LIETUVOS RESPUBLIKOS
TABAKO KONTROLĖS ĮSTATYMO Nr. I-1143 14, 26, 27, 29, 30, 31 ir 33 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 291 straipsniu įstatymo IR Lietuvos Respublikos Administracinių teisės pažeidimų kodekso
26, 1632 ir 320 straipsnių pakeitimo įstatymo projektų
Aiškinamasis Raštas
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai
Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo Nr. I-1143 14, 26, 27, 29, 30, 31 ir 33 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 291 straipsniu įstatymo projektas (toliau – įstatymo projektas) ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 26, 1632 ir 320 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas parengtas, atsižvelgiant į:
– Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2008 m. rugsėjo 17 d. nutarimą „Dėl Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio 5 dalies (2003 m. lapkričio 20 d. redakcija), 17 dalies (2003 m. lapkričio 20 d. redakcija), 33 straipsnio (2003 m. lapkričio 20 d. redakcija) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 7 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl mažmeninės prekybos tabako gaminiais licencijavimo taisyklių ir Tabako gaminių pardavimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintų Mažmeninės prekybos tabako gaminiais licencijavimo taisyklių 39 punkto (2006 m. gruodžio 18 d. redakcija), 40 punkto (2006 m. gruodžio 18 d. redakcija) atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ (toliau – Konstitucinio Teismo 2008 m. rugsėjo 17 d. nutarimas), kuriuo pripažinta, kad Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo (toliau – Tabako kontrolės įstatymas) 33 straipsnio 1 dalis, kuria nėra numatyta galimybė teismui nuspręsti, kad ekonominė sankcija – licencijos galiojimo panaikinimas asmenims neturi būti taikoma, prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai;
– būtinybę stiprinti kovą su nelegalia tabako gaminių prekyba;
– Poveikio priemonių taikymo ūkio subjektams pagrindinių nuostatų koncepciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. spalio 24 d. nutarimu Nr. 1304 „Dėl poveikio priemonių taikymo ūkio subjektams pagrindinių nuostatų koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Poveikio priemonių taikymo koncepcija).
Įstatymo projekto tikslas – panaikinti Tabako kontrolės įstatymo prieštaravimus Lietuvos Respublikos Konstitucijai, panaikinti prielaidas nelegaliai tabako gaminių prekybai turgavietėse, suderinti Tabako kontrolės įstatymo nuostatas, reguliuojančias bylų nagrinėjimo, sprendimų, susijusių su ekonominių sankcijų taikymu, priėmimo tvarką, su Poveikio priemonių taikymo koncepcijos nuostatomis ir joje nustatytais principais.
2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai
Įstatymo projekto iniciatorius Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, įstatymo projektą parengė Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos Pramonės ir prekybos departamento (direktorius – Kęstutis Masalskis, tel. 8 706 64 821, el. p. [email protected]) Vidaus prekybos politikos skyrius (vedėja – Birutė Janutėnienė, tel. 8 706 64 756, el. p. [email protected]).
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai
Šiuo metu galiojančiame Tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnyje nustatyta, kad už Tabako kontrolės įstatymo nuostatų pažeidimus ūkio subjektams yra taikomos šiame įstatyme nustatytos ekonominės sankcijos (skiriama bauda, panaikinamas licencijos galiojimas). Tabako kontrolės įstatyme nustatyti baudų dydžiai yra diferencijuoti (nustatytas minimalus ir maksimalus baudos dydis), t. y., baudas skiriančios institucijos turi galimybę atsižvelgti į padaryto pažeidimo pobūdį, mastą ir kitas aplinkybes ir nuspręsti, kokio dydžio baudą ūkio subjektui skirti. Įstatyme taip pat nustatyta, kad skundą nagrinėjantis teismas, atsižvelgdamas į pažeidimo pobūdį, atsakomybę lengvinančias ar kitas reikšmingas aplinkybes, dėl kurių atitinkama bauda teisės pažeidėjui būtų akivaizdžiai per didelė, nes neproporcinga padarytam teisės pažeidimui ir dėl to neteisinga, turi teisę skirti mažesnę piniginę baudą negu atitinkamoje Tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio dalyje nustatyta minimali piniginė bauda.
