LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DARBO KODEKSO 1, 2, 25, 26, 30, 36, 40, 44, 46, 51, 52, 55, 56, 57, 59, 721, 75, 79, 107, 113, 117, 126, 133, 134, 137, 138, 169, 171 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1438

2022-04-13  Nr. 109-P-19

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius, Liudas Jonaitis, Valius Ąžuolas, Antanas Čepononis, Vytautas Gapšys, Mantas Maldeikis, Kasparas Adomaitis – pavaduojantis Vytautą Mitalą, Andrius Palionis.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: Biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjos: Dalia Mudėnienė, Greta Genelienė, vyriausioji specialistė Audronė Čekanavičienė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas bei pasiūlymus.

1. Įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamo Darbo kodekso (toliau – DK) 25 straipsnio 2 dalies paskutiniame sakinyje reikėtų atsisakyti žodžio „abiejų“ arba nurodyti čia turimas omenyje sąlygas, nes šioje dalyje yra apibrėžta daugiau nei dvi sąlygos, tad neaišku dėl kurių dviejų sąlygų įrodyti, kad jos buvo sudarytos, privalėtų darbdavys.

 

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

 

2. Keičiamo DK 25 straipsnio 3 dalyje numatyta, kad darbo sutartis ir darbo teisės normos turi būti išdėstytos lietuvių kalba, o  jei darbuotojas yra užsienietis  lietuvių kalba ir kita darbuotojui suprantama kalba. (Čia ir toliau – išskirta mūsų). Šios dalies nuostata, pagal kurią užsieniečiui darbuotojui jam suprantama kalba turi būti išdėstytos ir darbo teisės normos svarstytina ir tikslintina. Pažymėtina, kad formuluotė „darbo teisės normos“ apima Konstituciją, kodeksus, įstatymus, įgyvendinamuosius ir kitus teisės norminius aktus, kuriuose reguliuojami darbo teisiniai santykiai. Svarstytina, ar aptariamu teisiniu reguliavimu nustatoma proporcinga pareiga darbdaviui išdėstyti darbo teisės normas darbuotojui suprantama kalba. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad pagal DK 44 straipsnio 1 dalį, joje nustatytą informaciją iki darbo pradžios darbdavys privalo pateikti darbuotojui. Svarstytina, ar nepakaktų būtent čia nustatytos informacijos pateikti darbuotojui užsieniečiui jam suprantama kalba.

 

Spręsti pagrindiniame komitete

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

3. Keičiamo DK 26 straipsnio 1 dalies formuluotę reikėtų tikslinti.

Pirma, formuluotėje „ketinimo turėti vaiką, pagrindu“ nėra aiški žodžio „pagrindu“ sąsaja tiek su cituojama formuluote, tiek su aptariamos dalies formuluote, todėl jo reikėtų atsisakyti arba formuluotę tikslinti (pvz., atsisakyti po formuluotės „ketinimo turėti vaiką“ kablelio arba naudoti panašią formuluotę kaip DK 59 straipsnio 2 dalyje).

Antra, formuluotėje „naudojosi šiame kodekse numatytomis garantijomis“ vietoj žodžio „garantijomis“ siūlytina įrašyti žodį „teisėmis“, nes garantijomis gali būti suprantamos tik tos teisės, kurios expressis verbis nurodytos kaip garantijos. Atitinkamai tikslintina ir keičiamo DK 59 straipsnio 2 dalies formuluotė.

Trečia, DK 26 straipsnio 1 dalies formuluotėje reikėtų atsisakyti žodžio „religijos“, nes šioje dalyje yra teikiamas nediskriminavimo reikalavimas dėl „religijos, išskyrus atvejus, kai darbuotojas dirba religinėse bendruomenėse, bendrijose ar centruose, jeigu reikalavimas darbuotojui dėl išpažįstamos religijos, tikėjimo ar įsitikinimų, atsižvelgiant į religinės bendruomenės, bendrijos ar centro etosą, yra įprastas, teisėtas ir pateisinamas“.

Pritarti

    

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

4. Keičiamo DK 26 straipsnio 2 dalies nuostatas reikėtų tikslinti ir jas tarpusavyje derinti su DK 26 straipsnio 1 dalies nuostatomis.

