Stenogramą galima rasti: |
Seimo posėdžių stenogramų e. leidinys Nr. 12, 2021 |
Seimo posėdžių stenogramų rinkinys Nr. 2, 2022 |
(Stenogramų leidiniai › 2020–2024 m. kadencija) |
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
I (RUDENS) SESIJOS
VAKARINIO posėdžio NR. 22
STENOGRAMA
2020 m. gruodžio 23 d.
Pirmininkauja Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko pavaduotojas A. MAZURONIS
PIRMININKAS (A. MAZURONIS, DPF*). Gerbiami kolegos, pradedame gruodžio 17 dienos, ne, 16 dienos… Kelinta šiandien? Gruodžio 23 dienos vakarinį Seimo posėdį. (Balsai salėje) Registruojamės. Taip, pirma registruojamės.
Užsiregistravo 33 Seimo nariai.
Per šoninį mikrofoną – Ministrė Pirmininkė I. Šimonytė.
I. ŠIMONYTĖ (TS-LKDF). Ačiū, gerbiamas posėdžio pirmininke. Aš labai tikiuosi, kad opozicinės frakcijos, kurios paliko salę, mane kokiu nors būdu girdi. Aš kreipiuosi į jus kaip į posėdžio pirmininką, kad mes išspręstume tą nesmagią situaciją, kuri susikūrė rytiniame posėdyje, kad mes vis dėlto statutiniu būdu grįžtume į tą stadiją, kai sudaroma redakcinė komisija rezoliucijai redaguoti. Taip nuspręstume, rezoliucija būtų redaguojama, o mes galėtume toliau dirbti ir prieš Kalėdas nekaitinti aistrų ir negadinti vieni kitiems nuotaikų ir švenčių. Labai ačiū jums už jūsų išmintį. Tikiuosi, kad jūs rasite šitą būdą.
PIRMININKAS. Labai logiškas ir protingas sprendimas. Tikiuosi, kad jis bus išgristas. Labai dėkui.
Per šoninį mikrofoną – A. Norkienė.
A. NORKIENĖ (LVŽSF). Dėkojame, mes jus girdėjome, gerbiama premjere. Iš tikrųjų mus šokiravo dar kartą pasielgimas dėl balsavimo rezultatų ir interpretacijos, nors posėdžio pirmininkas ir buvo perspėtas. Manome, kad Statutą reikėtų paskaityti ir naujai išrinktiems Seimo vicepirmininkams. Manome, kad opozicijos teisės šiuo atveju tikrai dar kartą buvo šiurkščiai pažeistos, ir tai negera tendencija, bet mes suprantame, jeigu klaidą pripažįstate, jūs viešai tą išsakėte, ir mes grįžtame į tą procedūros stadiją, kuri ir turėtų būti teisėtai fiksuojama, tada mes praprašytume 5 minučių techninės pertraukos, kad galėtume sukviesti savo frakcijų narius.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Per šoninį mikrofoną – G. Paluckas.
G. PALUCKAS (LSDPF). Gerbiami kolegos, geriausių ketinimų vedini ir demonstruodami geranoriškumą mes tikrai norėtume rasti būdą bendradarbiauti. Susiklosčiusi situacija yra nepatogi ir nemaloni tiek pozicijai, tiek opozicijai, nes iš tikrųjų tie demaršai nėra niekam reikalingi. Tačiau tikrai nuoširdžiai tikimės, jog ateityje pavyks rasti būdą bendradarbiauti. Daugumos diktatas nėra sveikos demokratijos pagrindas. Kartais, aš sakau iš patirties, reikia susitaikyti ir su mažais pralaimėjimais dėl didesnių pergalių galbūt ateityje. Tie darbotvarkės klausimai, kurie netgi nebuvo patys esmingiausi, reikšmingiausi, sukuria labai prastą mikroklimatą, todėl tikrai visa opozicija yra pasiruošusi grįžti į posėdžių salę, jeigu mes būsime užtikrinti, kad galime dirbti kartu gerbdami vieni kitų nuomonių skirtumus ir vadovaudamiesi Seimo statutu.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Matau, kad artėjame prie kokio nors susitarimo.
Per šoninį mikrofoną – Darbo partijos frakcijos seniūnas V. Jukna.
V. JUKNA (DPF). Dėkoju, gerbiamas posėdžio pirmininke. Darbo partijos frakcija geranoriškai žiūri ir pasiruošusi dialogui. Tikrai tokia situacija nėra gera niekam. Visų pirma susirinkome čia dirbti Lietuvos žmonėms ir kuo mažiau turėsime vidinių ambicijų, kuo vieni kitus geriau girdėsime, susikalbėsime ir rasime bendrus sprendimus, tuo bus visiems geriau.
Iš tiesų šiandien tas precedentas, kuris prasidėjo jau vakar, ateityje netoleruotinas. Mes tiesiog suprantame, kad jūs supratote tą klaidą, todėl žiūrime geranoriškai ir sutiksime grįžti ir dirbti toliau. Dėkui.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Ar E. Gentvilas nesupyks, jeigu per šoninį mikrofoną – Ministrė Pirmininkė I. Šimonytė? Žodis jums.
I. ŠIMONYTĖ (TS-LKDF). Aš norėčiau mažiau kalbėti, bet gerbiama Aušrinė norėjo patikinimo, kad tai yra nuoširdus apgailestavimas, aš tikrai nuoširdžiai apgailestauju, kad taip atsitiko. Atsiprašau už visą šį nesmagumą ir prašau grįžti į tą stadiją, kai dirbame. Mes visą laiką neturėsime tos pačios nuomonės, nesutarsime daugeliu klausimų, bus kokių nors procedūrinių veiksmų ir tai yra natūralu, bet tikrai manau, kad šiuo atveju nereikėjo ateiti iki tokios stadijos. Man labai gaila, kad taip atsitiko, ir norėčiau, kad mes grįžtume žingsnį atgal ir paskirtume redakcinę komisiją.
PIRMININKAS. Labai dėkui. E. Gentvilas.
E. GENTVILAS (LSF). Po viso to, kas ir beliko, tas ir buvo padaryta. Prisidirbome klaidų, tai pripažinkime: neklausėme nei opozicijos, nei mažųjų koalicijos partnerių perspėjimo. Kolegos, perspėjau, vis tiek elgėtės taip, kaip, atrodė, Pyro pergalę pasiekti. Bet reikalingas vienas formalus sprendimas, kad įtikintume ir opozicijos narius. Procedūrinis sprendimas kol kas yra priimtas – atmesti rezoliuciją. Tam nereikia jokio kvorumo, dabar čia esanti Seimo narių dalis turi balsuoti, kad atšauktų tą procedūrinį balsavimą, ir tada opozicija žinos, kad be jokios apgaulės gali grįžti į salę, nes bus negaliojantis procedūrinis balsavimas dėl redagavimo arba atmetimo.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Gerbiami kolegos, kaip posėdžio pirmininkas klausiu, ar galime bendru sutarimu sutarti, kad teisingu ir teisėtu laikome pirmą balsavimą dėl redakcinės komisijos sudarymo, kai už redakcinės komisijos sudarymą balsavo 63 Seimo nariai, prieš balsavo 62? Pagal Seimo statuto 261 straipsnį tokią galimybę mes galime padaryti, ir jeigu yra politinis sutarimas, bendru sutarimu nusprendžiame, kad sudaroma Seimo redakcinė komisija. Aš, kaip posėdžio pirmininkas, skelbiu 5 minučių techninę pertrauką, kad opozicija turėtų laiko galimybių aptarti priimtus sprendimus ir galbūt sugrįžti į posėdžių salę.
A. Norkienė – dar per šoninį mikrofoną.
A. NORKIENĖ (LVŽSF). Dėkoju. Kolegos, klysti žemiška, pripažinti klaidą – taip pat. Bet aš tikiuosi, kad Seimo posėdžio pirmininkas, prieš tai buvęs, V. Mitalas, taip pat viešai tai galės pasakyti, juk ne visada jį užstos moteris savo žodžiais ir poelgiais. Vytautai, aš labai laukiu jūsų to pripažinimo.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Per centrinį šoninį mikrofoną – V. Mitalas.
V. MITALAS (LF). Gerbiamieji kolegos, Kalėdų dvasioje, jeigu yra politinis sutarimas, aš tikrai buvau kaltas ir dėl to nuoširdžiai apgailestauju.
PIRMININKAS. Labai dėkui, gerbiamas V. Mitalai. Tikrai nėra nieko smagiau, kaip matyti, kad šioje salėje triumfuoja sveikas protas. 5 minučių techninė pertraukėlė ir tęsime Seimo popietinį gruodžio 23 dienos plenarinį posėdį.
Pertrauka
PIRMININKAS. Labai dėkui. Gerbiami kolegos, baigėsi techninė 5 minučių pertrauka. Kadangi prieš ją Seimas sudarė redakcinę komisiją minėtai aptartai rezoliucijai redaguoti, siūlome… Pagal Seimo statutą redakcinė komisija gali būti iki devynių Seimo narių, kadangi yra septynios frakcijos, būtų siūlymas redakcinę komisiją sudaryti iš septynių Seimo narių – nuo kiekvienos frakcijos po vieną atstovą.
Ar būtų galima pritarti tokiam siūlymui bendru sutarimu? (Balsai salėje) Labai dėkui. Redakcinė komisija iš septynių Seimo narių. Tada rezoliucijos iniciatoriai turbūt apklaus frakcijas, ką frakcijos deleguoja. Tik dabar dėl darbo laiko, iki kada redakcinė komisija pateiks savo variantą, ar čia kažkokia… Prašau, per šoninį mikrofoną – A. Vyšniauskas.
