Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
INFORMUOTIESIEMS INVESTUOTOJAMS SKIRTŲ KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ ĮSTATYMO NR. XII-376 1, 9, 11, 12, 13, 48, 49, 51, 52, 53, 54, 55 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 131 STRAIPSNIU, PRIEDU IR 50, 56 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 1 straipsnio pakeitimas
Papildyti 1 straipsnį 5 dalimi ir ją išdėstyti taip:
2 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 9 straipsnio 2 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) kiekvieno kandidato į
valdymo įmonės vadovo ir investicinius sprendimus dėl turto valdymo priimsiančio
priimančio asmens pareigas parašu patvirtintą gyvenimo aprašymą,
nurodant jo parengimo datą ir kitą informaciją, patvirtinančią, kad šie asmenys
atitinka šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus;“.
2. Pakeisti 9 straipsnio 2 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) dokumentus,
leidžiančius įvertinti kandidatų į valdymo įmonės vadovų pareigas,
investicinius sprendimus dėl turto valdymo priimančio asmens
pareigas ir akcijų paketų savininkų atitiktį
nepriekaištingos reputacijos ir kitiems šiame įstatyme ir kituose teisės
aktuose nustatytiems reikalavimams. Jeigu akcijų paketų savininkai yra akcinės
bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės, taip pat turi būti pateikiamas
paskutinių finansinių metų finansinių ataskaitų rinkinys ir, jeigu pagal
įstatymus arba įstatus numatyta pareiga atlikti finansinių metų finansinių
ataskaitų rinkinių auditą, – nepriklausomų auditorių išvada. Šiame punkte
minimi duomenys pateikiami apie valdymo įmonės akcijų paketų savininkus –
akcines bendroves ar uždarąsias akcines bendroves – duomenis atskleidžiant iki
fizinių asmenų, turinčių daugiau kaip 10 procentų balsavimo teisių ir (ar)
įstatinio kapitalo, o apie akcijų paketų savininkus – tikrąsias ūkines
bendrijas ar komanditines ūkines bendrijas – duomenis atskleidžiant iki dalyvių
– fizinių asmenų (jeigu akcijų paketą turinčios ūkinės bendrijos dalyviai yra
akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės, duomenys atskleidžiami iki
fizinių asmenų, turinčių daugiau kaip 10 procentų balsavimo teisių ir (ar)
įstatinio kapitalo);“.
3. Pakeisti 9 straipsnio 3 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) kiekvieno kandidato į
investicinės bendrovės vadovo ir investicinius sprendimus dėl turto valdymo
priimsiančio priimančio asmens pareigas parašu patvirtintą
gyvenimo aprašymą, nurodant jo parengimo datą ir kitą informaciją,
patvirtinančią, kad šie asmenys atitinka šiame įstatyme ir kituose teisės
aktuose nustatytus reikalavimus. Jeigu tarp investicinės bendrovės, veikiančios
kaip tikroji ūkinė bendrija ar komanditinė ūkinė bendrija, tikrųjų narių yra
juridinių asmenų, šiame punkte nurodyta informacija pateikiama apie šių juridinių
asmenų vadovus – fizinius asmenis;“.
4. Pakeisti 9 straipsnio 3 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8) dokumentus, leidžiančius įvertinti kandidatų į investicinės bendrovės vadovų ir investicinius sprendimus dėl turto valdymo priimančio asmens pareigas atitiktį nepriekaištingos reputacijos ir kitiems šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytiems reikalavimams. Jeigu tarp asmenų, siekiančių tapti investicinės bendrovės, veikiančios kaip tikroji ūkinė bendrija ar komanditinė ūkinė bendrija, tikraisiais nariais, yra juridinių asmenų, šiame punkte nurodyta informacija pateikiama apie šių juridinių asmenų vadovus – fizinius asmenis;“.
5. Pakeisti 9 straipsnio 5 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) veiklos leidimą
ketinanti gauti bendrovė ar ūkinė bendrija, valdymo įmonės akcijų paketo
savininkai ir (ar), valdymo įmonės ar investicinės bendrovės
vadovai ir
(arba) investicinius sprendimus dėl turto valdymo priimantis asmuo
neatitinka šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų;“.
