriausybės patvirtintai Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programai ir (ar) Plėtros programai;“

 

7.       

3

4

6

Argumentai:

Siekiant nuolat tobulinti renovacijos sistemą ir efektyvinti daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) procesą ir mechanizmus, koordinuojant energiniam efektyvumui didinti ir klimato kaitai švelninti skirtas finansinės paramos priemones, svarbu užtikrinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau – Agentūra) lyderystę, teikiant metodinę ir konsultacinę pagalbą visiems renovacijos proceso dalyviams. Siūloma pakeisti galiojančio įstatymo 3 straipsnio 4 dalies 6 punkto nuostatas, siekiant suteikti daugiau kompetencijų Agentūrai.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio  6 punktą ir jį išdėstyti taip:

„6) konsultuoja ir didina daugiabučio namo atnaujinimo proceso dalyvius dalyvių kompetencijas dalyvius (daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkus, bendrojo naudojimo objektų valdytojus, savivaldybes ir savivaldybių programų įgyvendinimo administratorius) atnaujinimo ir valstybės paramos teikimo klausimais, organizuoja ir vykdo visuomenės informavimą, švietimą ir mokymą;“

8.       

3

4

7

Argumentai:

Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašytas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 4 straipsnio 4 dalies 7 punktą. Argumentai pateikti aukščiau.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 3 straipsnio 4 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

„7) organizuoja ir vykdo Vyriausybės patvirtintos Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos ir (ar) Plėtros programos įgyvendinimo stebėseną.“

 

9.       

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai:

Siekiama Įstatymo lygmeniu įteisinti Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS), nurodant, kad projektų rengimas, įgyvendinimas ir valstybės paramos teikimo administravimas bei įgyvendintų projektų stebėsena vykdoma APVIS. Vadovaujantis LRV 2022 m. lapkričio 23 d. priimtu Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ pakeitimo“ prašymai pateikiami APVIS.

Atsižvelgus į tai, nuo 2022 metų visi kvietimai, investicinių planų rengimas ir kiti dokumentai, (privalomai visiems – tiek privatiems, tiek viešiesiems nepavaldiems subjektams) teikiami ir gaunami per APVIS informacinę sistemą, o  Agentūrai suteiktas įgaliojimas skelbti kvietimą teikti paraiškas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo), tikslinga šiomis nuostatomis atitinkamai papildyti galiojančio Įstatymo nuostatas. Kvietimas teikti paraiškas dėl finansavimo gavimo buvo paskelbtas gruodžio mėnesį – juo siekiama sumažinti biurokratinių slenksčių mynimą, sutrumpinti procesus ir palengvinti tiek patį paraiškų teikimą, tiek administravimo procesą. Visi šio kvietimo veiksmai vyksta elektroninėje erdvėje, atsisakius popierinių dokumentų. Atsižvelgus į tai siūloma papildyti galiojančio Įstatymo 3 straipsnio nuostatas 5 dalimi.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Įstatymo 3 straipsnį 5 dalimi:

„5. Projektų rengimas, įgyvendinimas ir valstybės paramos teikimo administravimas bei įgyvendintų projektų stebėsena vykdoma Aplinkos projektų valdymo informacinėje sistemoje.“

10.   

5

1

 

Argumentai:

Kadangi keičiama Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatoje iki dvitaškio, įrašytas trumpinys „Plėtros programa“, atitinkamai reikia pakeisti galiojančio Įstatymo 5 straipsnio 1 dalį. Argumentai pateikti aukščiau.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Sprendimą dėl atnaujinimo projekto įgyvendinimo pagal Vyriausybės patvirtintą Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ar ją atitinkančias savivaldybių programas ir (ar) Plėtros programą ir investicijų plano patvirtinimo, lėšų skolinimosi atnaujinimo projekto daliai (techniniam darbo projektui) parengti, įskaitant atnaujinimo projekto vykdymo priežiūrą ir atnaujinimo projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikimą, ir (ar) įgyvendinti (rangos darbams atlikti) ir kreditavimo sutarties sąlygų butų ir kitų patalpų savininkai priima balsų dauguma Civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka. Butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo dėl daugiabučio namo atnaujinimo protokolo pavyzdinę formą nustato Vyriausybės įgaliota institucija.“

11.   

