VYRIAUSYBĖS NUTARIMO PROJEKTAS TAP-24-1642 TAIS-24-18718(2) |
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO ,,DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2009 M. LAPKRIČIO 11 D. NUTARIMO NR. 1480 „DĖL VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS“ PAKEITIMO“ PROJEKTO |
||||
Rengėjas |
Svarstyta |
Siūloma |
|||
Įstatymo įgyvendina-masis teisės aktas |
☒ Taip
|
Finansų ministerija
|
|
Svarstyti ☒ TAP (II dalyje)
|
|
SPRENDŽIAMA PROBLEMA |
|||||
Nutarimo projekto tikslas – įgyvendinti Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, patvirtintą 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimu dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo (toliau – Planas „Naujos kartos Lietuva“). Buvo numatyta parengti ir priimti teisės aktų – Investicijų įstatymo, Koncesijų įstatymo, Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo ir Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1480 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės“ (toliau – Taisyklės) – pakeitimų paketą, kuris įtvirtintų sąlygas ir nuostatas dėl ilgalaikių strateginių viešojo ir privataus sektorių partnerystės (toliau – VPSP) projektų įgyvendinimo. Lietuvos Respublikos Seimui 2024 m. spalio 17 d. priėmus Investicijų įstatymo Nr. VIII-1312 2, 4, 13, 156, 158 straipsnių ir ketvirtojo1 skirsnio pakeitimo įstatymą (toliau – Įstatymas) ir su juo susijusių įstatymų pakeitimus, parengtas pakeistas įstatymų nuostatas ir Planą „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinantis Nutarimo projektas. |
|||||
PROBLEMOS SPRENDIMO PRIEMONĖS |
|||||
Nuo 2024 m. gruodžio 1 d. įsigaliojusiame Įstatyme ir su juo susijusiuose įstatymuose nustačius, kad VPSP yra viešųjų finansų dalis ir kad VPSP planavimui taikomi strateginio valdymo sistemą reglamentuojantys teisės aktai, Taisyklėse siūloma nustatyti VPSP projektų sąsajas su strateginio valdymo sistema. Siūloma nustatyti aiškias viešojo administravimo institucijų funkcijas, jų teises ir pareigas VPSP projektų rengimo ir įgyvendinimo srityje. Siūloma nustatyti galimybę konsoliduoti VPSP projektus, kuriuos įgyvendintų daugiau nei vienas partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas, jeigu konsoliduojant VPSP projektus planavimo dokumentuose nustatytiems tikslams pasiekti ir uždaviniams įvykdyti būtų pasiekiama didesnė partnerystės taikymo nauda, negu įgyvendinant pavienius partnerystės projektus. VPSP projekto siekiamus rezultatus susiejus su strateginio lygmens planavimo dokumentuose nustatytais strateginiais tikslais ir pažangos uždaviniais, atsisakoma Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų komisijos, pagal dabar galiojančias Taisykles teikiančios Vyriausybei siūlymus dėl VPSP taikymo tikslingumo, įgyvendinant centrinės valdžios investicijų projektus. Siūloma nustatyti, kad pasirašytos partnerystės sutarties poveikio valdžios sektoriaus deficitui ir skolai vertinimą atliks Valstybės duomenų agentūra. |
|||||
TEISĖS AKTO PROJEKTO DERINIMAS |
|||||
Aplinkos ministerija, Krašto apsaugos ministerija, Kultūros ministerija, Susisiekimo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Viešųjų pirkimų tarnyba, CPVA ir Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūra pastabų ir pasiūlymų dėl projekto neturėjo. Energetikos ministerija ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija išvadų dėl projekto nepateikė. Nutarimo projektas patikslintas pagal Teisingumo ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos, Valstybės duomenų agentūros ir Lietuvos savivaldybių asociacijos pateiktas pastabas. Dėl Teisingumo ministerijos teiktų pastabų ir pasiūlymų, į kuriuos neatsižvelgta, teikiama derinimo pažyma. Vyriausybės kanceliarijos Teisės grupė pateikė tikslinamojo pobūdžio pastabų, į kurias projekto rengėjai turėtų atsižvelgti. |
|||||
PAŽYMĄ PARENGĖ |
Vaclovas Medišauskas |
||||
Ekonomikos politikos grupė, patarėjas |
|||||