3 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 11 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Valdymo įmonės ar investicinės bendrovės, kurios valdymas neperduotas valdymo įmonei, vadovai privalo būti nepriekaištingos reputacijos, reikiamos kvalifikacijos ir turėti pakankamai patirties, kad galėtų užtikrinti patikimą įmonės ir kolektyvinio investavimo subjekto valdymą. Valdymo įmonės ar investicinės bendrovės, kurios valdymas neperduotas valdymo įmonei, vadovų kvalifikacija ir patirtis vertinamos atsižvelgiant į asmens išsilavinimo lygį ir pobūdį, kvalifikacijos kėlimą, profesinės veiklos ar darbo patirties pobūdį ir trukmę bei į kitus veiksnius, kurie gali turėti įtakos asmens kvalifikacijai ir patirčiai. Jeigu tarp investicinės bendrovės, veikiančios kaip tikroji ūkinė bendrija ar komanditinė ūkinė bendrija, tikrųjų narių yra juridinių asmenų, šioje dalyje nustatyti reikalavimai taikomi tokių juridinių asmenų vadovams – fiziniams asmenims.“
2. Papildyti 11 straipsnį nauja 8 dalimi:
„8. Priežiūros institucija priima sprendimą dėl iš naujo išrinktų vadovų kandidatūrų tinkamumo ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.“
3. Buvusią 11 straipsnio 8 dalį laikyti 9 dalimi, ją pakeisti ir išdėstyti taip:
„8.9. Detalius
Valdymo įmonės ar investicinės bendrovės, kurios valdymas neperduotas valdymo
įmonei, vadovų ir investicinius sprendimus dėl turto valdymo priimančių
asmenų reputacijos, kvalifikacijos ir patirties reikalavimai vertinami
priežiūros institucijos priimtų teisės aktų nustatyta tvarka. kandidatūroms
taikomus reikalavimus ir šių kandidatūrų derinimo su priežiūros institucija
tvarką nustato priežiūros institucija.“
4 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 12 straipsnio 15 dalį ir ją išdėstyti taip:
„15. Jeigu
įsigyjančių asmenų daromas poveikis gali trukdyti patikimai ir skaidriai
valdyti valdymo įmonę, priežiūros institucija privalo imtis priemonių padėčiai
ištaisyti. Siekdama šio tikslo priežiūros institucija turi teisę duoti
privalomus nurodymus ir taikyti šiame įstatyme nustatytas sankcijas poveikio
priemones vadovams ir kitiems už valdymo įmonės
valdymą atsakingiems asmenims.“
5 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 13 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) užtikrinti, kad vadovai ir
investicinius sprendimus dėl kolektyvinio investavimo subjekto
turto valdymo priimantys asmenys turėtų reikiamą kvalifikaciją, pakankamai
patirties ir būtų nepriekaištingos reputacijos;“.
2. Papildyti 13 straipsnio 1 dalį nauju 11 punktu:
„11) šio įstatymo ir priežiūros institucijos nustatyta tvarka nagrinėti investuotojų (klientų) skundus;“.
3. Buvusius 13 straipsnio 1 dalies 11, 12 ir 13 punktus laikyti atitinkamai 12, 13 ir 14 punktais.
4. Papildyti 13 straipsnį 3 dalimi:
„3. Valdymo įmonė ar investicinė bendrovė, kurios valdymas nėra perduotas valdymo įmonei, turi užtikrinti, kad būtų įdiegtos priemonės, leidžiančios jų darbuotojams specialiu, nepriklausomu ir autonomišku kanalu valdymo įmonėje ar investicinėje bendrovėje atsakingam asmeniui pranešti apie padarytą ar galimą šio įstatymo, Reglamento (ES) Nr. 1286/2014 ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių kolektyvinio investavimo subjektų veiklą pažeidimą. Šioms priemonėms įdiegti valdymo įmonė ar investicinė bendrovė, kurios valdymas nėra perduotas valdymo įmonei, gali pasitelkti trečiuosius asmenis. Šioms priemonėms taikomi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo (toliau – Lietuvos banko įstatymas) 437 straipsnio 1 dalies 2–4 punktuose nustatyti reikalavimai.“
6 straipsnis. Įstatymo papildymas 131 straipsniu
Papildyti Įstatymą 131 straipsniu:
„131 straipsnis. Investuotojų (klientų) skundų nagrinėjimas
Valdymo įmonė ar investicinė bendrovė priežiūros institucijos nustatyta tvarka privalo išnagrinėti rašytinius investuotojų (klientų) skundus ir raštu jiems atsakyti ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo jų gavimo dienos. Esant sudėtingam atvejui, valdymo įmonė ar investicinė bendrovė privalo leisti investuotojui (klientui) dalyvauti nagrinėjant jo skundą ir raštu informuoti investuotoją (klientą) apie ilgesnį nagrinėjimo terminą. Šis terminas negali viršyti 35 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos. Valdymo įmonė ar investicinė bendrovė investuotojų (klientų) skundus nagrinėja neatlygintinai.“
7 straipsnis. 48 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 48 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„48 straipsnis. Priežiūros institucija