5

4

 

Argumentai:

Papildyti nuostatomis, siekiant, kad Vyriausybė galėtų įgalioti Aplinkos ministeriją rengti ir tvirtinti teisės aktus. Siekiant spartesnio ir lankstesnio teisės aktų keitimo proceso, sutrumpėtų kvietimų teikti paraiškas sąlygų keitimo procesas, dėl ko būtų efektyvesnis visas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) procesas ir gyventojams bei kitiems rinkos dalyviams taptų patrauklesnis. Sutrumpėjus teisės aktų keitimo laikui, atitinkamai anksčiau galėtų būti vykdomi kvietimai teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti).

Siekiant sutrumpinti ir supaprastinti sprendimų priėmimo procesus bei sumažinti Vyriausybei tenkančią teisės aktų keitimo skaičių, siūloma Įstatyme numatyti galimybę Vyriausybei spręsti dėl įgaliojimų suteikimo institucijai tvirtinti teisės aktus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 5 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų asmens duomenys atnaujinimo projekto parengimo, įgyvendinimo ir valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo tikslais tvarkomi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.“

12.   

6

2

 

Argumentai:

Įstatyme numatyti galimybę Vyriausybei spręsti dėl įgaliojimų suteikimo institucijai tvirtinti Atnaujinimo projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų mėnesinę įmoką, tenkančią buto ar kitos patalpos naudingojo ploto vienam kvadratiniam metrui.

Papildyti nuostatomis, siekiant, kad Vyriausybė galėtų įgalioti Aplinkos ministeriją rengti ir tvirtinti šį teisės aktą. Siekiant sumažinti Vyriausybei tenkančią teisės aktų keitimo skaičių, sutrumpinti ir supaprastinti sprendimų priėmimo procesus, siūloma Įstatyme numatyti galimybę Vyriausybei spręsti dėl įgaliojimų suteikimo institucijai tvirtinti teisės aktus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 6 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Atnaujinimo projektui įgyvendinti skirta kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų mėnesinė įmoka, tenkanti buto ar kitos patalpos naudingojo ploto vienam kvadratiniam metrui, neturi būti didesnė už Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytąją (išskyrus atvejus, kai didesniam įmokos dydžiui raštu pritaria daugiabučio namo buto ar kitos patalpos savininkas). Kaupiamojo įnašo daugiabučiam namui atnaujinti apskaičiavimo metodiką tvirtina Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Kaupiamojo įnašo daugiabučiam namui atnaujinti dydį, vadovaudamasis šioje dalyje nurodyta metodika, apskaičiuoja bendrojo naudojimo objektų valdytojas ir patvirtina daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai, priimdami sprendimą balsų dauguma Civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka.“

13.   

6

3

 

Argumentai:

Atsižvelgus į tai, kad kyla problemų dėl sąskaitų,  kuriose kaupiamos daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti, siūloma papildyti žodžiais  "ar kitose sąskaitose, kuriose laikomos lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti".

Įstatymas numato, kad Daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti, laikomos atskirose kaupiamųjų lėšų sąskaitose. Manome, kad, nebūtina atsidaryti tik kaupiamąją sąskaitą, pakaktų, kad tai būtų bet kokia sąskaita, kurioje būtų laikomos lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti. Siekiama sudaryti daugiau galimybių kaupti lėšas įvairiose sąskaitose.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo 6 straipsnio  3 dalį išdėstyti taip:

„3. Daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti, laikomos atskirose kaupiamųjų lėšų sąskaitose ar kitose sąskaitose, kuriose laikomos lėšos, skirtos daugiabučiam namui atnaujinti ir (ar) kiekvieno mėnesio lengvatinio kredito ir palūkanų įmokoms apmokėti, turi būti atskirtos nuo bendrojo naudojimo objektų valdytojo ar savivaldybės programos įgyvendinimo administratoriaus lėšų ir į apskaitą įtraukiamos atskirai. Į kaupiamųjų lėšų sąskaitą šias sąskaitas draudžiama nukreipti išieškojimą pagal bendrojo naudojimo objektų valdytojo, savivaldybės programos įgyvendinimo administratoriaus ar butų ir kitų patalpų savininkų prievoles.“

 

PRIDEDAMA. Įstatymo projektas ir Įstatymo projekto lyginamasis variantas.

 

Teikia

Seimo narys