Be to, Tabako kontrolės įstatyme nustatyta, kad už kai kurių šio įstatymo nuostatų pažeidimus teisės pažeidėjui gali būti ne tik skiriama bauda, bet ir taikoma ekonominė sankcija – licencijos galiojimo panaikinimas. Tačiau, skirtingai negu skiriant baudas, teisė spręsti, kad įstatymo pažeidėjui gali būti netaikoma ekonominė sankcija – licencijos galiojimo panaikinimas,– Tabako kontrolės įstatyme nesuteikta ne tik pažeidimų bylas nagrinėjančioms institucijoms, bet ir teismui.
2008 m. rugsėjo 17 d. Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas priėmė nutarimą, kuriuo pripažino, kad Tabako kontrolės įstatymo 33 straipsnio 1 dalis ta apimtimi, kuria nėra numatyta galimybė teismui, atsižvelgus į teisės pažeidimo pobūdį, jo mastą, atsakomybę lengvinančias bei kitas reikšmingas aplinkybes ir vadovaujantis teisingumo, protingumo kriterijais, nuspręsti, kad ekonominė sankcija – licencijos galiojimo panaikinimas asmenims neturi būti taikoma, nes dėl tam tikrų itin svarbių aplinkybių yra akivaizdžiai neproporcinga (neadekvati) padarytam teisės pažeidimui ir dėl to neteisinga, prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 109 straipsnio 1 daliai, konstituciniams teisingumo, teisinės valstybės principams.
Šiuo metu nėra įstatymo, kuriame būtų reglamentuota turgaviečių veikla arba būtų nustatyta pareiga turgaviečių administracijoms prižiūrėti jų administruojamose turgavietėse kitų asmenų vykdomą veiklą (įskaitant neteisėtą prekybą tabako gaminiais, jų gabenimą ir laikymą).
Vadovaudamosi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, turgaviečių veiklos priežiūrą gali vykdyti savivaldybių institucijos, tačiau tik savivaldybių ar jų kontroliuojamų įmonių administruojamose turgavietėse ir tik ta apimtimi, kuri nustatyta savivaldybės tarybos patvirtintose prekybos turgavietėse taisyklėse. Tai yra, savivaldybių tarybų patvirtintos taisyklės netaikomos privačių subjektų administruojamose turgavietėse. Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos duomenimis, šiuo metu daugiau negu 90 procentų Lietuvoje veikiančių turgaviečių administruoja privatūs asmenys.
Pažymėtina, kad turgavietes administruojantys privatūs asmenys nevykdo prekybinės veiklos, o tik sudaro su prekybininkais prekybos vietos ar prekybos teritorijos nuomos sutartis. Teisės aktuose nėra reikalavimų, pagal kuriuos turgavietes administruojantys asmenys su prekybininkais sudaromose sutartyse privalėtų numatyti, kad turgavietėse negali būti vykdoma neteisėta prekyba akcizais apmokestinamomis prekėmis, turgavietes administruojantys asmenys taip pat nėra įgalioti prižiūrėti ar turgavietėje prekiaujantys asmenys laikosi įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų mažmeninės prekybos (prekių pardavimo, saugos, kokybės ir kt.) reikalavimų, ar prekybininkų parduodamų prekių įsigijimas patvirtintas prekių įsigijimo dokumentais ir kt. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo ir kitų įstatymų nuostatomis, turgavietėse prekiaujančių asmenų veiklos priežiūrą pagal kompetenciją atlieka policija, Valstybinė mokesčių inspekcija, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos ir kitos valstybinės priežiūros ir teisėsaugos institucijos.
Tabako kontrolės įstatyme, be kita ko, yra nustatyta šio įstatymo pažeidimų nagrinėjimo, sprendimų taikyti ekonominę sankciją priėmimo, jų apskundimo tvarka. Tačiau Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus Poveikio priemonių taikymo koncepciją, kuria siekiama suvienodinti specialiuose įstatymuose nustatytą su poveikio priemonių taikymo procesu ir šio proceso garantijomis susijusį reguliavimą, kai kurios galiojančio Tabako kontrolės įstatymo nuostatos nevisiškai atitinka minėtą Poveikio priemonių taikymo koncepciją, todėl turėtų būti patikslintos.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Vadovaujantis Konstitucinio Teismo 2008 m. rugsėjo 17 d. nutarimu, įstatymo projekte keičiamas Tabako kontrolės įstatymo 33 straipsnis ir nustatoma, kad skundą nagrinėjantis teismas turi teisę nuspręsti, kad dėl tam tikrų itin svarbių aplinkybių teisės pažeidėjui ekonominė sankcija – licencijos galiojimo panaikinimas – neturėtų būti taikomas.
Siekiant įstatymo nuoseklumo, į Tabako kontrolės įstatymo 33 straipsnį perkeliama galiojanti 26 straipsnio 14 dalies nuostata, nustatanti, kad skundą nagrinėjantis teismas, atsižvelgdamas į pažeidimo pobūdį ir mastą, atsakomybę lengvinančias ir kitas reikšmingas aplinkybes, bei vadovaudamasis teisingumo ir protingumo kriterijais, turi teisę skirti mažesnę piniginę baudą nei atitinkamoje Tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio dalyje nustatyta minimali piniginė bauda.
Siekiant sumažinti neteisėtos prekybos tabako gaminiais turgavietėse apimtis ir sustiprinti turgavietėse vykdomos veiklos kontrolę, įstatymo projekte siūloma nustatyti pareigą turgavietes administruojantiems fiziniams asmenims, juridinių asmenų vadovams užtikrinti, kad pastebėjus ar įtarus, kad jų administruojamose turgavietėse asmenys vykdo galimai neteisėtą veiklą – prekiauja, gabena ar laiko tabako gaminius, neturėdami licencijos verstis mažmenine prekyba tabako gaminiais, būtų nedelsiant apie tai pranešta valstybinės priežiūros ir teisėsaugos institucijoms – policijai, teritorinei valstybinei mokesčių inspekcijai arba Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui, kurios, būdamos viešojo administravimo subjektais, nedelsdamos galėtų imtis reikalingų priemonių. Nustačius turgavietes administruojantiems fiziniams asmenims, juridinių asmenų vadovams pareigą pranešti apie turgavietėje vykdomą galimai neteisėtą veiklą ir atsakomybę už šios pareigos nevykdymą, būtų užkirstas kelias turgaviečių teritorijoje akcizais apmokestinamomis prekėmis prekiauti asmenims, neišsinuomojusiems prekybos vietų, tai taip pat skatintų turgavietes administruojančius asmenis sutartyse su prekybos vietų nuomininkais nustatyti, kad valstybinės priežiūros ar teisėsaugos institucijoms nustačius pažeidimus, susijusius su akcizais apmokestinamų prekių neteisėta prekyba, gabenimu ir laikymu, šios sutartys bus nutraukiamos, ar imtis kitų reikiamų priemonių įstatyme nustatytai pareigai įgyvendinti.
Kartu teikiamas Tabako kontrolės įstatymo lydymasis teisės aktas – Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 26, 1632 ir 320 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas, kuriame siūloma turgavietes administruojantiems fiziniams asmenims, juridinių asmenų vadovams nustatyti nuo vieno iki trijų tūkstančių litų dydžio baudą už nustatytos pareigos užtikrinti, kad būtų nedelsiant pranešta valstybinės priežiūros ir teisėsaugos institucijoms apie jų administruojamose turgavietėse vykdomą galimai neteisėtą veiklą (neteisėtą prekybą tabako gaminiais, jų gabenimą ar laikymą), nevykdymą.
Atsižvelgiant į Poveikio priemonių taikymo koncepciją, įstatymo projekte išsamiau reglamentuojamos teisės pažeidimo nagrinėjimo ir su tuo susijusios procedūros: nustatomas minimalus 14 darbo dienų terminas iki pažeidimo bylos nagrinėjimo, per kurį ūkio subjektas turi teisę pateikti paaiškinimus teisės pažeidimo bylą nagrinėjančiai institucijai dėl galimai padaryto pažeidimo; taip pat, kad apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką galimam teisės pažeidėjui turi būti pranešta ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki posėdžio pradžios; nustatoma trejų metų sankcijų skyrimo už tabako kontrolės įstatymo pažeidimus senatis; įtvirtinamos nuostatos, kad bylos nagrinėjamos viešai, tačiau, proceso šalims prašant, gali būti skelbiamas uždaras posėdis; asmeniui, kuris įtariamas padaręs įstatymo pažeidimą, kitoms proceso šalims suteikiama teisė apklausti liudytojus, teikti kitus įrodymus ir kt. Kartu atkreiptinas dėmesys, kad Įstatymo projekte vietoj dabar nustatyto bylos nagrinėjimo laiko – vieno mėnesio, siūloma nustatyti ilgesnį – dviejų mėnesių terminą. Tokia nuostata siūloma atsižvelgiant į tai, kad, nustačius ūkio subjekto teisę teikti paaiškinimus per ne trumpesnį kaip keturiolikos darbo dienų terminą, pažeidimą tiriančioms institucijoms reikės daugiau laiko bylai nagrinėti (iki šiol praktikoje ūkio subjektams buvo suteikiamas trumpesnis laikas paaiškinimams teikti). Be to, atsižvelgiant į tai, kad kai kuriais atvejais, pavyzdžiui, pradėjus tyrimą dėl tabako reklamos pažeidimo, nėra aiškus asmuo, įtariamas padaręs šį pažeidimą, Įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad institucijos priimtas oficialus dokumentas apie tyrimo pradėjimą išsiunčiamas ne per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo, o per 3 darbo dienas nuo asmens, įtariamo padarius pažeidimą, nustatymo dienos. Taip pat kai kuriais atvejais, pavyzdžiui, atliekant neplaninį patikrinimą įtarus, kad parduodami nelegalūs tabako gaminiai, išankstinis pranešimas apie tyrimo pradėjimą galėtų pakenkti tyrimui, tai yra asmuo, įtariamas pažeidęs Tabako kontrolės įstatymą, galėtų paslėpti ar sunaikinti tabako gaminius ar dokumentus, reikalingus tyrimui atlikti, ir pan. Atsižvelgiant į tai, Įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad tais atvejais, kai yra pagrįstos rizikos, kad asmuo, įtariamas pažeidęs šį Įstatymą gali paslėpti ar sunaikinti tabako gaminius ar dokumentus, reikalingus tyrimui atlikti, arba yra kitų aplinkybių, dėl kurių tyrimas taptų neįmanomas arba jo atlikimas ypač pasunkėtų, apie tyrimo pradėjimą turi būti pranešta per 3 darbo dienas nuo tyrimo veiksmų atlikimo pradžios.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Priėmus įstatymo projektą ir nustačius turgavietes administruojantiems fiziniams asmenims, juridinių asmenų vadovams pareigą pranešti valstybinės priežiūros ir teisėsaugos institucijoms apie jų administruojamoje turgavietėje vykdomą galimai neteisėtą veiklą, padidės administracinė našta turgavietes administruojantiems asmenims. Prognozuojama, kad pirmaisiais šių nuostatų įgyvendinimo metais verslui tai kainuotų apie 1 mln. litų per metus (skaičiuojant, kad apie nelegalią prekybą tabako gaminiais ir alkoholiniais gėrimais būtų pranešama 3 kartus per dieną 6 dienas per savaitę (313 dienų per metus).
Atlikus siūlomo reguliavimo poveikio vertinimą, taip pat matyti, kad, įgyvendinant įstatymo projekto nuostatas, padidės ir valstybinės priežiūros bei teisėsaugos institucijų išlaidos. Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos skaičiavimu, jeigu apie nelegalią prekybą tabako gaminiais ir alkoholiniais gėrimais būtų pranešama minėtu dažnumu, vien policijos reagavimo į gautus pranešimus kaštai siektų 9 mln. litų per metus (patrulių reagavimas į vieną pranešimą kainuoja apie 46 litus (2 patrulių ekipažas, skaičiuojama 1 val.), darbas policijos komisariate – apie 29 litus (tyrėjas, skaičiuojama 1 valanda). Papildomų išlaidų (įskaitant išlaidas ikiteisminiam tyrimui pradėti ir kt.) turėtų ir kitos institucijos.
Nors skaičiuojama, kad alkoholinių gėrimų rinkoje apie 33 proc., o tabako gaminių rinkoje apie 29 proc. sudaro nelegali prekyba šiais gaminiais, tačiau Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento vertinimu, tik 5 proc. nelegalios prekybos pajamų pereitų į legalią prekybą, t. y., nauda dėl legalios prekybos padidėjimo siektų iki 5,7 mln. litų per metus.