1. Valdymo įmonių ir investicinių bendrovių veiklą prižiūri priežiūros institucija.
2. Priežiūros institucija
priežiūros funkcijas atlieka vadovaudamasi šiuo įstatymu, Lietuvos
banko įstatymu (toliau – Lietuvos banko įstatymas), šiuo įstatymu ir kitais
finansų rinką reglamentuojančiais teisės aktais, kurių laikymosi priežiūra
priskirta jos kompetencijai Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymu
ir Finansinių priemonių rinkų įstatymu. Priežiūros institucija turi šiame
ir kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytas teises ir pareigas.
3. Priežiūros
institucijos sprendimai turi būti motyvuoti.
4. Priežiūros
institucijos veiksmai ar neveikimas gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos
administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“
8 straipsnis. 49 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 49 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„49 straipsnis. Priežiūros institucijos funkcijos ir teisės
1. Priežiūros institucija atlieka šias funkcijas:
1) rengia, tvirtina,
keičia ir pripažįsta netekusiais galios šiame įstatyme jos kompetencijai
priskirtus teisės aktus;
2) teikia paaiškinimus ir
rekomendacijas šio įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų taikymo klausimais;
31) išduoda veiklos leidimus
valdymo įmonėms ir investicinėms bendrovėms ir panaikina jų galiojimą, taiko kitas
šiame įstatyme nustatytas poveikio priemones;
42) pritaria kolektyvinio investavimo
subjektų steigimo dokumentams ir kitiems šiame įstatyme nustatytiems
dokumentams ir veiksmams,
taip pat atšaukia arba panaikina jų galiojimą;
5) tikrina, ar valdymo
įmonės akcininkai, valdymo įmonės ir investicinės bendrovės vadovai atitinka
šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose jiems keliamus reikalavimus;
63) tikrina
kolektyvinio investavimo subjekto turto saugotojų veiklą;
7) duoda valdymo įmonėms,
investicinėms bendrovėms ir turto saugotojams privalomus vykdyti nurodymus dėl
teisės aktų pažeidimų šalinimo;
8) turi teisę Lietuvos
Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gauti duomenis apie asmenis, kurie pagal
šį įstatymą privalo būti nepriekaištingos reputacijos;
9) prireikus
bendradarbiauja su kitomis Lietuvos Respublikos institucijomis, kitų valstybių
narių ir trečiųjų valstybių priežiūros institucijomis ir keičiasi su jomis
priežiūrai reikalinga informacija;
104) atlieka kitas šiame
ir kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytas funkcijas.
2. Be kitų Lietuvos banko įstatyme, šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, nustatytų pareigų ir teisių, priežiūros institucija, atlikdama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
1) reikalauti, kad valdymo įmonės, jos valdomų kolektyvinio investavimo subjektų ar investicinės bendrovės, kurios valdymas neperduotas valdymo įmonei, auditoriai pateiktų informaciją apie šių subjektų auditą;
2) imtis visų reikalingų priemonių, kad investicinės bendrovės ir valdymo įmonės laikytųsi šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, nustatytų reikalavimų.“
9 straipsnis. 50 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti 50 straipsnį netekusiu galios.
