PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO  NR. I-857 2, 16, 161, 17, 18, 22, 28, 29, 34 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4096 (3)

 

2017-05-29

Vilnius

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio

dalis

Punktas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

Argumentai:

Vadovaujantis įstatymo projekto 8 straipsniu keičiamo 29 straipsnio 2 dalimi, informacija, kurią leidžiama pateikti prekybos vietoje yra nepagrįstai apribota:

1)      kadangi ne visų gėrimų pavadinimai yra registruoti prekių ženklai, be to kai kurie gėrimai (kokteiliai) ir negali būti prekės ženklais, prekybos vietoje siūlome leisti nurodyti parduodamo gėrimo pavadinimą (pvz. kokteilis Mojito);

2)      restoranuose meniu dažnai pateikiama platesnė informacija apie gėrimus (ypač vynus) – pvz. vynuogių veislė, gamybos metai, gamybos būdas (brandintas, rezervinis ar pan.), vartojimo ypatumui (derinimas su maistu, serviravimo temperatūra), taip pat restoranų darbuotojai paprastai klientams pateikia išsamią informaciją apie konkretų gėrimą – jo gamybos regioną, būdą, istoriją ar pan.,  todėl siūlome praplėsti leidžiamą informaciją ir nustatant, kad gali būti pateikta „informacija apie gėrimą ir jo gamybą, kilmę, vartojimą“;

3)      baruose ir restoranuose kaip papuošimai ar serviravimo atributika dažnai naudojami ne tik prekių ženklai, bet ir kiti dizaino elementai (su prekės ženklu susiję užrašai, piešiniai, vaizdai), todėl siūlome nustatyti, kad prekybos vietoje gali būti naudojami su prekės ženklais susiję dizaino elementai.

Pasiūlymas:

   Pakeisti 8  straipsniu keičiamo 29 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Reklama nelaikoma informacija apie alkoholinius gėrimus informaciniuose pranešimuose, kurie skirti tik alkoholio verslo specialistams, taip pat alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų registruoti pavadinimai (jeigu alkoholinių gėrimų gamintojo pavadinimas yra sudedamoji šių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų registruoto pavadinimo dalis) ir prekių ženklai, kai šie pavadinimai ir prekių ženklai pateikiami iškabose ant šių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų buveinės ar padalinio pastato ir valdomo transporto. Reklama nelaikomi alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių, Europos juridinių asmenų ir jų filialų registruoti pavadinimai ar prekių ženklai, kai šie pavadinimai ar prekių ženklai nereguliariai ir netikėtai matomi Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančių transliuotojų ir retransliuotojų transliuojamose ar retransliuojamose programose ir kai šių pavadinimų ir prekių ženklų atvaizdai yra šalutiniai, palyginti su transliuojamos ar retransliuojamos programos vaizdais, taip pat Lietuvos Respublikos teisės aktuose ant alkoholinio gėrimo ir (ar) jo pirminės (prekinės) ar antrinės (grupinės) pakuotės nustatyti ženklinimo rekvizitai ir kita ženklinimo informacija; alkoholinių gėrimų eksponavimas (pateikimas parduoti), alkoholinio gėrimo pavadinimas, grupė, pogrupis, kategorija, alkoholinio gėrimo kilmės šalis, geografinė nuoroda, regionas, informacija apie gėrimą ir jo gamybą, kilmę, vartojimą, alkoholinių gėrimų gamintojų ar alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių pavadinimai ir registruoti prekių ženklai, dizaino elementai, alkoholinio gėrimo kaina, kai ši informacija pateikiama mažmeninės prekybos ar viešojo maitinimo vietoje, kurioje alkoholiniai gėrimai parduodami vartotojui, ar alkoholinius gėrimus gaminančių ar jais prekiaujančių įmonių interneto svetainėse.“

 

Teikia

Seimo narys                                       Remigijus Žemaitaitis