Pirma, reikėtų tikslinti ir tarpusavyje derinti nediskriminavimo dėl narystės politinėje partijoje ar asociacijoje nuostatas. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į tai, kad keičiamo DK 2 straipsnio 1 dalyje, 75 straipsnio 1 dalies 2 punkte, be kita ko, numatytas draudimas diskriminuoti dėl priklausymo profesinėms sąjungoms. Atsižvelgiant į tai, kad pagal DK 75 straipsnį, laikinojo darbo naudotojas privalo užtikrinti, kad šiame straipsnyje nurodytos nuostatos laikinajam darbuotojui būtų taikomos tokios pačios kaip ir laikinojo darbo naudotojo darbuotojams, galima preziumuoti, kad draudimas diskriminuoti dėl priklausymo profesinėms sąjungoms turėtų būti nustatytas ir DK 26 straipsnyje bei 59 straipsnio 2 dalyje.

Antra, DK 26 straipsnio 2 dalyje nurodyta išimtis („išskyrus atvejus, kai darbuotojas dirba religinėse bendruomenėse, bendrijose ar centruose, jeigu reikalavimas darbuotojui dėl išpažįstamos religijos, tikėjimo ar įsitikinimų, atsižvelgiant į religinės bendruomenės, bendrijos ar centro etosą, yra įprastas, teisėtas ir pateisinamas“) sietina su nediskriminavimu dėl religijos, o ne dėl sveikatos būklės, santuokinės ir šeiminės padėties.

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

 

5. Keičiamo DK 26 straipsnio 2 dalies 6 punkto pakeitimą reikėtų tikslinti, nes reikalavimas tinkamai pritaikyti darbo sąlygas nevisiškai suprantamas. Jeigu čia siekta nustatyti tinkamą darbo sąlygų sudarymą, ar darbo vietos pritaikymą, nuostatą reikėtų atitinkamai tikslinti.

Pritarti

 

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

 

6. Keičiamo DK 36 straipsnio 2 dalį siūloma papildyti ir nustatyti, kad „Jei terminuota darbo sutartis sudaroma trumpesniam nei šešių mėnesių laikotarpiui, išbandymo terminas turi būti proporcingas šios sutarties terminui (atitinkamai trumpesnis negu trys mėnesiai).“ Šią nuostatą reikėtų tikslinti, nes iš teikiamos formuluotės nėra aišku kaip turėtų būti apskaičiuojamas proporcingas išbandymo terminas. Svarstytina, ar sudarant terminuotą darbo sutartį trumpesniam nei šešių mėnesių laikotarpiui nereikėtų atsisakyti šalių susitarimo dėl išbandymo.

 

Spręsti pagrindiniame komitete

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

 

7. Keičiamo DK 44 straipsnio 1 ir 3 dalių pakeitimas diskutuotinas ir tikslintinas. Keičiamo DK 44 straipsnio 1 dalyje numatyta informacija, kurią darbdavys iki darbo pradžios privalo pateikti darbuotojui. Pažymėtina, kad visa eilė DK 44 straipsnio 1 dalyje nurodytos informacijos yra prievolinės darbo sutarties sąlygos, kurios nustatomos darbo sutartyje šalių susitarimu. Atsižvelgiant į tai, kad DK 43 straipsnyje nustatyta rašytinė darbo sutarties sudarymo ir jos pakeitimų forma, svarstytina, ar DK 44 straipsnio 1 dalyje neturėtų būti išeliminuotos nuostatos, kurios savo esme yra ne informacija, o darbo sutarties šalių sutartos darbo sąlygos ir yra apibrėžtos darbo sutartyje.

Spręsti pagrindiniame komitete

 

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

 

8. Keičiamo DK 44 straipsnio 1 dalies 12 punkto formuluotę reikėtų tikslinti ir vietoj žodelio „ją“ aiškiai nurodyti kas čia turėta omeny (teisė ar paslauga).

 

Pritarti

 

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

9. Keičiamo DK 57 straipsnio 7 dalyje numatyti ilgesni įspėjimo terminai darbuotojams, kurie augina vaiką iki keturiolikos metų, ir darbuotojams, kurie augina neįgalų vaiką iki aštuoniolikos metų. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad DK 52, 57 straipsnio 3 dalies 2 punkte, 126 straipsnio 3 dalyje ir kitur papildomos garantijos nustatytos darbuotojams, kurie vieni augina vaiką iki keturiolikos metų arba neįgalų vaiką iki aštuoniolikos metų.