1. Priežiūros institucija, įgyvendindama jai
pavestas funkcijas, turi teisę:
1) reikalauti nutraukti
bet kokią veiklą, kuri pažeidžia šio įstatymo ar jo įgyvendinamųjų priežiūros
institucijos teisės aktų nuostatas;
2) reikalauti, kad
investicinė bendrovė, valdymo įmonė, jų administratorius, likvidatorius ar
turto saugotojas pateiktų informaciją ar dokumentus dėl šių subjektų veiklos;
3) imtis kitų teisės
aktuose nustatytų priemonių, užtikrinančių, kad investicinės bendrovės ir
valdymo įmonės visada laikytųsi šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose
nustatytų reikalavimų;
4) reikalauti sustabdyti
investicinių vienetų ar akcijų išleidimą ar išpirkimą, įnašų įnešimą ir
grąžinimą investicinių vienetų, akcijų savininkų, įnašą įnešusių asmenų ar
visuomenės interesais;
5) šiame įstatyme
numatytais pagrindais sustabdyti ar panaikinti valdymo įmonės ar
investicinės bendrovės veiklos leidimo galiojimą;
6) leisti auditoriams ir
ekspertams atlikti tyrimus ir patikrinimus kolektyvinio investavimo subjektų ir
valdymo įmonių atžvilgiu;
7) imtis visų reikalingų
teisės aktuose nustatytų priemonių valdymo įmonės ir kolektyvinio investavimo
subjekto atžvilgiu, jeigu jie pažeidžia Lietuvos Respublikos teisės aktuose
nustatytus reikalavimus.
2. Be šio straipsnio 1
dalyje nurodytų priežiūros
institucijos
teisių, priežiūros
institucija
turi Finansinių priemonių rinkų įstatymo 71 straipsnyje nustatytas teises.
3. Šio straipsnio 1
dalyje nurodytomis teisėmis priežiūros institucija naudojasi Finansinių priemonių
rinkų įstatymo nustatyta tvarka.
10 straipsnis. 51 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 51 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
1. Priežiūros
institucijos valdybos nariai ir tarnautojai privalo Finansinių priemonių rinkų
įstatymo nustatyta tvarka saugoti konfidencialią informaciją, kurią jie
sužinojo atlikdami šiame įstatyme nustatytas funkcijas.
2. Priežiūros
institucijos teisė perduoti konfidencialią informaciją Finansinių priemonių
rinkų įstatymo nustatyta tvarka yra taikoma ir informacijai, gautai atliekant
šiame įstatyme nustatytas funkcijas.
Informacijai, kurią priežiūros institucija gauna priežiūros tikslu, apsaugoti taikomos Lietuvos banko įstatymo 43 straipsnio nuostatos.“
11 straipsnis. 52 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 52 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
1. Priežiūros institucija,
siekdama nustatyti, ar laikomasi šio įstatymo ir jo pagrindu priimtų teisės
aktų, turi teisę organizuoti ir atlikti pagal šį įstatymą veikiančių
kolektyvinio investavimo subjektų ir jų valdymo įmonių veiklos patikrinimus. Priežiūros institucija
organizuoja ir atlieka patikrinimus, kad nustatytų, ar laikomasi šio įstatymo
ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai.
2. Atlikdami kolektyvinio
investavimo subjektų ir jų valdymo įmonių veiklos patikrinimą, priežiūros
institucijos tarnautojai turi Finansinių priemonių rinkų įstatymo 81
straipsnio 2 dalyje nustatytas teises. Šioms teisėms įgyvendinti priežiūros
institucija gali pasitelkti policijos pareigūnus Lietuvos banko įstatyme,
Finansinių priemonių rinkų įstatyme ir šiame įstatyme nustatytas teises.
3. Priežiūros
institucija, turėdama pagrindą įtarti, kad buvo pažeistos šio įstatymo ar jo
pagrindu priimtų teisės aktų nuostatos, ir siekdama išvengti esminės žalos ar
nepataisomų padarinių visuomenės, investuotojų ir (ar) dalyvių interesams, turi
teisę įpareigoti nutraukti tokią veiklą, iki bus atliktas tyrimas ir priimtas
priežiūros institucijos sprendimas dėl įtariamo pažeidimo. Priežiūros
institucijos sprendimas įpareigoti nutraukti veiklą gali būti priimtas tik
turint teismo leidimą. Teismo leidimas gaunamas Finansinių priemonių rinkų
įstatymo 81 straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka.
4. Šio straipsnio 3
dalyje nurodytas priežiūros institucijos sprendimas gali būti skundžiamas
Vilniaus apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo sprendimo
priėmimo dienos. Skundo padavimas sprendimo vykdymo nesustabdo.