A. VYŠNIAUSKAS (TS-LKDF). Mes norėtume pasiūlyti, kad komisija būtų sudaryta iš devynių Seimo narių – tiek maksimaliai numato Statutas, ir proporcingai frakcijoms. Tai būtų sąžininga ir teisinga.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Yra ir toks pasiūlymas. Ar galime pritarti tokiam pasiūlymui bendru sutarimu? (Balsai salėje) J. Jarutis per šoninį mikrofoną.
J. JARUTIS (LVŽSF). Ačiū, posėdžio pirmininke. Manau, kad teisinga ir sąžininga yra tai, ką pasiūlė posėdžio pirmininkas – septynios frakcijos po vieną atstovą. Manau, užtektų to, kiek po kablelio pagal proporcijas skaičiuotų.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Iš principo yra du pasiūlymai. Siūlau alternatyviai balsuoti ir apsispręsti, ar už 9 Seimo narių redakcinę komisiją, skirstant atstovus pagal frakcijų dydį, ar už 7 Seimo narių redakcinę komisiją, iš kiekvienos frakcijos skiriant po vieną atstovą. Kas balsuoja už, balsuoja už A. Vyšniausko pasiūlytą variantą – 9 Seimo narių redakcinę komisiją, kas balsuoja prieš, balsuoja už 7 Seimo narių redakcinę komisiją, iš kiekvienos frakcijos po vieną. Skelbiu balsavimą.
Už balsavo 48, prieš – 49. Vieno balso persvara pasirinkta 7 Seimo narių redakcinė komisija, iš kiekvienos frakcijos po vieną.
Siūlome frakcijoms aptarti, ką deleguoja į redakcinę komisiją, ir informuoti rezoliucijos iniciatorę ponią L. Mogenienę. Kol bus sudaryta redakcinė komisija, einame toliau pagal darbotvarkę.
14.17 val.
Valstybės kontrolės įstatymo Nr. I-907 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2183(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-1.1 klausimas – Valstybės kontrolės įstatymo Nr. I-907 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2183(2). Priėmimo stadija. Į tribūną kviečiama R. Budbergytė.
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Gerbiami kolegos, Audito komitetas šių metų gruodžio 21 dieną apsvarstė visus pasiūlymus, gautus dėl įstatymo projekto Nr. XIIIP-2183(2) daugiausia iš Seimo Teisės departamento, ir pateikė papildomą išvadą. Dėl jos buvo balsuota taip: už – 5 Audito komiteto nariai, prieš nebuvo, susilaikė 2.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Gerbiama pranešėja, aš tada eisiu pastraipsniui, o jeigu reikės komiteto nuomonę arba argumentaciją pristatyti, jūs pasakysite.
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Gerai.
PIRMININKAS. I skyriaus 1 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų negauta?
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Ne.
PIRMININKAS. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū.
Dėl I skyriaus 2 straipsnio yra gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba dėl 11 dalies, jai komitetas pritarė iš dalies.
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Taip, aš norėčiau… Departamentas siūlė atsisakyti Valstybės kontrolės darbuotojų apibrėžimo. Audito komitetas rado kompromisą – pateikė patikslintą Valstybės kontrolės darbuotojo sąvoką. Keičiamo įstatymo 19 straipsnyje papildomai numatyta, kokia tvarka yra reglamentuojami valstybės kontrolieriaus ir jo pavaduotojų, kurie yra valstybės pareigūnai, darbo santykiai ir socialinės garantijos.
PIRMININKAS. Labai dėkui, gerbiama pranešėja. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. Galime pritarti visam 2 straipsniui su pataisa bendru sutarimu? Labai ačiū.
II skyriaus 3 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. II skyriaus 4 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū. II skyriaus 5 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū. II skyriaus 6 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų taip pat negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Dėkui.
III skyriaus 7 straipsnis. Gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba. Dėl 8 straipsnio, atsiprašau. 7 straipsniui pritariame bendru sutarimu. Pataisų, pasiūlymų nėra.
Dėl 8 straipsnio 5 dalies gauta Teisės departamento pastaba, jai komitetas pritarė.
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Taip. Ir buvo pakeista formuluotė į Valstybės kontrolę, kaip aukščiausią audito instituciją, ir patikslinti visi reikiami straipsniai.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui.
Dėl 3 dalies yra dar viena Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas nepritarė.
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Taip, pasiūlė nustatyti papildomus Valstybės kontrolės ribojimus dėl savivaldybių audito atlikimo. Pasiūlymui nepritarta. Kaip minėjau, iš tiesų yra aiškiai įstatymo redakcijoje įtvirtinta, kad audituoja valstybės biudžeto lėšas, kurios yra skiriamos savivaldybių biudžetams, jų naudojimą. Todėl siūlomas reguliavimas niekuo nesiskiria nuo dabar jau galiojančio, pagal kurį veikia šiuo metu aukščiausia audito institucija. Todėl nustatyti tam tikrų dar papildomų ribojimų nematome pagrindo.
PIRMININKAS. Labai dėkui, gerbiama pranešėja. Galime pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai dėkui. Ar galime pritarti visam 8 straipsniui bendru sutarimu su minėtomis pataisomis? Labai ačiū.
Dėl IV skyriaus pavadinimo gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba. Komitetas pritarė.
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Pritarė.
PIRMININKAS. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui.
Dėl 9 straipsnio 7 dalies gauta…
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Pritariame.
PIRMININKAS. Komitetas pritarė. Pritariame bendru sutarimu? Labai ačiū. Dėl 8 dalies taip pat gauta Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas irgi pritarė.
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Taip.
PIRMININKAS. Galime pritarti bendru sutarimu?
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Galime.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Daugiau dėl to straipsnio pataisų ir pasiūlymų nėra. Galime pritarti 9 straipsniui su minėtomis pataisomis bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū.
10 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų nėra. Galime pritarti bendru sutarimu? Galime, ačiū. 11 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų taip pat negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū.
V skyrius. 12 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų nėra. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. 13 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų taip pat negauta. Labai dėkui už pritarimą bendru sutarimu. 14 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū. 15 straipsnis. Galime pritarti bendru sutarimu? Pasiūlymų, pataisų negauta. Labai ačiū. 16 straipsnis. Taip pat pataisų, pasiūlymų negauta. Gal galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū.
VI skyrius. 17 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. 18 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų taip pat negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū.
VII skyrius. 19 straipsnis. Dėl 4 dalies gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas pritarė. Ar galime pritarti šiai pataisai… komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai ačiū. Ar galime pritarti visam 19 straipsniui su minėta pataisa bendru sutarimu? Labai dėkui. 20 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū. 21 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų taip pat negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū.
Dėl 22 straipsnio pavadinimo taip pat gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas pritarė. Ar galime pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai ačiū. Dėl 22 straipsnio 1 dalies gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas taip pat pritarė. Ar galėtume pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai ačiū. Dėl 3 dalies gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas vėlgi pritarė. Ar galime pritarti bendru sutarimu komiteto nuomonei? Labai ačiū. Dėl 22 straipsnio 4 dalies 4 punkto Teisės departamentas taip pat pateikė pataisą, kuriai komitetas pritarė. Ar galėtume pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū. Dėl 22 straipsnio 8 dalies Teisės departamentas taip pat pateikė pataisą, kuriai komitetas vėlgi pritarė. Galime pritarti bendru sutarimu komiteto nuomonei? (Balsai salėje) Galime. Labai ačiū. Dėl 22 straipsnio 9 dalies Teisės departamentas pateikė dar vieną pataisą, kuriai komitetas vėlgi pritarė. Galėtume pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai ačiū. Dėl 22 straipsnio 9 dalies Teisės departamentas pateikė dar vieną pataisą, kuriai komitetas taip pat pritarė. Ar galime pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū. Dėl 22 straipsnio 4 dalies Teisės departamentas pateikė pasiūlymą, kuriam komitetas irgi pritarė. Galime pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai ačiū. Ar galime pritarti su visomis aptartomis pataisomis 22 straipsniui bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū.
Dėl 23 straipsnio pataisų, pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū. Dėl 24 straipsnio pataisų, pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū. Dėl 25 straipsnio pataisų ir pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū. Dėl 26 straipsnio yra gauta Teisės departamento pataisa, jai komitetas pritarė. Ar galime pritarti komiteto nuomonei? Galime. Labai ačiū. Ar galime pritarti bendru sutarimu visam 26 straipsniui su komiteto pritarta pataisa? Labai ačiū.
VIII skyrius. Dėl pavadinimo taip pat gauta Teisės departamento pataisa, jai komitetas nepritarė. Pranešėja, gal galėtumėte pristatyti?
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Teisės departamentas pasiūlė sujungti du skyrius. Komitetas nepritarė, nes galvoja, kad kvalifikacijos tobulinimas yra labai svarbus Valstybės kontrolei, kaip ir kiekvienai institucijai, turėtų būti atskiras skyrius. Čia toks techninis, kaip sakoma, dalykas.
PIRMININKAS. Labai dėkui, gerbiama pranešėja. Ar galime pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai ačiū. Ar galime pritarti visam 26… Jau 26 straipsniui pritarėme, čia aštunto skirsnio pavadinimas. Dėl 27 straipsnio pataisų ir pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū.
IX skyriaus 28 straipsnis. Gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, jai komitetas nepritarė. Pranešėja, gal galėtumėte pristatyti.
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Audito komitetas nepritarė pastabai, nes Teisės departamentas sako, kad Valstybės kontrolės darbuotojams yra siūlomi nustatyti algos koeficientų dydžiai, proporcingi kitų valstybės politikų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų, darbuotojų koeficientams. Šiai pastabai mes nepritarėme, nenorėdami sutikti, ir siūlome atsižvelgti į šiuos argumentus.