 

Spręsti pagrindiniame komitete

 

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

 

 

10. Keičiamo DK  721 straipsnio 1 dalies 7 punkto formuluotę reikėtų tikslinti, nes DK 79 straipsnio 6 dalyje nustatyta ne tik informacijos teikimo tvarka, bet ir informacija, kurią turi pateikti laikinojo įdarbinimo įmonė.

Pritarti

 

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

11. Keičiamo DK 113 straipsnio 1 dalį siūloma papildyti nuostata „Jeigu darbdavys neįrodo, kad dėl gamybinio būtinumo ar darbo organizavimo ypatumų tai sukeltų per dideles sąnaudas, jis privalo tenkinti darbuotojo prašymą dirbti jo pageidaujamu darbo laiko režimu, to pareikalavus nėščiai, neseniai pagimdžiusiai ar krūtimi maitinančiai darbuotojai, darbuotojui, auginančiam vaiką iki aštuonerių metų, ir darbuotojui, vienam auginančiam vaiką iki keturiolikos metų arba neįgalų vaiką, darbuotojui pateikus prašymą, pagrįstą sveikatos priežiūros įstaigos išvada apie jo sveikatos būklę arba būtinybe slaugyti šeimos narį ar kartu su darbuotoju gyvenantį asmenį.“

Šios dalies nuostatas reikėtų tikslinti. Pirma, formuluotė „Jeigu darbdavys neįrodo, kad dėl gamybinio būtinumo ar darbo organizavimo ypatumų tai sukeltų per dideles sąnaudas, jis privalo tenkinti darbuotojo prašymą <...>“ suponuoja išvadą, kad net nesant ginčo dėl darbo laiko režimo nustatymo, darbdavys turėtų pareigą įrodyti (neaišku kam), kad tokio režimo nustatymas dėl gamybinio būtinumo ar darbo organizavimo ypatumų sukeltų per dideles sąnaudas. Manytina, kad įrodinėjimo našta darbdaviui turėtų kilti tik ginčo atveju.

Antra, iš teikiamos formuluotės neaišku, kokiam asmenų ratui būtų taikoma šios dalies norma. Formuluotė „jis privalo tenkinti darbuotojo prašymą dirbti jo pageidaujamu darbo laiko režimu“ suponuoja išvadą, kad norma taikytina bet kuriam darbuotojui, tačiau toliau teikiama formuluotė „<...> to pareikalavus nėščiai <...>“ leidžia preziumuoti, kad norma taikytina tik šioje dalyje nurodytiems darbuotojams, kuriems suteikta teisė reikalauti tam tikro darbo laiko režimo nustatymo.

Trečia, siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo, keičiamo DK 113 straipsnio 1 dalyje po žodžių „neįgalų vaiką“ siūlytina įrašyti žodžius „iki aštuoniolikos metų“.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, pakeitimo formuluotė dėstytina, pavyzdžiui, taip: „Darbdavys privalo tenkinti prašymą dirbti darbuotojo pageidaujamu darbo laiko režimu to pareikalavus nėščiai, neseniai pagimdžiusiai ar krūtimi maitinančiai darbuotojai, darbuotojui, auginančiam vaiką iki aštuonerių metų, ir darbuotojui, vienam auginančiam vaiką iki keturiolikos metų arba neįgalų vaiką iki aštuoniolikos metų, darbuotojui pateikus prašymą, pagrįstą sveikatos priežiūros įstaigos išvada apie jo sveikatos būklę arba būtinybe slaugyti šeimos narį ar kartu su darbuotoju gyvenantį asmenį, jeigu dėl gamybinio būtinumo ar darbo organizavimo ypatumų tai nesukeltų darbdaviui per didelių sąnaudų.“

Spręsti pagrindiniame komitete

 

 

 

 

12.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

12. Keičiamo DK 134 straipsnio 1 dalies dviejų paskutinių sakinių pakeitimo siūlytina atsisakyti, nes teisė imti visas atostogas iš karto ar dalimis nėra tapati teisei jas imti pakaitomis, todėl alternatyvos tarp šių teisių negali būti nustatytos. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į tai, kad keičiamo DK 134 straipsnio 2 dalies analogiška norma (Darbuotojai, turintys teisę gauti šias atostogas, gali jas imti pakaitomis) nėra keičiama.

