LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Žmogaus teisių komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO

I Š V A D O S 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2022 METŲ NACIONALINIO FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO“ PROJEKTO Nr. XIVP-3126

2023 m. spalio 25 d.

Vilnius

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Tomas Vytautas Raskevičius; Komiteto nariai: Dainius Kepenis, Tomas, Bičiūnas, Andrius Navickas, Arūnas Valinskas.

Komiteto biuras: vedėja Jolanta Savickienė, patarėjos Eglė Lukšienė, Rūta Ragaliauskienė, Inga Strazdė, padėjėja Ingrida Aidietienė.

            Kviestieji asmenys: Valstybės kontrolės Finansinio audito 1-ojo departamento vyriausioji valstybinė auditorė-audito grupės vadovė Lina Marcinkėnienė.

 

2.      Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2023-10-09

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.

 

 

 

3.       Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

4.       Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

 

 

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė, 2023-09-29

 

 

 

SĄLYGINĖ NUOMONĖ DĖL NACIONALINIO FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO

Mes atlikome 2022 metų nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio auditą. Mūsų nuomone, išskyrus mūsų išvados skyriuje „Pagrindas pareikšti sąlyginę nuomonę dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio“ apibūdintų dalykų poveikį, 2022 metų nacionalinis finansinių ataskaitų rinkinys parodo tikrą ir teisingą visų viešojo sektoriaus subjektų, kurių finansinės ataskaitos konsoliduotos į vieną ataskaitų rinkinį, 2022 m. gruodžio 31 d. finansinę būklę, 2022 metų veiklos rezultatus, grynojo turto pokyčius ir pinigų srautus pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus.

PAGRINDAS PAREIKŠTI SĄLYGINĘ NUOMONĘ DĖL NACIONALINIO FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO

Nustatėme finansinės būklės, veiklos rezultatų, grynojo turto pokyčių ir pinigų srautų ataskaitų duomenų reikšmingų iškraipymų (detali informacija ataskaitos 1 skyriuje), kuriuos lėmė iškraipymai žemesniojo konsolidavimo lygio viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniuose:

1) 97,48 proc. (11 462,37 mln. Eur) duomenų apie mokesčių pajamas ir su jomis susijusių gautinų ir mokėtinų sumų teisingumo negalime patvirtinti. Aplinkybės Valstybinės mokesčių inspekcijos mokesčių fonde, susijusios su apskaitai tvarkyti naudojamų informacinių sistemų trūkumais, 2022 metais išliko;

2) apie 2 proc. (588,01 mln. Eur) žemės vertės duomenų – miško žemė –nepatikimi, nes Aplinkos ministerijos apskaitoje neužregistruoti ir neišregistruoti iš Nacionalinės žemės tarnybos perimti ir jai perduoti valstybinės miškų ūkio paskirties žemės sklypai, neteisingai nustatyta ir sudarant finansines ataskaitas nepatikslinta žemės tikroji vertė, netinkamai atlikta jos inventorizacija; 3) 383,41 mln. Eur ilgalaikio finansinio turto negalime patvirtinti, nes Aplinkos ministerija JESSICA kontroliuojančiojo ir JESSICA II fondų fondų finansinius duomenis atskleidžia neteisingai;

4) 51,39 mln. Eur padidintas rezervas, nes Aplinkos ministerijos apskaitoje 2022 m. įsigyti 476 vnt. miškų ūkio paskirties žemės sklypuose esantys medynai registruoti ne jų tikrąja verte, registruojama pirminio pripažinimo metu, o per tikrosios vertės pokytį, registruojamą įvertinus turtą sudarant finansines ataskaitas;

5) 68,80 mln. Eur turto ir atitinkamai finansavimo sumų, įsipareigojimų ir grynojo turto duomenys yra neteisingi, nes trijų viešojo sektoriaus subjektų finansinės apskaitos tvarkymo procesai ir ūkinių operacijų registravimas neatitinka Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų reikalavimų. Iš jų dviejų – nepatikimi antrus metus; 6) 1 034,72 mln. Eur infrastruktūros ir kitų statinių duomenų teisingumo negalėjo patvirtinti savivaldybių kontrolieriai, dėl klaidų apskaitant savivaldybių kelius ir gatves;

7) į nacionalinį ataskaitų rinkinį neįtraukti 4 viešojo sektoriaus subjektų duomenys. Auditą atlikome pagal tarptautinius audito standartus ir tarptautinius aukščiausiųjų audito institucijų standartus. Mūsų atsakomybė pagal šiuos standartus išsamiai apibūdinta šios išvados skyriuje „Auditoriaus atsakomybė už auditą“. Esame nepriklausomi nuo audituojamo subjekto pagal Valstybės kontrolės darbuotojų etikos kodeksą ir laikėmės kitų šiame kodekse nustatytų etikos reikalavimų. Mes manome, kad mūsų surinkti audito įrodymai yra pakankami ir tinkami mūsų sąlyginei nuomonei dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio pagrįsti.

Atsižvelgti

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: - .

            6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai (argumentai):

6.1. Sprendimas:

 - pritarti Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos 2022 metų nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio patvirtinimo“ projektui Nr. XIVP-3126 ir komiteto išvadai.

7. Balsavimo rezultatai:   už – 3, prieš – nėra, susilaikė – 2 .

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Tomas Vytautas Raskevičius, Dainius Kepenis

9. Komiteto narių atskiroji nuomonė:-.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                    Tomas Vytautas Raskevičius

 

 

 

 

 

Komiteto biuro vedėja J. Savickienė, 209 6808, [email protected]