Iš tiesų tie koeficientai neatspindi duomenų apie faktiškai gaunamą darbo užmokestį, nes gaudamas nustatytą koeficientą pareiginės algos pavidalu kiekvienas valstybės tarnautojas, kad ir kur jis dirbtų viešojo administravimo institucijoje, taip pat gauna tam tikrus priedus ir priemokas. Todėl kalbėti apie tuos koeficientus galime tik tuomet, kai, sakykime, yra iš tiesų jau subalansuota visa sistema.
Jeigu Valstybės kontrolė yra atsiejama nuo valstybės tarnybos sistemos, darbuotojai taip pat nebegaus priedo už stažą, kuris pagal Valstybės tarnybos įstatymą gali sudaryti net iki 30 % pareiginės algos. Jau dabar šioje redakcijoje buvo atsižvelgta, kad to priedo nėra galimybės gauti ir nustatyti, todėl tie koeficientai kaip ir atrodo truputį išsikraipę, lyginant su kitais valstybės tarnautojais, dirbančiais valstybės tarnyboje.
Taip pat yra nustatyti Valstybės kontrolės darbuotojų grupių didžiausi galimi skirti koeficientai, kurie atitinka – noriu pabrėžti, gerbiami kolegos, kad jie atitinka – Valstybės tarnybos įstatyme nustatytus į tą grupę patenkančių darbuotojų didžiausius koeficientus, kai yra įskaičiuojamas tas priedas už galimą stažą, darbą valstybės tarnyboje.
Ir ketvirta. Mes projektu siūlome nustatyti trijų darbuotojų grupių didžiausius darbo užmokesčio koeficientus, bet tai nereiškia, kad visiems bus mokami tie didžiausi koeficientai, kad darbo užmokestis bus skiriamas išlaikant ir pareigybių hierarchiją, ir atsižvelgiant į vykdomas funkcijas.
Gerbiami kolegos, taip pat noriu vėl priminti, kad EBPO Europos Komisijos išorės ekspertai, atlikę peržiūrą, pasisakė, kad Valstybės kontrolei turi būti sudarytos sąlygos spręsti su žmogiškaisiais ištekliais susijusius klausimus. Ir keičiamu įstatymu, būtent nustatant tas pačias ribas, yra sudaroma valstybės kontrolieriui galimybė spręsti labai aiškiai apibrėžtus darbo užmokesčio klausimus.
Be to, priminsiu, kad valstybės kontrolierius yra saistomas asignavimų, kurie yra skiriami. Keičiamu įstatymu yra nustatomi labai griežti kontrolės mechanizmai. Audito komitetas vertins ir teiks išvadas Seimui dėl Valstybės kontrolės asignavimų poreikio pagrįstumo.
Dar noriu jus tikrai patikinti, kad projekto tikslas nėra padidinti Valstybės kontrolės darbo užmokesčių dydžių, iš esmės nekinta nuo dabartinių maksimumų. Tiesiog yra siekiama sudaryta sąlygas geriau, efektyviau valdyti tuos žmogiškuosius išteklius, kad iš tiesų funkcijos būtų vykdomos efektyviai, rezultatyviai ir, drįsčiau sakyti, taupiai.
PIRMININKAS. Labai dėkui, gerbiama pranešėja. Ar galime pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui.
Dėl 28 straipsnio 4 dalies taip pat yra gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, jai komitetas pritarė. Ar galime pritarti bendru sutarimu komiteto nuomonei? Galime. Labai dėkui.
Dėl 28 straipsnio 7 dalies taip pat gauta Teisės departamento pataisa, jai komitetas irgi pritaria. Ar galime pritarti bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui.
Dėl 28 straipsnio 10 dalies taip pat gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, jai komitetas nepritaria. Pranešėja, gal pristatytumėte? 28 straipsnio 10 dalis.
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Teisės departamentas siūlė patikslinti, kiek kartų per metus gali gauti vienkartinę išmoką. Iš tiesų noriu atkreipti, kolegos, jūsų dėmesį, kad aukščiausia audito institucija, kadangi tai yra audito institucija, turi tam tikrą specifiškumą, kur iš tiesų auditoriai vienu metu dirba tikrai ne su vienu auditu, jie gali dalyvauti keliose audito grupėse ir kaip to audito grupių darbo rezultatas gali būti padaryti faktiškai beveik tuo pačiu metu labai esminiai kažkokie, sakykime, audito pastebėjimai, audito išvados, todėl riboti laiką yra netikslinga. Aš siūlyčiau tikrai nesieti su Valstybės tarnybos įstatyme nustatytais apribojimais siekiant daugiau to skaidrumo. Aš manau, kad aukščiausioje audito institucijoje to skaidrumo tikriausiai yra, labai labai tikiuosi, tikrai yra pakankamai.
PIRMININKAS. Labai dėkui, gerbiama pranešėja. Ar galime komiteto nuomonei pritarti bendru sutarimu? Matau, yra linguojančių galva. (Balsai salėje) Už Teisės departamento pastabas balsuoti nereikia, visam straipsniui bus galima nepritarti. Daugiau dėl 28 straipsnio pataisų, pasiūlymų nėra. Kaip suprantu, 28 straipsniui bendru sutarimu pritarti negalime. Gal norėtų kas nors pasisakyti dėl motyvų už, prieš? Ne? Tada balsuojame. Kas už 28 straipsnio priėmimą, balsuoja už, kas prieš – prieš arba susilaiko.
Balsavo 82 Seimo nariai: už – 62, prieš – 7, susilaikė 13. 28 straipsniui pritarta.
29 straipsnis. Dėl 29 straipsnio 3 dalies gauta Teisės departamento pastaba, jai komitetas pritarė. Galime pritarti bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū. Ar galime pritarti visam 29 straipsniui bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui.
X skyrius. 30 straipsnis. Gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, jai komitetas pritarė. Ar galime pritarti bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū. Ar galime pritarti visam 30 straipsniui su Teisės departamento pastaba bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū.
31 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų negauta. Ar galime pritarti bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū. 1 straipsnis, kuriame dėstoma nauja redakcija, priimtas.
Teisės departamento pastaba dėl įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo. Gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, jai komitetas pritaria. Ar galėtume pritarti bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui. Gauta Seimo narės R. Budbergytės dėl to paties pataisa, jai komitetas taip pat pritaria. Ar galėtume pritarti bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui.
Dėl įstatymo 2 straipsnio 3 dalies gauta Teisės departamento pastaba, jai komitetas pritaria. Ar galėtume pritarti bendru sutarimu? Galime pritarti. Ar galime pritarti visam 2 straipsniui su minėtomis pataisomis bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui.
3 straipsnis – įstatymo taikymas. Dėl 1 dalies yra gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, jai komitetas pritaria. Ar galėtume pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui.
Dėl 3 straipsnio 3 dalies gauta Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas taip pat pritarė. Ar galėtume pritarti bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui. Dėl 3 straipsnio 4 dalies yra gauta Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas taip pat pritarė. Ar galėtume pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai dėkui. Dėl 3 straipsnio 6 dalies gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas taip pat pritarė. Galėtume pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. Dėl įstatymo projekto 3 straipsnio 7 dalies gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas taip pat pritarė. Galėtume pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. Dėl 3 straipsnio 10 dalies gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas taip pat pritarė. Ar galėtume pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui. Ar galėtume pritarti visam 3 straipsniui su išvardintomis pataisomis bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui.
Dėl viso įstatymo projekto yra norinčių kalbėti. Už pasisako M. Majauskas, kurio salėje aš nematau. Tada Z. Balčytis.
Z. BALČYTIS (MSNG). Ačiū, gerbiamas pirmininke. Tikrai pirmiausia noriu padėkoti tiems, kurie per daugiau nei dvejus metus prie šito projekto vienaip ar kitaip prisidėjo. Tikrai šitas projektas jau, kaip paminėjote, buvo ir tarptautinių institucijų įvertintas, kad mes kaip valstybė turime keisti Valstybės kontrolės statusą ir vietą visoje valdymo sąrangoje. Labai trumpai noriu pasakyti, kad jeigu mes pritarsime šitam įstatymo projektui (aš esu už tai), mūsų valstybėje bus daugiau tvarkos, nes Valstybės kontrolė bus kokybiškesnė. Manau, kad tai atsilieps ne tik valstybės institucijoms, bet ir savivaldybėms. Mes ateityje turėsime kur kas geresnę įtaką ne tik dėl įvairių turto, bet ir finansinių lėšų valdymo. Labai ačiū.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Prieš pasisako K. Masiulis.
K. MASIULIS (TS-LKDF). Gerbiami kolegos, aš, tiesą sakant, esu pasimetęs ir dėl savo vertinimų, ir dėl to, kas yra daroma. Šiaip mėgstu viešąją vadybą, nemėgstu viešojo administravimo, o turiu ginti viešąjį administravimą kaip sistemą, nes tokią mes turime. Na, gerai, tarkime, mes norime vieną šitą instituciją dėl kažkokių išorinių aplinkybių išvesti iš viešojo administravimo sistemos. Gerai, bet ar ją visiškai išvedame? Aš noriu paklausti, mielieji kolegos, kas skirs šitos institucijos vadovą? Skirs politikai, Prezidentas, pritarus Seimui, teisybė? Tai ką, jau nuo politikų jis tampa nepriklausomas? Savo veikloje jisai turės orientuotis į politinius vėjus, na, neišvengiamai. Tai ar čia nepriklausomybė?
