Projektas Nr. XIVP-367(2)
LIETUVOS RESPUBLIKOS
LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-172 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
2022 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
Papildyti 7 straipsnį 11 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„11. Paramos dalyko, nurodyto šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punkte, gavėjais gali būti šie juridiniai asmenys: nevyriausybinės organizacijos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, profesinės sąjungos arba profesinių sąjungų susivienijimai.“
· Seimo narys Paulius Saudargas 2022-06-06:
Papildyti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
Papildyti 7 straipsnį 11 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„11. Paramos dalyko, nurodyto šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punkte, gavėjais gali būti šie juridiniai asmenys: nevyriausybinės organizacijos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, religinės bendrijos ir bendruomenės, profesinės sąjungos arba profesinių sąjungų susivienijimai.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme apibrėžta, kad nevyriausybinės organizacijos tikslas nėra siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus.
Įstatymo projektu siekiama stiprinti būtent nevyriausybines organizacijas, kurios skatina bendruomeniškumą, vykdo labdaringą bei filantropinę veiklą.
Pažymėtina, kad dalis religinių bendruomenių ir bendrijų jau šiuo metu atitinka nevyriausybinės organizacijos apibrėžimą - vykdo labdaringą ir panašią veiklą ir šiuo metu turi ir po įstatymo priėmimo turės teisę gauti 1,2 proc. gyventojų pajamų mokesčio paramą.
Priėmus Įstatymą, religinės bendruomenės ir bendrijos būtų skatinamos siekti labdaringų ir kitų tikslų (ne tik religinių) ir tokiu būdu pretenduoti į gyventojų skiriamą 1,2 proc. paramą.
· Seimo narys Arvydas Anušauskas 2022-06-03:
Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
Papildyti 7 straipsnį 11 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„11. Paramos dalyko, nurodyto šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punkte, gavėjais gali būti šie juridiniai asmenys: nevyriausybinės organizacijos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, krašto apsaugos sistemos institucijos ir įstaigos, profesinės sąjungos arba profesinių sąjungų susivienijimai.“
Komiteto nuomonė - Pasiūlymas atsiimtas Komiteto posėdžio metu.
· Seimo nariai: Vytautas Juozapaitis Stasys Tumėnas Vytautas Kernagis Kęstutis Vilkauskas, 2022-05-31:
Papildyti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
Papildyti 7 straipsnį 11 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„11. Paramos dalyko, nurodyto šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punkte, gavėjais gali būti šie juridiniai asmenys: nevyriausybinės organizacijos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, švietimo įstaigos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, kultūros įstaigos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso apibrėžtuose jų steigimo dokumentuose, profesinės sąjungos arba profesinių sąjungų susivienijimai.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Priėmus Labdaros ir paramos įstatymo pakeitimus kultūros įstaigoms išlieka teisė gauti paramą, kurią gali teikti labdaros ir paramos fondai, asociacijos, viešosios įstaigos ir kiti subjektai, turintys NVO statusą, ir kurių veiklos tikslas paramos ar labdaros teikimas mokslo, švietimo, kultūros, meno, sporto ar kitose visuomenei naudingose srityse.
Kultūros įstaigos ar šių įstaigų bendruomenių nariai, norėdami gauti ir gyventojų skiriamą iki 1,2 proc. gyventojų pajamų mokesčio dalį, gali inicijuoti labdaros ir paramos fondų, asociacijų ar kitų formų juridinių asmenų, turinčių NVO statusą, steigimą ir taip užsitikrinti šios paramos gavimą.
Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Labdaros ir paramos įstatymo nuostatomis iki 1,2 gyventojų pajamų mokesčio dalį kaip paramą gali gauti ir fiziniai asmenys, kuriems Meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymo nustatyta tvarka yra suteiktas meno kūrėjo statusas.
· Seimo nariai: Artūras Žukauskas, Silva Lengvinienė, Beata Petkevič, Vilija Targamadzė, Aušrinė Norkienė, Monika Ošmianskienė, Laima Nagienė, Raimundas Lopata, Eugenijus Jovaiša, 2022-05-26:
Papildyti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
Papildyti 7 straipsnį 11 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„11. Paramos dalyko, nurodyto šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punkte, gavėjais gali būti šie juridiniai asmenys: nevyriausybinės organizacijos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, švietimo įstaigos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, profesinės sąjungos arba profesinių sąjungų susivienijimai.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Priėmus Labdaros ir paramos įstatymo pakeitimus švietimo įstaigų, kaip paramos gavėjų statusas išlieka.
Švietimo įstaigos ar šių įstaigų bendruomenių nariai, norėdami gauti ir gyventojų skiriamą iki 1,2 proc. gyventojų pajamų mokesčio dalį, gali inicijuoti labdaros ir paramos fondų, asociacijų ar kitų formų juridinių asmenų, turinčių NVO statusą, steigimą ir taip užsitikrinti šios paramos gavimą ir užtikrinti, kad paramos naudojimas bus skaidrus ir atitiks visos bendruomenės poreikius.
Atkreiptinas dėmesys, kad iš valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų švietimui skiriami asignavimai kasmet didėja: 2022 m. palyginus su 2021 m. švietimui skirti asignavimai padidėjo 186,7 mln. eurų (6,6 procento).
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
Šis įstatymas įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
· Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-26:
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.
Komiteto nuomonė - Atsižvelgti.