3. Priežiūros institucija, nustačiusi arba turėdama pagrindą įtarti teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai, pažeidimus arba valdymo įmonės ar investicinės bendrovės veiklos trūkumus, taip pat jei kyla grėsmė valdymo įmonės ar investicinės bendrovės veiklos stabilumui ir patikimumui arba visuomenės, investuotojų ir (arba) dalyvių interesams, Lietuvos banko įstatymo nustatyta tvarka valdymo įmonei arba investicinei bendrovei duoda šiuos privalomus nurodymus:
1) sustabdyti investicinių vienetų ar akcijų pardavimą ir išpirkimą, įnašo įnešimą arba jo grąžinimą;
2) per priežiūros institucijos nustatytą terminą pašalinti teisės aktų pažeidimus arba veiklos trūkumus;
3) atkurti prieš pažeidžiant teisės aktus buvusią padėtį;
4) nutraukti Reglamente (ES) Nr. 1286/2014 nustatytų reikalavimų neatitinkančio pagrindinės informacijos investuotojams dokumento viešą skelbimą bei jo teikimą investuotojams ir paskelbti naują teisės aktų reikalavimus atitinkantį pagrindinės informacijos investuotojams dokumentą;
5) priežiūros institucijai pateikti papildomą informaciją arba teikti dažniau, nei nustatyta teisės aktuose, informaciją, reikalingą priežiūros funkcijoms vykdyti;
6) viešai atskleisti papildomą informaciją;
7) atlikti kitus veiksmus arba neatlikti tam tikrų veiksmų, kad būtų pašalinti teisės aktų pažeidimai ar veiklos trūkumai.
5. Priežiūros institucija, nustačiusi arba turėdama pagrindą įtarti teisės aktų pažeidimus arba valdymo įmonės ar investicinės bendrovės veiklos trūkumus, taip pat jei kyla grėsmė valdymo įmonės ar investicinės bendrovės veiklos stabilumui ir patikimumui arba visuomenės, investuotojų ir (arba) dalyvių interesams, turi teisę mutatis mutandis vadovaudamasi Lietuvos banko įstatymo 421 straipsnyje nustatyta tvarka, taikoma teismo leidimams, prašyti teismo (teisėjo) nutartimi laikinai areštuoti asmenų turtą. Priežiūros institucijos prašymus areštuoti turtą nagrinėja Vilniaus apygardos administracinis teismas.
6. Valdymo įmonės ir investicinės bendrovės privalo vykdyti šio straipsnio 3 dalyje nustatytus privalomus nurodymus priežiūros institucijos nustatytais terminais ir nedelsdamos, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po nurodymo įvykdymo, apie tai raštu pranešti priežiūros institucijai.“
12 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 53 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
1. Priežiūros institucija turi teisę
taikyti taiko asmenims šias poveikio priemones valdymo
įmonėms ar investicinėms bendrovėms:
1) viešai paskelbia šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimą ir jį padariusį asmenį;
12) įspėti įspėja
dėl veiklos trūkumų bei šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių
laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimų
ir nustatyti jų pašalinimo terminus ir nurodo per nustatytą terminą
nutraukti teisės akto pažeidimą bei užtikrinti, kad jis nesikartotų;
23) skirti skiria
šiame įstatyme nustatytas pinigines baudas;
34) ne ilgiau kaip
3 mėnesiams uždrausti uždraudžia kolektyvinio investavimo
subjekto sąskaita sudaryti sandorius dėl investicinių priemonių įsigijimo;
4) sustabdyti
investicinių vienetų ar akcijų pardavimą ir išpirkimą, įnašo įnešimą arba jo
grąžinimą;
5) įpareigoti įpareigoja
valdymo įmonę ar investicinę bendrovę pakeisti vadovą ir (arba) investicinius
sprendimus dėl turto valdymo priimantį asmenį;
6) laikinai, kol yra pagrindas, sustabdo (apriboja) valdymo įmonės akcininko balsavimo teisę;
67) laikinai sustabdyti
sustabdo valdymo įmonės ar investicinės bendrovės veiklos leidimo
galiojimą tol, kol yra pagrindas jį sustabdyti; išnykus veiklos leidimo
galiojimo sustabdymo pagrindui, priežiūros institucija nedelsdama, bet ne
vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tada, kai įsitikino, kad pagrindas
išnyko, atnaujina veiklos leidimo galiojimą;
78) panaikinti panaikina
valdymo įmonės ar investicinės bendrovės veiklos leidimo galiojimą.