Tada noriu dar paklausti, o kas skirs finansavimą? Tie patys politikai. Jeigu jis dirbs neparankiai politikams, gali visaip būti. Jeigu tikrai yra toks poreikis daryti nepriklausomą, sutinku, kad galima apie tai diskutuoti. Tai darykime iki galo tokį žingsnį, panašiai kaip su LRT, kad būtų nepriklausoma – labai aiški, skaidri ir nepriklausoma vadovų skyrimo tvarka, aiškus finansavimas, kuriam politikai jau nebegali daryti įtakos. Tokiu atveju politiškai suformuota Vyriausybė tikrai turi savo priežiūrą, tai irgi suprantama. Taip turėtų būti.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Prieš pasisako, atsiprašau, už pasisako Ministrė Pirmininkė I. Šimonytė.
I. ŠIMONYTĖ (TS-LKDF). Labai ačiū. Tikrai nereikia jau iki absurdo tų argumentų kartais privesti, kaip kad gerbiamas kolega Kęstutis ką tik bandė padaryti. Lietuvos banko valdybos pirmininkas yra taip pat politikų renkamas, lygiai taip pat parlamentas nusprendžia, kas bus Lietuvos banko valdybos pirmininkas. Vis dėlto centrinio banko nepriklausomumas yra užtikrintas daugybe kitų priemonių. Čia taip pat būtų būdas institucijai, kuri atlieka labai svarbų darbą, būti nepriklausomai bent jau nuo vykdomosios valdžios. Aš turbūt turėčiau būti labiausiai suinteresuota turėti nuo vykdomosios valdžios priklausomą Valstybės kontrolę esamomis aplinkybėmis, bet tai būtų tiktai tuo atveju, jeigu man nerūpėtų šitos institucijos darbo kokybė. Ir ne tik dėl to, kad daug kartų tarptautinės institucijos – ir Europos Komisija, ir EBPO – yra pareiškusios mums pastabų dėl to, kad Valstybės tarnybos departamentas, kitos Vyriausybės institucijos turi realią galią, nors yra pačios audituojamos, Seimas nėra audituojamas Valstybės kontrolės, o tos institucijos, nors yra audituojamos, turi galimybių daryti įtaką institucijos veiklai tokiu būdu, kokio neturėtų turėti.
Dėl šios priežasties prie šio įstatymo buvo labai ilgai dirbama, buvo dirbama dvejus metus. Buvo ilgai diskutuojama, ilgiausiai diskutuojama dėl darbo užmokesčio sistemos, kad ji nebūtų išties kaip nors labai besiskirianti nuo bendro konteksto, todėl, ką labai teisingai minėjo kolegė Rasa, iš esmės tai, kas yra užfiksuota įstatyme, atspindi šios dienos realybę. Vadovas ir pavaduotojai liko valstybės politikų ir pareigūnų gretose reglamentuojami taip, kaip yra šiuo metu. Tikrai labai siūlyčiau kolegoms palaikyti, kad pagaliau mes savo aukščiausią audito instituciją priartintume prie daugumos, absoliučios daugumos europinių aukščiausių audito institucijų.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Prieš pasisako V. Ąžuolas, kurio nematau posėdžių salėje. Tada prieš pasisako R. Juška.
R. JUŠKA (LSF). Gerbiami kolegos, išties argumentai, kurie buvo išsakyti svarstymo metu, teikiant šį įstatymo projektą, stebino. Pagrindinis argumentas buvo komiteto pirmininko – jis tarsi mantrą kartojo, kaip gali Valstybės kontrolė audituoti save kontroliuojančią instituciją. Mes parlamentinę kontrolę atlikome komitete ir, trečią kartą išklausę Valstybės tarnybos departamentą, išreiškėme labai nemažai priekaištų.
Pagrindinis priekaištas – kad nusiskundimai iš savivaldybių yra nekontroliuojami. Departamento direktorius aiškiai pasakė: mums nesuteikta teisė kontroliuoti. Departamento nuostatuose aiškiai parašyta: departamento veiklos tikslas ir funkcijos – įgyvendinti valstybės politiką valstybės tarnybos srityje ir aptarnauti šios politikos formavimą ir įgyvendinimą. Kiti punktai: centralizuota atranka, analizuoti užsienio valstybių patirtį, valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms teikti metodinę pagalbą dėl Valstybės tarnybos įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų įgyvendinimo.
Kokios gi teisės? Nemokamai gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų informaciją, teikti pasiūlymus vidaus reikalų ministrui dėl departamento veiklos tobulinimo, bendradarbiauti su valstybės ir savivaldybių institucijomis. Štai ir viskas. Kaip gali Valstybės kontrolei įtaką daryti departamentas? Štai kokia yra patvirtinta metodika, o argumentai buvo išsakyti, kad gali…
PIRMININKAS. Laikas.
R. JUŠKA (LSF). …Valstybės kontrolę audituoti save kontroliuojanti institucija – Valstybės kontrolė.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Už pasisako A. Butkevičius.
A. BUTKEVIČIUS (MSNG). Dėkoju, posėdžio pirmininke. Labai teigiamai vertinu šį įstatymo projektą, nes Lietuva, kaip ir sakė dabartinė Ministrė Pirmininkė, jau daug metų yra kritikuojama, kad nesutvarko teisinės sistemos, kad Lietuvoje būtų nepriklausoma aukščiausioji auditorių institucija. Supraskite – aukščiausioji auditorių institucija! Tokia yra tarptautinė praktika. O kai kas, aš matau, iš politikų (tai buvo ir 2014 metais, ir 2015 metais, mes bandėme padaryti, bet nepavyko įgyvendinti) norėtų kontroliuoti Valstybės kontrolės veiklą ir kad Valstybės kontrolė atsiskaitinėtų tiek ministerijoms, tiek ir politikams. Tai yra visiškai blogas požiūris ir supratimas, vertinant tarptautiniu požiūriu, kas yra aukščiausioji auditorių institucija.
Šiuo įstatymu mes įteisiname funkcinį, organizacinį ir finansinį savarankiškumą šioje institucijoje. Aš manau, kad toje institucijoje dirbantys darbuotojai yra tikrai labai kvalifikuoti, suprantantys, kokios yra jų funkcijos. Aš manau, jie toliau sąžiningai ir tvarkingai atliks savo pareigas. Jeigu bus pastebėta tam tikrų viešųjų finansų valdymo problemų, tai visada aukščiausia auditorių institucija tą informaciją pateiks Audito komitetui, kad politiškai būtų galima įvertinti ir ištaisyti problemas, jeigu institucijos, kurią kontroliavo ir pateikė išvadas, vadovai į tas išvadas nereagavo.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Prieš pasisako L. Nagienė.
L. NAGIENĖ (LVŽSF). Ačiū, posėdžio pirmininke. Mes visi tikriausiai suprantame, kad Valstybės kontrolė turėtų būti nepriklausoma nuo politikų, ji, aš manau, ir dabar yra nepriklausoma. Jeigu būtų kompleksiškai sprendžiamas klausimas, tiek ir savivaldoje esanti kontrolieriaus tarnyba būtų tokia pat nepriklausoma, kaip jūs čia dabar akcentuojate, tai aš tikrai sakyčiau, palaikome šitą projektą. Kai pažiūriu pareigas ir priėmimą į darbą, tai Valstybės kontrolės kontrolierius atrankos būdu pats organizuoja, priima, atleidžia žmones, savo darbuotojus, išskyrus ūkinį personalą. Jokios tvarkos nėra nustatyta. Lygiai taip pat pažiūrėjus į kitą straipsnį apie vienkartines išmokas ir reikšmingus rezultatus. Sakysime, kiekviena ataskaita gali būti reikšminga. Yra tokių man keistų dalykų. Aš galvoju, šiandien čia niekas neakcentavo, kai buvo Audito komiteto posėdis, vis dėlto buvo akcentuojama nepriklausomumas ir, aišku, darbo užmokestis. Šiandien tai ir reikėtų paminėti, kad labai svarbu yra darbo užmokestis.
Kitas momentas. Jeigu mes dabar priimsime, tikrai priimsime šį įstatymą, aš manau, atsiras ir kitų įstaigų, tai yra Viešųjų pirkimų tarnyba ir kitų, kurios taip pat norės tokio pat nepriklausomumo ir gauti kitokius darbo užmokesčius. Ačiū.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Prieš suteikdamas žodį pasisakyti už M. Majauskui, labai norėčiau paprašyti. Gerbiami kolegos, labai didelis šurmulys salėje, šiek tiek daugiau pagarbos kalbantiems kolegoms. M. Majauskas – už.
M. MAJAUSKAS (TS-LKDF). Ačiū, gerbiamas posėdžio pirmininke. Mieli kolegos, aš suprantu, kad šiek tiek neramu prieš priimant tokį įstatymą. Bet man vyresni kolegos pasakojo, kaip buvo neramu prieš stojant į Europos Sąjungą ir priimant daug įvairiausių teisės aktų, kuriuos rekomendavo tarptautinės organizacijos, siekiant užtikrinti institucijų nepriklausomumą, skaidrumą, įvesti įvairiausius tarptautinius standartus. Bijojome, bet balsavome už ir priėmėme. Šiandien, matyt, niekas neabejoja, bent jau tikrai dauguma, kad buvo pasielgta teisingai. Šiandien taip pat esame tam tikroje kryžkelėje, kai tarptautinės organizacijos labai aiškiai sako, kad turime užtikrinti Valstybės kontrolės nepriklausomumą ir užtikrinti, kad veiktų tarptautinius standartus atitinkanti sistema. Taigi kviečiu, na, padėti tą nerimą į šalį, pasitikėti tarptautinėmis organizacijomis, vakarietiškais standartais ir balsuoti už.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Ir paskutinioji G. Burokienė kalba prieš.
G. BUROKIENĖ (LVŽSF). Ačiū, posėdžio pirmininke. Tikrai labai gerbiu auditorius ir jų darbą, tikrai jie atlieka labai gerą ir naudingą visai šaliai darbą. Bet, kolegos, man savo laiku, jau pernai, teko bendrauti su Europos Audito Rūmais, jų atstovais, jie buvo atvažiavę į Lietuvą. Pristatėme jiems įstatymo projektą, pristatėme mūsų baimes ir grėsmes, pabrėžėme, su tuo jie ir sutiko, nerašė nė vienos pastabos, paskui Audito komitetas Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pastaboms nepritarė, kad vis dėlto auditoriai gali būti valstybės tarnyboje ir valstybės tarnautojai. Mes dabar paleidžiame džiną iš butelio. Aš visai neabejoju, kad kitą pusmetį, kitos sesijos metu, mes pamatysime ne vieną instituciją, norinčią būti nepriklausoma, norinčią išeiti iš valstybės tarnybos ir turėti savo biudžetą, savo vadovų pasirinkimą, su visomis iš to išeinančiomis gėrybėmis ir blogybėmis. Bet pagalvokime, kolegos, tai yra valstybės auditoriai ir jie nėra valstybės tarnautojai. Ar tai gerai? Tai vienintelis šio įstatymo projekto minusas. Todėl aš susilaikysiu.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Visi motyvai už ir prieš išsakyti. Balsavimas bus tam numatytu metu.
Prieš pereidamas prie kito klausimo, norėčiau pranešti, kad yra sudaryta redakcinė komisija dėl rezoliucijos. Ją sudaro L. Mogenienė – Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos atstovė, G. Paluckas – Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos atstovas, R. Tamašunienė – Mišrios grupės atstovė, I. Kačinskaitė-Urbonienė – Darbo partijos frakcijos atstovė, I. Pakarklytė – Laisvės frakcijos atstovė, M. Majauskas – Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos atstovas, A. Bagdonas – Liberalų sąjūdžio frakcijos atstovas. Komisija dirbs nuotoliniu būdu. Po šios dienos plenarinio posėdžio rezoliucijos iniciatorė ponia L. Mogenienė kviečia grupę trumpai pasitarti dėl darbo tvarkos plenarinių posėdžių salėje, čia kažkur susitikus.
14.51 val.
Administracinių bylų teisenos įstatymo Nr. VIII-1029 112 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2184(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-1.2 klausimas – Administracinių bylų teisenos įstatymo Nr. VIII-1029 112 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2184(2). Priėmimo stadija. Priėmimas pastraipsniui.
Dėl 1 straipsnio pataisų, pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. Dėl 2 straipsnio yra gauta viena R. Budbergytės pataisa. (Balsai salėje) Pagal pagrindinį įstatymą, kuriame yra numatyta įsigaliojimo data, – ne sausio 1-oji, o liepos 1-oji. Ar galėtume pritarti R. Budbergytės pataisai bendru sutarimu? Labai ačiū. Ar galime pritarti su pataisa visam 2 straipsniui bendru sutarimu? Labai dėkui.
Dėl viso kalbėti norinčių nėra. Balsavimas bus tam numatytu metu.
14.52 val.
Administracinių nusižengimų kodekso 510 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2185(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-1.3 klausimas – Administracinių nusižengimų kodekso 510 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2185(2). Priėmimo stadija. Priėmimas pastraipsniui.
Dėl 1 straipsnio pataisų, pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū. Dėl 2 straipsnio taip pat pataisų, pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. Dėl 3 straipsnio ta pati pataisa dėl įsigaliojimo datos – ne sausio 1-oji, bet liepos 1-oji. Ar galime pritarti minėtai pataisai bendru sutarimu? Galime pritarti. Labai ačiū. Ar galime pritarti su minėta pataisa visam 3 straipsniui bendru sutarimu? Labai ačiū.
Dėl viso motyvų sakyti nėra norinčių. Balsavimas bus tam numatytu metu.
14.52 val.
Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 37 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2186(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-1.4 klausimas – Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 37 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2186(2). Priėmimo stadija. Priėmimas pastraipsniui.
Dėl 1 straipsnio pataisų, pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui. Dėl 2 straipsnio gauta viena pataisa taip pat dėl įsigaliojimo datos – ne sausio 1-oji, o liepos 1-oji. Ar galime pritarti minėtai pataisai bendru sutarimu? Labai ačiū. Galime pritarti visam 2 straipsniui su minėta pataisa bendru sutarimu? Labai dėkui.
Dėl motyvų dėl viso yra užsirašęs kalbėti K. Glaveckas, bet jo šiuo metu salėje nematau. Balsavimas dėl įstatymo projekto bus tam numatytu metu.
14.53 val.
Gyventojų turto deklaravimo įstatymo Nr. I-1338 2 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2187(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-1.5 klausimas – Gyventojų turto deklaravimo įstatymo Nr. I-1338 2 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2187(2). Priėmimo stadija. Priėmimas pastraipsniui.
Dėl 1 straipsnio pataisų, pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū. Dėl 2 straipsnio pataisų, pasiūlymų taip pat negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. Dėl 3 straipsnio gauta viena ta pati pataisa dėl įsigaliojimo datos. Ar galime pritarti minėtai pataisai bendru sutarimu? Labai dėkui. Ar galime pritarti visam 3 straipsniui su minėta pataisa bendru sutarimu? Labai dėkui.
Dėl viso užsirašė kalbėti taip pat K. Glaveckas, bet jo posėdžių salėje nematau. Balsavimas dėl įstatymo projekto priėmimo bus tam numatytu metu.
14.54 val.
Kriminalinės žvalgybos įstatymo Nr. XI-2234 20 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2188(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-1.6 klausimas – Kriminalinės žvalgybos įstatymo Nr. XI-2234 20 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2188(2). Priėmimo stadija. Priėmimas pastraipsniui.
Dėl 1 straipsnio gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, kuriai pagrindinis komitetas pritarė. Ar galėtume pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai dėkui. Ar galėtume pritarti visam 1 straipsniui su minėta Teisės departamento pataisa bendru sutarimu? Labai dėkui. Dėl 2 straipsnio taip pat gauta Seimo narės R. Budbergytės pataisa dėl įsigaliojimo datos, jai komitetas pritarė. Ar galime pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai dėkui. Ar galime pritarti visam 2 straipsniui bendru sutarimu su minėta pataisa? Labai dėkui.
Dėl motyvų užsirašiusių kalbėti nėra. Balsavimas dėl įstatymo projekto bus tam numatytu metu.
14.55 val.
Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 49, 59, 591, 1716, 172, 173, 225, 226, 2261, 2262 straipsnių pakeitimo ir Statuto papildymo 1717 straipsniu“ projektas Nr. XIIIP-2189(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-1.7 klausimas – Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 49, 59, 591, 1716, 172, 173, 225, 226, 2261, 2262 straipsnių pakeitimo ir Statuto papildymo 1717 straipsniu“ projektas Nr. XIIIP-2189(2). Priėmimo stadija.
Labai dėkui. Gerbiami kolegos, kadangi tai yra Statutas ir dėl priėmimo pastraipsniui balsuojant už kiekvieną straipsnį reikia 71 balso už, aš noriu pasitarti, ar dabar balsuojame dėl visų straipsnių, priimame pastraipsniui ir bandome surinkti 71 balsą, ar atidedame bendram priėmimo laikui, kai balsuos visi? (Balsai salėje) Kortelės… Per šoninį mikrofoną – J. Razma.
J. RAZMA (TS-LKDF). Kadangi Statuto priėmimas yra specifiškas, kiekvienas straipsnis ten yra kaip atskiras priėmimas, tikrai logiška būtų per tą finalinį priėmimą viską spręsti.
PIRMININKAS. Aš tik paklausiu: jeigu yra politinė valia ir nėra kokių nors politiškai jautrių klausimų, galbūt galėtume pabandyti dabar pastraipsniui priimti? Ne. Prašom, J. Razma.
J. RAZMA (TS-LKDF). Pirmininke, kadangi tai yra lydimasis projektas, todėl logiška dėl jo spręsti po pagrindinio projekto balsavimo. Jeigu nepritariama pagrindiniam, tada iš viso nebus ko balsuoti.
PIRMININKAS. Gerai, atidedame balsavimą dėl straipsnių irgi numatytu laiku.
14.57 val.
Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2190(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-1.8 klausimas – Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2190. Priėmimas. Priėmimas pastraipsniui. Dėl 1 straipsnio pataisų ir pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū. Dėl 2 straipsnio gauta viena pataisa dėl įsigaliojimo datos. Ar galime pritarti minėtai pataisai bendru sutarimu? Labai ačiū. Ar galime pritarti visam 2 straipsniui su minėta pataisa bendru sutarimu? Labai ačiū.
Dėl motyvų dėl viso pasisakyti nėra norinčių. Balsavimas taip pat numatytu laiku.
14.57 val.
Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 19, 27 ir 51 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2192(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-1.9 klausimas – Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 19, 27 ir 51 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2192(2). Priėmimo stadija. Priėmimas pastraipsniui. Dėl 1 straipsnio pataisų ir pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai ačiū. Dėl 2 straipsnio pataisų ir pasiūlymų taip pat negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. Dėl 3 straipsnio pataisų ir pasiūlymų taip pat negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. Dėl 4 straipsnio gauta viena pataisa dėl tos pačios įsigaliojimo datos. Galime pritarti pataisai bendru sutarimu? Labai ačiū. Galime pritarti visam 4 straipsniui su pataisa bendru sutarimu? Labai dėkui.
Dėl motyvų dėl viso nėra užsirašiusių pasisakyti. Balsavimas numatytu laiku.
14.58 val.
Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 5, 33, 47 straipsnių ir 1 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2193(3) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-1.10 klausimas – Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 kai kurių straipsnių ir 1 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2193(3). Priėmimo stadija. Dėl 1 straipsnio yra gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, jai komitetas pritarė. Ar galime pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai dėkui. Ar galime pritarti visam 1 straipsniui su komiteto pritarta pataisa bendru sutarimu? Labai dėkui. Dėl 2 straipsnio pataisų ir pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Labai dėkui. Pritarta.
Dėl 3 straipsnio gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pataisa, jai komitetas pritarė. Ar galime pritarti minėtai pataisai, komiteto nuomonei bendru sutarimu? Labai dėkui. Ar galime pritarti visam 3 straipsniui su minėta pataisa bendru sutarimu? Labai dėkui. Dėl 4 straipsnio pataisų ir pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti 4 straipsniui bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui.
Dėl 5 straipsnio gauta R. Budbergytės pataisa dėl tos pačios įsigaliojimo datos, jai komitetas pritarė. Galime pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū. Galime pritarti visam 5 straipsniui bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū.
Dėl viso dėl motyvų nėra norinčių pasisakyti. Balsavimas numatytu metu.
14.59 val.
Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo Nr. VIII-1524 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2194(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-1.11 klausimas – Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo Nr. VIII-1524 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2194(2). Priėmimo stadija. Priėmimas pastraipsniui. Ar galime pritarti… Dėl 1 straipsnio pataisų ir pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū.
Dėl 2 straipsnio gauta viena pataisa dėl įsigaliojimo datos. Ar galime pritarti pataisai bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū. Ar galime pritarti bendru sutarimu visam 2 straipsniui su minėta pataisa? Galime. Labai ačiū.
Dėl motyvų dėl viso užsirašė kalbėti vienas Seimo narys K. Glaveckas, jo šiuo metu salėje nėra. Balsavimas dėl įstatymo projekto tam numatytu metu.
15.00 val.
Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo Nr. IX-985 papildymo 111 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIVP-119(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-2 klausimas – Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo Nr. IX-985 papildymo 111 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIVP-119(2). Priėmimo stadija. Priėmimas pastraipsniui.
Dėl 1 straipsnio yra gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, jai komitetas pritarė. Ar galime pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui.
Dėl 1 straipsnio 6 dalies taip pat gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento viena pastaba, jai komitetas pritarė. Galime pritarti bendru sutarimu? Pritarta. Ir dar viena Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, jai komitetas pritarė iš dalies. Galime pritarti komiteto nuomonei bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui. Ar galime pritarti 1 straipsniui bendru sutarimu su visomis išvardintomis pataisomis? Labai dėkui.
Ir atsiranda naujas 2 straipsnis pagal Teisės departamento išvadą, jai pritarta. Galime pritarti bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū. Visą 2 straipsnį priėmėme, taip.
Dėl motyvų dėl viso užsirašiusių kalbėti nėra. Balsavimas dėl įstatymo projekto tam numatytu metu.
15.02 val.
Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo Nr. XIII-2771 25 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-117(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-3 klausimas – Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo Nr. XIII-2771 25 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-117(2). Priėmimo stadija. Priėmimas pastraipsniui. Vienas straipsnis.
Ar galime pritarti 1 straipsniui bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui. Dėl motyvų dėl viso nematau užsirašiusių kalbėti. Įstatymo projekto priėmimas tam numatytu metu.
15.02 val.
Seimo nutarimo „Dėl 2022 metų paskelbimo Lietuvos karaimų metais“ projektas Nr. XIIIP-4926(2) (priėmimas)
Darbotvarkės 2-4 klausimas – Seimo nutarimo „Dėl 2022 metų paskelbimo Lietuvos karaimų metais“ projektas Nr. XIIIP-4926(2). Priėmimo stadija. Priėmimas pastraipsniui.
Ar galime pritarti 1 straipsniui, jokių pataisų ir pasiūlymų nėra gauta, bendru sutarimu? Galime. Labai ačiū. Ar galime pritarti 2 straipsniui? Dėl jo jokių pataisų, pasiūlymų taip pat negauta. Galime pritarti bendru sutarimu.
Dėl viso dėl motyvų kalbėti užsirašė K. Vilkauskas.
K. VILKAUSKAS (LSDPF) Gerbiami kolegos, labai džiaugiuosi, kad šis sprendimas atsirado, ir labai džiaugiuosi, kad maža tauta gaus savo išskirtinį dėmesį 2022 metais. Kviečiu balsuoti už.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Dar vienas už – V. Juozapaitis.
V. JUOZAPAITIS (TS-LKDF). Gerbiami kolegos, noriu padėkoti už supratimą ir susitelkimą. Išties už tai, kad Seimas išgirdo ir karaimų bendruomenės prašymą nenukelti į kitus metus. Atkreipiu dėmesį, kad čia mes švęsime arba paskelbsime 2022 karaimų metais, o ne 2021, tai bus dar po vienų metų. Tai yra pavyzdys, kaip ir kada reikia inicijuoti tokio pobūdžio šventes. Vakar mes čia turėjome tokį atvirkštinį pavyzdį, kai savaitei likus iki Naujųjų metų yra inicijuojamos kažkokios šventės. Tai šis teisėkūros pavyzdys sveikintinas, juo labiau kad mes tikrai parodome tinkamą pavyzdį ir tinkamai pagerbsime tą tautinę mažumą, kuri mūsų Lietuvos istorijoje atliko milžinišką vaidmenį. Skatinu ir prašau visų balsuoti už.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Dėl motyvų pasisakė visi Seimo nariai. Balsavimas dėl Seimo nutarimo projekto tam numatytu laiku.
15.04 val.
Alternatyviųjų degalų įstatymo projektas Nr. XIIIP-5137(2), Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo Nr. XI-1375 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 32, 35, 37, 51 straipsnių pakeitimo ir 8, 36, 39 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektas Nr. XIIIP-5138(2), Gamtinių dujų įstatymo Nr. VIII-1973 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-5139(2) (svarstymas)
Darbotvarkės 2-5.1 klausimas – Alternatyviųjų degalų įstatymo projektas Nr. XIIIP-5137(2) ir lydimieji teisės aktai – klausimai 2-5.2 ir 2-5.3.
Per šoninį mikrofoną – A. Vyšniauskas.
A. VYŠNIAUSKAS (TS-LKDF). Gerbiamas posėdžio pirmininke, frakcijos vardu norėčiau paprašyti pertraukos iki kito posėdžio.
PIRMININKAS. Paprašyta pertrauka iki kito posėdžio. Skelbiu balsavimą dėl pertraukos dėl 2-5.1, 2-5.2 ir 2-5.3 klausimų iki kito… O gal galime bendru sutarimu, ar yra prieštaraujančių? (Balsai salėje) Galime bendru sutarimu. Labai dėkui. Dėl minėtų darbotvarkės klausimų skelbiama pertrauka iki kito posėdžio.
15.05 val.
Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo I (rudens) sesijos pratęsimo“ projektas Nr. XIVP-140 (pateikimas, svarstymas ir priėmimas)
Darbotvarkės 2-7 klausimas – Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo I (rudens) sesijos pratęsimo“ projektas Nr. XIVP-140. Pranešėja – Seimo Pirmininkė V. Čmilytė-Nielsen.
V. ČMILYTĖ-NIELSEN. Ačiū, gerbiamas posėdžio pirmininke. Gerbiami kolegos, teikiu nutarimą „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo I (rudens) sesijos pratęsimo“. Siūlymas yra pritarti Seimo rudens sesijos pratęsimui iki sausio 14 dienos, preliminariai numatant posėdžius sausio 5, 7 dienomis, galbūt 12 dieną, jeigu to prireiktų.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Norinčių klausti nėra. Ar galime pritarti po pateikimo bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui.
Svarstymo stadija. Diskutuoti nėra užsirašiusių Seimo narių. Dėl motyvų po svarstymo pasisakyti taip pat nėra norinčių. Ar galime pritarti po svarstymo bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui.
Priėmimo stadija. Nutarimo projektas iš vieno straipsnio. Dėl motyvų dėl viso pasisakyti nėra norinčių. Balsavimas dėl Seimo nutarimo projekto – numatytu metu.
Gerbiami kolegos, apsvarstėme visus klausimus. Balsavimas buvo numatytas 15 val. 30 min. Ar galime dabar pradėti balsavimo procedūrą? (Balsai salėje) Kol sukvies frakcijos, gal galime, dar yra dviejų Seimo narių pareiškimai. Galbūt išklausome. (Šurmulys salėje) Gerai.
15.07 val.
Seimo narių pareiškimai
Seimo narių pareiškimai. Yra užsirašiusi L. L. Andrikienė.
L. L. ANDRIKIENĖ (TS-LKDF). Gerbiamoji Seimo Pirmininke, gerbiamoji Ministre Pirmininke, gerbiamieji kolegos. Vakar Baltarusijos opozicijos koordinacinė taryba kreipėsi į mus su jumis, visus Europos Sąjungos lyderius, Europos Komisiją, JAV Kongresą, Europos Sąjungos valstybių narių vyriausybes ir jų vadovus prašydama paramos. Šiandien ir nuo mūsų priklauso Baltarusijos demokratinės opozicijos lyderių ir narių…
PIRMININKAS. Labai atsiprašau, gal galite mikrofoną šiek tiek palenkti, negirdi kolegos.
L. L. ANDRIKIENĖ (TS-LKDF). Šiandien ir nuo mūsų priklauso Baltarusijos demokratinės opozicijos lyderių ir narių, jų šeimų narių laisvė bei saugumas.
Artėja viena gražiausių krikščionių švenčių – Šv. Kalėdos. Visi galvojame apie savo artimiausius ir brangiausius, kuriems reikia mūsų meilės ir dėmesio, mūsų atjautos, rūpesčio ir paramos. Tuo pačiu metu, pasinaudojus prieššventinėmis nuotaikomis ir Kalėdų dvasia, – koks aukščiausio laipsnio cinizmas! – čia pat, šalia mūsų, kaimyninėje Baltarusijoje pradėta nauja ataka prieš kovojančios baltarusių tautos lyderius. Laikas atakai pasirinktas neatsitiktinai, tikintis, kad Europos Sąjunga ir JAV lyderiai, ir politikai atostogaus, švęs Kalėdų šventes.