Atkreiptinas dėmesys, kad įstatymo projekte siūlomu reguliavimu siekiama ginti visuomenei svarbų interesą, t. y., panaikinti prielaidas nelegaliai akcizinių prekių prekybai turgavietėse, mokesčių vengimui, sudaryti palankesnes verslo sąlygas sąžiningai akcizais apmokestinamų prekių verslu užsiimantiems ūkio subjektams, pajamoms į valstybės biudžetą didėti.
Nuoseklios, nuolatinės ir sutelktos valstybinės priežiūros ir teisėsaugos institucijų bei verslininkų pastangos, kovojant su nelegalia prekyba, įskaitant sąlygų nusikalstamai veiklai turgavietėse panaikinimą, ilgainiui turėtų ženkliai didesnę naudą, o sumažėjus nelegalios prekybos akcizinėmis prekėmis turgavietėse apimtims, sumažėtų pranešimų apie galimai neteisėtą veiklą skaičius, tuo pačiu sumažėtų verslo, jį prižiūrinčių institucijų bei teisėsaugos institucijų išlaidos.
6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai
Priimtas įstatymas įtakos korupcijai neturės, kriminogeninė situacija turėtų pagerėti, nes bus sumažintos galimybės neteisėtai prekybai tabako gaminiais.
7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymas turės teigiamos įtakos teisėtai veikiančiam tabako verslui, nes sumažėjus neteisėtos prekybos apimtims, daugiau tabako gaminių bus perkama legaliame prekybos tinkle. Bus aiškiau sureguliuotos pažeidimų nagrinėjimo procedūros, suteikta daugiau galimybių ūkio subjektams, įtariamiems pažeidus įstatymo reikalavimus, teikti paaiškinimus, įrodymus ir pan. Suteikus teisę teismams nuspręsti, kad licencijos galiojimo panaikinimas gali būti netaikomas, būtų išvengta neadekvačių padarytam pažeidimui ekonominių sankcijų, taip pat tai leis sumažinti galimų įmonių uždarymo, bankroto atvejų ir kt. Priėmus šias nuostatas, pagerėtų ir taptų aiškesnė ūkio subjektų teisinė aplinka.
8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios
Įstatymo projektas turėtų būti priimtas kartu su teikiamu Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 26, 1632 ir 320 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu, kuriame siūloma nustatyti turgavietes administruojantiems fiziniams asmenims, juridinių asmenų vadovams atsakomybę už įstatyme nustatytos pareigos pranešti apie galimai neteisėtą veiklą nevykdymą.
Įstatymo projektas taip pat turėtų būti priimtas kartu su Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu, kuriame, siekiant sustiprinti kovą su nelegalia alkoholinių gėrimų prekyba, teikiami analogiški, kaip ir Tabako kontrolės įstatyme pasiūlymai – nustatyti pareigą turgavietes administruojantiems fiziniams asmenims, juridinių asmenų vadovams užtikrinti, kad pastebėjus ar įtarus, kad jų administruojamose turgavietėse asmenys vykdo galimai neteisėtą veiklą, t. y. prekiauja, gabena ar laiko alkoholinius gėrimus, neturėdami licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, būtų nedelsiant apie tai pranešta valstybinės priežiūros ir teisėsaugos institucijoms.
9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka
Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų. Įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai neteikiami.
10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus
Teikiamas įstatymo projektas Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei neprieštarauja.
11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti
Įstatymui įgyvendinti įgyvendinamųjų teisės aktų priimti nereikės.
12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)
Įstatymo projektui įgyvendinti valstybės biudžeto ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų nereikės. Tačiau, jeigu Tabako kontrolės įstatymas būtų pakeistas ir sumažėtų neteisėtos prekybos tabako gaminiais apimtys, valstybės biudžeto pajamos turėtų didėti.
13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Įstatymo projektas teikiamas konsultacijoms su visuomene Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėse sistemose. Visuomenės pastabų ir pasiūlymų negauta.
14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis
Reikšminiai įstatymo projekto žodžiai: „tabakas“, „tabako gaminiai“.
15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai
Įstatymas turėtų būti išverstas į anglų kalbą.
______________________