32. Priežiūros institucija turi teisę kolektyvinio investavimo subjekto
turto saugotojui taikyti šio straipsnio 1 dalies 1 ir 2 1–3 punktuose
nurodytas poveikio priemones.
4. Valdymo įmonėms ar investicinėms
bendrovėms, kurių akcijos (valdymo įmonių valdomų investicinių fondų
investiciniai vienetai) siūlomos viešai ar viešai siūloma įnešti įnašus
pažeidžiant Vertybinių popierių įstatyme įtvirtintus prospekto rengimo,
tvirtinimo ir paskelbimo reikalavimus (išskyrus šiame įstatyme numatytas
prospektų paskelbimo išimtis), poveikio priemones priežiūros institucija taiko
vadovaudamasi Vertybinių popierių įstatymo nuostatomis.“
13 straipsnis. 54 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 54 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„54
straipsnis. Poveikio priemonių taikymo pagrindas pagrindai ir
tvarka
1. Poveikio priemonės gali
būti taikomos tik tokiu atveju, kai yra bent vienas iš šių pažeidimų pagrindų:
1) valdymo įmonė, investicinė
bendrovė, jų administratorius, likvidatorius ar turto saugotojas priežiūros
institucijai nepateikė būtinos priežiūrai atlikti informacijos ar dokumentų
arba pateikė ją neteisingą ar klaidinančią verčiamasi šio įstatymo
reglamentuojama veikla, jei neturima tam šio įstatymo nustatyta tvarka suteikto
leidimo ar kitokio priežiūros institucijos sutikimo, kai šis leidimas ar
sutikimas yra būtinas, ar subjektui suteikta teisė verstis tam tikra veikla
apribota pagal šį įstatymą arba atliekami kiti veiksmai ar veikla, kuriuos
draudžia šis įstatymas;
2) šio įstatymo nustatyti leidimai ar pritarimai gauti priežiūros institucijai pateikus klaidingą informaciją arba pasinaudojus kitomis neteisėtomis priemonėmis;
3) nustatytais terminais nepateikiama šio įstatymo, kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, nustatyta ar priežiūros institucijos pareikalauta informacija arba pateikiama neišsami, neteisinga arba netiksli informacija;
24) valdymo įmonė ar
investicinė bendrovė nebeatitinka reikalavimų, kuriais remiantis buvo išduotas
veiklos leidimas;
3) pažeisti Lietuvos Respublikos
įstatymai ar kiti teisės aktai;
45) valdymo įmonė ar
investicinė bendrovė nesugeba įvykdyti savo įsipareigojimų arba yra duomenų,
kad nesugebės to padaryti ateityje;
6) nustatyta tvarka nevykdomi arba netinkamai vykdomi priežiūros institucijos pagal šio įstatymo 52 straipsnį duoti privalomi nurodymai;
7) pažeidžiami Reglamente (EB) Nr. 1286/2014 nustatyti reikalavimai;
8) valdymo įmonės ar investicinės bendrovės vadovais paskiriami arba vadovų pareigas eina vienas ar keli asmenys, neatitinkantys šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose finansų rinką, nustatytų reputacijos, kvalifikacijos ir patirties reikalavimų;
9) trukdoma priežiūros institucijai ar jos įgaliotiems asmenims atlikti patikrinimus;
10) padaromi kiti šio įstatymo ar kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimai.
2. Priežiūros institucija
poveikio priemones taiko Finansinių priemonių rinkų įstatymo nustatyta tvarka. Poveikio
priemonių taikymo tvarką nustato Lietuvos banko įstatymas.
3. Sprendimas taikyti
poveikio priemones gali būti priimtas, jeigu praėjo ne daugiau kaip 2 metai nuo
pažeidimo padarymo dienos, o jeigu pažeidimas tęstinis ar trunkamasis, – nuo
paskutinių tęstinio pažeidimo veiksmų atlikimo dienos ar trunkamojo pažeidimo
paaiškėjimo dienos.