Spręsti pagrindiniame komitete

 

13.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

 

13. Keičiamo DK 134 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad „Kiekvienas iš tėvų (įtėvių, globėjų), imdamas atostogas vaikui prižiūrėti, iki vaikui sukaks aštuoniolika ar dvidešimt keturi mėnesiai, pirmiausia turi teisę pasinaudoti dviejų mėnesių trukmės dalimi, kuri niekam negali būti perleista. Neperleidžiamų dviejų mėnesių trukmės atostogų vaikui prižiūrėti dalį kiekvienas iš tėvų (įtėvių, globėjų) gali imti visą iš karto arba dalimis, pakaitomis su kitu iš tėvų (įtėvių, globėjų).  Neperleidžiamų dviejų mėnesių trukmės atostogų vaikui prižiūrėti dalį abu tėvai (įtėviai, globėjai) negali imti tuo pačiu metu.“ Iš teikiamų nuostatų nėra aišku, ar šioje dalyje nurodytos (dviejų mėnesių trukmės, neperleidžiamos dviejų mėnesių trukmės) atostogos yra vaiko priežiūros atostogų dalis, ar atskiros tikslinės atostogos. Be to, šioje dalyje, kaip atostogų vaikui prižiūrėti dalis nurodyta, kad dviejų mėnesių trukmės, neperleidžiamų dviejų mėnesių trukmės atostogos dar gali būti suteikiamos dalimis, todėl gali kilti šių normų praktinio taikymo neaiškumų, pavyzdžiui, suteikiant šias atostogas ar jų dalį, apskaitant jų suteikimo faktą ir trukmę duomenų bazėse.

Pažymėtina, kad gali kilti ir neaiškumų nustatant šių atostogų bendrą dviejų mėnesių trukmę, kai jos bus suteikiamos dalimis, nes neaišku, koks bendras suteiktų atostogų dienų skaičius būtų laikomas dviejų mėnesių laikotarpiu, todėl svarstytina, ar šių dviejų mėnesių trukmės atostogų dalies nereikėtų apibrėžti kalendorinėmis dienomis. Nurodytais aspektais nuostatas reikėtų tikslinti

Spręsti pagrindiniame komitete

 

14.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

14. Keičiamo DK 134 straipsnio 3 dalyje reikėtų atsisakyti formuluotės „pakaitomis su kitu iš tėvų (įtėvių, globėjų)“, nes dviejų mėnesių trukmės atostogų dalis niekam negali būti perleista.

Atsižvelgti

 

15.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

15. Keičiamo DK 134 straipsnio 5 dalyje reikėtų atsisakyti žodžio „trukme“, nes išmokos mokėjimo trukmė yra viena iš Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo nustatytų sąlygų. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į tai, kad DK 133 straipsnio 3 dalyje išmokos mokėjimo trukmė nėra išskiriama.

Atsižvelgti

 

16.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

16. Keičiamo DK 137 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad darbdavys privalo suteikti nemokamą laisvą laiką darbuotojui, jei darbuotojo prašymas susijęs su skubiomis šeiminėmis priežastimis ligos ar nelaimingo atsitikimo atveju, kai darbuotojas privalo tiesiogiai dalyvauti. Šios dalies nuostata svarstytina.

Pagal teikiamą formuluotę, darbdavys privalėtų suteikti darbuotojui nemokamą laisvą laiką, jeigu būtų priežasčių visetas, t. y., kad priežastis yra: 1) skubi, 2) šeiminė; 3) liga ar nelaimingas atsitikimas; 4) darbuotojas privalo tiesiogiai dalyvauti. Tokia reikalavimų apimtis kelia abejonių, svarstytina, ar vadovaujantis DK 2 straipsnyje įtvirtintais principais, nepakaktų nustatyti, kad nemokamas laisvas laikas privalo būti suteiktas esant svarbiai priežasčiai. Aptariamoje dalyje reikėtų tikslinti formuluotę „darbuotojas privalo tiesiogiai dalyvauti“, nes neaišku, kur darbuotojas turi dalyvauti ir kas yra tiesioginis dalyvavimas.

Spręsti pagrindiniame komitete

 

17.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

17.  Keičiamo DK 169 straipsnio 2 dalyje formuluotė „struktūriniai organizaciniai dariniai“ tikslintina atsižvelgiant į DK 21 straipsnio 3 dalyje apibrėžtą darbdavio sampratą bei Lietuvos Respublikos įstatymuose, reguliuojančiuose įmonių teisę, vartojamą terminiją.

Keičiamo DK 169 straipsnyje ar kitur reikėtų apibrėžti jungtinės darbo tarybos sudarymo pagrindines taisykles ir kompetenciją, nes neaišku, kokios kompetencijos nustatytos struktūrinio organizacinio darinio darbo tarybai ir kokios jungtinei darbo tarybai.

 

Atsižvelgti

 

18.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2022-03-25 išvada Nr. XIVP-1438

 

 

 

18. Įstatymo projekto 30 straipsnio 2 dalyje vietoj formuluočių „iki šio įstatymo įsigaliojimo“ siūlytina įrašyti konkrečią datą, nes šio straipsnio 1 dalyje nurodytos skirtingos įstatymo normų įsigaliojimo datos.

 

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacija,

2022-03-30

 

 

 

Pagal LR teisėkūros pagrindų įstatymo nuostatas teikiame savo nuomonę dėl vaiko priežiūros išmokų sumažinimo

 

Kadangi pagal pateiktą projektą bus atvejų, kai sumažės vaiko priežiūros išmoka, siūlome pakeisti įstatymo nuostatas, kad visoms gyventojų grupėms, po įstatymų pakeitimo vaiko priežiūros išmokos šeimai nesumažėtų.

 

Galimi atvejai, kai gyventojų vaiko priežiūros išmokos sumažės pakeitus įstatymą:

1.       Vienas iš tėvų neturi draudiminio stažo ir šeima planavo rinktis 24 mėn. variantą.

2.       Vienas iš tėvų nenori (negali) prižiūrėti vaiko (formaliai yra išsiskyręs, dingęs ar pats yra ligonis, kuriam reikalinga priežiūra) ir negalės pasinaudoti 2-jų mėnesių neperleidžiama išmoka, ko pasėkoje mama pasirinkusi 24 mėn. variantą gaus 2 mėn. sumažintą išmoką.

3.       Kiti atvejai, pvz. paveiksliuke:

Išmokos skyrimo tvarka

Dabar galioja

Projektas, nuo 2022/08/01

skirtumas

24 mėn.

24 mėn.

12 mėn.- 54,31%

4 mėn- 78%

8 mėn. - 45%

12 mėn. - 25%

12 mėn. -31,03%

Viso, bus paskaičiuota išmokos nuo asmeninio VDU (% * mėn.sk.)

1024.08%

972.00%

-52.08%

Viso, bus paskaičiuota išmokos per 24 mėn., kai VDU=1000 eur

10240.8

9720

-520.8

 

4.       Nustatytas vaiko priežiūros išmokų dydžio apribojimas, palankus tai šeimai, kurioje daugiau uždirba vyras bet visai nepalankus, jai daugiau uždirba moteris. Tokios sąlygos yra diskriminacinės. Siūlome naikinti antrų metų išmokų apribojimą, paliekant jį tokį, koks jis yra dabartiniame įstatyme ir neskriausti tų šeimų, kuriose moteris uždirba daugiau ir antrus vaiko priežiūros metus nori dirbti, kad galėtų patenkinti didėjančius šeimos poreikius.

Spręsti pagrindiniame komitete

 

 

2.

Ž.Majorova-Jakienė, 2020-08-24

2022-04-12

 

 

 

Gauti piliečių pasiūlymai.

Spręsti pagrindiniame komitete

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Biudžeto ir finansų komiteto ir Seimo kanceliarijos Teisės departamento pateiktus pasiūlymus.

6.2. Pasiūlymai:

1. Atsižvelgiant į teisėtų lūkesčių apsaugos principą, jog šiuo metu kūdikio besilaukiančioms šeimoms būtų taikomos šiuo metu galiojančios įstatymo nuostatos, siūloma nuostatoms, susijusioms su vaiko priežiūros atostogų sistemos pakeitimu, nustatyti vėlesnę įsigaliojimo datą – 2023 m. kovo 1 d.

7. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 1, susilaikė – 0.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: M. Majauskas, A. Čepononis, L. Jonaitis.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Mykolas Majauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro patarėja G. Genelienė