1.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-09-22
|
2
|
|
|
Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams,
teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame
šias pastabas:
1. Projekto 2 straipsniu pildomoje
įstatymo 54 straipsnio 11 dalyje siūloma nustatyti, kad
šio straipsnio 1 dalies 2–5 punktuose nurodytais atvejais sprendimas
sustabdyti įstaigoje visų ar tam tikrų paslaugų teikimą gali būti priimtas
tik jei įstaigos veikla negali būti sustabdyta šio įstatymo 5 straipsnio 11
dalyje nurodytais licencijos (ar jos dalies) galiojimo sustabdymo pagrindais.
Taigi, projektu siekiama nustatyti, kad licenciją turinčios sveikatos
priežiūros įstaigos paslaugų teikimą galima sustabdyti ir tais atvejais, kai
sveikatos priežiūros licencijos galiojimo sustabdymui jokių pagrindų nebus.
Atkreiptinas dėmesys, kad tokia teisinė konstrukcija yra nelogiška ir ydinga.
Pagal bendruosius licencijuojamos veiklos ir jos priežiūros principus,
licencija yra dokumentas, suteikiantis teisę vykdyti tam tikrą valstybės
prižiūrimą ūkinę veiklą, o norintis gauti licenciją ar ją jau turintis ūkio
subjektas turi atitikti tam tikrus nustatytus ūkinės veiklos vykdymo
reikalavimus. Tokių reikalavimų nevykdymas ar netinkamas vykdymas yra
pagrindas sustabdyti šio dokumento, suteikiančio teisę vykdyti atitinkamą
ūkinę veiklą, galiojimą, kol nebus ištaisyti veiklos trūkumai. Siekiant
teisinio tikrumo ir ūkio subjektų teisėtų interesų apsaugos, tokie
licencijuojamos veiklos reikalavimai turi būti išdėstyti aiškiai ir
nedviprasmiškai, įgalinantys ūkio subjektus žinoti konkrečias jiems taikomas
pareigas. Tuo tarpu pagal siūlomą reguliavimą, sveikatos priežiūros įstaigos
teikiamos paslaugos galėtų būti stabdomos net ir tuo atveju, kai ši įstaiga
atitinka ir tinkamai vykdo visus licencijuojamos veiklos reikalavimus.
Vertinant tokį reguliavimą, apskritai lieka neaiški tiek pačių paslaugų
teikimo stabdymo esmė ir tikslas, tiek ir tokio stabdymo pagrindų
santykis su licencijos galiojimo stabdymo pagrindais. Pvz., neaišku, kaip
gali būti sustabdytas paslaugų teikimas pagal 54 straipsnio 1 dalies 2 punktą,
nustatantį, kad paslaugų teikimas gali būti stabdomas, jeigu įstaigos arba
jos padalinio (filialo) atliekama sveikatos priežiūra neatitinka teisės aktų
ar normatyvinių dokumentų reikalavimų ir dėl to yra realus pavojus pacientų
sveikatai arba daroma žala žmonių sveikatai, nuostoliai juridiniams ir
fiziniams asmenims, nors sveikatos priežiūros įstaigos licencija nebuvo
sustabdyta pagal 5 straipsnio 11 dalies 2 punktą, numatantį, kad licencijos
asmens sveikatos priežiūros veiklai (ar jos dalies) galiojimas sustabdomas ne ilgiau kaip trims
mėnesiams, kai paaiškėja, kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidžia
šio straipsnio 4 dalyje nurodytus reikalavimus ir yra realus pavojus pacientų
sveikatai ar gyvybei arba per
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos nustatytą
licencijuojamos veiklos pažeidimų pašalinimo terminą, kuris negali būti
ilgesnis kaip 30 dienų nuo licencijos asmens sveikatos priežiūros veiklai
turėtojo informavimo apie pažeidimo padarymą dienos, asmens sveikatos
priežiūros įstaiga Asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo
taisyklėse nustatyta tvarka nepašalina licencijuojamos veiklos pažeidimų.
Taip pat, pvz., neaišku, kaip sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali
būti sustabdytas pagal 54 straipsnio nuostatą, nustatančią,
kad paslaugų teikimas gali būti stabdomas, jeigu įstaigos ar jos
padalinio patalpos, jų eksploatavimas neatitinka teisės aktų ar normatyvinių
dokumentų reikalavimų, nors sveikatos priežiūros įstaigos licencijos
galiojimas nebuvo sustabdytas tuo pagrindu, kad patalpos
neatitinka kad Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos
Vyriausybės nutarimų ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymų,
reglamentuojančių asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklą, nustatytus
higienos, medicinos priemonių, personalo, patalpų ir
teisinės formos reikalavimus.
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, manome, kad keičiamo
įstatymo 5 ir 54 straipsnių santykis turi būti revizuotas iš esmės, o 54
straipsnyje galėtų būti numatyti tik tokie paslaugų teikimo stabdymo
pagrindai, kada licencijos galiojimo sustabdymas yra tiesiog objektyviai
negalimas, pvz., teikianti paslaugas įstaiga apskritai neturi licencijos, arba
paslaugų teikimo stabdymo pagrindai ir (ar) susidariusios aplinkybės
tiesiogiai nesusijusios su formaliais licencijuojamos veiklos reikalavimais.
|
Pritarti
|
Komitetas siūlo
grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti.
|