3. Valdymo įmonėms ar investicinėms bendrovėms, kurių akcijos (valdymo įmonių valdomų investicinių fondų investiciniai vienetai) siūlomos viešai arba viešai siūloma įnešti įnašus pažeidžiant Vertybinių popierių įstatyme įtvirtintus prospekto rengimo, tvirtinimo ir skelbimo reikalavimus (išskyrus šiame įstatyme numatytas prospektų skelbimo išimtis), poveikio priemones priežiūros institucija taiko vadovaudamasi Vertybinių popierių įstatymo nuostatomis.“
14 straipsnis. 55 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 55 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„55
straipsnis. Piniginės Bbaudos už šio įstatymo
pažeidimą
1. Priežiūros
institucija, vadovaudamasi Finansinių priemonių rinkų įstatymo nustatyta
tvarka, turi teisę skirti tokias baudas:
1) juridiniams asmenims,
nurodantiems, kad jie veiklą vykdo ar jų valdomas kolektyvinio investavimo
subjektas veikia pagal šį įstatymą, bet neturintiems šio įstatymo nustatyto
veiklos leidimo ir (ar) pritarimo fondo taisyklėms, – iki 57 924 eurų;
atsakomybė pagal šį punktą netaikoma juridiniams asmenims, kolektyvinio
investavimo subjekto steigimo dokumentuose ar prospekte nurodantiems, kad jie
ketina veikti ar jų valdomas kolektyvinio investavimo subjektas sieks gauti
veiklos leidimą ar pritarimą fondo taisyklėms pagal šį įstatymą, jeigu
investuotojui išaiškinamos ir kolektyvinio investavimo subjekto steigimo
dokumentuose ar prospekte aiškiai nurodomos tokio ketinimo įvykdymo sąlygos ir
terminai;
2) juridiniams asmenims, viešai
siūlantiems kolektyvinio investavimo subjektų investicinius vienetus, akcijas
ar įnešti įnašus, neturintiems šiame įstatyme nustatyto priežiūros institucijos
išduoto veiklos leidimo, – iki 57 924 eurų;
3) juridiniams asmenims,
nesilaikantiems šio įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatyto
reikalavimo, – iki 57 924 eurų;
4) juridiniams asmenims,
nesilaikantiems šio įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 1, 2, 4–13 punktuose
nustatytų veiklos reikalavimų ir riziką ribojančių reikalavimų, – iki
57 924 eurų;
5) juridiniams asmenims,
nesilaikantiems šio įstatymo 24, 25, 27, 28 ir 29 straipsniuose nustatytos
kolektyvinio investavimo subjektų investicinių vienetų, akcijų išleidimo,
įsigijimo ir išpirkimo, įnašų įnešimo ir grąžinimo tvarkos, – iki 28 962 eurų;
6) juridiniams asmenims,
nesilaikantiems šio įstatymo 26 straipsnyje nustatytų investicinių vienetų,
akcijų apmokėjimo nepiniginiu įnašu, nepiniginio įnašo įnešimo ir išpirkimo bei
įnašo grąžinimo reikalavimų, – iki 57 924 eurų;
7) juridiniams asmenims,
nesilaikantiems šio įstatymo III skyriuje nustatytų informacijos teikimo
investuotojams reikalavimų, – iki 28 962 eurų;
8) juridiniams asmenims,
pažeidusiems šio įstatymo 30 straipsnio 4 dalyje nustatytą draudimą skolinti
kolektyvinio investavimo subjekto turtą jo dalyviams, – iki 28 962 eurų;
9) juridiniams asmenims,
pažeidusiems kolektyvinio investavimo subjekto grynųjų aktyvų vertės
skaičiavimo reikalavimus, – iki 28 962 eurų;
10) juridiniams asmenims,
nesilaikantiems kitų šiame įstatyme ir jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose
nustatytų reikalavimų, – iki 28 962 eurų;
11) juridiniams asmenims,
nevykdantiems priežiūros institucijos nurodymų, neteikiantiems priežiūros
institucijai šiame ir kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose nurodytos
informacijos arba trukdantiems priežiūros institucijai ar jos įgaliotiems
asmenims atlikti tyrimus ar patikrinimus, – iki 28 962 eurų.
1. Priežiūros institucija skiria:
1) juridiniams asmenims iki 10 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą;
2) juridinio asmens vadovams ir kitiems fiziniams asmenims iki 50 000 eurų dydžio baudą.
2. Už Reglamento (EB) Nr. 1286/2014 pažeidimus, priežiūros institucija skiria baudas, kurių maksimalus dydis yra ne didesnis nei nurodyta Reglamento (EB) Nr. 1286/2014 24 straipsnyje.
3 Juridinio asmens bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, nustatomos pagal paskutinių sudarytų (pasirašytų) metinių finansinių ataskaitų duomenis. Jei juridinis asmuo priklauso patronuojančiajai įmonei, kaip ji apibrėžta Įmonių, priklausančių finansų konglomeratui, papildomos priežiūros įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje, bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, yra pajamos, nurodytos pagrindinės patronuojančiosios įmonės paskutinėse sudarytose (pasirašytose) metinėse konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose.
24. Jeigu dėl šio įstatymo
54 straipsnio 1 dalies 1–9 punktuose dalyje išvardytų
pažeidimų padarymo buvo neteisėtai gauta pajamų, kitokios turtinės naudos,
išvengta nuostolių ar padaryta žalos ir tokių pajamų, kitokios turtinės naudos,
išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydis, jei jį įmanoma
nustatyti, viršijo minėtuose punktuose šio straipsnio 1 arba 4 dalyje
nurodytų baudų dydžius, priežiūros
institucija turi teisę skirti baudą iki dvigubo neteisėtai gautų pajamų,
kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydžio.
3. Šio straipsnio 1
dalyje nustatytų baudų taikymas juridiniams asmenims neatleidžia jų vadovų ar
darbuotojų nuo Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytos civilinės,
administracinės ir baudžiamosios atsakomybės, taip pat neužkerta kelio
priežiūros institucijai svarstyti klausimo dėl jos išduotų veiklos leidimų ar
pritarimų galiojimo sustabdymo ar panaikinimo.
5. Tais atvejais, kai sunku
ar neįmanoma nustatyti juridinio asmens bendrųjų metinių pajamų arba kai
juridinio asmens bendrosios metinės pajamos yra mažesnės negu 1 milijonas eurų,
priežiūros institucija turi teisę vietoj šio straipsnio 1 dalies 1
punkte nurodytos baudos juridiniam asmeniui skiria iki 100 000 eurų baudą.
6. Šio įstatymo 54 straipsnio 1 dalies 6 punkte nurodytais atvejais priežiūros institucija už kiekvieną privalomo nurodymo nevykdymo ar netinkamo vykdymo dieną skiria baudą iki 1 procento bendrųjų metinių pajamų, o tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti bendrųjų metinių pajamų, – iki 1 500 eurų.
7. Baudos apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos banko įstatymo 433 straipsnyje nustatyta tvarka.
8. Už Vertybinių popierių įstatymo pažeidimus asmenims taikomos minėtame įstatyme nustatytos baudos.“
15 straipsnis. 56 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti 56 straipsnį netekusiu galios.
16 straipsnis. Įstatymo papildymas priedu
Papildyti Įstatymą priedu:
„Lietuvos Respublikos
informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo priedas
ĮGYVENDINAMAS EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAS
2014 m. lapkričio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1286/2014 dėl mažmeninių investicinių produktų paketų ir draudimo principu pagrįstų investicinių produktų (MIPP ir DIP) pagrindinės informacijos dokumentų (OL L 352, 2014, p. 1).“
17 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2018 m. gegužės 1 d.
2. Jei valdymo įmonė ar investicinė bendrovė, kurios valdymas nėra perduotas valdymo įmonei, rengdama pagrindinės informacijos investuotojams dokumentą vietoj Reglamento (ES) Nr. 1286/2014 nustatytų reikalavimų pasirenka vadovautis Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo įstatyme ir jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose pagrindinės informacijos investuotojams dokumento rengimui ir teikimui nustatytais reikalavimais, šio įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje išdėstyta Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 13 straipsnio 3 dalis ir kiti Reglamento (ES) Nr. 1286/2014 nustatyti reikalavimai joms taikomi nuo 2020 m. sausio 1 d. Valdymo įmonė ar investicinė bendrovė apie tokį savo pasirinkimą informuoja priežiūros instituciją nedelsdama po šio įstatymo įsigaliojimo.
3. Priežiūros institucija iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas