PASIŪLYMAS

DĖL MOBILIZACIJOS IR PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-1623 2, 18 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3404(2)

 

2024-06-05

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

 

 

 

Argumentai: Lietuvos šaulių sąjunga yra svarbi visuotinės gynybos strategijos dalis. Kadangi šios organizacijos nariai rengiasi vykdyti komendantinius ir kovinius uždavinius, kurie yra susiję su rizikomis būti sužeistais bei poreikiu neatidėliotinai medicinos pagalbai, Lietuvos šaulių sąjunga šiuo metu vysto ir savo medicininius pajėgumus, aiškiai struktūruodama ir suvienodindama pirmosios medicininės pagalbos teikimo mokymo, taktinės pirmosios medicinos pagalbos teikimo turinį bei organizavimą. Rinktinėse planuojama plėtoti ir medicinos būrių struktūras, rengti šaulius gelbėtojus, užtikrinti, kad kiekvienas šaulys mokėtų teikti pirmąją pagalbą taktinėje aplinkoje. 

Lietuvos šaulių sąjunga vienija visuomeniškus, patriotiškai nusiteikusius įvairių profesijų atstovus. Medicinos pajėgumai vystomi pasitelkiant Lietuvos šaulių sąjungoje esančius medikus, kurie užtikrina reikiamą metodinį turinio parengimą, bei reikšmingai prisideda prie praktinio šaulių rengimo. Jie užtikrintų ir medicininės pagalbos teikimo organizavimą bei koordinavimą. Tačiau vystant šį pajėgumą, susidurta su dilema, kurią sąlygoja dabar galiojantis teisinis reglamentavimas, kuris nustato, kad medikai, įtraukti į civilinio mobilizacinio personalo rezervą, negalėtų pasirinkti kurioje vietoje norėtų atlikti savo pareigą. Jei visi šiuo metu Lietus šaulių sąjungoje esantys medikai paliktų šaulių sąjungos gretas ir turėtų prievolę dirbti tik sveikatos priežiūros įstaigoje, šaulių sąjunga negalėtų užtikrinti medicininės pagalbos organizavimo šauliams. Todėl šiuo pasiūlymu siūloma nustatyti, kad šaulių sąjungos nariai medikai,  galėtų pasirinkti kur realizuoti savi pilietinę pareigą ginat šalį, ir turėtų likti Lietuvos šaulių sąjungos medicinos pajėgumų struktūroje jei būtų paskelbta mobilizacija.

Apie tokį sprendimą turėtų būti informuotas pagrindinės sveikatos priežiūros įstaigos, kurioje dirba medikas, vadovas, kad galėtų tinkamai planuoti žmogiškuosius išteklius ir juos valdyti, tačiau tokius reikalavimus būtų galima numatyti poįstatyminiuose teisės aktuose.

Pasiūlymas: Papildyti Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo Nr. I-1623 2, 18 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3404(2) 4 straipsnį 3 punktu:

“3. Pakeisti 22 straipsnio 12 punktą ir jį išdėstyti taip:

„12) asmenims, įrašytiems į civilinio mobilizacinio personalo rezervą, taip pat darbuotojams, atliekantiems funkcijas, kurios reikalingos ūkio subjektams nustatytoms būtinosioms užduotims vykdyti, mutatis mutandis taikomi Karo padėties įstatyme nustatyti darbo ir valstybės tarnybos santykių apribojimai, išskyrus asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojus, kurie yra Lietuvos šaulių sąjungos vado priskirti Lietuvos šaulių sąjungos ginkluoto pasipriešinimo vienetams.“

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                        Aurelijus Veryga