Užvakar, gruodžio 21-ąją, Baltarusija uždarė sienas. Tą pačią dieną – ir tai nėra joks atsitiktinis sutapimas – A. Lukašenkos režimas paskelbė apie naują puolimą prieš Baltarusijos opozicijos koordinacinę tarybą. Valdžios įkurtas tyrimų komitetas inicijavo baudžiamąją bylą A. Sacharovo premijos laureatei S. Cichanouskajai, kuriai mūsų Seimas nusprendė skirti šių metų Laisvės premiją. Baudžiamosios bylos iškeltos S. Cichanouskajai ir kitiems Koordinacinės tarybos prezidiumo nariams: V. Kavalkovai, M. Znakui, M. Kalesnikavai, P. Latuškai ir S. Dylevskiui, jie visi kaltinami ekstremistinės formuotės sukūrimu. Apskritai prieš visus Koordinacinės tarybos narius pradėta baudžiamoji byla dėl bandymų užimti valdžią antikonstitucinėmis priemonėmis. Šis Baltarusijos baudžiamojo kodekso straipsnis numato 12 metų įkalinimo bausmę. Ypatingame pavojuje atsidūrė visi Koordinacinės tarybos nariai, šiuo metu esantys tėvynėje Baltarusijoje.
Kreipiuosi į mūsų valstybės vadovus, mūsų parlamento vadovus, kviesdama artimiausiomis dienomis bent viešu pareiškimu išreikšti paramą kovojančiai baltarusių tautai, nusiunčiant aiškią žinią A. Lukašenkos režimui, kad represijos ir atakos prieš demokratinę opoziciją yra visiškai nepriimtinos. Ačiū.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Dar vienas Seimo narys, norintis perskaityti pareiškimą, – E. Zingeris.
E. ZINGERIS (TS-LKDF). Mieli bičiuliai, dėl suprantamų priežasčių aš šios žvakės gal neturėčiau uždegti, tos, kurias jūs turite savo rankose prieš pat Šventas Kalėdas, bet Biblija yra iš abiejų dalių, – ir Senasis, ir Naujasis testamentai. Šiandien aš norėčiau jums pasakyti, kad jūs savo rankose turite pasveikinimą. Pasveikinimas nuo barono V. H. fon Šteteno, kuris dešimtmečiais buvo mūsų balsas Vokietijos Bundestage. Jeigu jūs nieko prieš, šiam labai senam Lietuvos draugui šiandien per vaizdo ryšį mes irgi nusiųskime pasveikinimą.
Dėkui už jo 30 metų nenuilstamo darbo Vokietijos Bundestage, o po to ir būnant mūsų garbės konsulu savo pilyje. Kas buvote, ateityje, tikiuosi, daugelis iš jūsų apsilankysite turėdami galvoje jo didžiules pastangas. Netgi Aušroje, netgi Sąjūdžio metu, jis palaikė tiesioginį ryšį su mumis. Aš norėčiau, jeigu jūs nieko prieš, perduoti jam ir visai mus remiančiai Vokietijos Federacinės Respublikos visuomenei didžiulius sveikinimus nuo šio parlamento su ta šventąja nenuilstama dvasia. Ačiū jums. Pamojuokime kolegai V. H. fon Štetenui ir jo sūnui, kuris dabar yra Bundestago narys ir remia mūsų bylą vokiečių parlamente. Ačiū jums.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Paskutinis pareiškimą nori perskaityti Seimo narys R. Šarknickas.
R. ŠARKNICKAS (LVŽSF). Visų pirma noriu padėkoti premjerei už parodytą aukštą kultūrinį lygį, tai buvo tikrai aukštas pilotažas, kad visi kartu darniai dirbtume. Noriu pasveikinti dzūkiškai: te tos Šventos Kalėdos atdaro mūs širdzies duralas cyliai šiltam žodziui, dzideliem darbam. Būkim sveiki, drūci ir laimingi! Nuo mažens mes visi prisimename eglės šakų kvapą, kaip tėvas ją įneša į namus, įstato į smėlio pripiltą dėžę, o vėliau visi apsupę puošia žaliaskarę. Tas prasmingas šventas Kalėdų vakaras visada jungia mus kartu. Tikiu, kad jau greitai negandos baigsis ir vėl visi prie vieno bendro stalo būsime kartu. Linkiu sveikatos. Būkite saugūs. Gražių švenčių.
PIRMININKAS. Labai dėkui, gerbiamas kolega. Artėja ne tik Kalėdos, bet atėjo ir balsavimo metas. Skelbiu balsavimo pradžią.
15.13 val.
Valstybės kontrolės įstatymo Nr. I-907 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2183(2) (priėmimo tęsinys)
Balsuojame dėl darbotvarkės 2-1.1 klausimo – Valstybės kontrolės įstatymo Nr. I-907 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-2183(2). Priėmimo stadija. Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 91 Seimo narys: už – 80, prieš nėra, susilaikė 11. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-2183(2) priimtas. (Gongas)
15.14 val.
Administracinių bylų teisenos įstatymo Nr. VIII-1029 112 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2184(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-1.2 klausimas – Administracinių bylų teisenos įstatymo Nr. VIII-1029 112 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2184(2).
Balsavimas. Priėmimo stadija.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 108 Seimo nariai: už – 85, prieš nėra, susilaikė 23. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-2184(2) priimtas. (Gongas)
15.15 val.
Administracinių nusižengimų kodekso 510 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2185(2) (priėmimo tęsinys)
Administracinių nusižengimų kodekso 510 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2185(2). Priėmimo stadija. Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 110 Seimo narių: už – 91, prieš nėra, susilaikė 19. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-2185(2) priimtas. (Gongas)
15.16 val.
Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 37 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2186(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-1.4 klausimas – Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 37 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2186(2). Priėmimo stadija. Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 110 Seimo narių: už – 90, prieš nėra, susilaikė 20. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-2186(2) priimtas. (Gongas)
15.17 val.
Gyventojų turto deklaravimo įstatymo Nr. I-1338 2 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2187(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-1.5 klausimas – Gyventojų turto deklaravimo įstatymo Nr. I-1338 2 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2187(2). Priėmimo stadija. Balsavimas.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 108 Seimo nariai: už – 89, prieš nėra, susilaikė 19. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-2187(2) priimtas. (Gongas)
15.18 val.
Kriminalinės žvalgybos įstatymo Nr. XI-2234 20 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2188(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-1.6 klausimas – Kriminalinės žvalgybos įstatymo Nr. XI-2234 20 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2188(2). Priėmimo stadija. Balsavimas.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 110 Seimo narių: už – 89, prieš nėra, susilaikė 21. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-2188(2) priimtas. (Gongas)
15.19 val.
Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 49, 59, 591, 1716, 172, 173, 225, 226, 2261, 2262 straipsnių pakeitimo ir Statuto papildymo 1717 straipsniu“ projektas Nr. XIIIP-2189(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-1.7 klausimas – Seimo statuto dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 kai kurių straipsnių pakeitimo ir Statuto papildymo 1717 straipsniu projektas Nr. XIIIP-2189(2). Priėmimo stadija.
Balsuosime pastraipsniui. 1 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų negauta. Dėl motyvų taip pat nėra užsirašiusių šnekėti. Balsuojame dėl Seimo statuto 1 straipsnio.
Labai dėkui. (Šurmulys salėje) Techninė klaidelė, labai teisinga pastaba.
Gerai, kadangi sistemoje nebuvo pakeistas darbotvarkės klausimas, tai dar kartelį balsuojame dėl Seimo statuto 1 straipsnio priėmimo.
Balsavo 112 Seimo narių: už – 91, prieš nėra, susilaikė 21. 1 straipsniui pritarta.
Dėl 2 straipsnio yra gauta Seimo narės R. Budbergytės pataisa, kuriai komitetas pritarė. Prašau, ponia Rasa. Ponia Rasa, pristatykite savo pataisą. Dėl Seimo statuto 2 straipsnio yra registruota jūsų pataisa. Iš vietos. Dėl Seimo statuto 2 straipsnio jūsų registruota pataisa.
R. BUDBERGYTĖ (LSDPF). Taip. Siūlau 2 straipsnį pakeisti ir jį išdėstyti taip. Papildyti 59 straipsnį 11 punktu: „Analizuoti tarptautinių finansų institucijų priimtus teisės aktus ir praktiką, pasiūlymus ir išvadas dėl jų teikti Seimui.“ Papildyti 12 punktu: „Nagrinėti, kaip naudojama Europos Sąjungos finansinė parama.“ 13 punktu: „Analizuoti Lietuvoje veikiančių bankų ir kitų finansų rinkos dalyvių veiklą ir jos sąlygas.“
Pakeisti 59 straipsnį ir išdėstyti taip. Biudžeto ir finansų komiteto veiklos kryptys: svarsto (4 punktas) mokesčių, valstybės skolos, bankų, finansų rinkų ir finansinių paslaugų, fiskalinės politikos klausimais, rengia ir svarsto pinigų ir taip toliau, ir taip toliau, taip pat analizuoja (10 punktas) tarptautinių finansų institucijų priimtus teisės aktus ir praktiką, nagrinėja, kaip naudojama Europos Sąjungos parama. Mano pasiūlymas: keičiamas 12 straipsnis ir išdėstomas taip: 12 straipsnis – Statuto įsigaliojimas. Statutas, išskyrus 2 straipsnio 1, 2 ir 3 dalis, įsigalioja nuo 2021 m. liepos 1 d.
PIRMININKAS. Labai dėkui. Iki antros pataisos – 12 straipsnio mes dar prieisime. Dabar kalbame apie 2 straipsnį. Gerbiami kolegos, ar galime pritarti R. Budbergytės pasiūlymui bendru sutarimu? Jam komitetas pritarė. Labai dėkui. Pritariame.
Dėl viso 2 straipsnio norinčių kalbėti dėl motyvų nėra. Balsuojame dėl 2 straipsnio priėmimo.
Balsavo 111 Seimo narių: už – 86, prieš – 1, susilaikė 24. 2 straipsniui pritarta.
Dėl 3 straipsnio pataisų, pasiūlymų nėra gauta. Dėl motyvų taip pat nėra norinčių kalbėti. Balsuojame dėl Seimo statuto 3 straipsnio priėmimo.
Balsavo 109 Seimo nariai: už – 91, prieš nėra, susilaikė 18. 3 straipsniui pritarta.
Dėl 4 straipsnio pataisų ir pasiūlymų nėra gauta. Dėl motyvų taip pat nėra norinčių šnekėti. Balsuojame dėl Seimo statuto 4 straipsnio priėmimo.
Balsavo 109 Seimo nariai: už – 91, prieš nėra, susilaikė 18. 4 straipsniui pritarta.
Dėl 5 straipsnio gauta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba, kuriai komitetas pritarė. Pritariame bendru sutarimu. Dėl viso 5 straipsnio norinčių kalbėti nėra. Balsuojame dėl Seimo statuto 5 straipsnio priėmimo.
Balsavo 109 Seimo nariai: už – 89, prieš nėra, susilaikė 20. 5 straipsniui pritarta.
Dėl 6 straipsnio pataisų ir pasiūlymų nėra gauta. Dėl 6 straipsnio dėl motyvų irgi nėra užsirašiusių šnekėti. Balsuojame dėl 6 straipsnio priėmimo.
Balsavo 107 Seimo nariai: už – 89, prieš nėra, susilaikė 18. 6 straipsniui pritarta.
Dėl 7 straipsnio pataisų ir pasiūlymų nėra gauta. Dėl 7 straipsnio dėl motyvų taip pat nėra norinčių kalbėti. Balsuojame dėl 7 straipsnio priėmimo.
Balsavo 107 Seimo nariai: už – 90, prieš nėra, susilaikė 17. 7 straipsniui pritarta.
Dėl 8 straipsnio pataisų ir pasiūlymų nėra gauta. Dėl motyvų taip pat nėra norinčių šnekėti. Balsuojame dėl 8 straipsnio priėmimo.
Balsavo 109 Seimo nariai: už – 90, prieš nėra, susilaikė 19. 8 straipsniui pritarta.
Dėl 9 straipsnio pataisų ir pasiūlymų nėra gauta. Dėl motyvų taip pat nėra norinčių kalbėti. Balsuojame dėl 9 straipsnio priėmimo.
Balsavo 108 Seimo nariai: už – 88, prieš nėra, susilaikė 20. 9 straipsniui pritarta.
Dėl 10 straipsnio pasiūlymų nėra. Dėl motyvų taip pat nėra norinčių kalbėti. Balsuojame dėl 10 straipsnio priėmimo.
Balsavo 111 Seimo narių: už – 92, prieš nėra, susilaikė 19. 10 straipsniui pritarta.
11 straipsnis. Pataisų, pasiūlymų nėra gauta. Dėl motyvų taip pat nėra norinčių šnekėti. Balsuojame dėl 11 straipsnio priėmimo.
Balsavo 107 Seimo nariai: už – 91, prieš nėra, susilaikė 16. 11 straipsniui pritarta.
12 straipsnis. Gauta R. Budbergytės pataisa dėl įsigaliojimo datos, ją ji jau pristatė ir komitetas pritarė. Ar galime pritarti pataisai bendru sutarimu? Galime. Labai dėkui. Dėl 12 straipsnio su minėta pataisa dėl motyvų nėra norinčių šnekėti. Balsuojame dėl 12 straipsnio priėmimo.
Balsavo 111 Seimo narių: už – 95, prieš nėra, susilaikė 16. 12 straipsniui pritarta.
Dėl viso dėl motyvų už nėra norinčių pasisakyti. Prieš nori pasisakyti K. Glaveckas. Jo nėra šiuo metu salėje. Balsuojame dėl viso įstatymo projekto priėmimo.
Šio nutarimo priėmimas
Balsavo 112 Seimo narių: už – 89, prieš nėra, susilaikė 23. Seimo statutas dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 kai kurių straipsnių pakeitimo ir Statuto papildymo 1717 straipsniu (projektas Nr. XIIIP-2189(2) priimtas. (Gongas)
15.33 val.
Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2190(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-1.8 klausimas – Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2190(2). Priėmimo stadija. Balsavimas.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 112 Seimo narių: už – 89, prieš nėra, susilaikė 23. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-2190(2) priimtas. (Gongas)
15.34 val.
Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 19, 27 ir 51 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2192(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-1.9 klausimas – Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 19, 27 ir 51 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2192(2). Priėmimas. Balsavimas.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 111 Seimo narių: už – 87, prieš nėra, susilaikė 24. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-2192(2) priimtas. (Gongas)
15.35 val.
Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 5, 33, 47 straipsnių ir 1 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2193(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-1.10 klausimas – Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 kai kurių straipsnių ir 1 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2193(2). Priėmimas. Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 109 Seimo nariai: už – 85, prieš nėra, susilaikė 24. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-2193(2) priimtas. (Gongas)
15.36 val.
Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo Nr. VIII-1524 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2194(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-1.11 klausimas – Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo Nr. VIII-1524 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2194(2). Priėmimas. Balsuojame. (Balsai salėje) Atsiprašome, technika nespėja pagal kalbėjimo ritmą. Jau galime? (Balsai salėje)
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 108 Seimo nariai: už – 83, prieš nėra, susilaikė 25. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-2194(2) priimtas. (Gongas)
15.37 val.
Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo Nr. IX-985 papildymo 111 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIVP-119(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-2 klausimas – Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo Nr. IX-985 papildymo 111 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIVP-119(2). Priėmimas. Balsavimas.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 114 Seimo narių: už – 113, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas (projektas Nr. XIVP-119(2) priimtas. (Gongas)
15.38 val.
Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo Nr. XIII-2771 25 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-117(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-3 klausimas – Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo Nr. XIII-2771 25 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-117(2). Priėmimo stadija. Balsavimas.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 111 Seimo narių: už – 108, prieš nėra, susilaikė 3. Įstatymas (projektas Nr. XIVP-117(2) priimtas. (Gongas)
15.38 val.
Seimo nutarimo „Dėl 2022 metų paskelbimo Lietuvos karaimų metais“ projektas Nr. XIIIP-4926(2) (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-4 klausimas – Seimo nutarimo „Dėl 2022 metų paskelbimo Lietuvos karaimų metais“ projektas Nr. XIIIP-4926(2). Priėmimo stadija. Balsavimas.
Šio nutarimo priėmimas
Balsavo 113 Seimo narių: už – 112, prieš nėra, susilaikė 1. Seimo nutarimas (projektas Nr. XIIIP-4926(2) priimtas. (Gongas)
15.39 val.
Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo I (rudens) sesijos pratęsimo“ projektas Nr. XIVP-140 (priėmimo tęsinys)
Darbotvarkės 2-7 klausimas – Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo I (rudens) sesijos pratęsimo“ projektas Nr. XIVP-140. Priėmimas. Balsavimas.
Šio nutarimo priėmimas
Balsavo 113 Seimo narių: už – 103, prieš nėra, susilaikė 10. Seimo nutarimas (projektas Nr. XIVP-140) priimtas. (Gongas)
Gerbiami kolegos, tai buvo paskutinis balsavimas šiandien. Į tribūną kviečiu Seimo Pirmininkę V. Čmilytę-Nielsen.
V. ČMILYTĖ-NIELSEN. Dėkoju, gerbiamas posėdžio pirmininke.
Mieli kolegos, sveikinu jus su paskutiniojo 2020 metų Seimo plenarinio posėdžio pabaiga ir ateinančiomis žiemos šventėmis. Šiemet mes jas visi pasitiksime visiškai kitaip. Pastarosios savaitės mums buvo neeilinės, pasikeitėme vaidmenimis, bet kasdiena už šių sienų keitėsi dar labiau. Noriu padėkoti jums visiems už tai, kad mums pavyksta susikalbėti, nors ir ne visada lengvai ar mandagiai, tačiau pavyksta, net jeigu kartais kalbame ir pakeltais balsais. Tačiau tylus parlamentas, mano giliu įsitikinimu, būtų kur kas blogiau. Todėl dėkoju, kad randate savyje to, ko labiausiai reikia sutinkant didžiausias metų šventes, susitaikymo ir bendrystės jausmo. Šiandien savivaldybėse trumpam užges Kalėdų eglutės. Pabūkime solidarūs ir mes, sutikime šias šventes su artimiausiais žmonėmis, saugodami vieni kitus. Šiltų ir jaukių jums žiemos švenčių. Ačiū. (Plojimai)
PIRMININKAS. Labai dėkui. Gerbiami kolegos, matyt, negalima pasakyti nieko gražiau po tokio pranešimo, kaip registruojamės.
Labai dėkui. Užsiregistravo 104 Seimo nariai. Gruodžio 23 dienos plenarinis posėdis baigtas. (Gongas)
Gerų visiems švenčių, skanaus maisto, šiltos aplinkos ir geros nuotaikos.
* Santrumpų reikšmės: DPF – Darbo partijos frakcija; LF – Laisvės frakcija; LSDPF – Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija; LSF – Liberalų sąjūdžio frakcija; LVŽSF – Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcija; MSNG – Mišri Seimo narių grupė; TS‑LKDF – Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija.